Přehled vačkových hřídelů Škoda

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [5]:

Přehled vačkových hřídelů Škoda: FAVORIT - Z knihy Jiřího Macha - Opravy automobilů Škoda Favorit - 1.tabulka Přehled vačkových hřídelů Škoda: FELICIA - Z knihy Jiřího Macha - Opravy automobilů Škoda Favorit - 2.tabulka Přehled vačkových hřídelů Škoda: FELICIA - Z knihy Jiřího Macha - Opravy automobilů Škoda Felicia - 1.tabulka Přehled vačkových hřídelů Škoda: FELICIA - Z knihy Jiřího Macha - Opravy automobilů Škoda Felicia - 2.tabulka Přehled vačkových hřídelů Škoda: Z dílenské příručky ŠKODA FELICIA

Text:

Historie článku:

4.11. článek založen, přidány údaje z knihy Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Felicia

21.11. přidány údaje z knihy Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Favorit

13.12. přidány údaje z Dílenské příručky Škoda Felicia



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----

Tento článek je jakési shromadiště všech dostupných (a bohužel často protiřečících si) údajů o časování a barevném značení vačkových hřídelů, které nás nejvíce zajímají, a to jsou zejména vačky z motorů Felicia.



Protože v současné době asi nikdo z webu není schopen potvrdit, ani vyvrátit údaje žádného z dostupných zdrojů, budou zde různé údaje uvedeny současně. U každého zdroje bude uveden autor. Současně se také budeme snažit vybrat z nich ty pravdivé ;) Kdokoliv, kdo má pocit, že zná pravdu, může uvést svůj názor a já se budu snažit výsledky korigovat.



Nyní probíhá fáze vkládání podkladů, které budou uvedeny jako oskenované tabulky v sekci obrázky, případně níže v textu.



Údaje o časování jsou uvedeny ve formátu:

celkový úhel otevření sacího ventilu/celkový úhel otevření výfukového ventilu

všechny úhly jsou měřeno ve stupních na klikovém hřídeli.

V závorce jsou údaje ve formátu (SHU + SDU/VDU + VHU), kde

SHU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních před horní úvratí pístu, kdy sací ventil otevírá

SDU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních za dolní úvratí pístu, kdy sací ventil zavírá

VDU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních před dolní úvratí pístu, kdy výfukový ventil otevírá

VHU - úhel na klikovém hřídeli ve stupních za horní úvratí pístu, kdy výfukový ventil zavírá

SHU + SDU + 180 = první číslo před lomítkem

VDU + VHU + 180 = první číslo za lomítkem

180 je úhel otočení klikového hřídele mezi horní a dolní (nebo dolní a horní) úvratí pístu ve stupních.



Zdroje jsou zkracovány takto:

[MFe] - Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Felicia, Pickup

[MFa] - Jiří Mach, Opravy automobilů Škoda - Felicia, Forman, Pick-up

[DP] - Dílenská příručka Škoda Felicia

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----

Časování vačkových hřídelů (B=BMM - jednobodové vstřikování, M=MPi-vícebodové vstřikování

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----

Škoda Favorit 8/87 - 7/91 (??)

135 : [MFa] 240/230 (12+48/42+8)

136 : [MFa] 240/230 (12+48/42+8)



Škoda Favorit 8/91 - 7/94 (??)

136X : [MFa] 248/248 (18+50/54+14)

135B : [MFa] 232/232 (11+41/48+4)

136B : [MFa] 254/254 (22+52/57+17)



Škoda Felicia 10/94 - 7/96

135 karburátor: [DP] 240/230 (12+48/42+8)

135B : [DP, MFe] 240/230 (12+48/42+8)

136B : [DP, MFe, MFa] 254/254 (22+52/57+17)



Škoda Felicia 8/96 - 7/97

135M: [DP]: 248/248 (18+50/54+14) [MFe, MFa] 232/232 (11+41/48+4)

136M: [DP]: 254/254 (22+52/57+17) [MFe] 248/248 (18+50/54+14)



Škoda Felicia 7/97->

135B: [MFe, MFa]: 244/234 (14,5+49,5/44,5+9,5)

135M: [DP]: 248/248 (18+50/54+14) [MFe]: 232/232 (11+41/48+4)

136M: [DP]: 254/254 (22+52/57+17) [MFe,MFa]: 252/252 (21+51/56+16)



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----

Barevné značení vačkových hřídelů (B=BMM - jednobodové vstřikování, M=MPi-vícebodové vstřikování

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----



Škoda Favorit 10/87 - 7/91 (??)

135 : [MFa] bez barvy

136 : [MFa] bez barvy

136X : [MFa] zelená



Škoda Favorit 10/91 - 7/94 (??)

135B : [MFa] bez barvy

136B : [MFa] žlutá



Škoda Felicia 10/94 - 7/96

135B : [MFe] bez barvy

136B : [MFe] žlutá [MFa] černá



Škoda Felicia 8/96 - 7/97

135M: [MFe]: oranžová

136M: [MFe]: zelená



Škoda Felicia 7/97->

135B: [MFe, MFa]: bílá

135M: [MFe, MFa]: fialová

136M: [MFe, MFa]: bez barvy
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Labros
Založeno: 04.11.05 09:33   Poslední změna: 15.05.06 10:35

Přehled vačkových hřídelů Škoda - komentáře:

22:15:57
29.08.2008
darklord
a co tak este pridat radu 742?



EDIT: uz som si zohnal

LINK: rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog?page=tech
upraveno 1x, naposled 04.01.2009 18:25:05
16:01:48
22.11.2005
Labros
-> Gryzly: Tak to abysme založili ještě článek o hlavách. To by mě teda zajímalo, na co tolik typů hlav. Od těch vaček by se hodily aspoň ty objednací čísla.
15:59:34
22.11.2005
Gryzly
-> Labros: Hlav je třináct, na ty jsem se díval a počítal to. vaček netuším kolik je, ale je to tam komplet od favoritu po fabii.
09:43:52
22.11.2005
Labros
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
09:43:37
22.11.2005
Labros
-> Gryzly: 13 druhů vaček nebo hlav? Jestli vaček, tak mi je určitě dej, udělám zvláštní odstaveček za časováním a barevným značením. Jestli se mi je teda podaří přihodit k těm vačkám co tam mám já.
22:40:38
21.11.2005
Gryzly
-> Labros: Mám doma v PC ETOS a podle objednacího čísla je tam asi 13 druhů hlav na Feldu 1,3. jedno bodu jsou tři a od roku 97 jich je asi deset včetně karburátorové verze. Mám kouknout na ty vačky? Ale je tam asi akorát objednací čísl oa rok a měsíc výroby.
10:46:50
21.11.2005
Labros
Ale hlavně z porovnání údajů vyplývá jeden hodně zajímavý fakt: Vačka na feldě 136MPi od 8/96 do 7/97 je stejná jako na Favu 136X 50kW !! Obě jsou i stejně barevně značené (zeleně). Vzhledem ke krátké době výroby ale bude asi stejně těžko sehnatelná, jako ta z fáva.
10:44:11
21.11.2005
Labros
Tak jsem přidal údaje z Machovy knížky o Favoritech, a srovnal je s údaji stejného autora, ale z knihy o feldách.

Je tam jeden malý konflikt: vačka 254/254 (která ale zajímá nejvíc lidí) je podle jedné knihy ve feldě žlutá a podle druhé knihy ve feldě černá a ve fávu žlutá.
16:21:38
15.11.2005
Labros
-> Hamry: No ale jakou? MPi vačky jsou tři - viz výše. Nejostřejší sériová vačka Škoda je 254/254, tu můžeš dát pokud ji nemáš. Ostřejší už jsou pak jen speciální, na zakázku vyrobený.
16:21:13
15.11.2005
Labros
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
16:12:24
15.11.2005
Hamry
MPI, kompletně sériová.
09:20:58
14.11.2005
Labros
To mi připomíná, že sem mám přidat ty favácký vačky... Snad si dneska večer vzpomenu vzít do práce knížku.
09:20:00
14.11.2005
Labros
Tak jakou tam máš teďka?
18:41:03
12.11.2005
Hamry
Jakou vačici by jste doporučovali na Filcku 1.3 a nějaké drobné úpravy na ní???
20:56:23
07.11.2005
Labros
Jinak doma mám ještě knížku o fávech kde je taky tabulka faváckých a feldích vaček, takže až budu doma (snad ve čtvrtek), přidám to sem.
09:07:29
07.11.2005
Baghira
-> Veron: Taky mám pár výhrad, ale jen z hlavy bohužel v tištěný podobě jsem to zatím nesehnal.
08:56:53
07.11.2005
Veron
-> Labros: jj, jdu to lovit a pošlu
08:53:17
07.11.2005
Labros
Pánové, díky, do konce týdne to budu moct zase aktualizovat, teď mi do toho vlezla služebka, předtím víkend a tragická smrt kamaráda.

-> Veron: Pošli teda svoje zdroje, ať je co porovnávat.
08:31:10
07.11.2005
Veron
-> Labros: no a je to tu, já to mam ze dvou autorizovaných zdrojů jinak 8
12:23:56
06.11.2005
minno
-> Lábroš: mas u nas jedno bezvyznamne +3 3
12:03:16
06.11.2005
Gryzly
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
21:02:35
04.11.2005
Bagrr
Ups má tam bejt: tam za 101
Extreme Tyres