Zkušenosti s Tommütuning.cz

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [16]:

Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz: Zkušenosti s Tommütuning.cz:

Text:

Rád bych se s Vámi podělil o naše zkušenosti s firmou TOMMUTUNING.CZ



S ohledem na dobré reference a geograficky výhodnou polohu k naší dílně, jsme si s nimi domluvili GO originálního motoru ze 130LR do tohoto auta: skoda-virt.cz/cz/.../9329 -130-lr-prototyp Po kratší debatě jsme se domluvili, že zakoupíme H-čkové ojnice a kované písty od pana Albrechta, s tím že to prospěje životnosti motoru a že když už to děláme tak ať je tam to nejlepší co může být a že pro nás postaví opravdu hezký motor který pojede. Domluvili jsme se tedy že nebudeme šetřit na ničem a necháme jim volné ruce k tomu aby to byl opravdu parádní motor.



Uběhla poměrně dlouhá doba a na motor nikdo ani nesáhnul, před koncem renovace auta jsme se začali pravidelně hlásit a urgovat termín s tím že bysme rádi byli u brždění. Jednoho dne nám zavolali, že je motor odbržděný ať si pro něj přijedeme. Vyrazili jsme tedy pro toužebně očekávanou hračku, lehce rozladěni, že nás k brždění nikdo nepozval. Majitel firmy mě osobně telefonoval, s tím že je motor odbržděný a jak super funguje super. Údajně měl mít 134 hp a krouťák 148Nm.. Jediný problém o kterém mě informoval, byl nízky tlak olejového čerpadla pri brždění s tím že to je celkem v pohodě, ale pokud bysme měli čerpadlo jiné, tak by bylo lepší ho vyměnit..



Mezi tím proběhla telefonická výměna názoru mezi Petrem Molčanem a panem Mückem, kvůli zarezlým šteftům vodní pumpy se kterou nešlo skoro pootočit, který mi obratem volal, že tomu vůbec nerozumíme, že jsou kluci zaujatý a hážou na něj jen špínu, jeho motory jsou špička a Molčan "idiot" který nepozná dobrý motor. Okamžitě tak stoupla přátelská nálada na obou stránach...



Po demontáži ventilového víka byly v oleji vidět šupinky kompozitu ložisek... Volal jsem to osobně do Tommutuningu, kde mi řekli: Tak to je teda v prdeli, tak mi to přivezte a já se na to podívám, ale ať sem nejezdí ten Molčan, s tím já se bavit odmítám. Přivezte mi to vy osobně, nebo si zařiďte, aby to privezl někdo jiný. To mě naštvalo a domluvil jsem s klukama aby to vyřešili sami. Tím pádem jsme vypustili olej, sundali vanu a zjitili, že je motor přidřený na hlavních ložiscích. Vyměnili jsme olejové čerpadlo a ložiska za nové a vyrazili na další testovací jízdu. Fungovalo to o něco málo lépe, ale pouze od cca 4000 do 5500 min.. Pod 4000 to nejelo a nad 5500 to začalo tlakovat do vody.



Sundali jsme tedy hlavu a objevilo se vyfouknuté těsnění... Motor šel ven z auta a pokračovalo jeho rozebírání. Blok byl naprosto nevyčištěný, mazací kanály ucpané a všude byla hromada bordelu a mazutu. Vložky pístů byly křivě usazené, kompresní poměr malý. Vodní pumpa vyžraná, ložiskem nešlo skoro otočit a závity zarezlé tak, že bylo zřejmé, že jí ani nesundali. Hlava zůstala v sériovém provedení, neměla ani zvětšené ventily ani upravené kanály. Domluvil jsem se s Mückem na tom, že jim to tam přivezeme ukázat, po telefonu mi vysvětlil, že on narozdíl od nás nerenovuje vetrerány, ale staví špičkové motory. Takže nechápe proč byl měl čistit něco tak, aby se to blýskalo, když to má především fungovat. Na můj dotaz proč tedy nesundali a nevyměnili vodní pumpu, jsem se dozvěděl, že to je přece zbytečné, protože by se porucha pumpy ukázala při brždění a tam přece bylo vše v pořádku (tedy až na to, že motor nemazal a zadřel se). Při našem příjezdu tam majitel firmy "čistě náhodou nebyl" a jeho dcera nám alespoň vrátila peníze za práci a brždění.



Nechali jsme si tedy blok vyčistit a srovnat, správně usadit vložky a písty s ojnicemi. Na větší úpravy hlavy už bohužel nebyl čas a tak zůstala tak jak byla, pouze došlo k začištění přechodů mezi svody a sáním, které byly naprosto nevyhovující.



Ani po této opravě však motor nefungoval tak ja měl. Naštěstí zmizel problém s mazáním a tlakováním do vody. Chování motoru bylo následujíci. I na neutrál byl problém dostat otáčky nad 4000 ot/min potom to celkem jelo, ale pouze do 7000 ot/min. Při těchto otáčkách se začal motor dusit stejně jako kdyby zasáhl omezovač. Pod 3500 ot/min se tím nedalo vůbec rozjet protože motor ihned chcípnul.



Domluvil jsem se tedy s panem Čepkem na diagnostice problému a následném seřízení a odbrždění. Diagnóza byla naprosto nevyhovující osazení karburátorů Weber. Karburátory byly osazeny a nastaveny pro motor o obsahu cca 2000ccm. Po jejich přeskládání na správné vnitřnosti se motor začal chovat výrazně lépe, ale občas se z ničehož nic začal dusit a nejel. Další ladění tak probíhalo už na brzdě, která pří prvním měření ukázala cca 110 hp a při druhém cca 85 hp.. přišla tedy řada na "SPECIÁLNĚ UPRAVÝ ROZDĚLOVAČ" od Tommütuning. Po jeho výměně za jiný, který ležel v regálu u pana Čepka stoupl výkon okamžitě o cca 6 hp na 116 hp a podstatně se uklidnil chod motoru.



Ve finále se z toho podařilo dostat 118 hp a 130 Nm. Zajímalo by mě, jaké hodnoty to reálně ukázalo na brzdě v Tommutuningu. Skoro bych řekl, že k žádnému brždění z jejich strany ani nedošlo, ale to by nebyl ten motor zadřený aniž bysme ho vůbec dali do auta :-( V žádném případě ten motor nemohl mít 134 hp. Zajímalo by mě, jestli si to vycucali z prstu nebo jak to tam vlastně dělaj.. Já osobně to považuju za prasárnu a podvod. Takhle by snad neodfláknul motor ani kluk v prváku na učňáku :-( Ostatně si můžete udělat názor sami podle fotek, všechny fotky jsou po GO... nikoliv před.. i když to tak bohužel vypadá.. Píšu to především proto, abyste si dali pozor, protože čistý blok z venku ještě neznamená šikovného motoráře. Pro nás tahle akce znamená vyhozených cca 50.000,- Kč plus 9 měsíců nervů a totálního znechucení z jinak hezkého auta :-(
hodnocení článku:

info:

Správce článku: jourin
Založeno: 22.10.13 00:44   Poslední změna: 22.10.13 09:06

Zkušenosti s Tommütuning.cz - komentáře:

14:20:57
03.11.2013
Petr Urban
-> vhml: Ano přesně ! Musíš se trefit co největším výkonem čerpadla tak, aby motor v tahu udržel otáčky cca na konci nejlepšího průběhu kroutícího momentu. Do podrobností jsem nechtěl zacházet. A propo jsou i takové mašině, co mají krouták jak fošnu od 2000-4500ot. 4
upraveno 1x, naposled 03.11.2013 14:25:07
14:13:44
03.11.2013
vhml
-> Petr Urban 03.11.13 14:08:31: + ještě nemalej vliv čerpadla na kterým se dá spoustu zachránit nebo zkurvit...
14:08:31
03.11.2013
Petr Urban
-> Alenka: -> Vici: Přesně tak to je. Nejen MOTOR-EXCEL umí udělat výbornou vačku, je jich více než by zdejší čekali....



-> jourin: Na osobu Ing. Mucka jsem poslouchal podobnou recenzi co si dodal i od jiných, co si od něj nechali něco dělat, tvá je zatím nejhorší. dle fotek taková omrdávka za 50tyček je absolutní vrchol ! Ve většině případů dodává absolutně vymyšlené hodnoty z brzdy a to je také důvod proč jste u brždění motoru nebyli ani tam nikoho nezve. Osobně jsem s ním komunikoval několikrát přes tel., arogantnějšího motoráře neznám. Co jsem sám mohl slyšet od jiných, tak jeho motory nikdy nejeli, stejně jako jeho vačky. To jakou práci vám odvedl a jak se k problému stavěl je největší prostota co jde. Pokud byste měli někdy motor venku a chtěli jej odladit na přímé motorové kde byste mohli být s námi, kde bychom nějaký kůň určitě nachytali, viděli bste v jakých hodnotách lambda motor běží atd. či udělat opravdu pořádnou hlavu či celý motor, není to problémem a na provedenou práci dáme záruku. Domluvu prosím přes sz.



Co se has. mašin týče.... pokud vedle sebe postavíte dobře udělané 1.8 ať je téměř od kohokoli z republiky, tak na has. závodech absolutně nemůžete mít rozlišovací schopnost zda jiná 1.8 je lepší nebo horší než ta vaše. Protože mašiny je jeden z jeho hlavních kšeftů a dělají mu to zaměstnanci x-roků pořád stejně a ověřené konfigurace, tak je jasné že to pojede a nebude hlavní kšeft omrdávat, navíc ty motory jedou vždy v ostrém tahu max. do 30s. Kdyby si od vás někdo nechal udělat has. mašinu např. od p.Poláška a postavil ji vedle mašiny od Mucka v přímém porovnání kolik vyčerpá vody za jednotku času, možná by jste se divili. Hlavním faktorem na závodech hraje stejně rychlost lidí mnohem více než mnohdy přehnaný výkon mašiny a tudíž těžko někdo z hasičů pozná + - 20Nm motoru. Pokud je dobře udělaná 1.8-2.0 od kohokoli, většina sehraného týmu jede tak, že sotva stíhá doběhnout s proudy, tak voda už jde dávno za nimi a strojník musí výkon korigovat. Samozřejmě jsou ale v kvalitách a výkonech mašin rozdíly, které jsou až v přímém porovnání zjevné.
upraveno 2x, naposled 03.11.2013 14:13:22
09:52:50
02.11.2013
Alenka
-> Vici: ono staci zajet na spravnou brzdu a najednou "funguje" kdeco 6
10:57:13
30.10.2013
Vici
-> Maťulo: A víš proč ty vaše motory s vačkama od Mucka fungují? Protože jste nezkusili lepší.. to je celé. Zkus vačku od Motor-Excelu a tu od Mucka pak hodíš s nasráním pěkně daleko od sebe, jako já.
upraveno 1x, naposled 30.10.2013 11:54:03
18:21:21
26.10.2013
m8rinek
Tak já doufám, že to Jourin plavat nenechá...
18:14:20
26.10.2013
michal.tuareg
Jo jo, podvodníci a lumpové žijou skoro vždy nejdýl páč tě udolají kecama. Tohle je neskutečná prasárna a nechápu jak si to někdo dovolí.

Je hezký že postavil X motorů do stříkaček ale když přeci stavím motory, tak je jedno do čeho. Tím myslím že všechny dělám stejně poctivě a ne podle ksichtu zákazníka nebo rozpočtu.

Trocha negativní reklamy či kampaně by ho třeba probralo, hajzla.
07:44:29
26.10.2013
Jarda - zrušená registrace
před několika lety jsem už o té firmě četl, že nestojí zanic...

když to tady čtu, tak nechapu, jak ještě proboha mohou fungovat 9
upraveno 1x, naposled 26.10.2013 07:46:05
07:26:29
26.10.2013
rsvancara
Motor je udělanej prasácky, obhajoba prasárny trapná, co na to jinýho říct. Rozpočet byl velice dobrej, tam problém nebyl.



Znám podobnej případ, Standa s GLi tady z virtu. Motor dal na GO, když si po tom měl jet (tak za dva měsíce), tak dostal informaci, že "to už je skoro hotový, jen nemá šály na kliku" (divný, polomotor se staví jako první, klika je vůbec základ, pak se usazují vložky.... a samotný šály nejsou na 135tku žádná vzácnost, jako třeba na první 130cítky). Nakonec s tím přijel a na volnoběh mu svítil olej (a to ho má GLi celkem vysokej, 900-950 otáček). Na peníze to vyšlo normálně (cca 15 tisíc). Omlátit o hlavu takovou práci.
upraveno 2x, naposled 26.10.2013 07:32:06
20:35:48
24.10.2013
jourin
-> milano: Jo to s tim predstihem bylo u nas taky vtipny.. rekl ze to musi byt 14 stupnu :)
20:21:35
24.10.2013
lubor
-> radekp 24.10.13 18:59:46: -> Eidy 24.10.13 18:38:44: Možná, že to bylo tím, že já jsem po něm i něco chtěl (vyrobit, zařídit, zjistit), od čehož by se pak odvíjela nějaká další možná zakázka na renovaci celého vozu (mého a kolegy). Skutečně to ale nemělo smysl ralizovat u někoho, kdo jen slibuje a slibuje, a pak ani nezvedá telefony. Bylo to ještě v době, kdy měl na stránkách v sekci díly některé věci, které jsem chtěl nechat vyrobit. Páčil jsem to z něj opravdu dlouho, a kdybych věděl, že pak např. ty trubky na vodu budou naohýbány tak fušersky (celé se to muselo předělávat, nic nepasovalo), tak jsem si to celé předem rád odpustil.

No, byla to chyba - dnes už vím, že jsem to měl nechat dělat jinde. Pak prodej dílů na stránkách zrušil (což oceňuji), asi už se nestíhal ani vymlouvat. Každopádně komunikace byla děsná (pomíjím i mizernou kvalitu nejspíš narychlo vyrobených věcí), a na tom trvám.

Třeba u sebe ve firmě bych takové jednání u zaměstnance nestrpěl, nejsem na to zvyklý, a vrhá to především špatné světlo na celou firmu jako takovou. Nejspíš proto mě po přečtení toho Jourinova článku napadla tato paralela. Jinak bych to sem ani nepsal - a s motorem to pochopitelně nemá co dělat. Toť ode mne vše, dál to rozmazávat nebudu, ono i negativní zkušenost je někdy v určitém smyslu prospěšná.
18:59:46
24.10.2013
radekp
-> lubor: musím souhlasit s Eidym, s jeho přístupem jsem neměl nikdy problém..
18:58:12
24.10.2013
milano
raz sme boli v tommu pre vačku do mašiny. boli sme dopredu ohlásení, tak mal ing. na nás času dosť. všetko nám ukázal, akurát prekladali do červenej buginy motor z hayabusy. dosť na nás tlačil, aby sme si objednali sadu 1800 alebo 1900, že 1600- ky na šport už nie sú.-aj keď smemu vysvetlili, že máme malý rozpočet. potom nás dodrbal že budeme mať z Pistu odlievané piesty, že budú ťažké jak kráva. doniesli sme 2 vačky z 1203, s tým že posúdi, či ich vezme v na prebrus výmenným spôsobom. jedna ok, na druhej sa mu nepáčilo opotrebenie palcov. dovtedy nám ukazoval šublerou, kde je zodratý palec, až sa mu to pomiešalo a my sme si nevedomky odniesli domov okrem ostrej jeho pôvodnú demoštračnú vačku. dovtedy bol celkom príjemný a ukecaný. ale potom sa kolega prehlásil za motorára, že aj on robí motory. chceli sme popreberať kompresné pomery, vôle a tak. inžinier prehlásil, že základný predstih (aspon sa tak pamätám, možno to bol iný parameter) je xy stupňov. "a jestli ste skutečně motorář tohle vám k sestavení motoru stačí. je to jediný parameter, který potřebujete." normálne nás odfajčil.
upraveno 1x, naposled 24.10.2013 18:59:53
18:38:44
24.10.2013
Eidy
-> lubor: Tak na tohle musím reagovat. Petra znám osobně a je absolutně v pohodě. V Běšinech jsme prokecali 2 dny a naprostá paráda. Takže nevím, co se stalo v tvém případě.
18:20:35
24.10.2013
lubor
Když to tady tak čtu (a sám mám vlastně s Mückem taky jednu špatnou a jednu snad dobrou zkušenost, takže je to 50/50), tak vůbec nechápu, jak je možné, že tento člověk ladí motory pro Tatru Marathon (bratři Hajduškovi s tím byli až v GoodWoodu), a že s ním třeba úzce spolupracuje Bauer z KH na projektu Tatraplán. Pokud dělá tak špatně (což je ale v tomto případě víc než evidentní), pak je záhadou, jak se může tak dlouho těmi úpravami motorů snad zatím úspěšně živit.



Na závěr si asi neodpustím poznámku, že snad to jediné, s čím by se dalo s Mückem z toho celého souhlasit je jeho výrok, že s Molčanem se nedá bavit.To jsem měl možnost před nějakým časem sám zažít. Tady u Jourina pod dohledem v dílně asi udělat umí, ale jinak jednání s ním je taky jedna velká katastrofa. Ten kdyby měl ty zakázky na renovace shánět, tak si svým přístupem k zákazníkovi počítám nevydělá ani na slanou vodu. Ale to jen tak na okraj, pouze moje smutná osobní zkušenost. Zase na druhou stranu chápu, že tento člověk je tam od práce a od ničeho jiného, a ne od toho, aby se uměl chovat (což opravdu neumí).
15:36:34
24.10.2013
jourin
Presne tak! Tak ty vylhany udaje o vykonu si vymyslel Muck osobne. Muck osobne mi take telefonoval s tim ze si Molcan vymysli, ze je motor naprosto v poradku. Ze Molcanovi nemam verit, protoze je proti nemu zaujatej a ze se s nim nadale odmita bavit. Podotykam, ze to bylo potom co mu Molcan poslal fotky tech pruseru, na kterych je jasne videt jak to ojebali.. kdyz jsem se ho ptal jaktoze to tak je, tak me presvedcoval ze ke spickovemu vykonu nejsou potreba nove stefty vodni pumpy.. coz bych mozna jeste pochopil.. ale pridreny lozisko ktery stoji par korun????



Dale me drze presvedcoval, ze je ten blok cistili, ze byl osobne u toho kdyz to jeho zamestnanec delal. Takze pokud jste videli ty fotky co jsem tady nahral, tak je naprosto jasny ze je ten clovek minimalne lhar a mozna by bylo lepsi pouzit slovo podvodnik :-( Kdyby se omluvil, rekl posrali jsme to, omlouvam se.. ale on me presvedcoval, ze prece nebude niklovat srouby nebo chromovat tahla od karburatoru, kdyz to orezly funguje uplne stejne. Navic vedel, ze to je do nove renovovaneho puvodniho auta.



Jinak k rozdilum mezi motorem do aute a hasicskou strikackou je vice nez jasny... Asi nejlepe to popisuje Cokin... ve strikacce se tomu nalozi, pak to chvilku jede na max a potom se vypne... v aute to musi fungovat v celem rozsahu otacek a nekolik desitek hodin v kuse :-( Nemuzete do zadneho auta (natozpak do zavodniho) postavit motor se kterym se da rozjet ve 4000ot protoze kdyz ma min tak chcipne.



Mrzi me ze namam kontakt na ty lidi se kteryma uplne stejne ojebal s motorem do strikacky..
15:15:46
24.10.2013
Maťulo
-> TTomas 24.10.13 14:52:53: tak zas my nemame od neho cely motor, len vacky...
14:52:53
24.10.2013
TTomas
-> Maťulo: Jasne, ze mu z te hromady motoru co postavil musej nejaky jezdit. Otazkou je kolik tech lidi co ma od nej motor ho skutecne mely na brzde a kolik originalnich motoru 752 poskladal. Navic s takovejma strevama... rekl bych, ze zadny. Pokud tomu skutecne rozumi, tak tim spis by se mel snazit a minimalne na nej dohlednout. Motor sel do pekneho originalniho auta, kde by mel tu nejlepsi reklamu. Navic ty lzi o brzdeni a udajnem vykonu si musel vycucat z prstu primo Muck. Tohle se omluvit skutecne neda.
14:31:56
24.10.2013
manasek
Řeší se tu motory do stříkaček ale to je asi dost jiné tam se převážně honí objem a ne tolik výkon kdežto tady máme motor opačného směru a co se týče jeho prací na soutěžní hasičské stroje už to také není to co bývalo a hodně mašin bylo ve sborech svépomocí doděláváno.
Extreme Tyres