Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [13]:

Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Celkový pohled Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Obtokový ventil Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Zpětný ventil Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Původní verze II Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Původní verze I Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Poslední evoluce

Text:

Vzhledem k tomu že občas tohle zařízení projede inzercí příp.fórem, povětšinou bez většího zájmu, řekl jsem si že trošku dám dohromady informace které o tomto "zázraku" mám .
Dle mně šlo o perfektní a zároveň nedoceněný výrobek který i po téměř 30. letech od svého zrodu má škodovkářům co nabídnout ve srovnání s tím co se nabízí dnes (jako časosběrná sonda je to velmi hezká i když smutná ilustrace vývoje kvality a nabídky ND).
K samotnému filtru, výrobcem je ZTS, n.p. Třemošnice-Hedvikov, těleso je složeno z dvou polovin odlitých z hliníku (vzhledem k datu vzniku ve velmi slušné kvalitě),těsnění polovin je řešeno O kroužkem, spojení čtyřmi šrouby, pro zajímavost, každý kus má své výrobní číslo .
Samozřejmostí je jak obtokový ventil pro případ ucpání vložky tak zpětný ventil který udržuje po prvním naplnění filtr stále plný oleje, což bohužel pro dnešní produkci rozhodně není pravidlem . O přínosu obtokového ventilu se při základním dodržování výměnných lhůt asi hned tak nikdo nepřesvědčí , zpětný ventil oceníme při každém startu rychlým náběhem tlaku na ložiscích.
Těsnění příruby je jako u klasického filtru, závit je řešen zalitou ocelovou vložkou. Životnost samotného tělesa je v podstatě neomezená, jediné co může postupem času vyžadovat kontrolu je jednak těsnící gumotextilní vložka zpětného ventilu, ta časem stárne a mírně tvrdne (dá se nahradit tenkou gumou) případně se může mírně unavit přítlačná pružina( úprava předpětí je otázka 5 vteřin).
Za sebe vidím ve filtru samá pozitiva ,ty hlavní :
1.Nepřekonatelná velikost vložky=filtrační plochy. Marketing nám tlačí do hlav pokrok ve filtračních materiálech a tedy neplatnost přímé úměry mezi plochou a kvalitou filtrace,no,ať každý uváží po svém,za sebe vždy dám přednost filtrační ploše jako prostěradlo před kapesníkem.-)
2.Díky rozebiratelnosti lze posoudit dle stavu střev filtru co se v motoru odehrává a jak vše funguje/nefunguje.
3.Těleso funguje jako pasivní chladič(i když samozřejmě v rámci možností).
4.Pro fajnové šmekry lze povrch velmi slušně vyleštit a sklízet aplaus na srazech
5.Použitelné pro motory 742,743,Fav,Fel,Fab.
Nevýhody zatím nezjištěny,tedy logicky krom pravidelného babrání se v oleji při výměně vložky což se nemusí každému zamlouvat a v dnešní době relativně špatný přístup k novým vložkám ať už uloženkám nebo novým kusům,nicméně i dnes se dá sehnat oboje,cena vycházela u nové cca kolem 80-90Kč.
K vložkám ještě snad tolik,rukama mi prošly tři druhy,liší se mírně tvarem plechů a středovou síťovinou,původní staré měly buďto stočený děrovaný plech v pozinku a nebo lisovanou blíže nespecifikovanou hmotu (tady při hodně jetých a neměněných vložkách dochází k mírnému borcení středu vložky ) a poslední typ už má střed z plechu tvarovaného jako u dnešních moderních filtrů ,foto řekne víc.
Filtr můžu jen doporučit,pro zajímavost fy KN nedávno relativně s velkou slávou uvedla na trh konstrukčně velmi podobný rozebiratelný filtr s tím rozdílem že středová vložka je z nerezové síťoviny a tedy omyvatelná a věčná,no za sebe jsem spíš za klasickou vložku.

hodnocení článku:

info:

Správce článku: sep
Založeno: 20.05.13 05:38   Poslední změna: 20.05.13 15:00

Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice - komentáře:

14:42:31
20.05.2013
sep
-> m8rinek: :tak v brzdách bych se podepsal k tomu že Bosch není co býval,u olejáků nemám zkušenost.
14:06:32
20.05.2013
m8rinek
-> Urbi: Krok zpět myšlen v babrání se v oleji při výměně filtru.

Jinak Bosche, Manny a Purolatory montujeme na vše s čim tu jezdíme od kupátka, přes passaty, transpiky, vectry, comba... a nikdy žádnej problém.

Říct, že Bosch už není to co býval... no nevim :D. Holky už taky nejsou tak pěkný a ta tráva byla zelenější...
14:01:19
20.05.2013
Petr Urban
-> m8rinek: Proč krok zpět ? Při dnešních kvalitách filtrů....jde to slušně doprdele. Např. takový Bosch už dávno není co to bývalo, několik známých mělo nemalé problémy s těmito filtry, nedrží to tlak ani zpětný ventil nedrží, až po chvilce shasínala kontrolka. Tzn. pokud tyto věci zde buddou pocrtivě řešeny a budu se na ně moc stále spolehnout, filtrace bude přes znatelně větší plochu, já rozhodně nevidím krok zpět.
13:27:20
20.05.2013
suri
Ak vám to pomôže tak aj origo filter na tdička sa robí mann aj purflux , mann je skladaný pozdlžne rovno a purflux priečne nahusto kde tá plocha papiera bude možno o polovicu väčšia , ide o identické filtre , origo značky aj čísla
12:09:07
20.05.2013
m8rinek
-> sep: Mě to přijde trochu jako krok zpět pro fandy obtokového bloku, kterým prostě bandaska a vložka chyběla :D.
12:03:53
20.05.2013
sep
-> m8rinek: :však jo,já jiné filtry nehaním,jen mi tohle přijde jako zajímavá alternativa .-)
12:03:12
20.05.2013
m8rinek
-> sep: Nevim jednou jsem měl filtr na žigo, dlouhej jako origo, ale průměrově přetejkal dosedačku na bloku docela mocně... Já zůstávám u klasiky :).
12:01:24
20.05.2013
sep
-> m8rinek: :tak třeba ten z odkazu je včetně obalu menší než je tady pouze samotná vložka.-)
11:59:31
20.05.2013
Nwkt
-> vhml: Nebyl na naftovou feldu?
11:59:03
20.05.2013
m8rinek
-> sep: Něco jako tohle www.autodily-cardo.cz/fil try-2/olejovy-filtr-mann-w 914-2-mf-w914-2 Dobový filtry bych vůbec neřešil...
11:56:41
20.05.2013
vhml
-> sep: nemám.

Jednou jsem někde i vyhrabal filtr stejné délky a výrazně většího průměru.
11:52:48
20.05.2013
francomk
Zaujímavé, presne takýto mám na predaj 4
11:52:00
20.05.2013
sep
-> m8rinek: :původní vložky dělalo výrobní družstvo,pak Jipap,pak mann,který filtr na trhu bude mít stejnou kvalitu při stejné filtrační ploše?O kuchání plech filtru.....tak proti gustu:)
Pokud jde o žigo filtr,bavíme se o původních filtrech?Ty žigulácké speciálně stály za hovno a všeobecně se to vědělo,jestli to dnes dělá v náhradě někdo netuším......jinak se dělal i rozebiratelný filtr USSR,materiál ocel,velikost ani ne jako tento....
Pokud jde intervaly výměn,1x vložka na 2x výměnu je z důvodu nelinearity dynamiky zanesení vložky,zanese se rychle,pak už se to moc nemění....aspoň takhle mě to učili.-)
-> vhml: :obávám se že se mi nevleze nad plech,ale pro zajímavost jaká je u něj cena ?Jestli máš nějaký na rozborku,můžeme je kuchnout a srovnat filtrační plochy....
11:39:56
20.05.2013
m8rinek
Je pravda, že žigo filtr je asi tak stejně velkej jako celá tahle bandaska...

Nicméně bych větší filtr nedával, alespoň v manuálu k motce píšou měnit filtr jednou za dvě výměny oleje a to ne kvůli ceně, ale kvůli tomu, že jetej filtr filtruje lépe, než novej... Samozřejmě ne do nekonečna...
11:34:21
20.05.2013
vhml
K bodu 1. Co ti brání používat obyčejnej filtr ale velkej, z nějakýho jinýho auta?

Např. 1,8T má stejný připojovací rozměry ale dýlka je cca 125mm místo 80
upraveno 1x, naposled 20.05.2013 11:40:02
11:29:46
20.05.2013
m8rinek
Výrobek je to zajímavej, nicméně to nadšení nesdílím :))).

V čem je horší invetsice do kvalitního filtru? V případě zkoumání ho rozkuchat jde taky...
Extreme Tyres