Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [13]:

Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Celkový pohled Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Obtokový ventil Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Zpětný ventil Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Původní verze II Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Původní verze I Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice: Poslední evoluce

Text:

Vzhledem k tomu že občas tohle zařízení projede inzercí příp.fórem, povětšinou bez většího zájmu, řekl jsem si že trošku dám dohromady informace které o tomto "zázraku" mám .
Dle mně šlo o perfektní a zároveň nedoceněný výrobek který i po téměř 30. letech od svého zrodu má škodovkářům co nabídnout ve srovnání s tím co se nabízí dnes (jako časosběrná sonda je to velmi hezká i když smutná ilustrace vývoje kvality a nabídky ND).
K samotnému filtru, výrobcem je ZTS, n.p. Třemošnice-Hedvikov, těleso je složeno z dvou polovin odlitých z hliníku (vzhledem k datu vzniku ve velmi slušné kvalitě),těsnění polovin je řešeno O kroužkem, spojení čtyřmi šrouby, pro zajímavost, každý kus má své výrobní číslo .
Samozřejmostí je jak obtokový ventil pro případ ucpání vložky tak zpětný ventil který udržuje po prvním naplnění filtr stále plný oleje, což bohužel pro dnešní produkci rozhodně není pravidlem . O přínosu obtokového ventilu se při základním dodržování výměnných lhůt asi hned tak nikdo nepřesvědčí , zpětný ventil oceníme při každém startu rychlým náběhem tlaku na ložiscích.
Těsnění příruby je jako u klasického filtru, závit je řešen zalitou ocelovou vložkou. Životnost samotného tělesa je v podstatě neomezená, jediné co může postupem času vyžadovat kontrolu je jednak těsnící gumotextilní vložka zpětného ventilu, ta časem stárne a mírně tvrdne (dá se nahradit tenkou gumou) případně se může mírně unavit přítlačná pružina( úprava předpětí je otázka 5 vteřin).
Za sebe vidím ve filtru samá pozitiva ,ty hlavní :
1.Nepřekonatelná velikost vložky=filtrační plochy. Marketing nám tlačí do hlav pokrok ve filtračních materiálech a tedy neplatnost přímé úměry mezi plochou a kvalitou filtrace,no,ať každý uváží po svém,za sebe vždy dám přednost filtrační ploše jako prostěradlo před kapesníkem.-)
2.Díky rozebiratelnosti lze posoudit dle stavu střev filtru co se v motoru odehrává a jak vše funguje/nefunguje.
3.Těleso funguje jako pasivní chladič(i když samozřejmě v rámci možností).
4.Pro fajnové šmekry lze povrch velmi slušně vyleštit a sklízet aplaus na srazech
5.Použitelné pro motory 742,743,Fav,Fel,Fab.
Nevýhody zatím nezjištěny,tedy logicky krom pravidelného babrání se v oleji při výměně vložky což se nemusí každému zamlouvat a v dnešní době relativně špatný přístup k novým vložkám ať už uloženkám nebo novým kusům,nicméně i dnes se dá sehnat oboje,cena vycházela u nové cca kolem 80-90Kč.
K vložkám ještě snad tolik,rukama mi prošly tři druhy,liší se mírně tvarem plechů a středovou síťovinou,původní staré měly buďto stočený děrovaný plech v pozinku a nebo lisovanou blíže nespecifikovanou hmotu (tady při hodně jetých a neměněných vložkách dochází k mírnému borcení středu vložky ) a poslední typ už má střed z plechu tvarovaného jako u dnešních moderních filtrů ,foto řekne víc.
Filtr můžu jen doporučit,pro zajímavost fy KN nedávno relativně s velkou slávou uvedla na trh konstrukčně velmi podobný rozebiratelný filtr s tím rozdílem že středová vložka je z nerezové síťoviny a tedy omyvatelná a věčná,no za sebe jsem spíš za klasickou vložku.

hodnocení článku:

info:

Správce článku: sep
Založeno: 20.05.13 05:38   Poslední změna: 20.05.13 15:00

Rozebiratelný filtr ZTS Třemošnice - komentáře:

23:32:30
02.06.2014
PYGO
08:33:10
12.09.2013
koordiak
Dakujem za článok, už konečne viem čo som tak dlho odkladal, naštatstie mam ešte 3ks ,,náplní,, do filtru odložené4
23:21:39
09.09.2013
WingArrow - zrušená registrace
Pekný článok aj s origo návodom, díky, aj ja mám tento rozoberateľný filter, ale mi chýba filtračná vložka. Keďže k originálnej filtračnej vložke sa asi nedostanem, možno by to chcelo ešte označenie, alebo kód náhrady napr. od Mann-filter, alebo rozmery filtračnej vložky. T.j. horný a dolný vnútorný priemer a vonkajší priemer filtračnej vložky.
Len pre zaujímavosť, zatiaľ používam vačší filter ako predpísaný, ktorý má cca 6 dcl a po 10tKm nebol olej čierny, ale hnedý. Spotreba oleja bola na Š120 v norme, motor vytesnený.
11:18:42
06.06.2013
j_j
asi jsem ho taky koupil v tomhle "bordelu" na aukru...
img04.allegroimg.pl/photo s/.../3286689431
15:00:05
03.06.2013
Petr Urban
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: To je aspoň užitečná recenze. 4
16:39:49
02.06.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Athlonek 26.05.13 19:52:56 napsal:
→ Urbi: Tak neni to špatnej vynález, akorát ty staré
filtrační vložky budou mít určitě horší filtrovatelnost než novodobé,
po těch letech je určitě filtrační materiál někde jinde.
Zpetej se DJe... podroboval je lab. testům a vyšli mu filtračně líp než moderní vložky. Jezdil jsem Třemošnici, teď jezdím jen kvůli dobové shodě a vzhledu pro mě oblíbenější Ekvitu a nemám problém. I po tom co mi DJ řekl, že v laboratoři zkoušel. Ekvita má samozřejmě menší filtrační plochu proti ZTS-ku, ale při mojem nájezdu max 2.000km za rok a pravidelné výměněn oleje po 2 letech prostě z tohoto právě obavy nemám.
upraveno 1x, naposled 02.06.2013 16:41:25
16:06:40
02.06.2013
Petr Urban
-> Athlonek: papír je furt papír a bere rozhodně menší částečky bordelu než nějaký doživotní filtr oleje KN s pratelnou vložkou.
08:58:04
29.05.2013
m8rinek
-> Nwkt: Tak když je to tak skvělý :))). Jinak nemá no, sem tam něco zajímavýho, ale ještě nikdy jsem od něj nic nevzal...
08:55:40
29.05.2013
Nwkt
-> m8rinek: Tam nemá zrovna nějak lidový ceny
19:52:56
26.05.2013
Athlonek
-> Urbi: Tak neni to špatnej vynález, akorát ty staré filtrační vložky budou mít určitě horší filtrovatelnost než novodobé, po těch letech je určitě filtrační materiál někde jinde.
12:21:47
25.05.2013
sep
-> Eidy: :ve chvíli otevření obtoku jde olej přes něj a ne přes filtraci.
15:25:48
24.05.2013
Eidy
Tak dík. 3
20:20:13
23.05.2013
Eidy
-> sep: To jsou ale moc pěkný stránky. Díky.
Teď mi ještě někdo vysvětlete jednu věc; když vidím otvírací tlaky ventilů, tak to znamená, že stejně velká část oleje jde mimo filtr. Je to tak?
18:00:48
23.05.2013
sep
-> Eidy: :www.mann-hummel.com/mf_pr odkata_eur/index.html?iKey s=23.6...

v detailu jednotlivých filtrů jsou všechny parametry
17:42:58
23.05.2013
Eidy
Má někdo představu o tom, jak moc se liší vnitřky olejových filtrů? Mám tím na mysli rozdíly v tlakových ventilech uvnitř např. Přemýšlím třeba o použití filtru z passatu 1,9TDI, kterej je velikánskej a filtrační plocha obrovská. Pasuje tam, ale nevím jak jsou na tom ventilky.
01:03:59
23.05.2013
Petr Urban
-> Athlonek: Pokud chci, budu si používat co uznám za vhodné a myslím že zrovna nabízený olej filtr to vhodné pro mě je. Budu pořád vědět že funkce obou ventilů jsou takové jaké já chci - spolehlivé, cena výměnné vložky je rozhodně menší než u pořádného filtru z odkazu a to že to budu muset trochu vymýt při výměně oleje....to bych neměl škodovku, bát se práce na pár min s rozděláním, vymytím a nandáním druhé vložky, navíc se mi to celé nějak líbí 3
upraveno 1x, naposled 23.05.2013 01:05:39
17:44:25
22.05.2013
Athlonek
-> Urbi: Když chceš větší filtrační plochu, tak používej filtry viz. odkaz jak píš vhml www.skoda-dily.cz/eshop/0 6a115561-olejovy-filtr-ben zin.html
22:29:38
20.05.2013
cuker
Ten made in CCCP mám v dielni na stole už dosť dlho,a rozmerovo je to asi také isté.
21:46:10
20.05.2013
JohanWRC
Kde se dají kopit vložky do filtu?
Extreme Tyres