skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Navařování nových lemů...
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [10]:
Text:
VYSVETLIVKY K OBRÁZKŮM:1.stary lem
2.nový lem
3.přiloženy novy lem a obkreslen fixem
4.čára obkresleneho noveho lemu
5.pod čarou obkresleneho lemu načrtnuta čara řezu ve vzdalenosti cca 1,5 cm
6.řez flexou na načrtnute čáře
7.vykuchan stary lem
8.stary lem po vykuchani
9.očistena hrana pro svářeni
10.novy lem nabodovan
POSTUP:
1.krok: vemu novy lem přiložím ho na stary lem a obkreslím ho fixem.
2.krok: pod čárou obkresleneho lemu cca 1,5 cm si načrtnu čáru řezu po cele délce.
3.krok: vyříznu starý lem na čáře řezu.
4.krok: na starem lemu odbousím body kterymi je lem přichycen k vnitrnimu podbehu.
5.krok: vyjmu stary lem.
6.krok: očistim hranu pro svaření a popřípadě vyvařím podběh (v mé situaci to bylo nutné)
7.krok: přiložím nový lem a dopasuji si ho tak aby všude 100% dosedal.
8.krok: lem slicuji ze dvermi aby vse sedelo tak jak ma,potom přiložený nový lem postupně přidoduji COčkem tak aby se lem a blatnik nezkroutil,takže body od sebe cca 10cm,až to vychladne tak do každe te rozteče 10 cm přidam bod a takto postupne boduji az od sebe body budou cca 1 cm.
9.krok: po vychladnutí body zabrousím,lem zakituji,obrousím a nalakuji (ale tuto praci si většinou dělá lakyrnik)
10.krok: podívám se na dobře udělanou práci a pochválím se :-)
A TO JE VŠE ... At vam tento članek pomůže :)
info:
Správce článku: MaxxZaloženo: 12.06.08 15:09 Poslední změna: 12.06.08 19:41
Navařování nových lemů... - komentáře:
kdyz by ten lem dal pod plech blatniku, tak by to vic hnilo :( dostavala by se tam voda, co kondenzuje na blatniku a stekla by proste mezi plechy... ja to resil proklepanim blatniku, ale je to pak pobouchane, s klestemaby to byla jina prace
-> Maxx: tak jak sem slíbil mám hotovo sic to není škodovka ale ono je to defakto všude stejný. jak tu už někdo psal tak podle mě je taky vzhledem k tmelení lepší je podsunout když nejsou k dispozici ty lemovací kleště . www.petrvod.rajce.idnes.c
z
Já mám taky připomínku a to tu, že pokud dělám lemy na autě poprvé, tak určutě ten lem ostříhnout na menší velikost, aby to šlo měnit případně i podruhé.

Já bych to z fotky teda nepoznal, že ten lem má přes blatník, kdyby napsal že ho má pod blatníkem tak bych mu to věřil..
Já teda nevím, dělal jsem jenom 2 zadní lemy na erko za kulaté střižené z předních blatníků, ale já bych teda ten lem strčil plech kastle, protože takhle tam máš zub minimálně 1 mm (tloušťka lemu), a abys ho rozumně dohnal, znamená to kitovat půlku blatníku... Když to "podsadíš", kituješ pouze kousek v oblasti lemu...
-> Max: a o je ono ja taky nerad vercajk davam z ruky a pujceny jsem to jdnou mel :-)) kzdopadne kdybych mel v planu varit jak o zivot uz to mam doma 

-> Maxx: pochlubim ale bude to až na podzim :)
-> VeTëV: tak já neřikám kupovat...spoustu lidí to má a třeba i pujčí....já teda bych nepučil, já nářadí nepujčuju...
a tohle si asi koupim...asi nejsem tak dobrej jako ty,ale občas i něco vařim

a tohle si asi koupim...asi nejsem tak dobrej jako ty,ale občas i něco vařim

-> Max: jenez to se ti neplati kvuli dvoum kouskum lemu :-))
-> petřík: tak az je navaris tak se pochlub jak ti to slo

-> Max: no právě jsem si vyrobil lemovací kleště takže mám po starostech. z takovejch nějakejch kleští speciáolních který ani nevim na co byly ... trocha plechu trocha svárů a jsou lemovačky jak vyšitý :) děrovačku bude muse zastoupit vrtačka ale jelikož jde o dva lemy tak mě to časově nijak nerujnuje

ideální pomocník je falcovačka/děrovačka,pak žádný hrany nejsou 

-> Klubko_: ja jsem koupil nove ceske lemy a byly takove jake sou takze jsem je tam dal cele...
-> gabo00000: dik
-> petřík: no ta hrana je opravdu minimalni takze ja ji jen prekituji a prebrousim....
-> favo110lrs: to je samozrejme ale zapomel jsem to napsat ja je kvuli tomu take srouboval....dik za upozorneni dopisi to tam
-> gabo00000: dik
-> petřík: no ta hrana je opravdu minimalni takze ja ji jen prekituji a prebrousim....
-> favo110lrs: to je samozrejme ale zapomel jsem to napsat ja je kvuli tomu take srouboval....dik za upozorneni dopisi to tam

hlavně volicovat s dveřma:) lol
-> gabo00000: no já tykleště chtěl pořizovat ale kvuli dvoum lemum se mi za 1200,- nevyplatěj a nikoho na pučení nemám tudíž se ptám jak se to dá řešit bez nich
-> petřík: on to nema s tymi kliestamu ohnute?

-> Maxx Ahoj čeká mě to na Kadettu a chci se zeptat když to udělám jako to ty popisuješ tak nový lem bude jakoby přesazen přes blatník tudíž tam bude hrana jak se to potom řeší při tmelení ? to tam vždycky udělám šikminku věčí či menší ne ? nebylo by lepší vařit to hranu na hranu a tudíř se dostat na stejnou hladinu plechů ?
-> Klubko_: ak dovolis tak ja by som sa k tomu vyjadril..robbil som zatial 1 lem ktory uz predomnou niekto vyvaral a keby si nechal viac plechu na karoserii tak by si tam nechal aj cast stareho(noveho) lemu co je podla man neziaduce..ason ja by som to tak nenechaval...dalej ten co navaroval stery(novy) lem predomnou to udelal tak humusacky ze na tom bolo aspon 2-3KG gitu a to bolo tiez neziaduce..tak som vyrezal viac karoserie a odstranil som rez a aj ohnute miesta od zvarania ktore sa prehli dementovy ktory to vyvaroval predomnou

super!
toz dobre to je
este v pristim dile tveho serialu nafot jak se to dela kdyz se meni i podbeh
Co se tyce toho kolik moc toh z auta odrezat. Je lepsi to delat, ze se necha novej lem v celku a vyrizne se vic z kastle, nebo na kastli orazat co nejmin a sestrihat novej lem? Tedy opacne, nez si to delal ty. Nechci tim nejak rypat, jen me to zajima, protoze ja sem zatim delal asi ctvery lemy a nechaval sem tam vic kastle.

