přestavba pravostrané Felicie na levostranou

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [22]:

přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou: přestavba pravostrané Felicie na levostranou:

Text:

Přestavba Felicie combi s pravostranným řízením,na levostrané



Takže,jednoho dne jsem narazil v inzerátech na velice zachovalou feldu kombíka,leč bohužel s volantem na špatné straně. Po bližším prozkoumání jsem zjistil,že nebyla bouraná,nezkorodovaná,tak že jsem jí nakonec dovezl domů…Jízda byla fakt síla…jenže já odjedu asi i s ponorkou…chvíli jsem přemýšlel a nakonec rozhodl,že půjde na díly…Chvíli jsem jí nabízel vcelku nebo na díly,a mezi tím jsem se bavil s klukem co vozí z Anglie Ochctávky a přestavuje je na „levo“ a pak přihlašuje…takže jsem se rozhodl,že to zkusím taky.



Auto jsem začal odstrojovat a vzal jsem to „od podlahy“. Šel ven motor a převodovka,poloosy,expanz ka,nádobka odstřiku ,jednotka „uhlí“,sedačky,tapecy,pal ubka,středový panel,vnitřní plasty,koberec,plast pod stěrači,stěrače,,motor stěračů,topení,hydroštel světel,komplet elektrika (motorový prostor+pod palubkou)a pojistkovka,a tlumící hmota pod palubkou.



V motorovém prostoru byla baterie na opačný straně,takže jsem si sehnal plech pod baterku z jedný bouračky,dále pak plechový držák volantové tyče,držák pojistkovky,jeden držák na palubku. A samozřejmě hřebenové řízení.Jelikož jsem neměl CO svářečku,odvezli jsme auto kámošovi do dílny



V jednu dobu jsme dělali na autě tři ,takže šel ven pravej hřeben a nazkusmo jsme montovali levej. Zjistili jsme že tato karoserie nemá ani náznak díry na volantovou tyč.A na druhý (pravý straně) díru vytvářel patrně velice opilý nebo jinak ovlivněný mekánik , protože ,jak je vidět i na fotce ,je absolutně nesouměrná. Jirka(nick na VIRTu trabant 601) od oka navrtal díru v místě kde by mohla procházet volantová tyč k hřebenu,kterou postupně zvětšoval až se opravdu povedlo,že plech který normálně pod plynovým pedálem je tam padl jak prdel na hrnec.Namontil hřeben s novejma kulákama a Jarda (Morfín) mezi tím navařoval kastlík pod baterku na správný místo a držák volantový tyče…S tím kusem plechu byl taky trošku problém,nedařilo se nám přesně odměřit kam ho umístit,sice je tam prolis,ale přesně se nám to povedlo až po hodince laborování. S montáží volantové tyče už žádný problém nebyl a mohli jsme odjet zpět do naší dílny.



A nastalo obrušování sváru a odstranění plechu pod baterku na té „špatné“ straně,nějaká ta protikorozní hmota se aplikovala a odstraňovali se zbytky „pravejch“držáku volantu.



Tlumicí hmota pod palubkou a i v motorovém prostoru je nepoužitelná,takže nezbývá nic jinýho než se poohlídnout na vrakovištích,nebo vymyslet z čeho jí vytvořit.Elektrika je použitelná,jen je potřeba odstranit kusy izolační pásky aby se dala natáhnout obráceně, i pojistovka …já ale jdu cestou menšího odporu a namontíl jsem rovnou svazek z jinýho auta, a navíc el. z MPi. Sehnal jsem si motor a převodovku z MPička.Pustil jsem se do všeho od začátku, tak i motor prošel důkladnou kontrolou,očistou a přetěsněním,taktéž převodovka, starter a altík,vodní pumpa dostala novej silentblok. A abych tý práce neměl málo, tak jsem sehnal kompletní introš z GLXi novýho modelu, a vybavím auto

2 x airbag, výškově stavitelná sedačka řidiče,palubní počítač, el.zrcátka 4 x el. okna orig tonovaná,šuplíček pod sedačkou spolujezdce,středový panel,poličky pod palubkou, centrál, alarm s DO,hagusy , TZ, přemýšlím o střešním okně, a nějaká větší zástavba muziky.



Světla dostala nová skla, protože stávající jsou lomená na opačnou stranu, našel a vyvrtal jsem s Jirkou díru na stěrače, (prostřední je stejná) navrtali a vybrousili jsme průchody kabelu, hydroštelů a lanek na spojku a plyn,a vhodně ošetřili . uvnitř je potřeba zaměnit clonítka,protože jinak, zůstane zrcátko u řidiče,a sehnal jsem si jedno madlo a nomontil nad spolujezdce. Jelikož auto už mělo předtím jeden airbag, nebylo potřeba shánět pyropasy

Brzdy a jejich okruh je stejný,pouze byl prodloužen na druhou stranu převodní tyčí,kterou jsme pouze sundali a namontovali kompletní pedály.Jen pro Info,zrcátko u řidiče má iný sklon a pro naše ježdění je nepoužitelný

I když auto mělo najeto pouze 42tis mil,vymněníme celou přední nápravu a to za nápravu se stabilizátorem,a na zadní nápravu také přijde namontovat stabilizátor…..



opomněl jsem ještě pro úplnost,že otvírání motorového prostoru je na stejné straně, takže se nemusí nic předělávat. Naotvírání 5tých dveří je potřeba sehnat oba dlouhé plasty, lanko stačí navlíct naopak.

hodnocení článku:

info:

Správce článku: felda1,6
Založeno: 08.08.08 20:15   Poslední změna: 02.03.09 13:56

přestavba pravostrané Felicie na levostranou - komentáře:

21:34:07
10.11.2008
felda1,6
tak dnes TK (legální)bez ztráty květinky4
18:32:51
04.11.2008
Toody
Prostě pecka..moc pškná práce6 6
17:44:10
23.09.2008
Gryzly
Tý jo, to mi ani nedošlo že ten brzdovej posilovač zustal na původním místě a oni ve škodovce k tomu udělali takový divoký přepákování.
17:29:54
23.09.2008
Vlada1234
Jo tak tady je ta kráska co jsem viděl:-) dokonce i s celym článkem5
09:00:48
11.08.2008
felda1,6
-> Rabbit: jenže těch je všude dost,alespoŇ u nás v Mostě... vozej to sem cikorky s Anglie, nejenom škodovky,i Rovery,Opely(Vauxhal) atd. Udělal bych to klidně znova, tentokrát ale novej model4
00:54:01
11.08.2008
Rabbit
felda1,6:

A proč nenechat volant tam kde byl z fabriky? Když teda pominu to, že se s tim blbě předjíždí atd. Ale zas na nějakej sraz předohrabů dobrý ne?
20:40:33
10.08.2008
felda1,6
já to každopádně mám přihlášený :-)

-> pitrs-84@: no jo, ale co bys dělal s volnym časem ..3
17:11:26
09.08.2008
pitrs-84@
gut napad ale stoji to za to?kolik to vyjde ta sranda,neni lepsi koupit vonavku?
15:56:17
09.08.2008
petr s
-> Nwkt: Taky jsem něco hledal podle vin a vybaflo to na mě že je to pravák a potom majitel přiznal že předělal karoserii
15:47:31
09.08.2008
Nwkt
-> felda1,6: Já se taky nechci hádat, ale když psal Marcel do Škoda a.s.s. na rozklíčování VIN u Garde, tak mu mimo jiné napsali, že to byl export do Německa, takže dle mě to jde dohledat
09:28:08
09.08.2008
felda1,6
-> petr s: nechci se hádat,ale podle VIn se to pozná až od ochcávky
21:58:22
08.08.2008
petr s
-> Jozynek: Tak to existuje Najde ti sváry kde myslíš že nejsou
21:52:35
08.08.2008
Jožynek
Zle som polozil otazku, niesu s tym problemy na STK? nieco som pocul, mozno blbost, ale ze vraj je scanner co vie zistit ze to je prevarene...
21:50:33
08.08.2008
Nwkt
-> felda1,6: Podle mě by to škodovka zjistila podle VIN, že to šlo na export do země kde se jezdí vlevo
21:49:57
08.08.2008
petr s
-> felda1,6: Ale zadám vin a vyjede mě že auto je pravák
21:31:46
08.08.2008
felda1,6
je to nelegální,ale ve VIN není zmínka o tom kde je namontovanej volant4
21:09:52
08.08.2008
Nwkt
-> Jozynek: Nelegální
21:03:06
08.08.2008
Jožynek
Ako je to z legalnostou a papiermy?
Extreme Tyres