skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Startér z Feldy do Škodovky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [5]:
Text:
Chtěl bych tady shrnout informace o přestavbě startéru z felície do škody 742.1.. Posbíral jsem něco tady od členů z virtu,něco na techwebu a něco na sakyho stránkách.Věci potřebné k přestavbě:
-nějaký ten startér z feldy
osobně si myslím,že se přestavba vyplatí,když cena startéru nepřesáhne 1200,- , pak už bych uvažoval o novém s reduktorem,který vyjde na nějakých 2500,-
-víko břemene startéru -obj.č.dílu / 6955310 / 169,- bez DPH
je to díl co dosedá na převodovku,je skoro stejný,akorát díry šroubů jsou otočené zrcadlově(z důvodu natočení, tak aby se zabránilo možnému potkání startéru s poloosou) a je větší otvor pro škodovácký pastorek
-pastorek startéru -obj.č.dílu / 3371120 / 130,- bez DPH
je třeba ho vyměnit za ten původní, kvůli jinému počtu nebo velikosti zubů(přesně nevím) na setrvačníku
Díly jsem objednal u firmy E.v.v. Kroměříž - na jejich stránkách www.evv.cz jsou některé díly přímo k zakoupení(i přímo startér s reduktorem jako komplet).Já jsem se obrátil přímo na paní stloukalovou stloukalova@evv.cz a napsal ji mail,kde jsem uvedl čísla dílů.Už ví o co jde a ochotně poradí.
Jako doplněk uvedu ještě číslo ložiska na kotvu startéru(rotor), bylo vymlácené a dalo mi to práci než jsem to číslo sehnal,tak ať to nehledáte :) je to to menší,to větší ještě doplním
- ložisko 608 2Z kotvy startéru felicie zadní - dá se objednat u stejné firmy.
- ložisko 6002-2Z/LHT23 -- // -- přední -taktéž.
Složené to ještě nemám,protože ho celý trošku repasuju, ale postupně to sem doplním.
info:
Správce článku: DoyleZaloženo: 27.01.07 23:19 Poslední změna: 25.02.07 22:11
Startér z Feldy do Škodovky - komentáře:
-> Doyle: To jsou ale ceny s DPH, takže se zas tak moc nezměnili. Jen o 26kč bez DPH dražší.
sedm let a ceny se docela poměnily
víko 157,-
pastorek 236,- dokonce

víko 157,-
pastorek 236,- dokonce
-> castrol: né ;) zařizuju pro kolegu z norska díly :) a kdyby jednou něco staršího tak jedině 1000MB a startování klikou né toto :-D
-> Tomaso435: v poslednej dobe sa nejak moc motas okolo éra , hádam si nejaké zdedil
?

-> MOLSO: výborně :)
-> Tomaso435: samozrejme
... lze takto přestavěný starter použít do 110R?
objednaval už niekto tie diely na slovensko (zo stranky www.evv.cz) ? okrem osobneho prevzatia tam nemam inu možnost pri vybere dopravy...na mail sa vyfuckovali a ani neodpisali...
-> Martin136COUPE: joo, přechod na něco nového není jednoduchej, nicméně o to víc by měly být "vě střehu". Jako o nic nejde, věci jsou doma, teď jen sehnat další použitelnej starter.
-> ochoda: 

-> Nwkt: Právě že ne, vim jen že z feldy je menší. Musim to okouknout a nejspíš si odpovim sám.
-> Antony: Koukám, že přecházeli na nový e-shop což je vždy nějaká komplikace.
Moje zkušenost z letošního Srpna je následující. V Úterý objednán pastorek a víko. Potvrzení zadání a přijetí objednávky přišlo nějaké automatické na e-mail a ve Čtvrtek bušila pošta na vrata.
Moje zkušenost z letošního Srpna je následující. V Úterý objednán pastorek a víko. Potvrzení zadání a přijetí objednávky přišlo nějaké automatické na e-mail a ve Čtvrtek bušila pošta na vrata.
-> peti: zřejmě to bylo tím, že jsem to objednal přes net, rozdíl ceny vzniknul tím, že si připočítaly k běžný ceně dobírky i daň z poštovnýho-dobírky. Nicméně aspoň mohly napsat "nemáme, až to bude, pošleme".
-> ochoda: Viděl jsi ty startéry vedle sebe?
Hele to víko a pastorek, to se nedá vzít z origo 120 starteru?
-> Antony: zaujimave ja som im volal cca pred rokom do predajne v utorok ze by som potreboval 5x prestavbovu sadu na reduktor do skodovky do piatku, povedali ze maju 1 pastorok a 2 veka, ale nech zavolam vo strvtok, aj som volal a mali vsteko nachystane a piatok som si to osobne vyzdvihol, tazke zamna kladny pristup a cena ako na nete
-> Nwkt: bohužel 

-> Antony: Klasika ne ... teda bohužel no 

Nevím jestli je to mojí zhýčkaností z jiných shopů, ale moje zkušenost s E.v.v. je následující:
Zboží objednáno, vše skladem. Objednávka ten den potvrzena. Zásilka odeslána 4-tý !!! pracovní den, a bez jakehokoliv upozpornění, mail i telefon jsem zadal. S cenou o cca 10% vetší než v objednávce. Připadá mi, že zboží objednali u dodavatele až po mojí objednávce . . .
Zboží objednáno, vše skladem. Objednávka ten den potvrzena. Zásilka odeslána 4-tý !!! pracovní den, a bez jakehokoliv upozpornění, mail i telefon jsem zadal. S cenou o cca 10% vetší než v objednávce. Připadá mi, že zboží objednali u dodavatele až po mojí objednávce . . .
tak je to vybavene, z EVV sa mi ozvali, nasli po jednom kuse a aj zaslali. konverziu som spravil bezproblemov, len este musim pozhanat novy magnet pretoze nevladze vtiahnut kotvu a velmi sa prehrieva. urcite to je zavitovy skrat v cievke. nevie nahodou niekto, aky ma mat magnet odpor, resp. aky ma odoberat prud pri 12V ?
ok, tak este pockam, ci sa ozvu. dik.
-> minno: evv.cz
-> vhml: čo je to EVV?
-> Kaňa 04.03.14 02:22:59: EVV normálně funguje. Minulý týden mi od nich přišly věci na starter
prosim vas, daju sa este niekde inde zohnat tie dva diely 6955310 a 3371120 ? zastupenie Magnetonu u nas asi krachlo a z E.V.V sa mi nik neozval ( v zasobach uvedene diely stale vedu ). pripadne kto by mi to vedel u nich objednat a poslat ? feldovy starter mam uz zrenovovany a rad by som to dal dokopy. vdaka.
-> stengl87: no ved musíš dať remeničku z 105/120 pretože magneton altíky majú väčšinou drážkovanú remeničku...
-> Martin NM: Tim prehodit remenicku myslis co ??
-> stengl87: išiel, ale treba tam upraviť uchytenie a tiež prehodiť remeničku...
Omlouvam se hodim to sem. Sel by podle tohoto navodu frknout do 136 altik MAGNETON
443115141 12v 1.4KW ?
443115141 12v 1.4KW ?
-> Xhanz: tak super
-> minno: Tak se nakonec roztočiil :) znova jsem vše řádně očistil. Tentokrát ještě řádněji, vyměnil konektor na té 50. a hola už točí jak má :)
-> Xhanz: A keď je štartér riadne namontovaný a zapojený, tak pri štartovaní hriadeľka vyskočí alebo nie? Ak áno a ak sa aj motorček roztočí po pripojení + na tvrdo, ako si písal, tak je problém v tom silovom spínači pod eloktromagnetom /nespína/. Zavolaj si pomocníka ktorý bude akože štartovať a ty po cvaknutí štartéra skús napríklad šrobovákom spojiť tie dva silové kontakty na štartéri. Ak sa štartér roztočí, je problém v tom spínači v štartéri ako som písal. Zoxidované kontaky alebo niečo podobné.
No, tak jsem si s tím teď hrál a:
když připojím + natvrdo na motorek, tak běží. Když ho připojím na el.magnet, tak hřídelka vyskočí.
Do červenýho drátku (kontakt č.50) šťáva jde. Ale jak to pozapojuju vše jak má být a otočím klíčkem, tak je mrtvo a ticho.
Zkoušel jsem to vše na startéru namontovaným na místě, takže se zemí problém být nemůže.
Nějaký nápady a zkušenosti prosím?
když připojím + natvrdo na motorek, tak běží. Když ho připojím na el.magnet, tak hřídelka vyskočí.
Do červenýho drátku (kontakt č.50) šťáva jde. Ale jak to pozapojuju vše jak má být a otočím klíčkem, tak je mrtvo a ticho.
Zkoušel jsem to vše na startéru namontovaným na místě, takže se zemí problém být nemůže.
Nějaký nápady a zkušenosti prosím?
-> minno: j předtím jsem tam měl origo a žádnej problém. Právě je to takový hodně tichý cvaknutí. Ani ne jak když vyskočí. Prostě tichoučký cvak
Zkusim ho zítra shodit, očistit kostru a mrknout na to. Docela mě to tedá prudí
Koupil jsem ho předevčírem od člověka tady na Virtu. Tak snad se mu dá věřit, že je OK 



-> Xhanz: a predtým so starým štartérom všetko v poriadku? Ak len cvakne, tak je zrejme niečo s elektromagnetickým spínačom v štartéri, alebo s rotorom (neroztočí sa), prípadne kostra....
Tak jsem to přeci jen zkontroloval a 50. mam zapojenej dobře, šťáva tam evidentně jde, protože jak otočím klíčkem, tak světlo pohasne mírně. Ale startér si ani nežvejkne
je slyšet tochoučký cvaknutí v něm

-> Xhanz: Keď máš bezkontaktné zapalko, tak kontakt 15a neriešiš, pretože ani cievka ho nemá, respektíve má, ale je naň pripojený kábel priamo od spínacej skrinky ako trvalé napájanie bez predradného odpora.
Čiže s bezkontaktom ti aj pri cievke ostáva nezapojený druhý koniec toho kábla, ktorý ide od štartéra.
Ad. štartér nefachčí: Ak štartérom ani necukne, hľadaj problém v kábliku čo ide na kontakt 50. Pri otočení kľúčikom do 2. polohy do neho musí ísť prúd (otestuj pripojením voltmetra medzi kábel 50 a kostru - otoč kľúčikom na 2. polohu a musí tam ísť šťava).
Čiže s bezkontaktom ti aj pri cievke ostáva nezapojený druhý koniec toho kábla, ktorý ide od štartéra.
Ad. štartér nefachčí: Ak štartérom ani necukne, hľadaj problém v kábliku čo ide na kontakt 50. Pri otočení kľúčikom do 2. polohy do neho musí ísť prúd (otestuj pripojením voltmetra medzi kábel 50 a kostru - otoč kľúčikom na 2. polohu a musí tam ísť šťava).
-> minno: Takže, když tam mám bezkontakt, tak tu 15a nemusím ani řešit? Tak mrknu na to zítra. Celkem me to ale prudí, že to nefrči.. :( že bych jak je tam blbej přístup špatně nasunul tu 50. na kontakt? No uvidíme
-> Xhanz: 15a je kontakt na napájanie zapaľovacej cievky mimo predradného odporu (u cievky klasického kontaktného zapaľovania) počas štartovania. U felda štartéru tento kábel nechaj buď nezapojený, alebo ak to chceš mať vychytané, tak si tam sprav premostenie relátkom a takto ten kábel pripoj.