skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Startér z Feldy do Škodovky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [5]:
Text:
Chtěl bych tady shrnout informace o přestavbě startéru z felície do škody 742.1.. Posbíral jsem něco tady od členů z virtu,něco na techwebu a něco na sakyho stránkách.Věci potřebné k přestavbě:
-nějaký ten startér z feldy
osobně si myslím,že se přestavba vyplatí,když cena startéru nepřesáhne 1200,- , pak už bych uvažoval o novém s reduktorem,který vyjde na nějakých 2500,-
-víko břemene startéru -obj.č.dílu / 6955310 / 169,- bez DPH
je to díl co dosedá na převodovku,je skoro stejný,akorát díry šroubů jsou otočené zrcadlově(z důvodu natočení, tak aby se zabránilo možnému potkání startéru s poloosou) a je větší otvor pro škodovácký pastorek
-pastorek startéru -obj.č.dílu / 3371120 / 130,- bez DPH
je třeba ho vyměnit za ten původní, kvůli jinému počtu nebo velikosti zubů(přesně nevím) na setrvačníku
Díly jsem objednal u firmy E.v.v. Kroměříž - na jejich stránkách www.evv.cz jsou některé díly přímo k zakoupení(i přímo startér s reduktorem jako komplet).Já jsem se obrátil přímo na paní stloukalovou stloukalova@evv.cz a napsal ji mail,kde jsem uvedl čísla dílů.Už ví o co jde a ochotně poradí.
Jako doplněk uvedu ještě číslo ložiska na kotvu startéru(rotor), bylo vymlácené a dalo mi to práci než jsem to číslo sehnal,tak ať to nehledáte :) je to to menší,to větší ještě doplním
- ložisko 608 2Z kotvy startéru felicie zadní - dá se objednat u stejné firmy.
- ložisko 6002-2Z/LHT23 -- // -- přední -taktéž.
Složené to ještě nemám,protože ho celý trošku repasuju, ale postupně to sem doplním.
info:
Správce článku: DoyleZaloženo: 27.01.07 23:19 Poslední změna: 25.02.07 22:11
Startér z Feldy do Škodovky - komentáře:
23:53:30
16.02.2007
16.02.2007
Komár 1981
osobne pro prazaky doporucuju koupeni dilu u ofiko zastoupeni magnetonu v praze nuslich. ceny obdobne. dily objednaji a jedna se o origo dily od vyrobce. pripadne pastorek byli schopni sehnat v mototechne v "modrem pavilonu" v krci.
20:51:21
16.02.2007
16.02.2007
sikula
jo a taky jsem se chtěl zeptat kolik to zvedá koní celkově v motoru,když budu mít tenhle starter odevřené sání,kanáli leštěné tak to jsem na 90 koních ne
20:47:22
16.02.2007
16.02.2007
sikula
ahoj chlapy,nechtěl bych tu někoho urazit nebo se někoho,nebo dokonce nějaké firmy dotknout ale tento vynález mám taky a ptám se jestli to někdo víte co to vydrží to víko asi věčnost při normálním zacházení ale ten pastorek,nemám to v autě tak jsem neměl možnost to skusit,jednoduše řečeno jestli to není bláto materiál a nemá si vzít dso zásoby děkuji a mějte se hezky škodě zdar
14:36:25
10.02.2007
10.02.2007
Gryzly
-> Bagrr: Já byl ve speciálce na ložiska. vysipal mi dvě ložiska (Bral jsem je dvakrat) z plastového válečku, a až doma na ně koukám a jsou od firmy FK a na tom odkazu na firmu Korbel píšou že to je Čína.
14:28:56
10.02.2007
10.02.2007
Bagrr- máma mele Emu
Doporučuju kupovat nějaké lepší ložiska než čínská... Z vlastní zkušenosti nejen na startéru vím, že vydrží chvilku a sou zase tam kde byli origo... Proto už jek ZKL apod.... Např. u napínací kladky u kompresoru nám odcházeli ložiska co týden po opravě, pak se tam vrzli ZKL a drží už třetí měsíc bez problémů...
14:17:43
10.02.2007
10.02.2007
Gryzly
-> Doyle: tak já koupil 608 čínské od firmy FK za 11,- a 6002 od ZKL za 40,- pastorek mě stál asi 210,- přední víko stojí kolem 160,-
www.agrega.cz/
www.agrega.cz/
15:23:16
09.02.2007
09.02.2007
Doyle
takže stojí 166,- + 95 poštovné
08:12:34
09.02.2007
09.02.2007
Doyle
-> Gryzly: já ho našel tady www.unikol.cz/jednorade.h
tm na stránce úplně dole.Objednat by to taky mělo jít.Asi to udělám
22:52:25
08.02.2007
08.02.2007
Gryzly
-> Doyle: to Velké jsem měl v lepším stavu, ale dobré moc ne. Já našel prodejnu ložisek a tam těch 6002 měli víc ale žádné s LHT23
www.korbel-loziska.cz/ind ex.php?/hledat
mimochodem jsou taky z Kroměříže jako Pal-Magneton
www.korbel-loziska.cz/ind ex.php?/hledat
mimochodem jsou taky z Kroměříže jako Pal-Magneton
22:39:34
08.02.2007
08.02.2007
Doyle
-> Gryzly: tak mě to malé taky prasklo.Jinak já na malm nenašel taky nic, ale na tom velkém jsem našel číslo a to obsahovalo i to LHT23.Když to hodíš do vyhledávače,tak ti to najde přímo to ložisko.Jestli je ale nějaké spešl, to nevím, nevyznám se v tom.To velké mám dobré, ale právě uvažuju, jestli ho taky radši nevyměním, pro jistotu
21:16:39
08.02.2007
08.02.2007
Gryzly
-> Doyle: Á koukám že jsi už doplnil čísla i toho druhého ložiska. Dneska jsem rozdělal jeden startér který jsem tu měl od léta a nějak moc nefakčil. Obě ložiska na rotoru byli přidřený, to malý mi prasklo když jsem ho sundával, to velký docela šlo.
Voni ty potvory v kroměříži používaj nějaký ložiska bez označení. není tam ani písmenko.
eště by mě zajimalo co znamená u toho většího ložiska to LHT23. Zitra je jdu kupovat.
Voni ty potvory v kroměříži používaj nějaký ložiska bez označení. není tam ani písmenko.
eště by mě zajimalo co znamená u toho většího ložiska to LHT23. Zitra je jdu kupovat.
19:15:17
06.02.2007
06.02.2007
bagr1000
Já jsem víko břemene startéru pootočil na Š 1000 převrtánim děr. Jde to a dokonce dvě díry pasují. Jediný problém byl, že jsem zavařil dvě místa určená pro ozubené kolo rototu. Cena zavaření 50Kč a 45 minut u stojanové vrtačky.
19:14:06
06.02.2007
06.02.2007
bagr1000
Já jsem víko břemene startéru pootočil na Š 1000 převrtánim děr. Jde to a dokonce dvě díry pasují. Jediný problém byl, že jsem zavařil dvě místa určená pro ozubené kolo rototu. Cena zavaření 50Kč a 45 minut u stojanové vrtačky.
21:34:55
05.02.2007
05.02.2007
Gryzly
-> Martin14: jenže to bys ještě musel startér přiblížit asi o 2 mm ke klikovce aby ti seděly dobře zuby, jinak to strašně rachotí (vlastní zkušenost)
A vemsi že většínou někdo mění jen startér starej za novej takže radši vymění pastorek, než aby kvuli tomu vyndával motor a měnil věnec.
A vemsi že většínou někdo mění jen startér starej za novej takže radši vymění pastorek, než aby kvuli tomu vyndával motor a měnil věnec.
18:56:53
05.02.2007
05.02.2007
Martin14
Zdravím.Jen by mě zajímalo?Proč měnit pastorek neni jednodušší vyměnit třeba věnec na setrváku?
10:54:21
30.01.2007
30.01.2007
Gryzly
Těch startéru jsem reinkarnoval už několik. Takže asi tolik:
V některých obchodech nemají holej pastorek ale celou volnoběžku, což je pastorek, obě ložiska a ozubený kolo a stojí to kolem 500,- Já díly kupuju u firmy Agrega v Bludově a tam jsem si vyprosil aby mě donesl jen holej pastorek.
To přední víko se mění taky kvuli tomu že by nešel pořádně nasadit dekl nad převodovkou a musel by se kladivem upravit. Ale už jsem vyděl i případy když si někdo kladivem vyklepal bouli do toho plechovýho deklu a na soustruhu nebo velkým vrtákem si zvětšil otvor pro pastorek.
Pastorek má stejný počet zubů ( 9 ) ale má jiný modul. a to ozubený kolečko je asi o 2 mm větší. Kdysi jsem kupoval už dva startéry upravený někým na černo v Kroměříži, a ty měli na puvodním pastorkové hřídeli odsoustruženej pastorek a navařenej pastorek z pomaloběžnýho startéru. Jeden fungoval asi dva roky než to prasklo, pak se to zavařilo a funguje dál, a druhej funguje už přes 4 roky bezproblémů.
V některých obchodech nemají holej pastorek ale celou volnoběžku, což je pastorek, obě ložiska a ozubený kolo a stojí to kolem 500,- Já díly kupuju u firmy Agrega v Bludově a tam jsem si vyprosil aby mě donesl jen holej pastorek.
To přední víko se mění taky kvuli tomu že by nešel pořádně nasadit dekl nad převodovkou a musel by se kladivem upravit. Ale už jsem vyděl i případy když si někdo kladivem vyklepal bouli do toho plechovýho deklu a na soustruhu nebo velkým vrtákem si zvětšil otvor pro pastorek.
Pastorek má stejný počet zubů ( 9 ) ale má jiný modul. a to ozubený kolečko je asi o 2 mm větší. Kdysi jsem kupoval už dva startéry upravený někým na černo v Kroměříži, a ty měli na puvodním pastorkové hřídeli odsoustruženej pastorek a navařenej pastorek z pomaloběžnýho startéru. Jeden fungoval asi dva roky než to prasklo, pak se to zavařilo a funguje dál, a druhej funguje už přes 4 roky bezproblémů.
22:50:26
29.01.2007
29.01.2007
Doyle
-> Peklo-Evo-Luboš: musíš mít právě ty dva díly abys ten startér mohl použít,tj.víko a pastorek.Pak jen mít startér z feldy v dobrém stavu a máš vystaráno.To přehození je na pár minut
20:44:49
29.01.2007
29.01.2007
Peklo-Evo-Luboš
-> FORM: jj tak sem to myslel, asi jsem to spatne rekl :-) Diky :-)
20:12:29
29.01.2007
29.01.2007
FORM - zlomená ojnice
-> Peklo-Evo-Luboš: stačí, ale musíš mít ty díly z reduktorového startéru pro 742
19:37:45
29.01.2007
29.01.2007
Peklo-Evo-Luboš
Ahaaa.. :-) takze ty novy dily jsou spesl pro 120 co chteji rychlobezku? Nebo jak to teda je ? Ja myslel ze staci vymenit na starterech ty pastorky a priruby a sedne to tam..
19:18:26
29.01.2007
29.01.2007
favo110lrs
paráda super clánek!!!!!!!
15:56:06
29.01.2007
29.01.2007
Rabbit
Peklo-Evo-Luboš:
Taky si myslim, že nepřendáš ani prd. Už jen proto, že ta část co se dává k převodovce vypadá u každýho jinak.
Taky si myslim, že nepřendáš ani prd. Už jen proto, že ta část co se dává k převodovce vypadá u každýho jinak.
10:36:31
29.01.2007
29.01.2007
FORM - zlomená ojnice
-> Peklo-Evo-Luboš: Z pomaloběžného startéru nepřendáš ani šroubek
21:51:36
28.01.2007
28.01.2007
Peklo-Evo-Luboš
Dik za clanech, prave se to chystam delat :-) Predpokladam ze kdyz budu mit fel a 120 starter, tak budu jen prehazovat dily, vid ? Ty objednavas novy kvuli opotrebeni?