skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak složit Škodu 136SP na parkovišti p?ed panelákem
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]Text:
ÚvodK tomuto článku mě dovedl jeden nejmenovaný člen virtu. Asi ho tady každý zná, ale každopádně by se měl stát vzorem každého šíleného škodovkáře...
Stať
V prvopočátcích celého snažení, je vnuknutí myšlenky - postavím si nějaké tuning auto :-) Jak to tak bývá, začátky nejsou jednoduché - nejprve se takový uchazeč musí seznámit s teorií jízdy vautoškole, vykonat první krůčky k nabytí řidičského průkazu...tato podmínka ale není nutná - je také možnost nejprve si zakoupit první stroj a pak si vytvořit ono kýžené povolení....
Když se tak člověk probírá magazíny o tuningu, jeho pohled zakončí na typu vozidla z Mladé Boleslavi, kterého se po našich krajích vyskytuje skutečně mnoho...POvětšinou první krůčky začínají koupí co nejlevnějšího stroje a oplácání ho doplňky typu - křídlo, mračení, hodně platu atd....časem ale zjistí, že ten kup nebyl tak výhodný a v autě se pod plasty tvoří dírky, občas něco upadne atd...
A tady nastává další etapa - zakoupení jiného stroje, dnes již zachovalého - pro doplnění věcmi již nakoupenými...a tady se náš mladý nadšenec dostane do rozporu - buď zůstane věren stylu plastu, světýlek, mračení atd. a jde to s ním z kopce a nebo se dostane na správnou cestu. Touto cestou myslím - vytváření pokud možno auto co nejbližší originálu a nebo s min. doplňky...
Když padne rozhodnutí na drzhou variantu je již rozhodnuto - přiblížení se k originálu není věc jednoduchá a nikterak laciná. Ovšem nadšení a elán nám neschází a tak se snažíme všemu příjít na kloub, dokupujeme různé vraky a z nich vyndaváme patřičné díly a snažíme se utvořit si svojí novou koncepci....
poté nastane další zlom - objevíme Katalog náhradních dílů...Zjišťujeme co všecko se dá na Škodovku dokoupit, co všecko vlastně v onom autě je rozebiratelné a zde nastává poslední zlom - a to pomatení smyslu...
POnejprve se rozeberou všechny díly co máme již doma v krabicích, ve sklepě, u souseda v obýváku, ve vracích na parkovišti..ovšem zde nastává první úskalí - nadšenec obyvkle není vybaven ani prostorem natož potřebným vercajkem, ale to vše vynahradí elán a zapálení pro věc a tak kladívkem, s kterým by spíše doktor skoušel reflexy postiženého, nadšenec vytvale buší do dílů s cílem co nejrychleji rozebrat co nejvíce dílů...
když se věc nedaří požádá o radu kolegu z webu podobných šílenců jako je on sám a postupně se stává mistrem nad mistry v oboru rozborka všeho co mi příjde pod ruku .-))
Po tomto nadlidském výkonu se mu zdá vše sice pěkně rozebráno, ale nic se neleskne, vše je zašlé a omšelé a vzpomene si na onen katalog a věnuje několik dní i nocí sepisováním katalogu a přepisováním do tabulek a vytvářením plánu, co všcko a za kolik se dá zakoupit...
Postupně mu kolegové s webu radí, jak věci zušlechtit, nabarvit, vyleštit ... atady nastává další zlom...nadšenec má rád lesklé věci a tak zakoupí leštící sadu na vrtačku (jeden z mála nástrojů co vlatní) a leští hodiny a hodiny úplně všechno co jenom jde.. když neleští tak natírá a nebo rozebírá a nakonec uzavře kapitolu sepisování katalogu a nalezne si svojí oblíbenou mototechnu...
V tom si uvědomí, že nakupování dílů, leštění dílu je vlastně údělem jeho života a tak nalezne zaměstnání aby mohl uspokojit své potřeby...ale potřeba nakupovat je silnější a nakonec neodolá a sežene potřebný fin. obnos u fin. instituce a nadšen tímto úspěchem zajde do své oblíbené mototechny a skoupí úplně všechno co jde ...tam jsou spokojeni, neboť to co již chtěli vyhodit, najednou zpeněží a nadšenec je také spokojen, neb množství dílu patřičně roste...
mezitímse zdokonaluje v leštění a jeho umění přesahuje chápání jeho spolukolegů na webu...občas se někdo rozhodne vyrazit na odpor,ale po chvíli to vzdá - pochopí, že na našeho nadšence prostě a jednoduše nemá....
každoádně i v největším nadšení do leštění nastane zlom - přeci jenom ruce a prsty zlamané a odřené touto čiností počínají odumírat a nadšení se taky vytrácí....ovšem stále pevně věří, že dotáhne leštění do konce včetně kol....
po marném snažení vyleštit kolečka a slibech, které ho svazují nakonec i tuto etapu vzdává - začínají se vynořovat první problémy, s nimiž se nikdy nepočítal.. po hodinách ketré tráví ve své komůrce, skrčen do polohy nepřirozené se smirkem v ruce se výsledek dostavuje jen velice pomalu. Jeho oči jsou již otupeny světýlkem které svítí pomálu a jeho poloha skrčence mu taky nevyhovuje a tak své snažení nakonec vzdává. sice se s tím někteří členové webu nechtějí smířit, ale on již ví, že přichází první šok...nic není ak růžové jak si myslel....
a není to první šok...později rozhlásí dadum výjezdu zcela nesmyslne, ale nasdšení mu zatemnilo mozek...sněhové přeháňky a bičování větru ledového mu však nedovolují ani tyto sliby naplnit a on je opět zlomen...
dal se vynořuje, že tlumící jednotka jeho "rakety" je také problémem. Sehnati něco levného není jednoduché a jeho prostředky se blíží nule. a tak se ptá kolegů - co mám dělati? jaké tlumiče nahoditi? v tom se objevuje spása!!! spása se jmenuje Kůrka - ne děti není to kůrka chleba je to jakýsi zázračný dědešček, jenž z tlumičů z vrakáče udělá nové!! jak to děla? stačí říct tajemné slůvko : tuning - on odpoví opravdu na tuning? taky ty umím ze všeho nejlépe...tak nasol prachy, ja vemu starší převodovkový olej a uděláme na tuning...vhodnou kombinací s olejem z friťáku vzniká vražedná kombinace "Sport tuning hyper pist" kteražto sse na tato auta osvědčila již mnohokráte...k tomu má i své výhody - když bude třeba udělati topinky nasrazu stačí troška oleje tuningového a topinky můžeš ihned vytvářeti....
Cely vytvor neustale pokracuje - nastava akce nasazeni naprav - tak na to je nejlepe vyzvati co nejvice zpriznenych kolegu na webu - cim vic lidi tim rychleji to pujde...ovsem chyba lavky - ne kazdy kolega je natolik ochotny a nekteri se radi spise mezi sprimare a vykuky a tak mezitim staci jeste levne nakoupit po okoli :-))
nadchazi teda etapa nasazovani - jelikž je vše ošetřeno několika nátěry drahé tuning barvy Alkyton musí se se vším zacházet opatrně - ve finále se to stejně tahá po zemi mlátí se s tím a dělají se s tím různé brikule...vše se nakonec vydaří, žel osud tuningu je nevyhnutelný a správné pružiny se stále navýjejí a tak auto stojí na prázdných gumách dále...
pak přichází akce motor a nasazení brzd - no správný extrémista vše dělá na koleně a tak zásadně VRTÁ HLINÍK VRTÁKEM DO DŘEVA A ŽELEZO VRTÁKEM DO BETONU - k tomu nač by ěl třeba prodlužovák? v blízké hospodě nalezne krom občerstvení i kýžený prodlužovák :-)) a tak nastává snažení - vrtáme převodovku v potu na tváři vrtákem do dřeva a divíme se, že otvor stále ne a ne se zvětšit - naštestí sada vrtáků čítá 10 ks tak to nějak ty dvě díry zvládneme...o co horší je vrt díry do plechou vrtákem do betonu...skutečně vše zaplaceno vlastním potem a krví...
nasazení motoru - pozveme silnější borce než jsem já sám - zvlášť když motor je těžší než majitel :-)) na tuto fázi přichází síla opravdových mužů a nakonec se akce zadaří...ve finále se připravujeme na seřízení a nahození...vše finišuje, al.e není nic tak jednoduché - záškodníci nosí nefunkční momeňťáky a tak nezbývá než si půjčit další nefunkční výměnou za mobil..ještě štěstí že v okolí je více servisů a tak si můžu půjčit momenťáků mraky :-)) super beru jiný kupuji benál do flašky od okurek a leju ... vodu dává do kýblů n apodlahu - jar nevadí .-))
ve finále se nic neděje a odkládá se na jindy - jiný kolega rozchodí jistě...
a co bude dále? tak to nikdo zatím neví, jen že se již započínají některé díly za zimu nashromážděné pomalu využívat a strkat na auto...podaří se to? snad jo...nikdo neví
Závěr
No na ten si milé děti musíte ještě počkat .-)))
info:
Správce článku: VeTeVZaloženo: 01.12.05 12:03 Poslední změna: 27.04.06 15:58
Jak složit Škodu 136SP na parkovišti p?ed panelákem - komentáře:
10:41:32
25.02.2008
25.02.2008
Majkl
jak to pokracuje teda?
12:40:52
16.09.2007
16.09.2007
peti
to je dobre
23:57:58
12.08.2006
12.08.2006
FORM - zlomená ojnice
Tak to sedí
11:56:09
06.06.2006
06.06.2006
Pavel P..
-> Labros:
23:36:18
05.06.2006
05.06.2006
dial K for Karlos
-> Labros: Tolik, co Majkl
23:33:11
05.06.2006
05.06.2006
Labros
-> Pavel P.: Proč 136SP? Až uvidíš Škodu 105SP, tak mrkni, kolik má uvnitř sedaček
21:32:52
05.06.2006
05.06.2006
Pavel P..
-> VeTëV: ......ne kazdy kolega je natolik ochotny a nekteri se radi spise mezi sprimare a vykuky a tak mezitim staci jeste levne nakoupit po okoli :-))
nj nový světýlka se vždycky hodí že??
nj nový světýlka se vždycky hodí že??
21:25:31
05.06.2006
05.06.2006
Martin33
nádhernej článek vidím se v tom nádherně jen s rozdílem že mám vrtáky na železo (i když sem v pátek 3 zlomil) a moje dílo se bude asi jmenovat 130SP
19:35:01
05.06.2006
05.06.2006
tomapa
-> Majkl: no a né
19:06:48
05.06.2006
05.06.2006
Majkl
-> tomapa:
19:05:39
05.06.2006
05.06.2006
tomapa
-> Pavel P.: protože s tím je sakra práce
19:00:21
05.06.2006
05.06.2006
Pavel P..
hele proč je tam 136SP ?
18:58:41
05.06.2006
05.06.2006
Bagrr- máma mele Emu
-> VeTëV: Mi chceme víc:o)) Gumový medvídky přidat přidat
20:48:42
26.04.2006
26.04.2006
kuko
-> VeTëV:
kvalitny material, netrpezlivo cakam na dalsie pokracovanie
kvalitny material, netrpezlivo cakam na dalsie pokracovanie
16:03:59
26.04.2006
26.04.2006
Pavel P..
bude pokračování?
15:00:03
24.03.2006
24.03.2006
VeTeV
-> Labros: -> Majkl: tak pokračováni je zde :-)
14:51:51
24.03.2006
24.03.2006
Labros
-> Majkl: všichni mu to přejeme, aby se mu to podařilo - je to hroznej nadšenec
14:43:47
24.03.2006
24.03.2006
Majkl
-> Labros: taky na to čekám jestli už to třeba nedokončil
14:42:46
24.03.2006
24.03.2006
Labros
Tak že by ten ZÁVĚR byl už v blízké době odhalen?
17:09:06
28.12.2005
28.12.2005
Majkl
-> Faann:
17:02:15
28.12.2005
28.12.2005
Fén
-> Majkl: Hlavně v rukou některých jedinců.
16:59:49
28.12.2005
28.12.2005
Majkl
-> minno: to sem neslysel, ale je to fakt, jen skodovka je uplne to samy
16:20:07
28.12.2005
28.12.2005
minno
-> Majkl: si asi cital ten vtip nie? ze pride american do nemecka, vidi tam trabanta a pomysli si: Hm, ti nemci vyrabaju ale dobre lego :-)
12:43:25
28.12.2005
28.12.2005
Majkl
-> DOOlittle: jj to je takovej TECHNIC (lego) na levlu master
akorat si rikam ze az to slozim tak me to natírání a skládání začne asi brzo chybět
akorat si rikam ze az to slozim tak me to natírání a skládání začne asi brzo chybět
12:39:15
28.12.2005
28.12.2005
DOOlittle
-> Majkl: u mna jakbysmet......pre mna je to ako ked som ako maly skladal lego.....ale skodovka je uz troska iny level
11:31:11
11.12.2005
11.12.2005
Majkl
-> Komár 1981: tak u me nepomaha ani priteklyne
09:18:40
11.12.2005
11.12.2005
Komár 1981
Skodovkareni nema konce. Jak mu jednou propadnes, Buh ti pomahej. Pres vsechny ustrky a vtipy okoli (vetsinou se zminuje velkoobjemova nadoba na odpad) te to drzi a drzi a pokud te z toho nekdo nevytrhne (napr. pritulkyne, zena atp) neni ti pomoci. Okridelny sip je - jak uz jsem nekolikrat rikal - diagnoza. A nemoc je to zhoubna a vytrvala. :))
15:54:01
05.12.2005
05.12.2005
VeTeV
-> AlVyb: neboj budu referovat
15:46:07
05.12.2005
05.12.2005
Majkl
-> AlVyb: v léťe
15:40:17
05.12.2005
05.12.2005
AlVyb
uz se tesim na zaver
10:06:25
05.12.2005
05.12.2005
Max
-> Majkl: -> Sita: výhodu to má...až spožíte auto,tak z toho co zbyde si mužete otevřít mototechnu...
08:57:57
05.12.2005
05.12.2005
Majkl
-> Sita: no asi to taky utnu
08:55:41
05.12.2005
05.12.2005
Sita
koukam, ze delam dobre ze svoje zasoby a nakoupeny dily nefotim na web ;-))))
08:29:05
05.12.2005
05.12.2005
honnza
-> VeTëV: 10!! jinak to ani nejde. je to o kazdem znas(aspon z casti)ale majkl ma nejvetsi cast :(
20:05:48
04.12.2005
04.12.2005
Max
-> Gryzly: jo...napsal sem to blbě...bydlet v paneláku sem myslel... psal jsem rychlejc než myslel
17:11:24
04.12.2005
04.12.2005
VeTeV
-> Gryzly: no jo ale panelaky maji male byty a tak se to dfava do pidi sklepa .-))
11:31:12
04.12.2005
04.12.2005
Gryzly
-> Max: ve sklepě? snad v paneláku, ne? ;-)
18:12:38
03.12.2005
03.12.2005
Max
ještě že máme veeelikej dvur. Bydlet ve sklepě,tak sousedi nemaj kam dávat brambory
16:19:22
03.12.2005
03.12.2005
fine_ray
-> VeTëV: důležitý je že z tho nakonci (doufejme) bude goodcar!