Změna uložení volantové tyče - snížení volantu

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [10]:

Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: Sada pro snížení volantové tyče o 2 cm Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: :-) Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: Mezi kovovým válečkem a gumovým silentem se nachází horní a spodní držák volantové tyče Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: namontovaná sada Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: v místech dotyku s držákem snížit o 2 mm Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: podle pozice děr v držáku spínačky vyvrtáme díry do držáků Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: hotové uchycení držáku spínací skříňky (díry se závitem M8) Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: hotovo Změna uložení volantové tyče - snížení volantu: Upravení plastů aby pasovaly je dost náročné ale dá se zvládnout Změna uložení volantové tyče - snížení volantu:

Text:

Po instalaci 3ramenného volantu s odsazením 90 mm + 50 mm nába byl volant příliš vysoko vzhledem k tomu, že volantová tyč míří pod určitým úhlem směrem vzhůru. Prodloužením délky se tak posune volant do vyšších míst. Proto jsem se rozhodl snížit celé uložení volantu směrem dolů.



Před samotnou montáží je třeba myslet na 2 věci. Čím více posouváme volantovou tyč níže, tím více se přibližuje k řidiči. Při snížení o 2 cm se vysune k řidiči o 0,8 cm. Druhou věcí je, že snížení musíme volit v rozumné míře. S rostoucím snížením klesá celková tuhost a stabilita uložení volantové tyče. Osobně bych nešel na více než 4 cm bez větších úprav uchycení držáku v karoserii.



Postup je popsaný pro snížení o 2 cm. Někdo řekne, že 2 cm nejsou skoro ani znát, ale kupodivu znát to je:-)



Prvním oříškem je samotná demontáž volantové tyče. Sundáme volant (kývavým pohybem směrem do stran musí kužel povolit). Sundáme lukasy. Pro lepší manipulaci vyjmeme spínací skříňku. Zezadu na jejím držáku je tzv. trhací šroub bez hlavy. Pro povolení je dobré plátkem do pilky na železo vyříznout do tohoto šroubu drážku a ten následovně povolíme pomocí šroubováku.

Nyní je třeba sundat držák spínací skříňky (tzv. brýle). Drží je 2 šrouby M8 vlevo a vpravo. Levý šroub je klasický s hlavou. Pravý šroub je opět trhací. Tedy šroub bez hlavy na klíč. Zkoušel jsem do něj opět vyříznout plátkem do pilky na železo drážku a vytočit ho šroubovákem. Neúspěšně. Proto doporučuji povolit volantovou tyč vyšroubováním 4 šroubů zespodu (tyto šrouby budeme později vypodkládat). Jakmile je volná volantová tyč, jediné co ji drží jsou "brýle". Nyní se pokusíme brýle spojené s volantovou tyčí do stran rozhýbat. Šroub se po chvíli uvolní a povolí. Brýle sundáme.





Celé snížení je provedeno vypodložením 4 držáků volantové tyče (2 vepředu, 2 vzadu). Vypodložení je realizováno pomocí 4 válečků nařezaných z trubky (síla stěny 3 mm, vnitřní průměr trubky 10 mm), délka válečků 20 mm. Čím vyšší válečky použijeme, tím více se nám volantová tyč sníží. Pro sešroubování je nutné použit nové šrouby M8, délka 60 mm. Doporučuji souměrné vypodložení všech 4 šroubů.



Tímto jednoduchým způsobem docílíme požadovaného snížení.



Nyní je třeba vymyslet uchycení držáků spínací skříňky (brýlí). V důsledku snížení nám nepasují otvory s uchycením. Z pásoviny o průměru 5 mm vyrobíme 2 držáčky (délka 45 mm, šířka 25 mm). V horní části vyvrtáme otvory M8.

Oba držáčky přišroubujeme šrouby M8 do původních držáků brýlí. Vzhledem k vytvoření držáků z pásoviny se nám držák spínací skříňky vysune o 5 mm víc k řidiči. Tento jev můžeme částečně kompenzovat snížením dosedací plochy (viz. obrázek) o cca 2 mm. Více ne, jinak by nám nefungovalo zamykání volantu (volantová tyč je z důvodu snížení vysunuta o 0,8 cm k řidiči).

Posuneme brýle k přišroubovaným držákům, tužkou skrz otvory v brýlích obreslíme místo dotyku s držákem. Povolíme držáky a v místě, které jsme si tužkou označili, vyvrtáme otvory a vyřežeme závit M8.



Nyní celý komplet sešroubuje...



Hotovo
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Kapřík
Založeno: 17.03.10 16:50   Poslední změna: 30.03.10 18:41

Změna uložení volantové tyče - snížení volantu - komentáře:

21:56:19
31.01.2016
zajoch
-> budláč: Pokud seženeš, taky bych se přidal k poptávce :D
22:10:17
25.01.2016
MajoLR
Presne toto potrebujem!4 157 Aká jednoduchosť, koniec koncov...4 157 Díky...157
11:55:49
25.01.2016
OndraKrupi
-> budláč: Kapřík tady už dlouho nebyl, zkus to na mail petr.kaprik@seznam.cz
18:41:55
23.01.2016
budláč
čestík , prosimtě bylo by možno odkaz na polepy na budíky? Dík budlač
22:53:07
22.02.2012
saSaT
-> Bucin: Divil by ses, ale když sem něco podobnýho (vlastně uplně to samý) dělal na svojí hnědé 120ce s GL palubkou, tak to všechno tak nějak pasovalo v pohodě4 Ale teď přemýšlím, že tam vubec nebyla spínačka....3
22:24:27
17.03.2010
Kapřík
-> Vyspu: asi jak komu. Já to zkoušel sikovkama, kombinačkama, vším možným. Nepovolil jsem ho4 Držel fest....jinak díky4
22:01:25
17.03.2010
Vyspu
Trhací šroub co drží "brýle" jde celkem snadno povolit sikovkama..jinak dobrej článek 4
21:17:59
17.03.2010
Kapřík
-> Bucin: buď zítra nebo pozítří to budu řešit4
20:28:39
17.03.2010
Bucin
mne už asi ne 2 ještě jsem zvědav jak vyřešíš dopasování plastů
17:34:21
17.03.2010
Kapřík
Snad to někomu někdy poslouží 4
Extreme Tyres