palubka z felicie do eMka

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [40]:

Text:

Úvod
Celkově to rozhodně není hotovo za odpoledne, chce to hodně zkoušet různě tu palubku usazovat. Já si s tím hrál docela dlouho (tak měsíc s přestávkama na zkoušky :-D ) a to včetně všeho zapojování elektriky...

...edit po delsi dobe...tento projekt skoncil nedodelan, prilis mnoho uskali, vratil sem se ke GL palubce.

Co budeme potřebovat
To může být značně individuální, ale já použil asi toto: budíky+jejich konektory a kousek drátů od nich vedoucí, výdechy, vypínače, kousek kabelú od vypínaču a ty 3 největši plastovy části...nevim , jak to nazvat (spodek, vrch a to co drží budíky) a pochopitelne kastlik. Ofuk oken pokud nechcete předělávat půlku auta a dávat ho tam ani potřeba není. Existuje pochopitelně více způsobů, jak tam palubku dostat v závislosti na tom, jak moc chceme upravovat palubku anebo umístění volantu. Posunutím volantové tyče nemusíme tolik upravovat palubku, ale zřejmě si to vyžádá úpravu posezu (navím, jí to tak nedělal). Varianta níže popsaná s tepelným upravením palubky zachová posez, ale může zavazet za schránkou před spolujezdcem. Ideál asi bude volantovou tyč posunout jen mírně a dobře natvarovat horkovzdušnou pistolí. Nakonec se tu ukatuje ještě varianta skolpení té horní části dozadu, ale to se mi nějak nepovedlo a neuspokojilo mě to, protože se pak palubka celá kroutí a myslím, že je hůř vidět na tu spodní řadu kontrolek, což může být fatální vzhledem k tomu, že je tam mazání ;-).

Úprava palubky aby se vešla EVO I

Pomineme-li vymontování původní palubky a všech držáků je potřeba odřezat a zaklepat původní držáky u sloupků. Palubku zkrátit u okna a po stranách (postupně zkoušet) já jsem ji dokonce vyřezal tu spodní část nad sloupkem řízení, aby šla co nejníž. Potom jsem navařil nové držáky a doladil tvar palubky u okna, aby fungovalo ofukování okna. V mém případě vychází náhon tachometru posunout kousek doleva a úplně dolů (vyzkoušet) ti co mají doma pořádně velkej vrták si tu díru můžou převrtat. Je potřeba předělat všechny díry, kterýma náhon prochází, aby se moc nelámal. Pak ještě udělat držáky, ktery budou držet spodní hranu palubky. Tyto držáky mám za rádiem, u levyho kolene a pred spoluzezdcem. Výdechy topení...no, zatím nejsou, ale nejak to půjde. Lidová tvořivost, ostatně jako vždy :-) Ovládání topení prý snad nejlepší použít z favotita.

EVO II
Sehnal jsem ještě jednu feldí palubku a použil z ní jen ten horní díl. Tentokrát jsem se však nevydal cestou řezání, ale cestou tváření plastu zatepla. Celej ten vršek jsem si přišrouboval vrutama k podložce skrz díry, kterejma se horní díl přišroubovává ke spodnímu. Když jsem to měl přišroubovany, začal jsem horkovzdušnou pistolí ohřívat ten plast zevnitř hned za budíkama. To ohřívání chvíli trvá a je potřeba dát pozor, aby se to neohřálo moc, to se to pak začne bortit dolů a je po parádě. Když plast nahřejeme a jde ohnout, ale vrací se do původního tvaru, takže jsem to ohnuty postupně zajistil kusem drátu v pozici "jo to by mohlo být ono" a nechal zchládnout. Takle je to potřeba nekolikrát opakovat, až dosáhneme správného tvaru. Tot konec EVO II zbytek je stejnej jak u EVO I


Budíky

eMkovej náhon tachometru nepasuje na felda tachometr, takže já to vyřešil odřezáním té nejširší části bovdenu a sundáním matky, že to pak nejak přidělám...drží to samo i bez přidělání díky průchodkám. Na mojich budících funguje akorát tachometr :-( Teploměr ukazuje moc, palivoměr vůbec a otáčkoměr se ani nepohl :-( Teploměr se prý dá vyřešit instalací teplotního čidla k vstřikování BMM, ale to zřejmě vyžaduje i BMM budíky. Anebo použitím předřadného odporu, ale jeho hodnotu nevím. Odpor by měl fungovat jak píše Saky i u palivoměru, ale taky nevím hodnotu.
Takže jak na to?
Oddělal jsem z plošňáku felda vychylovací mechanismy a nahradil je těmi z vykuchaných šáde budíků a zapojil na jednotlivé "původní" dráty. Výsledek? Funguje to stejně tak jak má bez shánění jiných dílu anebo zásahů do ostatních věcí v autě. Konkrétní zapojení by mělo být vidět z obrázků.
Tímto způsopobem dojde k tomu, že teploměr bude ukazovat opačně, ale co se dá dělat? Pořídit si medvídka mývala co?

=============Otáčkoměr=== ============

po delsí pauze se vracím k problematice otáčkoměru. Bohužel se mi nepodařilo najít způsob, jak zprovoznit felda otáčkoměr v šáde. Takže jsem přistoupil opět k náhradě celého otákoměru. Ten je však dost vysoký a aby se dal použít, museli bysme udělat díru do plošňáku. Po několikaminutovém zkoumání jsem zjistil, že to můžeme udělat, protože díru, jakou potředujeme udělat zasahuje jen do elektroniky původního táčkomeru. Hodiny jsou mimo. To však neznamená, že při vytváření díry není potřeb postupovat opatrně, ono se totiž ke spojům těch hodin dostaneme nebezpečně blízko. Já to dělal tak, že jsem si zhruba lihovkou na plošňák nakreslil, co budu muset dát pryč a postupně díru upravoval, až otáčkoměr prošel.

Tip: je dobré odpájet dráty spojující plošňák a vychylovací mechanismus, ať to zbytečně nezavazí.
Mimo to jsem přepájel 2 elektrolitické a 2 kramické kondenzátory na druhou stranu desky, aby nezavazely tělu otáčkoměru, odpájel řídící integráč a krystal. To už tam prostě není potřeba. Pilujeme a pilujeme, až máme správně udělanou díru, aby celý otáčkoměr prošel, vycentrujeme si ho a můžeme přilepit. Mrkněte na fotky, ty kolikrát řeknou víc, jak celej popis.

Vypínače:

Světla
Je potřeba prohodit vypínače mezi sebou, protože by se neslučovaly průřezy drátů od původního konektoru k feliciovým vypínačům. Popis zapojení je už s touhle změnou a s použitím feliciového přerušovače blinkrů.

modrý konektor (parkovací světla)

5GR/GN + pro podsvícení, napojit na pojistku č2, svítí po zapnutí klíčů
1BR- spojit s 5RO na žlutém a s 1GE na původním konektoru
3BL- spojit s 8WS na žlutém konektoru a s RO2 na původním konektoru
7BR spojit s 7BR na žlutém konektoru a napojit na kostru

žlutý konektor (potkávací světla)

5RO - spojit s 1GE - na původním konektoru
8WS – spojit s 3BL na modrém konektoru
4GR/GN – spojit s 3SW - na původním konektoru
7BR – kostra

Výstražná světla + zadní mlhovka

modrý konektor (zadní mlhovka)

GN/WS – jeden pól místo původního vypínače
BR - 1 – druhý pól místo původního vypínače (ustřihnout propojení s ostatními svorkami)
GR/GN – 6,5 - na původním konektoru SW – 2, spojit s SW – 2 – na žlutém konektoru
BR – 2 – kostra spojit s BR – 7 - na žlutém konektoru

žlutý konektor (výstražná světla s feliciovým přerušovačem)

7BR – kostra
2SW 2SW – na původním konektoru (od pojistky 2)
3SW/RO – spojit na 1BL - na původním konektoru (od pojistky 1)
8GR/GN – spojit na 1BL - na původním konektoru
7BR – na přerušovač (pin vlevo)
1RO - na přerušovač (pin nahoře)
4GN - na přerušovač (pin vpravo) a dál na 3GE - na původním konektoru
5SW/WS – na 4GN - na původním konektoru
6SW/GN – na 5RO - na původním konektoru


Zapojení palubovky

Číslo, barva velký šáde konektor - barva felda drátu - barva, pozice felda konektoru

1 BL-WS-SW1 - kontrolka dálkových světel
2 GR-SW-SW10 - kontrolka mazání
3 RO-SW-WS2 - teploměr
4 WS-GR-SW6 - kontrolka dobíjení
5 WS-GE-WS3 - benzín
6 GR-SW/GE-WS9 - blinkr levý
7 GR-SW/GR-SW5 - blinkr pravý
8 RO-WS-WS1 - kontrolka brzd
9 GE-BL-WS7 - kontrolka vyhřívání zadního okna
10 SW-GR/WS-SW4 - kontrolka zadních mlhových větel

Číslo, barva malý šáde konektor - barva felda drátu - barva, pozice felda konektoru

1 WS-GR/GN-GE3 - napájení podsvícení přístrojů
2 RO-RO-GE3 - přívod od pojistky č2
3 GE-GE-GE7 - palivoměr žlutý vodič
4 BL-GE-GE1 - palivoměr modrý vodič
5 ?-?-?? toto proste nevim - otáčkoměr
6 BL-GE-BR10 - kostra

ostatní dráty na konektorech
GE9 - hodiny - napojistku č1
WS5 - kontrolka hlavních světel, připojíme na vypínač hlavních světel na černý drát


Popisy konektorů jsou i s pozicí drátu na konektoru. Snad to bude srozumitelny. Všechny podklady k zástavbě jsem našel tady ve cláncích, takže případně nejasnosti konfrontujte se schématy:

Felicie - skoda-virt.cz/cz/.../845- el-schemata-felicie
eMka - skoda-virt.cz/cz/.../693- elektricka-schemata

inspirace:
skoda-virt.cz/cz/.../7834 2
skoda-virt.cz/cz/.../6102 9
skoda-virt.cz/cz/.../1014
skoda-virt.cz/cz/.../3074 5

barevné značení vodičů

WS – bílá
SW – černá
RO – červená
BR – hnědá
GN – zelená
VI – fialová
BL – modrá
GR – šedá
GE – žlutá
OR – oranžová

A když to nebude fungovat, tak to zkuste vypnout a znovu zapnout. ;-) :-D

P.S. pošlete mi fotky vašich zástaveb felda palubek do eMka a já to sem přidám pro inspiraci. Dík
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Klubko_
Založeno: 16.02.08 02:20   Poslední změna: 28.09.09 09:51

palubka z felicie do eMka - komentáře:

21:06:30
10.03.2014
dukar - zrušená registrace
když nato koukám tak tato zástavba palubky z fel .je nejhorší prasečina co jsem viděl.
10:39:20
27.03.2010
Andream
v případě dotazů či fotodokumentace icq 595-680-526
10:38:19
27.03.2010
Andream
Nechápu proč z toho děláte vědu, našla jsem docela jednoduchý způsob jak tam palubku dostat. A trvalo to půl dne.1
14:49:06
12.09.2009
Placko
-> castrol: tak to ani nerobim 4 4
14:43:03
12.09.2009
castrol
-> Placko: to tak ale nespravis lebo to neni original ale len dopasujes aby to ako tak pasovalo
14:39:24
12.09.2009
Placko
-> castrol: no hej viem ..ale ked to uz robiim tak to robim tak aby to nemalo ani jednu chybicku....4 4...aaa ked to neide tak to ani nerobiim
upraveno 1x, naposled 12.09.2009 14:40:04
14:36:51
12.09.2009
castrol
Placko 12.09.09 13:38:06 napsal:
neviem naco je to dobre…ked to aj tak nevyzeraa dobre8
ale je to tuzerske4
13:38:06
12.09.2009
Placko
neviem naco je to dobre...ked to aj tak nevyzeraa dobre8
15:41:39
04.12.2008
Klubko_
-> Mi-sho_preca: no sak tak sem to mel udelany ja, ale mel sem to pripevneny k plosnaku. Teplomer pak ale ukazuje opacne a otacky ukazuji spatne, protoze sade budiky maj rozsah o 1000 vetsi, nez felda
07:38:22
04.12.2008
Mi-sho_preca
POZOR POZOR POZOR, neviem či to bude správna volba, no ja som "spojazdnil" budíky feldy (myslím teplomer, palivomer a otáčkomer) že som si zobral staré budíky, odstrojil ich, ručičky som vybral a nasunul tam tie feldácke, samozrejme pod to feldácky podklad , zdruhej strany prilepil, a bolo to, už len nakalibrovať aby to ukazovalo presne, teda myslím ten teplomer a palivomer a bolo to 6
22:01:47
23.06.2008
Klubko_
-> Starec105: no ot neukazuje o 1000 min, ona ta stupnica je jinak odstupnovana, takze to ukazuje uplne blbe8
17:08:48
23.06.2008
Starec105
-> Klubko_: hm sak to ukazuje to o 1000 menej :(( ale no couz ...sak to feliciove ale to sa dam asi nepodari dat :( len z favorita
17:20:53
12.06.2008
Klubko_
-> Starec105: no ono ten otackomer feldi ma stupnicu jen do 7000 a sade do 8000 4 takze sem predelal sptupnicu, ale je to este nic moc, chce to predelat a pak poresit asi komplet jinak ty polepy, aby to aji slusne svitilo. Takle to je jen papir a to je nic moc 7 jak sis hral s tim topenim? Jakys tam zkousel dat?
15:50:34
11.06.2008
Starec105
-> Klubko_: pocuj hral som sa teras stymi lankami na topeni a je to dost problem lebo to tam akosi nevichadza ale asi sa bude dat napojim ventil kurenia na tu prvu klapku ale treba nadpoit bouden
15:33:52
11.06.2008
Starec105
-> Klubko_: cavko pocuj dik ze si prisiel na ten utackomer uz mi to facha sice feha tak vseliako ale beha keby neni naopak by to bolo hadam lepsie ale da sa to
21:30:26
08.06.2008
Klubko_
-> libor-nem: zkus si najit kostru tech budiku, na tu ptipoje - ze zdroje 12V a pak postupne pripojuj +12V z toho zdroje k jednotlivejm dratum a takle muzes najit vsechny kontrolky a ty potom pripojit na spravny draty ze sade. Neni to prdel to spravne zapojit na poprve, zkousej.
17:15:42
07.06.2008
libor-nem
tak sem to zapojil podle tebe a vubec mi to ne faká
23:31:37
06.04.2008
Klubko_
-> Sajmon: cim to asi bude 4 jj, sem ji dal trochu zabrat horkovzdusnou pistolou, ale asi se to trochu nepovedlo a v rozich zbortilo a tak to bude chtit sehnat este jednu a udelat este jednou pokud se nerozhodnu tuhle necim potahnout, to by se to pak dalo zakitovat nebo zalaminovat 5
22:44:04
05.04.2008
Sajmon
-> Klubko_: Vrchní část palubky mi je nějak povědomá 2 1
Extreme Tyres