Relé elektrického palivového čerpadla

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [2]:

Relé elektrického palivového čerpadla: schéma připojení Relé elektrického palivového čerpadla: fotka mobilem, ale aspoň pro představu

Text:

č. dílu 0 280 230 001







Protože se to semtam řeší, jak zapojit el. čerpadlo do škodovky, aby se člověk nemusel starat o žádné další vypínače tlačítka apod., byl jsem vyzván, abych napsal článek o vehementu, který se továrně montuje (montoval) do novějších aut.



Funguje to tak, že magická krabička má několik vstupů. Jedním z nich je signál od první polohy klíčku ve spínačce - tj. zapalování, krabička spustí čerpadlo na pár vteřin a pak jej zase vypne a čeká na další vstupy - signál druhé polohy klíčku - starter... po dobu startu je palivové čerpadlo opět spuštěno a čeká se až se na posledním vstupu objeví signál otáček z indukční cívky. Dokud je motor v běhu, čerpadlo běží, po vypnutí motoru se čerpadlo opět vypne.



Význam jednotlivých vývodů



31 trvalé připojení na kostru (- pól baterie) , typ konektoru FASTON 2,8mm

30 trvalé připojení na +12V (přímo k baterii, výkonový kabel) , typ konektoru FASTON 6,3mm

50 signál startu - druhá poloha klíčku ve spínačce , typ konektoru FASTON 2,8mm

15 signál zapnutí zapalování - 1. poloha , typ konektoru FASTON 6,3mm

1 signál otáček - stejný vývod na cívce jako pro kladívka, popř. otáčkoměr , typ konektoru FASTON 6,3mm

87b výkonový výstup +12V pro čerpadlo paliva , typ konektoru FASTON 6,3mm

87 nezapojen, v podstatě další výkonový výstup pro jiné prvky jako vyhřívání lambda sondy atd....





kdysi jsem toto relé kuchnul ve starém escortu XR3i, ale určitě jde nabrat i v BMW E30 , E34 atd... pozor, v některých autech se vyskytují relé, které samy nedočerpávají po otočení klíčku na první polohu viz. např. staré UNO turbo .





UPDATE 8.6. 2013

člen Discovera mi poslal odkaz na levné, nové relé, které zastane stejnou funkci. Tzn. pokud někdo nechce použít "jeté" relé, ale nechce dávat tisíce za nové či něco doma bastlit, tak zde je řešení za 600,-



shop.elancar.cz/hc-132019 -rele-palivove-pumpy-bosch -0280230001?zenid=6d8a...





pro případ, že by náhodou produkt z daných stránek v průběhu času zmizel, zde jsou vykopírována vozidla, OEM kódy a výrobce toho relé.



Výrobce: HUCO electronic GmbH







ALFA ROMEO

Vehicle Year of constr.

Spider 2.0 i.e. 2,0 86kW 015.44 10.81-12.89

Spider i.e. 2,0 86kW 015.44 10.81-12.89

Spider i.e. 2,0 86kW 015.44 10.81-12.89



BMW

Vehicle Year of constr.

323i [E30] 2,3 102-110kW M20B23.. 09.82-08.86

318i [E30] (USA) 1,8 75kW M10B18.. 01.83-08.85

320i touring [E30] 2,0 90-95kW M20B20.. 01.88-08.91

628 CSi [E24] 2,8 135kW M30B28.. 05.82-08.87

728i [E23] 2,8 135kW M30B28.. 06.81-08.86

525i [E28] 2,5 110kW 06.81-12.87

528 i [E28] 2,8 135kW M86 06.81-12.87

320i [E30] 2,0 92-95kW M20B20.. 09.82-05.91

520i [E28] 2,0 92-95kW M20B20.. 09.82-12.87

320i [E30] 2,0 90-95kW M20B20..Kat 12.86-03.93



ALFA ROMEO

116851104300

605228760



BMW

13631276264



BOSCH

0280230001



RENAULT

7700708960
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Tunerláďa #2 - zrušená registrace
Založeno: 03.08.11 11:32   Poslední změna: 08.06.13 12:59

Relé elektrického palivového čerpadla - komentáře:

15:10:38
02.03.2021
stepan
-> Martieers: Teď jsem na mobilu, ale doma bych to měl mít stažený.
14:41:21
02.03.2021
Martieers
Akosi tie linky nemozem otvorit a ten obrazok sa neda zväčšiť. Ak by niekto vosiel do tych linkov mohol by spravit screen budem vďačný
13:07:00
02.03.2021
stepan
-> Martieers: Tady je komplet schéma: skoda-virt.cz/cz/.../4112 -el-schema
12:10:42
02.03.2021
Martieers
Nemate niekto dobru schemu alebo fotku zapojenia spinacej skrinky 120-136rapid? Diki
23:27:35
19.01.2021
Martieers
Mám to v š-125 ale spinacka je favo asi...

To relé by malo zachytiť nejaký odpor z čerpadla a vypnúť tuším...

Spinacka je zapojená dobre 1-poloha má prúd a 2- pri strarte tiež.
upraveno 1x, naposled 20.01.2021 13:08:39
22:15:02
19.01.2021
Dušan
-> Martieers: v jakym aute to mas ?
21:19:43
19.01.2021
Martieers
Podľa tohto návodu to nefunguje vôbec čerpadlo ani nezopne.

Ak sa prehodia káble ktoré majú ísť z relé do spinacky naopak tak vtedy ide čerpadlo vkuse.

Cievka funguje. Prívod 12v ok.

Tak už neviem....
upraveno 1x, naposled 19.01.2021 21:21:15
07:27:13
19.01.2021
Bukaj
-> Martieers: Pokud jde o relé, zmiňované v tomto článku, pak jej máš zjevně špatně zapojené...
22:54:01
18.01.2021
Martieers
Vie niekto potvrdiť funkciu tohto relé?

Relé kúpené nové 30€ no nefunguje to...

Palivové čerpadlo ťahá vkuse.

Pri otočeni kľúča do polohohy 1. má natahať a prestať.

Diki za odpoveď
01:25:00
06.01.2021
Martieers
Sú nejaké relé s menej kontaktmi ktoré budú fungovať ? Diki
19:50:49
03.03.2014
koště
Né 2500,-, ani 600,-, ale postavím to i za 200,- pánové. A to v původním Škoda vzhledu. No to je přeci neodmídnutelná nabídka pánové.1
13:01:26
08.06.2013
Discovera
A funguje to chlapi 5 otestěno.
11:46:24
13.10.2011
Petr Urban
-> vhml: Prosím zkus svému elektrikáři zadat i jeden pro mě. Cena do 500,- by byla super, určitě at je to co nejspolehlivější. Děkuji. Ten vstup od startéru se mi zdá také zbytečný, i kdyby to nebralo hodnotu od otačkoměru, tak než to chytne se určitě nespotřebuje plováková komora, i když by nebylo špatný aby to v tu dobu už jelo.
upraveno 1x, naposled 13.10.2011 11:53:19
20:38:50
10.10.2011
dejf01
Marcius 05.08.11 14:28:55 napsal: → pepanGLS: ahoj, no záleží jak silné čerpadlo máš… já mám třeba vysokotlaké z audi a vratka na odbublinkovávači z favorita nestíhala, karburátor se přeplavoval… ale je to taky řešení, nicméně bych radši nezatěžoval pojistku zapalování ještě čerpadlem navíc, ale dal bych ho zvlášť…

tady v článku šlo spíš o to, že není potřeba žádných dalších přepínačů tlačítek … nic… prostě jen přijít a otáčet klíčkem a na nic nemuset myslet.4
zdravýn jek jsi vyresil to preplavování karbce mam ten samej problem dik
14:58:08
04.10.2011
futura
Jeste bych mel dotaz na znalce elektro ohledne oznaceni kontaktu na rele. Palivove rele ma 7 kontaku jako to v clanku, vsechna oznaceni sedi mimo jedinyho a to kontaktu c1., kterej tam neni, ale je tam kontakt oznacenej TD. Takze se radsi zeptam, jestli nema nekdo povedomost, zdali je to jen jiny oznaceni a funkce obdobna, je to rychlejsi, nez vsechno pozapojovat a zkouset.
13:24:23
08.08.2011
futura
Moc pekny,diky.
14:28:55
05.08.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> pepanGLS: ahoj, no záleží jak silné čerpadlo máš... já mám třeba vysokotlaké z audi a vratka na odbublinkovávači z favorita nestíhala, karburátor se přeplavoval... ale je to taky řešení, nicméně bych radši nezatěžoval pojistku zapalování ještě čerpadlem navíc, ale dal bych ho zvlášť...



tady v článku šlo spíš o to, že není potřeba žádných dalších přepínačů tlačítek ... nic... prostě jen přijít a otáčet klíčkem a na nic nemuset myslet.4
22:27:15
04.08.2011
pepanGLS
zdarec ja teda mam čerpadlo zapojeny k indukční cívce a hadice mam přes přeplavovací nádobku z favorita a funguje to dobře.....
18:00:27
03.08.2011
tunerlada
-> Marcius: super díky moc že si to sem dal 4
16:23:11
03.08.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> vhml: č. dílu jsem psal do schématu bylo to hopšup všecko narychlo protože jsem spěchal... ano, nic moc v tom není, levný na výrobu to je, ale zas na druhou stranu, když si to takhle někde kuchneš, tak to je prostě plug and play... jinak vypínání od tlaku oleje v případě havárie, to jako, že by motor běžel a přitom byl vzhůru nohama ? je tam vypínání jak se přestane točit motor a to si myslím, že pro většinu uživatelů musí stačit... kdyby stačila 555ka a pár součástek okolo, tak už na to spousta lidí přišlo a bylo by to tu několikrát v článcích, ale protože výrobci vědí, že 555ka v zapojení MKO asi není to pravý ořechový, tak tam dávaj integráky jinačí... už jednodušší a spolehlivější by bylo tam hodit malej jednočip a vstupů si můžeš udělat i víc podle přání...
Extreme Tyres