skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Centrální zamykání do s120
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [12]:
Text:
foto:1/ komplet zadni dvere- servo je uchyceno pomoci montaznich plechu.servo taha za zamek presne v ose. Neni potreby nejake slozite ohybani tahla. Kabely jsou chyceny zdrhovacimi pasky a sesvorkovani kabelu k servu je v gumovych pruchodkach.
2/zadni dvere- detail prichyceni serva. servo nesmi chodit az do krajnich poloh.Tj kdyz se napr.odemkne jeste musi byt cca 1-2mm rezerva v chodu serva. Markantne se tak prodluzuje zivotnost serv.
3/zadni dvere- zakonceni tahla klasicky pomoci skodovackych sponek. ohnute tahlo byy melo koukat par mm skrz sponu
4/zadni dvere- detail zakonceni tahla
5/zadni dvere- bandaz kabelu. omotane izolackou a bandazovane k plechu, aby se nezapletl do stahovani oken
6/zadni dvere- pruchodka mezi dvermi a B sloupkem. pokud nebudete belat pruchodky podobne jako maji napr. fabie, takovy ty varhanovity veliky diry, vetsinou na central, repro, stahovani oken pak je dulezite nevrtat diry proti sobe. Ty kabely se potom nemaji kam skroutit a snadno se polamou. Pruchodky, jsou pouzity skodovacky, jako na zaslepky pri strikani dutin. U zadnich dveri jsou nutne i dverni kontakty. Ridici jednotka scita jestli jsou vssechny dvere zavrene a zabrani koerektnimu zamceni auta, prestoze jsou nektere ze dveri otevrene, vetsinou je na tento stav ridic upozornen bud blinkry nebo pripojenou sirenou. Dira na kontakt je 13mm. Faston se nacvakne jeste pred pridelanim do B sloupku a je nutne aby poradne drzel.
a/ komplet predni dvere- u prednich dveri neni potreba montaz na plechy. necha se jednoduse uchytit do dveri
b/predni dvere- pri prosroubovani serva a uchyceni ke dverim je vodne vsude dat podlozky. ty maticky polstrovani nijak nevadily
c/predni dvere- uchyceni serva. servo neni dobre davat rovnou na plech, proto tam jsou jeste ty distancni maticky.
d/predni dvere- puvodni tahlo je v te spodni dirce, stejne jako u zadnich dveri. To se necha jednoduse presunout do te horni dirky, nusi se vsak trochu zkratit tahlo ke spuntu. Tahlo od serva je pak uchyceno do spodni diry a neni potreba pouzivat zadny svorky se srouby. servo je pak v ose se zamkem.
e/predni dvere- zakonceni tahla
f/predni dvere- pruchodka je resena stejne jako u zadnich dveri
Elektroniku nepopisuji zamerne protoze je nejkolik moznych variant na zapojeni a je to prilis obecne co kdo zvoli, nekdo da jen central, nekdo alarm s centralem. A potom se to hodne lisi
info:
Správce článku: NojmisZaloženo: 05.11.04 12:45 Poslední změna: 09.11.04 09:33
Centrální zamykání do s120 - komentáře:
ked som ja nahadzoval central od Jablotronu na zadne dvere nemohol som ho dat tak ako ty motorček nebol schopny zamknut ani odomknut budem to musiet spravit nejak inak .na prednych dverach mam spojene tiahlo s motorčekom spojkami to funguje pekne musim uznat . ked som naahdzoval prechodky do dveri musel som secky odsadit z pantov aby som mohol navrtat deiry poslal by som sem foto ale asi sa neda.:D
-> aragorn100: kúsok plechu, vŕtačka, a tie montážne plechy serv máš za 5 min. hotové aké len chceš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Labros: len on by chcel tie montážne plechy "vedsej"
, čiže "väčšej / větší" dĺžky / délky.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> aragorn100: Nějaký montážní prvky se dávají přímo k novým motorkům centrálu, nestačily by?
Neviete niekto odkial by som mohol zohnat tie mntazne plechy vedsej dlzky alebo ako sa spravne nazyvaju
-> gabo00000: jak z coho? normalny univerzalny bezne dostupny central...
-> Nojmis: y coho su tie serva
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
uz som to vyriesil.
-> Nojmis: dik uz to mam hotove
len este jednu otazku, kde mam pripojit vystupny kabel (+) aby sa mi pri zamknuti/odomknuti rozsvietili blinkre?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
jinak s temi vstupy, myslim ze to budou vystupy primo na servo, jen pozor jestlli tam mezi tim nemusi byt relatko, aby jsi si to nespalil.
jinak + zapalovani, slouzi k tomu aby jsi se nemohl zamknout DO pri zapnutem zapalovani. a zaroven i pro funkci znovuuzamceni(pokud to ten central umi) a pripojuje se to na "15ku", to je vlastne + pri zapnuti klilcku na kontrolky. u s120 to hledej zezadu na spinaci skrince
kdyztak jeste napis kdyz budes neco potrebovat
jinak + zapalovani, slouzi k tomu aby jsi se nemohl zamknout DO pri zapnutem zapalovani. a zaroven i pro funkci znovuuzamceni(pokud to ten central umi) a pripojuje se to na "15ku", to je vlastne + pri zapnuti klilcku na kontrolky. u s120 to hledej zezadu na spinaci skrince
kdyztak jeste napis kdyz budes neco potrebovat
-> minno: u zadnich dveri jsem tahla myslim nemusel ohybat temer vubec. U prednich do chtelo cca 30st. ale ty tahla jsou dost houzevnaty na ohybani. vubec se toho neboj. protoze kdyz treba to tahlo zkratis a pak potrebujes na konci udelat maly ohyb na zachyceni za servo(nebo na opacne strane) tak ten ohyb je cca na 7mm(konec tahla) a ohybas to o 90st. a nikdy se mi nestalo aby to nevidrzelo. ohybam to normalne ve sveraku a za pomoci kladiva, takze krehkost tahel vypust z hlavy.
jinak pro pridelani zadnich serv, pouzij nizsi matky, aby pak neodstaval tabecirunk
jinak pro pridelani zadnich serv, pouzij nizsi matky, aby pak neodstaval tabecirunk
-> minno: Nemam tu teraz po ruke schemu, aby som vedel, co myslis, ale tie prve dva su asi vystupy z alarmu (na ovladanie centralu). Kedze mam aj alarm, tak mne nezostalo volne nic, tebe zostane.
-> Nojmis: a daju sa tie tiahla po skrateni ohybat bez problemov? nie su moc krehke? a zadne povodne tiahla treba tiez upravovat ako vpredu?
este mam nejaku tu otazku. kupil som central s DO, je tam len taka strucna schema zapojenia (postacuje), len neviem naco sluzia kabliky oznacene ako
1. "VSTUP - impulz k kostre zamknutie (-)"
2. "VSTUP - impulz k kostre odomknutie (-)"
3. "VSTUP - zapaľovanie (+)"
nic viac k tomu nie je napisane.
a este chcem vediet, ci mam kablik oznaceny ako "VÝSTUP - signalizácia zamknutia jeden impulz (+), odomknutia dva impulzy (+)" pripojit na poistku svetiel (pripadne smeroviek) alebo niekde inde? Dik.
1. "VSTUP - impulz k kostre zamknutie (-)"
2. "VSTUP - impulz k kostre odomknutie (-)"
3. "VSTUP - zapaľovanie (+)"
nic viac k tomu nie je napisane.
a este chcem vediet, ci mam kablik oznaceny ako "VÝSTUP - signalizácia zamknutia jeden impulz (+), odomknutia dva impulzy (+)" pripojit na poistku svetiel (pripadne smeroviek) alebo niekde inde? Dik.
-> minno: Kabeláž (dvojlinku) do dveří tahám dle rady známýho v mezeře nad a pod pantem dveří,je tam mezírka přesně na to,podél pantu k sloupku,podvlíknu pod těsnění dveří a dál pod kryt nebo tapec sloupku. Bez průchodek,ohyb minimální a za těch 12 roků jsem měnil jen 1 kabel k repro a to ještě kvůli malému průřezu kabelu.
-> Nojmis: dik, prave preto sa pytam, lebo viem ze za tym krytom B stlipika su asi tri velke diery, ale ze by bola aj nejaka u prahu?
-> minno: jak sundas ten cerny plast na B sloupku. drzi myslim dole na dvou krizovych vrutech a na polovine B sloupku plastovou sponkou. po sondani mas dole u prahu pomerne dost velikou diru kudy muzes yvtahnout kabely a pak s nima pokracovat treba podel prahu pod kobercem. kolem B sloupku je mista na draty dost
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
aké sú možnosti vyviesť káble z B stĺpikov do interiéru?