vyhrivana zrcatka

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [3]:

vyhrivana zrcatka: zrcatko vyhrivana zrcatka: vyrezana skvirka vyhrivana zrcatka: este

Text:

Vyhrivani zpetnych zrcatek zhotovime asi tak ja je videt na obrazku.

Co potrebujeme:
medeny plech (od pokryvacu jako odpad)
odpor 10ohmu 15W (jsem zvolil ja...mozna by to chtelo vetsi vykon)
izolepu (nejlip sirokou dost pevnou v tahu)

Ceny:
par kacek

Jdeme na to:
Prvne si vyrizneme pilkou drazku na boku, kterou potom vytahneme zrcadlo. Vzniklou skvirkou prostrcime izolepu a prilepime k zrcadlu. Tahem je potreba zrcadlo vytahnout (jde to dost tezko, protoze je tam nejak trochu prilepeny). Pripravime si plech a na ten upevnime odpor (tavnou pistolkou ne, roztavilo by se to) ja si vystrihl maly plisky a ty pak pripajel velkou pajkou. Vznikly komplet plechu s odporem vlepime dovnitr (kitem, silikonem, tavnou pistolkou). Plech je potreba dostat co nejbliz k zrcadlu.

Kudy povedeme draty?
Snad je to videt na fotce. Bohuzel to nejde protahnout kloubem. Druhou diru na protazeni sem vyvrtal zhruba tam, jak mam na prostredni fotce palec a draty tam musi byt tak nejak navolno (jestli nekdo vymysli kudy je tahnout lip, bude to jen dobre. Draty nechame za kloubem (ve smeru jizdy) ale nechame je tak volny, aby se dalo zrcatko stelovat ze :-D No pak uz jen dirku do toho plechu kterej se dotyka dveri a lochnu do dveri (ajajaj tak sem je spravoval a ted do toho delam diru!) no a dverma dal do interieru.

Kam zapojit?
Odpory nemaj polaritu, takze je jedno, kterou nozicku dame na kostru a kterou na + Ja to pripojil pres vypinac na 2. pojistku zleva, aby to fungovalo az po zapnuti zapalovani, aby se nestalo, ze to zapomenete vypnout a rano to ani neskytne ze? V autech s vyhrivanim zadniho okna by to slo pripojit na ten prepinac treba.

Jine varianty?
Nekde sem cetl, ze by tam sla dat proste 21W zarovka.

Co s vzniklou drazkou?
Po tom, co sem tam uspesne zpatky narval zrcadlo (bacha at se vam nezkrizi a kdyz to nejde silou tak to musi jit vetsi silou a praskne) sem vzniklou diru proste zakitoval zabrousil a trocha cerne matovky to spravi :-)

Na zaver:
Pripominky a dotazy sou vitany.
Uvedeno do provoze predevcirem, takze zatim nevim, jak to funguje v realu. Zrcatko vytazeny z mrazaku to ale rozmrazovalo hezky.

Have fun





hodnocení článku:

info:

Správce článku: Klubko_
Založeno: 25.01.07 04:29   Poslední změna: 25.01.07 05:01

vyhrivana zrcatka - komentáře:

20:00:36
27.01.2010
Marecek-16
takže aký odpor mám dať?
13:01:00
22.06.2008
StepaNoFUN
-> Klubko_: No dvojnásobný napětí = čtyřnásobnej výkon. Zrcátko nevydrželo, ale fólie s drátem kupodivu ano.... A to jsem to nechal zapnutý celou noc, protože zimní údržba silnic se bez toho jezdit nedá. Alespoň to pravý zrcátko je potřeba a to fungovalo dobře.
10:05:26
22.06.2008
Klubko_
-> Stepan FUN: hehe, tak to je povedeny 3 12 na 24 1
23:04:50
21.06.2008
StepaNoFUN
-> Klubko_: No malej odpor to je... Ale drát do červena nešel.1 Zkoušel jsem to zapnout v létě a problémy to nedělalo. Jinak ten drát byl podle šablony přilepenej ke sklu vteřinovým lepidlem a potom zalitej do vrstvy silikonu. Ale ten termostat tam byla nutnost. Jednou jsem náhodou použil nechtěně výkon 120w na vyhřívání zrcátka na náklaďáku (nevšimnul jsem si, že je to 12V fólie a zapojil ji na 24). Fungovalo to super. Zrcátko 430cm2 bylo rozmrzlý za cca 3sec. Ale po dalších 10sec popraskalo... 1
23:29:59
20.06.2008
Klubko_
-> Stepan FUN: taky dobry reseni :-) heh, 80W tak to je odpor okolo 2ohmu, skoro do zkratu 9
22:45:10
20.06.2008
StepaNoFUN
Do zrcátek z Favorita jsem ještě vyhřívání neřešil... Ale kdysi dávno jsem něco podobnýho tvořil do sportovních kapek na Rapida... Sice jsou to kila navíc 6 ,ale používal jsem to auto i na běžný ježdění... Řešil jsem to odporovým drátem nalepeným na tenkým skle. Přímýho kontaktu s lakovanou plochou zrcadla jsem se celkem bál. Slepený byly mezi sebou vrstvou tenkou (opravdu tenkou) vstvou silikonu a fungovalo to celkem dobře. Moc si už nepamatuju, přesnej typ a odpor drátu to byl (kdyby byl zájem, výpočty a nákresy bech možná ještě našel), ale jelikož to mělo celkem předimenzovanej výkon (odběr cca 6A = cca 80W) byla mezi cestama drátu přilepená vratná pojistka na 45 stupňů celsia a ta fungovala jako termostat. Vysokej výkon měl výhodu v tom, že namrzlý zrcátko bylo během 15sec po vyjetí při -20 rozmrzlý a do další minuty i suchý.... Ale na výrobu to nejjednodušší nebylo...
23:10:29
20.05.2008
belcanto
-> Pavel P.: Ja som s tým problém nemal :0 ten rámik sa rozťahuje smerom von od zrkadla na každej strane a šlo to pekne aj na hranatých... :)
10:08:34
20.05.2008
Klubko_
-> belcanto: preasne jak pise Pavel P.:
14:08:36
24.04.2008
Pavel P..
-> belcanto: z těhle zrcátek tak snadno nejde... jsou lepený, až ty novější zakulacený jdou rozebrat snadno.
14:07:12
24.04.2008
belcanto
-> Klubko_: Nechápem prečo si rezal na boku ten otvor,keď zrkadlo ide vybrať úplne jednoduch???
16:10:53
14.02.2008
belcanto
Dobrý nápad 6
14:27:11
11.02.2007
Klubko_
akorat je na prd, ze je ted tak mirna zima a nemuzu to poradne vyzkouset
23:40:43
05.02.2007
Staf1221
no mne sa zda tiez ze je s tym viac roboty ako osohu z toho.
ja osobne by som sa do toho nepustal ani keby som sa velmi nudil, ale to nic nemeni na tom ze si to spravil a funguje to 105
21:10:46
04.02.2007
Klubko_
-> Crestik: presne jak pise Dušan. A nervy s tim nebyly...mozna proto, ze se u prace nenervuju 1
00:15:30
31.01.2007
Dušan
-> Crestik: tam je rozdíl v tom, že když sněží a jezdíš po městě v marastu, tak to bývá většinou zamželý a morký, případně zamrzlý. Tak proto výhřev
23:50:08
30.01.2007
Crestik
heh, tak mě napadlo, kolik času zabere přejet jednou zrcátko škrabkou a za jak dlouho to roztopí tahle úprava,nehledě na čas při výrobě, námahu, nervy atd 4
21:14:02
30.01.2007
Rabbit
Labros:
Jé, ono je to 10 Ohmů 15W. Sem si to nějak špatně přečet 42 .
21:10:20
30.01.2007
Labros
-> Rabbit: Mně teda vychází při 10 ohmech 14,4W, ne 10W.
20:46:53
30.01.2007
Rabbit
Klubko_:
Jestli to budeš upravovat, tak bych ten odpor přesunul doprostřed plochy plechu aby se zrcátko rozmratovalo od prostředka. Potom bych na plastovou stěnu zrcátka (tam co más nalepenej ten měděnej plech) nalepil pár vrstev alobalu jako tepelnou izolaci. Aby se zmírnilo chladnutí zrcátka během jízdy.
16:30:57
30.01.2007
Klubko_
-> Gryzly: nad tim sem taky premyslel, ale ten plech se od toho odporu zas tak moc nezahriva, dotykaj se malou plochou.
Nebo me ted napadlo dat ten odpor mezi dva plechy...jeden rovnej co nejbliz k zrcadlu a druhej (stejnyho tvaru jak ten prvni) sikovne natvarovat aby co nejlip kopiroval tvar odporu. Proste nekde uprostred takovou bublinu na ten odpor. Na okraji sletovat doromady, takze to bude vzduchotesny 2 cimz by snad mohlo dojit k maximalizovani prevodu tepla z odporu na plech. Fiha to je definice.
Extreme Tyres