Indikator dobijania a nabitia baterie

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [5]:

Indikator dobijania a nabitia baterie: Schema Indikator dobijania a nabitia baterie: Plosny spoj Indikator dobijania a nabitia baterie: Ako to osadit Indikator dobijania a nabitia baterie: Tak som to spravil JA Indikator dobijania a nabitia baterie: Tak to mam ja

Text:

Je to velmi jednoduchý indikátor dobíjania. Ja som ho nedavno postavil ale pocul som ze jeden chlapik ho použiva a sluzi velmi dobre.Ja som ho namotoval na spinaciu skrinku a to tak ze ak prepnem kluc do polohy 1 tak indikator sa zapne. Na indikatore je 1 zlta LED dioda, 3 zelene LED diody a 1 cervena. Zlta ukazuje slabu bateriu a teda nizke napatie. 3 zelene LEDky ukazuju optimalny stav baterie a dobijania. Cervena LEDka signalizuje prebijanie baterie.



Zdar SKODOVAKOM
hodnocení článku:

info:

Správce článku: hanci.miso
Založeno: 08.06.06 21:13   Poslední změna: 11.06.06 21:41

Indikator dobijania a nabitia baterie - komentáře:

10:00:22
17.04.2007
Paldr
-> FORM: zenerku sem neotočil. Když jsem to zkoušel tak to fungovalo, ale na daleko nižší napětí. V rozmezí 3 - 7 V
22:54:25
16.03.2007
EmKo181
A prosím ta ake suciastky potrebujem kupit.mohol by si mi poslat zoznam suciastok na e-mail Slukar@azet.sk?Diki
08:20:51
26.02.2007
M a r c e l
-> hanci.miso: to by bylo fajn a kdyby se ti chtelo ho treba vyrobit a prodat B-))) pro nas nevedouci ...
11:46:24
23.02.2007
hanci.miso
chlapi mam uz nejake zvišne budiky tak sa pustim do výroby voltmetru a navod potom hodim sem :c)))

11:37:18
17.02.2007
FORM - zlomená ojnice
-> Paldr: svítí všechno? Neotočil jsi třeba tu zenerku?
15:14:44
16.02.2007
Paldr
Tak sem si to spájel do kupy, ale v zápětí nastal takový malinký problém. Když sem to připojil a otočil klíčkem, tak se to rozsvítilo jak vánoční stromeček. Tak bych řekl že soudruzi z NDR udělali někde chybu3 Zkusím tam dat silnější odpory a uvidíme.
22:08:09
03.12.2006
mytysek
Já mám doma dva origo ampérmetry velikos jako klasickéj budík, jeden je do + - 60A s nulou uprostřed a jeden je starší( vypadá jako z oktávky) a je na + - 30A taky s nulou uprostřed. jinak kdyby někdo chtěl můžu jich pár poshánět na vrákáči vojenský techniky. kdyžtak pište na mail..
19:41:21
04.08.2006
M a r c e l
-> hanci.miso: tak ja ti nakej poslu a muzes se do toho pustit B-)))
21:09:35
03.08.2006
hanci.miso
No chalani nemam poruke zvišny otačkomer ale je to pomerne jednoducha výroba. vyberieš plošak z otačkomeru a das pred voltmeter (to co je na rucicke a idu z toho dve kable) predradný odpor ale neviem aky trebalo by vyskusat ale nemam budik

10:37:29
28.07.2006
M a r c e l
-> CHIP: tak ted este kdo to vyrobi B-)))
07:02:27
28.07.2006
CHIP
-> M a r c e l - GARDE: Jo to by se mi taky libilo ... mista v aute mam dost a starej budik se urcite taky najde ...
14:36:18
27.07.2006
M a r c e l
nekde jsem kdysi videl merak kterej byl udelanej myslim z budiku palivomeru skodovky, nebo teplomeru? nevim, kazdopadne tam byla stupnice zelena/cervena a rucicka ukazovala aktualni stav, to by se mi mooooc libilo.



A o prakticnosti nepochybuju, Felicie uz me dvakrat vypekla na vadnem altiku a az do okamziku absolutni smrti baterie se neukazalo jedine bliknuti kontrolky, takze takovehle neco se urcite hodi.



ja osobne bych to chtel prave jako ten budik ze Skodovky, libilo by se mi to do pristrojovky, klidne misto palivomeru ...



dokazal by to nekdo vyrobit? ja jsem v tehle oblasti negramot ...
18:32:11
17.07.2006
hanci.miso
-> Misumi: ja tiež hrozne rad kukam po holkach ale radšej štartujem a nie tlačim a potom holky pozeraju namna4
18:30:53
17.07.2006
hanci.miso
-> Jocko: to maš uplnu pravdu a da sa tym aj pekne odhalit niejaka vada altíku a zaroven vidíš ako maš hospodariť s elektrinou v aute aby si si nevybyl bateriu

10:16:28
11.07.2006
Jocko
-> Misumi: ku konstrukcii by som mal nejake vyhrady (spravil by som to inak), ale co sa tyka ucelu, tak to si trocha mimo. dobijanie nie je nikde kontrolovane a uz vobec nie indikovane. Jedina indikacia je kontrolka baterky, ale ta ked svieti, tak to vies, ze daleko uz nedojdes. V pripade nedobijania (napr, zla kostra na alternatore) alebo prebijania (napr. odpaleny regulator) je pruser jak vysity a v tom lepsom pripade bude treba dobit bateriu. V tom horsom pripade mozes bateriu po dlhodobom prebijani rovno vyhodit.
10:55:47
09.07.2006
Misumi
Nemám nic proti lidové tvořivosti,ale nechápu proč kontrolovat nabíjení,které je již kontrolované a řízené regulátorem.Je li funkční,musí držet +- 0,1 V.Případá mi to jako třeba vyrobit si kontrolku na klakson nebo stěrače.Autor jistě odpustí mou reaxi já nemám rád tisíce kontrolek .Raději se dívám na holky,než na ledky,ale každý sme jiný.
21:27:32
13.06.2006
hanci.miso
ano teda tranzistory NPN nizkovykonové, BC547,BC548,BC337,KC508,B C108,BC107,BC238,BC639 a dalšie treba vyskušať aj ine ale tieto budu na 100% ist.
20:45:14
13.06.2006
Tuxik
-> minno: prakticky jakykoli NPN, napr. BC547, KC237-9 apod.
20:08:32
13.06.2006
minno
tie tranzistoriky mozu byt lubovolne NPN? asi ano ze
19:52:59
13.06.2006
Bobesh
Mám v obou vozech,oba LEDkové,každý jiné konstrukce. Jinak mohu doporučit,zvlášť v zimě je kontrola hospodaření s proudy důležitá a hlavně každá odchylka od normálu nebo závada na dobíjení se dá odhalit v zárodku,i když kontrolka dobíjení nesignalizuje problém.
Extreme Tyres