Vyrešení klaxonu u Lukasu z Felície

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [2]:

Vyrešení klaxonu u Lukasu z Felície: Vyrešení klaxonu u Lukasu z Felície:

Text:

Vlastně se to musí zapojit podobně jako to je ve Felícii, ale neni to těžký. Celá operace se týká Lukasu, motorku stěračů a otřikovačů.



Začneme tím, že od pravého lukasu (z pohledu řidiče) odpojíme zemnící svorku a místo ní přivedem plus od pojistky č.1. (to je nejjednoduší vzít ze svorkovnice pravého Lukasu). Potom připojíme drát od klaxonu (zustal nám volný při přehazování Lukasů) a zapojíme ho na svorku 53h. Takže troubit budem na první poloze od sebe.



Protože polohy od sebe jsou dvě, je dobré druhou polohu mechanicky vyřadit aby se nám dobře troubilo. Vždycky když sem potřeboval někoho vytroubit, tak to jen tak tutlo a spadlo mi to do druhé polohy. Tam mám na kontaktu WH připojenou zem která zbyla po přepojení elektriky (ani nevím proč, asi aby neplandala). Takže mi to vždycky udělalo skrat a mohl jsem měnit pojistku č.1.



Mechanické zrušení druhé polohy od sebe se provede následovně. Rozebereme pravou páčku lukasu. Stačí plochý šroubovák dostatečně masivní aby se neohl. Není se čeho bát, uvnitř lukasu nejsou žádné volné kuličky ani pérka krerá by se dala ztratit jako u starého škodováckého lukasu. Když lukas rozeberete, máte vrchní kryt, spodek s kontakty a kebeláží a páčku. Vezměte páčku a vyzkoučejte si co se děje když s ní hýbete k sobě a od sebe. Dírou v bílém plastu vidíte jak se černý plast páčky pohybuje. Pak už jen stačí vzít tavnou pistoli a celou díru s vrchu zalepit plastem. Ten se lehce uhledí navlhčeným prstem. Dřív než plast zatuhne střídavě hýbeme páčkou bo polohy pro klaxon a do polohy pro ostřikovač aby aby se páčka nepřilepila k plastu, kterým zalepujeme nežádoucí polohu. Aby ste měli úplnou jistotu, že se to neslepí, můžete páčku trošku namazat.



Dál je potřeba přehodit kontakty (přívodní vodiče) na motorku ostřikovačů. Pokud to neuděláte, bude ve finále nasávat a né stříkat. Potom najděte svorkovnici 132 (To je ta, kterou se připojuje motorek stěračů. Je kousek od něj.) Rozpojte jí a vyndejte motorek z auta.



To se dělá tak, že: povolíte matici (myslím M10, klíč 13) na ose motorku. Bývá zarezlá. Po sundání matice sundejte "kliku" táhel z osy motorku. Nejlépe strčením klíče mezi ní a konzolu motorku a vypáčením.

Pak už jen stačí povolit tři šroubky ( klíč 8 ), kterými motorek drřží na konzole. Pak už jde motorek bez problémů vyndat.



Prohodíte dva dráty na svorkách, které sou na víku převodovky motorku. Sou to: drát jdoucí ze svorkovnice z první pozice (červenej) a ukostřovací drát (modrej). To bylo to jednodužší. Teď rozberte elektromotor (ten kovovej válec), povolíte dvě matky a sejmete vrchní víko. Teď musíte sundat pouzdro motoru (stator). Ale držte přitom rotor, ať ho nevytáhnete (dlbě se tam dává spátky).



Když máte samotný stator, všimnete si, že vevnitř sou magnety. Ty musíte otočit (otočit, né že je prohodíte, ikdyž by to možná nevadilo). Označte si jak tam byli ať víte, že ste je otočili. ( Když to neuděláte, bude se motor točit opačně než původně.) Nebojte, magnety tam drží jen vlastním magnetismem a plechovýma pacičkama. Ty vyhneme šroubovákem a magenty vyjmeme a otočíme. Při vracení statoru dávejte zase pozor ať nevytáhnete rotor. (Držte ho a tlačtejakoby do převodky motorku.)



Na té půlce svorkovnice co zbyla v autě je na první pozici rozdvojený červený drát. Jeden drát vede k motorku ostřkovačů. Uštípněte ho a připojte na kostru (třeba pomocí šroubů konzoly morotku stěračů). Potom vyjměte svorku ze svorkovnice (Nejlépe je zjistit cestu drátu až k pojistkám a tam ho odpojit a vindyt z auta. Pokud ne, musíte ho zaizolovat.) a na její místo připojit plus od pojistky č.1. Nejjednodušeji rozdvojením kabelu k zásuvce přenosné svítilny.



To by mělo být vše.



PS:





Teď když to máte jako ve Felicii, můžete připojit i cyklovyč z Felície

Když máte motorek venku z auta, je dobré ho promazat a vyčistit (viz. Andrt)







Instalace Lukasu je celkem srozumitelně popsaná tady:



skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=291
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Rabbit
Založeno: 08.02.06 02:28   Poslední změna: 02.07.07 15:47

Vyrešení klaxonu u Lukasu z Felície - komentáře:

13:12:52
06.09.2006
Gryzly
-> Rabbit: já když si namontoval fanfáry tak jsem odfukoval neposlušný cyklisty. někdy jsem za volantem nervní a . . .
11:12:24
06.09.2006
Rabbit
Gryzly:

Mno původně sem to myslim taky chtěl řešit přes relé. Ale nějak sem ho v tom svim bordelu nemoh najít a nechtělo se mi ho kupovat, tak sem přepóloval 1 .

Jinak odběr houkačky mi nevadí. Používám jí asi tak jednou za dva roky.
08:57:55
06.09.2006
Gryzly
Tak o tomhle článku jsem vubec neveděl.

Já to řešil tak že jsem mezi lukas a klakson zapojil klasické automobilové relé. protože ten klakson žere docela dost a já si tam potom montoval fanfáry a ta žrali eště víc.
21:58:02
05.09.2006
Rabbit
pajaskorepa:

Nekoumej nad tim a zapoj to podle Techwebu. A nebo mi napiš na ICQ a nějak to pořešíme.
21:46:32
05.09.2006
pajaskorepa
tam je na starém zapojeni 1 cyklovač a 2,4,5,motor steračů.Což chápu stále + a dvě polohy,ale u fildy je cyklovač a dvě polohy,nejde mi to do palice
21:41:43
05.09.2006
Rabbit
A podle toho návodu na Techwebu to nechápeš? Dyk tam je to udělaný dobře.
21:40:23
05.09.2006
pajaskorepa
jsem tumpachovej ze zapojenim pravé strany.staré zapojení vs nové a to neřešim houkačku

02:48:22
09.02.2006
Rabbit
Doufám, že se to bude někomu hodit.
Extreme Tyres