skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorgenerátor pro kutily a hračičky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [7]:
Text:
Docela dobrý pomocníček samoděl, když se jeden nudí . Samozřejmě, lze použít jakýkoliv menší motor třeba ze sekačky, fantazii se meze nekladou.info:
Správce článku: srdcar 120LZaloženo: 10.11.16 23:40 Poslední změna: 12.11.16 21:48
Motorgenerátor pro kutily a hračičky - komentáře:
16:19:50
26.11.2016
26.11.2016
srdcar 120L
Dělal jsem i experimenty s výkonnějším generátorem 12 kW, 3x 400 V, který jsem poháněl škodováckým motorem na PB, topilo to příšerně, měl jsem to v garáži. Sice jsem otáčky ovládal ručně, ale stačila by přidat automatická regulace otáček motoru podle zatížení a soustrojí by se dalo použít na provoz rodinného domu. A odpadní teplo by se dalo využít přes výměník na vytápění domu a ohřev vody. Celé jsem to pak zrušil, neměl jsem pro to využití.
13:44:28
14.11.2016
14.11.2016
srdcar 120L
-> MVM: Když bys chtěl vyloženě šetřit, tak by výhodněji vyšel solární panel s regulátorem a měničem, ale to je v případě, když máš kam umístit ten panel.
00:38:35
14.11.2016
14.11.2016
palinator
19:32:28
13.11.2016
13.11.2016
srdcar 120L
Ještě jedna drobnost, kterou jsem opomněl dodat. Pohon plynem je pro 4-taktní motor, který má samostatné mazání. Pro 2-taktní by šel plyn taky použít, ale je potřeba vyřešit mazání válce.
21:43:14
12.11.2016
12.11.2016
srdcar 120L
Už jsem to napravil
21:29:04
12.11.2016
12.11.2016
srdcar 120L
-> MATTESS: Omluva, bylo to narychlo, tak jsem to hodil do diskuse
21:27:01
12.11.2016
12.11.2016
srdcar 120L
Jinak výstup z reduktoru plynu je přímo do karburátoru pomocí trubičky skrz filtr, až to vyfotím, dám to sem, paráda. Žádný směšovač, pouze trubička přímo do difuzoru karburátoru.Centrála by na benzín snad ani už neuměla běžet.
21:19:02
12.11.2016
12.11.2016
castrol
-> srdcar 120L: tak na plyn to uz je jina
21:09:41
12.11.2016
12.11.2016
srdcar 120L
-> castrol: -> MVM: chlapi, to jsem postavil v době, kdy litr benzinu stál 4,30 Kčs, technický benzin byl za hubičku, takže se to moc neřešilo.Samozřejmě, v současnosti se dá klasický generátor na 230 V sehnat kolem 6.000 Kč, dá se předělat na plyn, takže možnosti nekonečné. Já mám třeba jeden 4-taktní motorgenerátor 2 kW, 230 V, předělaný na propan-butan, 10 kg lahev PB vydrží při odběru cca 1200 W 24 hodin provozu. To si, myslím, je docela dobrý, ne? Přidávám obrázek reduktoru, je to profi, používají ho pro generátory v grilovacích vozech. Prodávají grilovaná kuřata, mám za to, že každý je zná.
12:27:37
11.11.2016
11.11.2016
MVM
Nevim teda ale když už sestrojovat ze spalovacího motoru navíc dvoutakt (cena benzínu a oleje,spotřeba) - tak bych sháněl altík z Tatry,Karosy 24V, dal dvě autobaterky 12V do serie ať je to dobíjí a na to měnič 24/220 (Nejlíp sehnat jednoválec diesel - přeškolit ho na filtrovaný vyjetý olej - pak by se dalo uvažovat o zajimavým projektu)
12:14:21
11.11.2016
11.11.2016
castrol
taketo motory mam doma dva ale ta spotreba je moc velka na generator
11:57:46
11.11.2016
11.11.2016
MATTESS
-> srdcar 120L: dej fotky do obsahu článku, ne do diskuze