skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proč Popelka? Popelka byla taky nějvětší socka a co se co se z ní nakonec vyklubalo.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Burák/Myšička MK III - komentáře:
12:33:34
02.04.2013
02.04.2013
Star LC20
-> Burák: tojo, tady je ten rozdíl markantní. Jinak kdybys neměl tu barvu v TP, tak bych se s Tebou hádal, že to není kanárek, máš to fakt luxusně vyšisnutý Hlavní je, že to není shnilý
01:47:30
02.04.2013
02.04.2013
Burák
-> Star LC20: Vono taky, já jsem jí trochu protáhl myčkou a bylo to focený pořádným foťákem Ale ta Safari vypadá najednou děsně tmavě
21:57:41
01.04.2013
01.04.2013
kyfkař
pěkný kolesa
21:53:21
01.04.2013
01.04.2013
Star LC20
-> Burák: solidní rozdíl
20:51:01
01.04.2013
01.04.2013
Burák
-> Star LC20: Tak, na fotce je vidět, že je to barevný rozdíl
Kanárek nebyl zas tak zvláštní. 105S kamarádova táty simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=1348&am...
Kanárek nebyl zas tak zvláštní. 105S kamarádova táty simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=1348&am...
14:41:19
15.01.2013
15.01.2013
Burák
Sakra, hned bych se do ní pustil, ale prostě to teď nejde, nemám na to čas a plac
20:31:03
14.01.2013
14.01.2013
Star LC20
-> ŠKODOSA: pravda, už jsem koukal
17:17:08
14.01.2013
14.01.2013
ŠKODOSA
-> Star LC20: Honza105 Má přece taky Š120 Soci v kanáru A jednou jsme potkali kdesi mezi Prahou a Pískem stejnou 105S. Fotku těch dvou spolu mám na FB - odkaz u mě v kartě auta.
20:42:20
13.01.2013
13.01.2013
Burák
Jo, asi je to blbost, pujdou tam 13" Sakra, na co já ty chromovaný dám, když na GLS mám Sprinty Holt udělám ještě tu 105L 77" Ale teĎ jsem se vrhl do opravy Simcy kupé a opravujeme taky 1203 sanitu a v ltě přijede z laku 445. Nějak to musim vmezeřit
16:28:35
13.01.2013
13.01.2013
MATTESS
-> Amper: protože s tím dotyční museli jezdit pomaleji
16:26:09
13.01.2013
13.01.2013
Amper
Už som sa stretol s tým, že niekto namontoval staré 14 - tky kolesá na M-ko. Na užších pneumatikách vraj dosahovala nižšiu spotrebu
10:06:15
13.01.2013
13.01.2013
Alex41
-> Burák: Jak píšeš o zachování 14 kol + chrom poklice... Seš si jistej, že to bude ladit s plastovýma klikama? Podle mě to nebude hezké, je vidět, že to tak nemá být. Chrom vs. plast. Ale samozřejmě je to jen na tobě :-) Hladký kastlík je u tohodle roku normální :-) Těším se na další fotky a obnovení zašlé krásy :-)
23:08:35
12.01.2013
12.01.2013
Burák
-> Star LC20: Já totiž měl auto, (resp. Havlíkův táta a já ho zdědil ) co bylo tle užitkový a už dávno to eSko kvuli tomu sháním a tohohle neni škoda to přestříkat, tak to je ideál. Už mám v hromadě všechny materiály Do léta by se mohlo stihnout... Ale neboj, dík za poklonu. Nebude to tuning, bude to kopie reálného užitkového auta z té doby
22:38:46
12.01.2013
12.01.2013
Star LC20
-> Burák: aha, díky za korekt; měl jsem na mysli žlutou safari, jak píšeš z těchto fotek bych skutečně neřekl, že se jedná taky o kanárka vůbec je to legrační, že si někdo koupil eSko, nicméně neváhal připlatit si za "atypickou" barvu
Myslím, že člověk jako ty, schopen dostatečně zralé úvahy, auto nezprasí, když teda píšeš, že z toho bude stavba. Proč ne jsem zvědav
Myslím, že člověk jako ty, schopen dostatečně zralé úvahy, auto nezprasí, když teda píšeš, že z toho bude stavba. Proč ne jsem zvědav
22:30:00
12.01.2013
12.01.2013
Burák
-> Star LC20: Ee, taky kanárka, akorát je brutálně vyšisovaná a křídovatá. Saharu, resp myslíš asi Safari, to mám na 105L. Taky jsem uvažoval o vyleštění, ale klapačka v háji, zadní kapoda a torpedo taky a p bok celej odřenej. To nemá cenu. Pujde do jiné barvy a bude z ní něco, docela zajímavého.
20:01:41
12.01.2013
12.01.2013
Star LC20
-> Burák: no tak jasný, zvláště, když máme rozdílné barvy já mám kanárka, a ty, tipuju, máš saharu. Možná...možná by stálo za to zkusit to rozleštit nějakou profi pastou, třeba by to šlo zachránit.
19:54:06
12.01.2013
12.01.2013
Burák
-> Star LC20: Do tvé barvy má ta má skutečně hoooodně daleko
19:46:53
12.01.2013
12.01.2013
Burák
-> Star LC20: Sháněl jsem ho 3 roky, resp alespoň artibuty na přestabvbu z Elka. To, že je to celé origo ej třešnička na dortu
-> DJFrndzalica: Tak máte pravdu. V TP jsou zapsaný 13" Ale neni mi jasný, proč by to někdo takhle dělal. Dyk 14 jsou o dost horší na vše. Musim říct, že uvažuju o tom, nechat je tam. Jednak maj dobré pneu (vpředu MAtador a vzadu Firestone) a jdou na ně chromované poklice a druhak 13 s plastovejma pokličkama, no, hm. Musel bych pohledat všechny záslepky na matky. Ne, že bych ty kola neměl, ale už se mi to nelíbí tolik.
Talší zajímavá věc je to, že to má eMkové vnitřní kliky a taky už kastlík bez varhánků. Auto je prodaný 13.6.83 do Prahy-Suchdola.
-> DJFrndzalica: Tak máte pravdu. V TP jsou zapsaný 13" Ale neni mi jasný, proč by to někdo takhle dělal. Dyk 14 jsou o dost horší na vše. Musim říct, že uvažuju o tom, nechat je tam. Jednak maj dobré pneu (vpředu MAtador a vzadu Firestone) a jdou na ně chromované poklice a druhak 13 s plastovejma pokličkama, no, hm. Musel bych pohledat všechny záslepky na matky. Ne, že bych ty kola neměl, ale už se mi to nelíbí tolik.
Talší zajímavá věc je to, že to má eMkové vnitřní kliky a taky už kastlík bez varhánků. Auto je prodaný 13.6.83 do Prahy-Suchdola.
18:55:28
12.01.2013
12.01.2013
Star LC20
-> Burák: chválím takovej kauf, zcela originální eSko, to je celkem atraktivní kousek, hodný zachování. Pecka