skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proč Popelka? Popelka byla taky nějvětší socka a co se co se z ní nakonec vyklubalo.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Burák/Myšička MK III - komentáře:
15:19:49
12.01.2013
12.01.2013
Burák
Velkej TP je momentálně u Zedda, tak on to asi osvětlí
09:11:40
12.01.2013
12.01.2013
Domajz
Alex41 11.01.13 16:40:56 napsal:
Ty 14" tam téměř s jistotou nepatří. I eSko mělo od modelového roku
1981 13". Kulatá světla zůstala až do konce užounů. Lichoběžníky měli
jen eLka od modelového roku 1982. Jinak škodovka se mi moc líbí :-) Jde do
oblíbených a s chutí budu sledovat jeho vývoj :-)
Jsi asi myslel ovály ne? Lichoběžníky měly až potom eMka... nejdřív GLS a pak i eLka :)
Jj, jinak je jak to píšou, modernizace se týkala jen modelů LS,GLS a L... 105 S zůstala až na 13ky disky od začátku do konce stejná :)
Ty 14" tam téměř s jistotou nepatří. I eSko mělo od modelového roku
1981 13". Kulatá světla zůstala až do konce užounů. Lichoběžníky měli
jen eLka od modelového roku 1982. Jinak škodovka se mi moc líbí :-) Jde do
oblíbených a s chutí budu sledovat jeho vývoj :-)
Jsi asi myslel ovály ne? Lichoběžníky měly až potom eMka... nejdřív GLS a pak i eLka :)
Jj, jinak je jak to píšou, modernizace se týkala jen modelů LS,GLS a L... 105 S zůstala až na 13ky disky od začátku do konce stejná :)
22:42:45
11.01.2013
11.01.2013
oppik
nějakej pekelnej stroj
22:41:17
11.01.2013
11.01.2013
Enggik
Jsem zvědavej, co z toho vznikne
21:25:37
11.01.2013
11.01.2013
Vilda - zrušená registrace
-> Alex41: měl jsem škodu 105S, model 1982 a jako originální kola ve velkém TP byla 4,5J 14
17:14:41
11.01.2013
11.01.2013
ŠKODOSA
"Popelka byla taky nějvětší socka"
17:12:56
11.01.2013
11.01.2013
Mathys
Popelka...hezké, už jsem se bál, že ji fakt pojmenuješ Mrija No hezké, těším, až se kouknu na živo
16:40:56
11.01.2013
11.01.2013
Alex41
Ty 14" tam téměř s jistotou nepatří. I eSko mělo od modelového roku 1981 13". Kulatá světla zůstala až do konce užounů. Lichoběžníky měli jen eLka od modelového roku 1982. Jinak škodovka se mi moc líbí :-) Jde do oblíbených a s chutí budu sledovat jeho vývoj :-)
14:12:14
11.01.2013
11.01.2013
DJFrndzalica
Zaujimavé, že tam máš 14 kola, ja mám tiež 105 S r.v. 03/1981 a mám tam už 13...inak čo sa týka 105 S tak do 1983 sa robili len v takejto podobe a žiadnej inej
13:56:41
11.01.2013
11.01.2013
RadovanSkodovkar
Mne sa páči Parkujem do oblúbených
10:36:41
11.01.2013
11.01.2013
Burák
Jojo, tak ono asi začnem shánět řidiče A vzhledem k tomu, že GLS je stále chrouplá a 105L neni upe vzhledově ok,. je to jednoduché. Momentálně není čím jet
10:35:13
11.01.2013
11.01.2013
Zedd
Tak už jí jen rozleštíme a hurá na sraz,ale to tam každý budeme muset jet třema autama