skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 105 L, rok výroby 1983, barva béžová šampaň, výkon 33 kW.
Výbava deLuxe: stahovatelná zadní okna, loketní opěrky, popelníky i v zadních dveřích, lepší úchyty na zavírání dveří, lepší přístrojová deska oproti verzi Standart, věšáčky na bundy, polohovatelná sedadla...
Myslím si, že tato ´přechodová´ verze z roku 1983 je už dost vzácná. Na tomto typu je vidět postupná příprava přechodu k modernizovanému typu M. Už zde nejsou téměř žádné chromované prvky, krom nárazníků a střešních ližin. Také uvnitř (přístrojovka) už vypadá jako v M, je celá do černa včetně kruhů okolo budíků. Tento vůz už má např. plastové vnější zrcátko, přitom jsem na stejném autě (ale možná to byl r.v. 1982) viděl ještě kovové. Také je zde už posilovač brzd, a přitom v originální příručce dodané k vozu stojí, že ho tato verze ještě nemá. Některé věci to papírově mít ještě nemá, ale je to zřejmě jeden z posledních starých vozů před modernizací M, takže asi proto např. už to plastové zrcátko apod.
Automobil je po 1. majitelce - důchodkyni, má najeto 71000 km. Celých 29 let je garážováno. Je na první pohled ve výborném stavu. Asi největší výhodou je, že zejména interiér je naprostý originál, pokud bych strhal pár doplňků, jako např. teploměr, je interiér skutečně originální, žádné vylepšováky na pedálech, řadicí páce, žádné samolepky, žádné jiné sedačky, pásy, rádio, repro. Vše je původní(FOTO přidám), jako při nákupu.
Já tento vůz používám už 5 let, a za tu dobu se samozřejmě objevily některé poruchy, samozřejmě se nedá jezdit v originálním stavu, takže např. pneumatiky, termostat, tyč řízení, zapalování, brzdový válec se musely vyměnit. Asi největší problém je bohužel klasický, tedy volnoběh, karburátor... Občas se něco stane, zkusí se to nějak vyřešit, pak to nějakou dobu jde. Nedávno to začalo škubat a chcípat, vyřešilo se to vyčištěním krburátoru, teď to zase jede dobře. Tohle je asi největší minus tohoto auta. podle mě. To, že se kdykoliv může stát, že zhasne motor a různé závady v zapalování. To je věda hledat vždycky tu příčinu. Někteří nadávali na jiné věci, jako např. na jízdní vlastnosti, brzdy, topení, vzhled, prostor atd, ale s tím vším jsem naprosto spokojen. Startování je bez problémů, na 1 - 2 pokus.
Takže jestli máte nějaké dotazy, můžete je psát níže...
Výbava deLuxe: stahovatelná zadní okna, loketní opěrky, popelníky i v zadních dveřích, lepší úchyty na zavírání dveří, lepší přístrojová deska oproti verzi Standart, věšáčky na bundy, polohovatelná sedadla...
Myslím si, že tato ´přechodová´ verze z roku 1983 je už dost vzácná. Na tomto typu je vidět postupná příprava přechodu k modernizovanému typu M. Už zde nejsou téměř žádné chromované prvky, krom nárazníků a střešních ližin. Také uvnitř (přístrojovka) už vypadá jako v M, je celá do černa včetně kruhů okolo budíků. Tento vůz už má např. plastové vnější zrcátko, přitom jsem na stejném autě (ale možná to byl r.v. 1982) viděl ještě kovové. Také je zde už posilovač brzd, a přitom v originální příručce dodané k vozu stojí, že ho tato verze ještě nemá. Některé věci to papírově mít ještě nemá, ale je to zřejmě jeden z posledních starých vozů před modernizací M, takže asi proto např. už to plastové zrcátko apod.
Automobil je po 1. majitelce - důchodkyni, má najeto 71000 km. Celých 29 let je garážováno. Je na první pohled ve výborném stavu. Asi největší výhodou je, že zejména interiér je naprostý originál, pokud bych strhal pár doplňků, jako např. teploměr, je interiér skutečně originální, žádné vylepšováky na pedálech, řadicí páce, žádné samolepky, žádné jiné sedačky, pásy, rádio, repro. Vše je původní(FOTO přidám), jako při nákupu.
Já tento vůz používám už 5 let, a za tu dobu se samozřejmě objevily některé poruchy, samozřejmě se nedá jezdit v originálním stavu, takže např. pneumatiky, termostat, tyč řízení, zapalování, brzdový válec se musely vyměnit. Asi největší problém je bohužel klasický, tedy volnoběh, karburátor... Občas se něco stane, zkusí se to nějak vyřešit, pak to nějakou dobu jde. Nedávno to začalo škubat a chcípat, vyřešilo se to vyčištěním krburátoru, teď to zase jede dobře. Tohle je asi největší minus tohoto auta. podle mě. To, že se kdykoliv může stát, že zhasne motor a různé závady v zapalování. To je věda hledat vždycky tu příčinu. Někteří nadávali na jiné věci, jako např. na jízdní vlastnosti, brzdy, topení, vzhled, prostor atd, ale s tím vším jsem naprosto spokojen. Startování je bez problémů, na 1 - 2 pokus.
Takže jestli máte nějaké dotazy, můžete je psát níže...
skodovak105/Škoda 105 L - komentáře:
23:46:33
13.07.2013
13.07.2013
honza44
v tom 1983 už vypadal chrom zastarale, plasty už na posledních užovkách byli často.
10:22:15
11.03.2012
11.03.2012
Koláčný
libovka děda měl kdysi vzhledově úplně stejnou, jen to byla 120L...říkalo se jí ,,Janéz", podle filmového jména jednoho z herců v Sandokanovi
18:52:23
09.03.2012
09.03.2012
tunerlada
vypadá velmi pěkně :)
08:00:49
09.03.2012
09.03.2012
Alex41
Koukám užovka z roku 83, že? :-D Těším se na další foto a info :-)
22:17:25
07.03.2012
07.03.2012
Koláčný
Vypadá pěkně, ale to info chybí:) ale chápu, že pokud to chceš mít vyčerpávající, zabere čas to vymyslet
21:03:02
07.03.2012
07.03.2012
oppik
-> Joey 120 LS: nemusíš se po mě opičit
21:00:39
07.03.2012
07.03.2012
Joey 120 LS
Chtělo by to víc fotek a nějaký info. Do oblíbených :)
19:36:27
07.03.2012
07.03.2012
oppik
bude nějaký info foto škodovky?