skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rok výroby:3/1981
Typ: Škoda 105 GL
Odstín: 6115
Aktuálně najeto:93500, průměrná spotřeba 6.6l/100 km
Aktuální místo:Rudná u Prahy
Mám už doma jednu škodu 130L, která však již šest let čeká na opravu, nicméně jsem se na konci loňského roku z ničehonic rozhodl, že si koupím ,,čtyřočko", jelikož 4oka se mi x let velmi líbí. Pátral jsem po internetu v inzerátech s nabídkami škodovek 120ls, gls a také po 105gl, kterých bylo vyrobeno méně. Po pár dnech mi jeden z inzerentů odpověděl. Auto bylo takřka po prvním majiteli, v poslední době proběhl pouze převod v rámci rodiny. Když jsem vůz poprvé viděl, byl jsem příjemně překvapen, vše funkční, bez známek koroze, pouze potřeba výměny výfuku. Následně mě čekala 150 kilometrová cesta domů do Rudné, na kterou jsem se těšil. Po prvních kilometrech jsem byl velmi překvapen. Chovala se mnohem líp, než jsem čekal. Nyní mě čeká výměna výfuku a pár menších úprav-nalakování předního a zadního nárazníku a seřízení volantu, který je při rovné jízdě natočen mírně doleva. Cílem je zachovat auto v originálním stavu, žádný tuning ;) V den koupi ukazovala 76111km:). Do budoucna plánuji instalaci chromového zrcátka i na pravou stranu a až se sežene více peněz, tak výměna prahů a nový lak;). Na začátku července (2012) začalo prdat ve výfuku a volnoběh drží pouze občas. V říjnu vyměněn rozdělovač a seřízen karburátor, motor hned běží mnohem líp:) dále vyměněna pružinka spojkového pedálu, který strašně vrzal a vadný pracovní spojkový váleček...Nově vyměněna kvůli STK tyč řízení, teď už jede krásně kam má a reaguje okamžitě na pohyb volantu...V roce 2014 se bohužel povedl menší ťukanec na předek kvůli zavzdušněným brzdám a nefunkčímu posilovači..Následkem toho je výměna spodní části předního čela (původní již byl stejně prohnilý) a také byl dosazen chromový nárazník - až se opraví původní, zřejmě se vrátí. Také stále přetrvávaly problémy s houkačkou..byla dosazena fungl nová chvíli po koupi, avšak i ta přestala brzy fungovat, byly odborně v servisu zkontrolovány kabely a stále nefungovala. Při další návštěvě v servisu byla tedy vyměněna, avšak byla namontována před přední levý podběh k jednomu šroubu držícímu nárazník. Aby autu nezmizel originální vzhled, namontoval jsem zpět na původní místo další houkačku, tentokrát původní, kterou vůz měl od roku 81 a která byla sundána při výměně v květnu 2012. Není do ní přiveden proud a je pouze falešná.
1/2012- výměna výfuku, výměna osvětlení otáčkoměru
2/2012- výměna letních kol za zimní na občasné zimní vyjížďky (když bude fakt hnusně, nevyjedu):D, výměna mechanismu řazení
3/2012- výměna vadného startéru,nákup chybějících lišt na přední blatníky od Davida z virtu:), dosazení proběhne během jara:)
4/2012- dosazení chromové podložky pod zadní spz, koupení pravého chromového zrcátka
5/2012- výměna houkačky, nalakování obou nárazníků a zadní černé lišty mezi světly
6/2012- výměna kapalin, olejového filtru, nové svíčky a zapalovací kabely, nákup náhradních světlometů a zadních bezp. pásů
7/2012- seřízení karburátoru (šroub přídavného vzduchu)
8/2012- odstranění ,,cézetky" ze zadního čela, lépe řečeno spadla sama a bez ní to vypadá lépe, zároveň proběhl bezproblémový dvousetkilometrový výlet:)
9/2012- omezovač PP dveří zprovozněn svépomocí:) byl pouze zaseklý ve dveřích...
10/2012- nákup celé čelní a zadní masky do zásoby a dva autolaky-spreje, odstín 6115, seřízení karburátoru, spojky a geometrie přední nápravy, výměna špatného pracovního spojkového válce, výměna rozdělovače, seřízen předstih,
11/2012- nová tyč řízení, nové silentbloky motoru (přesto ve vyšších otáčkách slušně rezonují..), nová STK :)
12/2012- konečně sundány potahy, pod nimi se nachází nádherné původní zachovalé.., nakoupeny nové poklice, které budou používány v zimě (jezdí se pouze v pěkném počasí a disky na zimních pneu jsou pěkně zrezlé:D a také koupeno nové užovkovité víko nádrže
1/2013- nákup nové lévé zadní užovkové zástěrky-sháním pravou!
3/2013- nákup další plechařiny (pravý zadní blatník, pravé zadní dveře)
4/2013- RENOVACE původních disků, nákup nových letních pneu Vraník 165/80 s klasickým vzorem OR34
9/2013- nový olej.filtr, seřízen motor, vyměněna zlomená membrána karburátoru, už jede jako drak :) nákup nových výdechů na kapotu
11/2014- dosazena nová spodní část předního čela, dočasně také přední nárazník chromový, nalakovány stěrače do stříbrna (původní barva odhalena), částečná GO zadních brzd, a zas na dva roky klid (STK)
12/2014- oprava prahů, dosazena falešná houkačka - po několika neúspěšných opravách nainstalovali funkční houkačku za přední čelo a aby vůz měl originální vzhled, nainstaloval jsem falešnou houkačku na původní místo (jedná se o původní houkačku vozu)
5/2015- přídavné budíky - teploměr, hodinky a vlhkoměr
10/2015- nové stěrače, brzy proběhne promazání všeho potřebného
3/2016- oprava rezavých míst za zadním lemem + výlet do Liberce a Drážďan
11/2016- výměna levé páčky lucasu (nedržel v polohách), oprava funkčnosti levého blinkru, výměna prachovky šaltpáky, výměna manžet poloos a benzínové hadičky mezi nádržemi
2/2017-seřízení karburátoru
8/2019-původní přední nárazník dosazen zpět, v černém laku a chrom horní část
2/2020-výměna prahů a oprava předních vnitřních lemů, nový lak všech blatníků a nový lak disků kol
2/2021-nové pneu - Barum Brillantis 2, 165/80 R13
Tomáš / Škoda 105 GL - komentáře:
10:14:59
06.11.2016
06.11.2016
Koláčný
-> Vena: Odstín chci zachovat stejný určitě :) Jen barva už nejde rozleštit, přední blatníky mají po výměně předchozím majitelem tmavší odstín a některá malá místa je třeba opravit, proto bude lepší komplet nový lak, ale určitě původní barva :)
20:30:11
28.10.2016
28.10.2016
Vena
-> Koláčný: Zdravím konkurenci:) Pořádně jí hýčkej, 105 GL v prvním modelovém provedení je jako šafránu
ps: V téhle barvě vypadá velice zajímavě doufám že po přelakování zůstane odstín laku stejný. V téhle barvě škodovek moc není.
ps: V téhle barvě vypadá velice zajímavě doufám že po přelakování zůstane odstín laku stejný. V téhle barvě škodovek moc není.
09:30:44
20.03.2015
20.03.2015
FrantaM
K předchozímu: Míněno na snímku 31-:)
09:26:18
20.03.2015
20.03.2015
FrantaM
-> Koláčný 06.03.15 23:05:35: njn, všiml jsem si na snímku to jsou originál nárazníky, co patří na 105 GL. Pro zajímavost, dávám článeček, co otiskl Svět motorů v čísle 17/81:
"NOVINKA Z VRCHLABÍ - ŠKODA 105 GL
Začátkem letošního března byla v AZNP - závod Vrchlabí - zahájena sériová výroba nového provedení osobního automobilu Škoda řady 105/120 s typovým označením Š 105 GL.
Základem nového modelu je motor Š 105 a karosérie Š 120 GLS. Zákazníkovi se tak dostává kombinace nejúspornějšího motoru s nejluxusněji vybavenou karosérií. Oba hlavní komponenty nového modelu však přece jen mají některé odlišnosti od původního provedení. U poháněcího ústrojí je to především montáž alternátoru 14 V/55 A v souvislosti s bohatší elektrickou výbavou (např. čtyři světlomety osazené halogenovými žárovkami, vyhřívané sklo zadního okna atd.). U podvozku je to podtlakový posilovač brzdové soustavy. Z vnějšku se karosérie liší černými nárazníky, tvarově shodnými s běžnými používanými v chromovaném provedení, dále nejsou montovány ozdobné leštěné kryty na rámečky dveří a byl zaveden nový způsob označení dvoudílným leštěným nápisem na spoileru kapoty. V porovnání se základním typem došlo vlivem bohatší výbavy ke zvětšení pohotovostní hmotnosti o 40 kg na celkovou hodnotu 890 kg. Tato změna se promítá do mírného zvětšení spotřeby paliva (o 0,2 l/100 km). Podle předpisu EHK je spotřeba Š 105 GL při rychlosti 90 km/h 6,6 l/100 km a při městském provozu 9,5 l/100 km. Doporučené palivo je na rozdíl od téměř stejně vybaveného vozu Š 120 GLS "devadesátioktanový& quot; benzín Special.
Maloobchodní cena vozu Škoda 105 GL v základním provedení, bez veškerého příplatkového vybavení (bezpečnostní pásy, lékarnička apod.) je 65.350,- Kčs."
"NOVINKA Z VRCHLABÍ - ŠKODA 105 GL
Začátkem letošního března byla v AZNP - závod Vrchlabí - zahájena sériová výroba nového provedení osobního automobilu Škoda řady 105/120 s typovým označením Š 105 GL.
Základem nového modelu je motor Š 105 a karosérie Š 120 GLS. Zákazníkovi se tak dostává kombinace nejúspornějšího motoru s nejluxusněji vybavenou karosérií. Oba hlavní komponenty nového modelu však přece jen mají některé odlišnosti od původního provedení. U poháněcího ústrojí je to především montáž alternátoru 14 V/55 A v souvislosti s bohatší elektrickou výbavou (např. čtyři světlomety osazené halogenovými žárovkami, vyhřívané sklo zadního okna atd.). U podvozku je to podtlakový posilovač brzdové soustavy. Z vnějšku se karosérie liší černými nárazníky, tvarově shodnými s běžnými používanými v chromovaném provedení, dále nejsou montovány ozdobné leštěné kryty na rámečky dveří a byl zaveden nový způsob označení dvoudílným leštěným nápisem na spoileru kapoty. V porovnání se základním typem došlo vlivem bohatší výbavy ke zvětšení pohotovostní hmotnosti o 40 kg na celkovou hodnotu 890 kg. Tato změna se promítá do mírného zvětšení spotřeby paliva (o 0,2 l/100 km). Podle předpisu EHK je spotřeba Š 105 GL při rychlosti 90 km/h 6,6 l/100 km a při městském provozu 9,5 l/100 km. Doporučené palivo je na rozdíl od téměř stejně vybaveného vozu Š 120 GLS "devadesátioktanový& quot; benzín Special.
Maloobchodní cena vozu Škoda 105 GL v základním provedení, bez veškerého příplatkového vybavení (bezpečnostní pásy, lékarnička apod.) je 65.350,- Kčs."
23:05:35
06.03.2015
06.03.2015
Koláčný
-> FrantaM: však tam prepreg nemám. Na obou mám kovový. Správně tam má být ten černý, jen vepředu mám teď dočasně chrom
18:07:34
06.03.2015
06.03.2015
FrantaM
Ten, který je, mj., na snímku 1, 9 a 11 tam správně patří. (míněno nárazník). Pozdější vozy mohly mít i prepregové nárazníky, ale pokud vím, byly vozy s prepregovými nárazníky spíše určeny na vývoz.
18:05:09
06.03.2015
06.03.2015
FrantaM
Pěkný kousek, ale prepregový nárazník bych tam asi nedával, ten se montoval až od modelového roku 1982 (viz. SM 35/81). Původně byl na 105 GL chromovaný nárazník potažený černou barvou (viz. článek a foto SM 17/81, kde byl tento model poprvé představen veřejnosti. Článek zní novinka z Vrchlabí).
23:05:41
19.01.2015
19.01.2015
Nostalgik
-> Enggik: Vrchlabí.
19:56:37
08.02.2014
08.02.2014
Enggik
-> Alex41: Pěkně. Vypadá že jo. Tak to už by byl třetí kus, který v týhle barvě vidím. Nechcete to někdo koupit a zjistit kde byla vyrobená?
12:00:12
05.02.2014
05.02.2014
Alex41
Ahoj, není to ta samá barva, co máš ty? www.eurooldtimers.com/cze
/.../58038-skoda-120-gls.h
tml
21:20:33
14.07.2013
14.07.2013
honza44
zachovalá 105gl, tech bylo ze všech nejmíň
22:00:43
08.06.2013
08.06.2013
Koláčný
-> Karlos (WIO46): : a já si říkal kdo to byl
00:44:29
15.05.2013
15.05.2013
Karlos (WIO46)
-> Koláčný: Včera (14.5.) Jsem Tě předjel, zatroubil a mával na Tebe (Mondeo 98, škatule ukrutnýho kalibru).
00:08:54
26.09.2012
26.09.2012
Koláčný
-> Joey 120 LS: jsou natřený antikorozní ochranou od původního majitele a i přes ní už to na některých místech kvete..zejména dole před zadním lemem a pak u držáku heveru (který ke svému účelu sloužit stejně nemuže, utrhlo by se to) ale mělo by to jít vybrousit..pokud ne, tak výměna..
20:23:37
25.09.2012
25.09.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: co máš s prahama? bude výměna?
15:26:35
25.09.2012
25.09.2012
Koláčný
-> oppik: Děkuju až bude mít opravený prahy, bude ještě hezčí:)
10:16:39
25.09.2012
25.09.2012
oppik
-> Koláčný: poslední fotka pěkná
12:33:26
15.05.2012
15.05.2012
Koláčný
Včera zakoupena nová houkačka:) až bude hezky a volno, plánuji nový lak narázníků a černé ozdobné lišty zadního čela a vyměnu houkačky..
20:24:37
19.04.2012
19.04.2012
Koláčný
tak dneska jsem v Praze na Palmovce viděl za nějakou ohradou stát uplně totožný sanitkový čtyřoko
15:04:32
16.04.2012
16.04.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: rarita to bude, 2 škodovky na silnici se stejnou barvou nejsou seriovka :)