skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rok výroby:3/1981
Typ: Škoda 105 GL
Odstín: 6115
Aktuálně najeto:93500, průměrná spotřeba 6.6l/100 km
Aktuální místo:Rudná u Prahy
Mám už doma jednu škodu 130L, která však již šest let čeká na opravu, nicméně jsem se na konci loňského roku z ničehonic rozhodl, že si koupím ,,čtyřočko", jelikož 4oka se mi x let velmi líbí. Pátral jsem po internetu v inzerátech s nabídkami škodovek 120ls, gls a také po 105gl, kterých bylo vyrobeno méně. Po pár dnech mi jeden z inzerentů odpověděl. Auto bylo takřka po prvním majiteli, v poslední době proběhl pouze převod v rámci rodiny. Když jsem vůz poprvé viděl, byl jsem příjemně překvapen, vše funkční, bez známek koroze, pouze potřeba výměny výfuku. Následně mě čekala 150 kilometrová cesta domů do Rudné, na kterou jsem se těšil. Po prvních kilometrech jsem byl velmi překvapen. Chovala se mnohem líp, než jsem čekal. Nyní mě čeká výměna výfuku a pár menších úprav-nalakování předního a zadního nárazníku a seřízení volantu, který je při rovné jízdě natočen mírně doleva. Cílem je zachovat auto v originálním stavu, žádný tuning ;) V den koupi ukazovala 76111km:). Do budoucna plánuji instalaci chromového zrcátka i na pravou stranu a až se sežene více peněz, tak výměna prahů a nový lak;). Na začátku července (2012) začalo prdat ve výfuku a volnoběh drží pouze občas. V říjnu vyměněn rozdělovač a seřízen karburátor, motor hned běží mnohem líp:) dále vyměněna pružinka spojkového pedálu, který strašně vrzal a vadný pracovní spojkový váleček...Nově vyměněna kvůli STK tyč řízení, teď už jede krásně kam má a reaguje okamžitě na pohyb volantu...V roce 2014 se bohužel povedl menší ťukanec na předek kvůli zavzdušněným brzdám a nefunkčímu posilovači..Následkem toho je výměna spodní části předního čela (původní již byl stejně prohnilý) a také byl dosazen chromový nárazník - až se opraví původní, zřejmě se vrátí. Také stále přetrvávaly problémy s houkačkou..byla dosazena fungl nová chvíli po koupi, avšak i ta přestala brzy fungovat, byly odborně v servisu zkontrolovány kabely a stále nefungovala. Při další návštěvě v servisu byla tedy vyměněna, avšak byla namontována před přední levý podběh k jednomu šroubu držícímu nárazník. Aby autu nezmizel originální vzhled, namontoval jsem zpět na původní místo další houkačku, tentokrát původní, kterou vůz měl od roku 81 a která byla sundána při výměně v květnu 2012. Není do ní přiveden proud a je pouze falešná.
1/2012- výměna výfuku, výměna osvětlení otáčkoměru
2/2012- výměna letních kol za zimní na občasné zimní vyjížďky (když bude fakt hnusně, nevyjedu):D, výměna mechanismu řazení
3/2012- výměna vadného startéru,nákup chybějících lišt na přední blatníky od Davida z virtu:), dosazení proběhne během jara:)
4/2012- dosazení chromové podložky pod zadní spz, koupení pravého chromového zrcátka
5/2012- výměna houkačky, nalakování obou nárazníků a zadní černé lišty mezi světly
6/2012- výměna kapalin, olejového filtru, nové svíčky a zapalovací kabely, nákup náhradních světlometů a zadních bezp. pásů
7/2012- seřízení karburátoru (šroub přídavného vzduchu)
8/2012- odstranění ,,cézetky" ze zadního čela, lépe řečeno spadla sama a bez ní to vypadá lépe, zároveň proběhl bezproblémový dvousetkilometrový výlet:)
9/2012- omezovač PP dveří zprovozněn svépomocí:) byl pouze zaseklý ve dveřích...
10/2012- nákup celé čelní a zadní masky do zásoby a dva autolaky-spreje, odstín 6115, seřízení karburátoru, spojky a geometrie přední nápravy, výměna špatného pracovního spojkového válce, výměna rozdělovače, seřízen předstih,
11/2012- nová tyč řízení, nové silentbloky motoru (přesto ve vyšších otáčkách slušně rezonují..), nová STK :)
12/2012- konečně sundány potahy, pod nimi se nachází nádherné původní zachovalé.., nakoupeny nové poklice, které budou používány v zimě (jezdí se pouze v pěkném počasí a disky na zimních pneu jsou pěkně zrezlé:D a také koupeno nové užovkovité víko nádrže
1/2013- nákup nové lévé zadní užovkové zástěrky-sháním pravou!
3/2013- nákup další plechařiny (pravý zadní blatník, pravé zadní dveře)
4/2013- RENOVACE původních disků, nákup nových letních pneu Vraník 165/80 s klasickým vzorem OR34
9/2013- nový olej.filtr, seřízen motor, vyměněna zlomená membrána karburátoru, už jede jako drak :) nákup nových výdechů na kapotu
11/2014- dosazena nová spodní část předního čela, dočasně také přední nárazník chromový, nalakovány stěrače do stříbrna (původní barva odhalena), částečná GO zadních brzd, a zas na dva roky klid (STK)
12/2014- oprava prahů, dosazena falešná houkačka - po několika neúspěšných opravách nainstalovali funkční houkačku za přední čelo a aby vůz měl originální vzhled, nainstaloval jsem falešnou houkačku na původní místo (jedná se o původní houkačku vozu)
5/2015- přídavné budíky - teploměr, hodinky a vlhkoměr
10/2015- nové stěrače, brzy proběhne promazání všeho potřebného
3/2016- oprava rezavých míst za zadním lemem + výlet do Liberce a Drážďan
11/2016- výměna levé páčky lucasu (nedržel v polohách), oprava funkčnosti levého blinkru, výměna prachovky šaltpáky, výměna manžet poloos a benzínové hadičky mezi nádržemi
2/2017-seřízení karburátoru
8/2019-původní přední nárazník dosazen zpět, v černém laku a chrom horní část
2/2020-výměna prahů a oprava předních vnitřních lemů, nový lak všech blatníků a nový lak disků kol
2/2021-nové pneu - Barum Brillantis 2, 165/80 R13
Tomáš / Škoda 105 GL - komentáře:
22:55:36
31.01.2012
31.01.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: já v části karoserie mám akorát druh, výrobce a výrobní číslo :) Njn, rok 1979 co bych chtěl
10:50:01
31.01.2012
31.01.2012
Koláčný
já to mám jako bod d) v části karoserie...
10:37:01
31.01.2012
31.01.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: já ve velkým TP nemám ani kolonku na barvu a tak je barva tiskacími písmeny napsána na jeho obalu Trochu líp ji napsaly až do servisní knížky :)
07:59:43
29.01.2012
29.01.2012
Koláčný
je to z velkýho techničáku;)
22:46:50
28.01.2012
28.01.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: jo je to zvláštní, asi budeš mít vzácnou barvu :) Se v pondělí schválně zeptám v Autopotřebách, kde mi míchali barvu na auto, jestli v tom mega vzorníku maj tuhle verzi.
22:22:26
28.01.2012
28.01.2012
Scalar
Zdravím příznivce škodovek, vidím že se tady objevil malý zádrhel s odstínem č. 6115 na voze Š 105 GL. Nevím jestli byla k vozu i servisní knížka, či odkud pochází onen údaj ve fotkách. V serviskách byla tak jako ve velkém TP uvedena barva vozu, která by mohla potvrdit tuto skutečnost že jde o tovární lak ale spíše bych si dovolil tvrdit, že se jedná o náhradní karoserii vyrobenou o pár let později než samotný původní vůz a která je i případně lakována do jiné než tovární barvy. Mohlo se jednat o svařenou nelakovanou karoserii, která byla poté nalakována do tohoto odstínu. Ale dále bych to asi nepitval, je to hezký vůz, tak ať svému majiteli dobře slouží a je s ním spokojený. Škodovkám zdar
20:33:48
28.01.2012
28.01.2012
Koláčný
fakt to tam mám...dal jsem to do obrázků, abyste se podívali...
17:36:46
28.01.2012
28.01.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: čau, ověřoval sem si to číslo, a je fakt že číslem 6 začínaly všechny možný odstíny žlutý a samotné číslo 6115 ani neexistuje. Dokonce sem nenašel ani číslo které by končilo 115 nebo že by úvodní 6 byla omylem zaměněna za jiné číslo, Tak nevím je to divné.
O co je na mým autě jednodušší, kde barva auta (žlutá) je napsána jen tak ledabyle na vnějším obalu velkého TP
EDIT: jde do oblíbených, tohle budu sledovat
O co je na mým autě jednodušší, kde barva auta (žlutá) je napsána jen tak ledabyle na vnějším obalu velkého TP
EDIT: jde do oblíbených, tohle budu sledovat
11:53:07
28.01.2012
28.01.2012
Koláčný
no je to taková krémová...ale fakt tam to číslo mam..
00:15:10
28.01.2012
28.01.2012
Enggik
Koláčný 22.01.12 21:38:28 napsal: měla by být originální, v techničáku je šedá-světlá, číslo 6115, nevím za jakou barvu to bylo tehdy považovaný ;) Barva 6115 šedá-světlá?????? Krucinál co je to zas za bordel. Bod tímhle číslem se snad na ouži žádná barva nedávala A ikdyby, tak podle označení 6... by to měl být nějaký odstín žlutý
10:42:13
27.01.2012
27.01.2012
Koláčný
přesně tak, pevný pásy, žádný ipury atd...chromy přemalovaný to určitě nejsou, jen jsem v jedný knížce u tohodle typu viděl fotku na který měla chromy ;)
18:46:46
26.01.2012
26.01.2012
David.
ty černý nárazníky jsou v pořádku. jelikož je to model 81 (jedla z prvních 105GL) tak to nemá ještě zadní M lampy, prepregy,GL palubku,ipury nad čalouněním a má to ještě pevné pásy, toto všechno se dostalo na auto až od náběhu modelu 82
18:42:26
26.01.2012
26.01.2012
Alex41
-> Koláčný: No, pokud pod tím byl chrom, tak bys to poznal a o výměně nárazníků pochybuju... :-)
18:02:21
26.01.2012
26.01.2012
Koláčný
to nevím, ale v jednom manuálu je fotka kde má chromy;) a na spoustě fotkách jsou jinak černý...já mám černý plechový a jestli jsou původní, to bohužel nevím :(
17:15:46
26.01.2012
26.01.2012
Pepe_Ke
pekná, mali sme podobnú, v tej istej farbe ale bola to 120 gls a mala už plastove nárazníky
16:41:32
26.01.2012
26.01.2012
Alex41
Nevíš, jestli ty nárazníky byly takhle černý origo? Někde jsem narazil na dobový foto a fakt to tak ta stopjéťa měla... Potom tam cpali prepregy a viděl jsem i pár s chromem, ale tohle mě na tý tvojí upoutalo :-)
20:46:24
24.01.2012
24.01.2012
Koláčný
zítra tam tu RZ dám a udělám pár fotek ;)
12:50:51
24.01.2012
24.01.2012
Koláčný
Tak pánové, bohužel mi jí sebrali :( dostal jsem novou...fotky zatím nemám...
01:54:54
24.01.2012
24.01.2012
Karlos (WIO46)
-> Luky.: Úplně jsem Ti neporozumněl. Pokud vím, je to tak, že při převodu z okresu do okresu v rámci jednoho kraje se SPZ měnit nemusí. V případě že okres, ze kterého jsou SPZ nespadá pod kraj, do kterého bude přehlašovat, tak mu je vezmou.