skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rok výroby:3/1981
Typ: Škoda 105 GL
Odstín: 6115
Aktuálně najeto:93500, průměrná spotřeba 6.6l/100 km
Aktuální místo:Rudná u Prahy
Mám už doma jednu škodu 130L, která však již šest let čeká na opravu, nicméně jsem se na konci loňského roku z ničehonic rozhodl, že si koupím ,,čtyřočko", jelikož 4oka se mi x let velmi líbí. Pátral jsem po internetu v inzerátech s nabídkami škodovek 120ls, gls a také po 105gl, kterých bylo vyrobeno méně. Po pár dnech mi jeden z inzerentů odpověděl. Auto bylo takřka po prvním majiteli, v poslední době proběhl pouze převod v rámci rodiny. Když jsem vůz poprvé viděl, byl jsem příjemně překvapen, vše funkční, bez známek koroze, pouze potřeba výměny výfuku. Následně mě čekala 150 kilometrová cesta domů do Rudné, na kterou jsem se těšil. Po prvních kilometrech jsem byl velmi překvapen. Chovala se mnohem líp, než jsem čekal. Nyní mě čeká výměna výfuku a pár menších úprav-nalakování předního a zadního nárazníku a seřízení volantu, který je při rovné jízdě natočen mírně doleva. Cílem je zachovat auto v originálním stavu, žádný tuning ;) V den koupi ukazovala 76111km:). Do budoucna plánuji instalaci chromového zrcátka i na pravou stranu a až se sežene více peněz, tak výměna prahů a nový lak;). Na začátku července (2012) začalo prdat ve výfuku a volnoběh drží pouze občas. V říjnu vyměněn rozdělovač a seřízen karburátor, motor hned běží mnohem líp:) dále vyměněna pružinka spojkového pedálu, který strašně vrzal a vadný pracovní spojkový váleček...Nově vyměněna kvůli STK tyč řízení, teď už jede krásně kam má a reaguje okamžitě na pohyb volantu...V roce 2014 se bohužel povedl menší ťukanec na předek kvůli zavzdušněným brzdám a nefunkčímu posilovači..Následkem toho je výměna spodní části předního čela (původní již byl stejně prohnilý) a také byl dosazen chromový nárazník - až se opraví původní, zřejmě se vrátí. Také stále přetrvávaly problémy s houkačkou..byla dosazena fungl nová chvíli po koupi, avšak i ta přestala brzy fungovat, byly odborně v servisu zkontrolovány kabely a stále nefungovala. Při další návštěvě v servisu byla tedy vyměněna, avšak byla namontována před přední levý podběh k jednomu šroubu držícímu nárazník. Aby autu nezmizel originální vzhled, namontoval jsem zpět na původní místo další houkačku, tentokrát původní, kterou vůz měl od roku 81 a která byla sundána při výměně v květnu 2012. Není do ní přiveden proud a je pouze falešná.
1/2012- výměna výfuku, výměna osvětlení otáčkoměru
2/2012- výměna letních kol za zimní na občasné zimní vyjížďky (když bude fakt hnusně, nevyjedu):D, výměna mechanismu řazení
3/2012- výměna vadného startéru,nákup chybějících lišt na přední blatníky od Davida z virtu:), dosazení proběhne během jara:)
4/2012- dosazení chromové podložky pod zadní spz, koupení pravého chromového zrcátka
5/2012- výměna houkačky, nalakování obou nárazníků a zadní černé lišty mezi světly
6/2012- výměna kapalin, olejového filtru, nové svíčky a zapalovací kabely, nákup náhradních světlometů a zadních bezp. pásů
7/2012- seřízení karburátoru (šroub přídavného vzduchu)
8/2012- odstranění ,,cézetky" ze zadního čela, lépe řečeno spadla sama a bez ní to vypadá lépe, zároveň proběhl bezproblémový dvousetkilometrový výlet:)
9/2012- omezovač PP dveří zprovozněn svépomocí:) byl pouze zaseklý ve dveřích...
10/2012- nákup celé čelní a zadní masky do zásoby a dva autolaky-spreje, odstín 6115, seřízení karburátoru, spojky a geometrie přední nápravy, výměna špatného pracovního spojkového válce, výměna rozdělovače, seřízen předstih,
11/2012- nová tyč řízení, nové silentbloky motoru (přesto ve vyšších otáčkách slušně rezonují..), nová STK :)
12/2012- konečně sundány potahy, pod nimi se nachází nádherné původní zachovalé.., nakoupeny nové poklice, které budou používány v zimě (jezdí se pouze v pěkném počasí a disky na zimních pneu jsou pěkně zrezlé:D a také koupeno nové užovkovité víko nádrže
1/2013- nákup nové lévé zadní užovkové zástěrky-sháním pravou!
3/2013- nákup další plechařiny (pravý zadní blatník, pravé zadní dveře)
4/2013- RENOVACE původních disků, nákup nových letních pneu Vraník 165/80 s klasickým vzorem OR34
9/2013- nový olej.filtr, seřízen motor, vyměněna zlomená membrána karburátoru, už jede jako drak :) nákup nových výdechů na kapotu
11/2014- dosazena nová spodní část předního čela, dočasně také přední nárazník chromový, nalakovány stěrače do stříbrna (původní barva odhalena), částečná GO zadních brzd, a zas na dva roky klid (STK)
12/2014- oprava prahů, dosazena falešná houkačka - po několika neúspěšných opravách nainstalovali funkční houkačku za přední čelo a aby vůz měl originální vzhled, nainstaloval jsem falešnou houkačku na původní místo (jedná se o původní houkačku vozu)
5/2015- přídavné budíky - teploměr, hodinky a vlhkoměr
10/2015- nové stěrače, brzy proběhne promazání všeho potřebného
3/2016- oprava rezavých míst za zadním lemem + výlet do Liberce a Drážďan
11/2016- výměna levé páčky lucasu (nedržel v polohách), oprava funkčnosti levého blinkru, výměna prachovky šaltpáky, výměna manžet poloos a benzínové hadičky mezi nádržemi
2/2017-seřízení karburátoru
8/2019-původní přední nárazník dosazen zpět, v černém laku a chrom horní část
2/2020-výměna prahů a oprava předních vnitřních lemů, nový lak všech blatníků a nový lak disků kol
2/2021-nové pneu - Barum Brillantis 2, 165/80 R13
Tomáš / Škoda 105 GL - komentáře:
22:33:09
02.04.2012
02.04.2012
Koláčný
Amper: myslíš série, kde byly už zadní horizontální světla z M, ale starý nárazníky a stará palubovka??tu jsem tu viděl na virtu a divil jsem se, myslel jsem, že se dělali jen dvě varianty:)
18:53:05
10.03.2012
10.03.2012
Amper
Pekne zachovalá škodovica. Týchto najstarších 105 GL už veľa nezostalo, zvlášť takáto čo má vzadu ešte "žehličky" je už pomerne vzácna. Existovala aj séria kde bolo už zadné čelo s veľkoplošnými svetlami, až nakoniec nastúpila tá najznámejšia verzia s plastovými nárazníkmi a GL palubovkou....
10:51:18
10.03.2012
10.03.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Joey 120 LS: Moje škůdle je měla od výroby, ale ta nebyla určena pro československý trh
21:56:37
18.02.2012
18.02.2012
Joey 120 LS
-> MATTESS: na ty sem zapomněl :)
10:57:14
17.02.2012
17.02.2012
Koláčný
třeba naše stotřicítka je má od výroby myslím...tak uvidím...ledaže bych sehnal ty s bílým nápisem škoda...ne žádný co se tam nehodí...
08:14:39
17.02.2012
17.02.2012
MATTESS
-> Joey 120 LS: auto očistíš, ale kamínkům v abrazi na prazích nezabráníš. Leda je polepit folií. Přední lapače byly jako příslušenství
23:26:26
16.02.2012
16.02.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný, Enggik: tak sem koukal na wikipedii a na některých fotkách z ulice tam zástěrky vepředu jsou, nicméně na oficiálních fotkách žádné přední zástěrky neexistují.
Jestli chceš origo, tak je tam nedávej, jestli máš dobrý prahy tak se nic nestane. Holt po jízdě očisti auto :)
Jestli chceš origo, tak je tam nedávej, jestli máš dobrý prahy tak se nic nestane. Holt po jízdě očisti auto :)
23:05:28
16.02.2012
16.02.2012
Enggik
-> Koláčný: Z fabriky nikdy přední zástěrky nebyly.
08:54:06
16.02.2012
16.02.2012
Koláčný
ale podle některých dobových fotografií tam přední zástěrky nebyly...ale dám je tam, aby se mi nezničily prahy, když bych s tím musel jet v nějakým hnusu
13:54:38
14.02.2012
14.02.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: mě zas chyběj zadní zástěrky
13:52:22
14.02.2012
14.02.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: barva se míchá ze vzorníků, jde o to chytit správný odstín. K dispozici by měla být bez problémů
09:54:19
14.02.2012
14.02.2012
Koláčný
Enggiik: tak to bude s největší pravděpodobností pravda, jen doufám, že až budu jednou nechávat dělat lak, tak bude barva k dispozici:) a taky hlavně přední zástěrky chybí, což musím napravit :)
22:24:29
13.02.2012
13.02.2012
Enggik
-> Koláčný: Takže po debatě ,kterou jsem nechtěně vyvolal, mi to nedalo a trochu jsem pátral, a tak bych si troufnul vyřknout tuhle hypotézu ohledně původu barvy. A myslím si že správnou.
-Píšeš že auto je z března 81, což značí na jeden z prvních vyrobených vozů typu 105GL.
-Barva číslo 6115 se skutečně v AZNP používala na sanitkách Š1203.
-Jak Š105GL, tak Š1203 se vyráběli ve stejné fabrice, tedy ve Vrchlabí a to dokonce na společné lince.
-No a z toho mi vyplívá možnost, že ze začátku mohlo být několik vozů opatřenou i touto netypickou barvou.
Ovšem nijak ověřeno to nemám, je to jen má hypotéza.
Tak a teď čekám další debatu
-Píšeš že auto je z března 81, což značí na jeden z prvních vyrobených vozů typu 105GL.
-Barva číslo 6115 se skutečně v AZNP používala na sanitkách Š1203.
-Jak Š105GL, tak Š1203 se vyráběli ve stejné fabrice, tedy ve Vrchlabí a to dokonce na společné lince.
-No a z toho mi vyplívá možnost, že ze začátku mohlo být několik vozů opatřenou i touto netypickou barvou.
Ovšem nijak ověřeno to nemám, je to jen má hypotéza.
Tak a teď čekám další debatu
17:13:47
12.02.2012
12.02.2012
palinator
-> Koláčný:
Ta barva vypadá jako 2040.
Ta barva vypadá jako 2040.
17:07:15
12.02.2012
12.02.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: tak aspoň víš jakou barvu to máš. rarita na srazech :)
20:25:50
11.02.2012
11.02.2012
Koláčný
To pochybuju, podle TP ne...viděl jsem příbuzenstvo původního majitele na vlastní oči...ledaže by ji on využíval i služebně tehdy v barvách sanitky...
18:33:20
10.02.2012
10.02.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: nejezdilo to v minulosti třeba jako rychlá záchranka bez klasického nátěru?
11:49:47
06.02.2012
06.02.2012
Koláčný
podle následujících stránek ta barva 6115 byla na sanitkách jako béžová ;) www.pragos.cz/veterani/cl
anek.php3?id=91&...
13:44:09
01.02.2012
01.02.2012
Joey 120 LS
-> Koláčný: dík :) Zrovna ten předek moc pěknej není, ale už se na něm pracuje. Na Želivi to bude dobrý :)
10:36:32
01.02.2012
01.02.2012
Koláčný
Joey: každopádně jí máš pěknou;):)