skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Další z mých miláčků Škodověnek. Jedná se o 1980 Š 120 GLS a taky je momentálně se mnou na Floridě. Chystám se natáhnout více fotek z tropického podnebí... Zatím se kukněte na moji Š 100.
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Škoda 120 GLS/Florida USA - komentáře:
09:12:20
27.11.2011
27.11.2011
bajou
Parádní!
09:10:15
27.11.2011
27.11.2011
LukaB
-> Péďa17: ale keby ju zaviezol do cihp foose design to by este len bola vec ale bohvie ci by sa do toho pustil
09:06:48
27.11.2011
27.11.2011
Péďa17
-> LukaB: pomalu ale jistě,zachvíly k nám budou amíci jezdit pro Škodovky
09:05:02
27.11.2011
27.11.2011
FERI
hm.. peknéé
09:04:49
27.11.2011
27.11.2011
David.
pěknej kousek, to je cca polovina roku 80?prepregy,13tky kola jsou totiž již z modelu 81 ale tyhle lesklé kliky, staré lampy ještě z předchozích
09:03:47
27.11.2011
27.11.2011
LukaB
-> Péďa17: ale aspon uz mame istotu ze skodovenky brazdia aj ameriku
08:57:13
27.11.2011
27.11.2011
Péďa17
Nádhernej kousek
-> LukaB: souhlasím
-> LukaB: souhlasím
08:41:04
27.11.2011
27.11.2011
Don_pepe
Krásnej kousek!
08:38:15
27.11.2011
27.11.2011
LukaB
a toto uz fakt amici nepochopia