skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím všechny.
Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.
Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.
Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.
Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.
Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...
Karoserie:
Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.
Přední náprava:
-široká M (kompletně repasovaná)
-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry
-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)
-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)
-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama
-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení
-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)
Zadní náprava:
-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)
-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A
-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy
-pružiny kyvkové
-domky pružin vlečkové
-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)
Brzdy přední:
-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů
-kotouče chlazené 247x20mm
-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100
-destičky Ferodo DS2500
Brzdy zadní:
-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série
-brzdový váleček OBP 15,8mm
-dvoupístové třmeny (Škoda)
-kotouče 245x10mm
-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč
-destičky Ferodo DS2500
Kola:
-disky BBS 6,5x14" ET30
-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14
Motor:
-základ felicie mpi 50kw po kompletní go
-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená
-vačka 280/280, výrobce neznámý
-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku
-spojka Sachs
-karburátor 136 přetryskovaný
-sací potrubí slícované, převařená příruba
-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí
-svody 4 do 1
-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín
-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku
-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg
-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem
(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)
Převodovka:
-5 kvalt, sériové odstupňování
-přestavěná na SP 4,22
Interiér:
-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah
-provařené držáky sedaček a spoje karoserie
-sériové koberce
-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP
-zadní sedačky odstraněné
-přístrojová deska ,,L"
-volant dobový, Kolínská nástrojárna
-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení
-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu
-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg
-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...
Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.
S pozdravem Ondra
Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.
Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.
A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.
A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"
Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.
Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.
Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.
Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.
Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...
Karoserie:
Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.
Přední náprava:
-široká M (kompletně repasovaná)
-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry
-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)
-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)
-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama
-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení
-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)
Zadní náprava:
-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)
-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A
-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy
-pružiny kyvkové
-domky pružin vlečkové
-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)
Brzdy přední:
-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů
-kotouče chlazené 247x20mm
-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100
-destičky Ferodo DS2500
Brzdy zadní:
-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série
-brzdový váleček OBP 15,8mm
-dvoupístové třmeny (Škoda)
-kotouče 245x10mm
-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč
-destičky Ferodo DS2500
Kola:
-disky BBS 6,5x14" ET30
-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14
Motor:
-základ felicie mpi 50kw po kompletní go
-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená
-vačka 280/280, výrobce neznámý
-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku
-spojka Sachs
-karburátor 136 přetryskovaný
-sací potrubí slícované, převařená příruba
-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí
-svody 4 do 1
-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín
-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku
-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg
-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem
(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)
Převodovka:
-5 kvalt, sériové odstupňování
-přestavěná na SP 4,22
Interiér:
-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah
-provařené držáky sedaček a spoje karoserie
-sériové koberce
-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP
-zadní sedačky odstraněné
-přístrojová deska ,,L"
-volant dobový, Kolínská nástrojárna
-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení
-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu
-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg
-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...
Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.
S pozdravem Ondra
Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.
Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.
A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.
A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"
Ondry / Rosnička - komentáře:
18:11:13
01.09.2018
01.09.2018
Antony - zrušená registrace
Tady to nějak usnulo
20:37:30
17.12.2017
17.12.2017
Antony - zrušená registrace
-> sikula: až na výfuk
18:54:01
17.12.2017
17.12.2017
sikula
-> Ondry: Zazimováno?
18:50:50
04.07.2017
04.07.2017
Ondry
-> Vrba: Jo jo, jsou to 38mm je to CBR 600 F3 nebo F4.
08:27:24
04.07.2017
04.07.2017
Čokin
-> Vrba: Tyhle budou větší než ty moje, řekl bych tak 38 mm, jinak skoro stejný model, možná o chlup novější.
07:58:58
04.07.2017
04.07.2017
Vrba
Ahoj,jaký průměr mají ty motorkové karburatory?
12:11:21
20.01.2017
20.01.2017
sikula
-> Ondry: Ten dům byl tvůj osud, kdyz si vzpomenu, na sousední dům a tvé číslo domu
11:21:57
20.01.2017
20.01.2017
Ondry
-> Antony: 1300m je až dost, nejlepší je že jsem nechtěl velkou zahradu
-> Vojťas: My používáme interní označení kaplička s garáží
-> Vojťas: My používáme interní označení kaplička s garáží
16:08:51
10.01.2017
10.01.2017
Vojťas
-> Ondry: Kdyby si řekl že to je nějaká hláska u tratě tak bych ti asi uvěřil, ta velikost by tomu odpovídala
trat160.ic.cz/fotky/.../v b.JPG
ale pekny doupě
trat160.ic.cz/fotky/.../v b.JPG
ale pekny doupě
16:04:05
10.01.2017
10.01.2017
Antony - zrušená registrace
-> Ondry: 1300m málo? Počkej až to budeš mět sekat
takže kdy bude grillparty?
takže kdy bude grillparty?
16:00:38
10.01.2017
10.01.2017
Ondry
-> sikula: To to trvalo viď:D
-> Antony: Velký nevím, ale sranda snad bude.
-> Antony: Velký nevím, ale sranda snad bude.
15:58:43
10.01.2017
10.01.2017
Ondry
-> mirecek.666: Děkuju, sice malej, ale můj. :D
-> Eidy: Jo kousek zahrady tam mám, asi 1300 metrů Něco určitě podniknem. Garáž je taková nudle asi 2,8x9 metrů.
Bez dovolení si půjčím foto své oblíbené realitky :D
-> Eidy: Jo kousek zahrady tam mám, asi 1300 metrů Něco určitě podniknem. Garáž je taková nudle asi 2,8x9 metrů.
Bez dovolení si půjčím foto své oblíbené realitky :D
23:50:19
09.01.2017
09.01.2017
Eidy
-> Ondry: Jsem moc zvědavý na výsledek. A jak velká je vlastně garáž? Těším se pak na prohlídku. Máš tam zahradu za domem? Třebas na nějakou grilovačku.
23:22:51
09.01.2017
09.01.2017
sikula
Koukám, ze už to pustila Cenzura ven
21:03:06
09.01.2017
09.01.2017
Antony - zrušená registrace
-> Ondry: Tak paráda, to bude zase velkýýý
20:45:26
09.01.2017
09.01.2017
Ondry
-> Antony: Ještě žiju :D
Na jarní Most už mám volno, takže bude sranda
Na jarní Most už mám volno, takže bude sranda
20:44:19
09.01.2017
09.01.2017
mirecek.666
-> Ondry: moooc pěknej domek:-)
20:26:54
09.01.2017
09.01.2017
Antony - zrušená registrace
-> Ondry: No neke, fakt žije
Tak šup do práce a hlavně si dobře naplanuj volno
Tak šup do práce a hlavně si dobře naplanuj volno
20:17:43
09.01.2017
09.01.2017
Ondry
Aby se neřeklo že nic nedělám, tak jsem vyndal přední nápravu a bude menší upgrade. Horní trubková ramena od Wlada, 20mm stabík a konečně komplet tvrdé silenty od pemita.
23:17:44
19.05.2016
19.05.2016
Tabi
-> Ondry: Jj,svět je malej.A bydlím přímo tam jak si psal do SZ.