Ondry / Rosnička Ondry / Rosnička

komentáře | popis | fotky | Ondry | 29.03.17 16:35 | 359x v oblíbených
Zdravím všechny.

Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.

Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.



Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.

Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.

Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...





Karoserie:

Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.



Přední náprava:

-široká M (kompletně repasovaná)

-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry

-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)

-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)

-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama

-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení

-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)



Zadní náprava:

-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)

-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A

-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy

-pružiny kyvkové

-domky pružin vlečkové

-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)



Brzdy přední:

-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů

-kotouče chlazené 247x20mm

-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100

-destičky Ferodo DS2500



Brzdy zadní:

-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série

-brzdový váleček OBP 15,8mm

-dvoupístové třmeny (Škoda)

-kotouče 245x10mm

-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč

-destičky Ferodo DS2500



Kola:

-disky BBS 6,5x14" ET30

-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14



Motor:

-základ felicie mpi 50kw po kompletní go

-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená

-vačka 280/280, výrobce neznámý

-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku

-spojka Sachs

-karburátor 136 přetryskovaný

-sací potrubí slícované, převařená příruba

-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí

-svody 4 do 1

-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín

-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku

-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg

-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem

(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)



Převodovka:

-5 kvalt, sériové odstupňování

-přestavěná na SP 4,22



Interiér:

-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah

-provařené držáky sedaček a spoje karoserie

-sériové koberce

-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP

-zadní sedačky odstraněné

-přístrojová deska ,,L"

-volant dobový, Kolínská nástrojárna

-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení

-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu

-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg

-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...



Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.





S pozdravem Ondra



Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.

Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.

A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.







A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"













Ondry / Rosnička - komentáře:

22:16:48
23.05.2013
Ondry
...a zkulturňuju zadní část interiéru, fotka naprd.
zvětšit Ondry / Rosnička - obrázek od Ondry vložen 23.05.2013 22:16:48
22:02:16
23.05.2013
Ondry
Dneska jsem konečně zapojil středovej panel a tlakoměr oleje...
zvětšit Ondry / Rosnička - obrázek od Ondry vložen 23.05.2013 22:02:16
09:34:47
22.05.2013
Ondry
-> m8rinek: Gumy na nárazník mám schovaný pro případ potřeby :D ale dávat je tam nebudu, určitě je to věc vkusu. 4



-> peter13789: Jo zrcátka, ty jsou kontroverzní 3 Ten zadek ještě budu řešit, mám připravenou jak chromovou tak i černou lištu, ale zatím vůbec nevím, teď to ještě musí počkat.
12:33:15
19.05.2013
peter13789
-> Ondry: nádherné celé auto, ale 2 veci mi tam nesedia - zrkadlá a za druhé zadok je nejaký prázdny, možno by to chcel nejaké odvetranie alebo tak dačo ...
18:57:00
17.05.2013
francomk
Nádherná 14
18:54:36
17.05.2013
sikula
Pěkná4
21:58:08
16.05.2013
Matysek007
Klobouk dolů pane 1A 9
21:54:49
16.05.2013
m8rinek
Mě to bez těch gum na nárazníku přijde nuda :(.
15:18:36
15.05.2013
-> Ondry: : škoda těch Běšin kluku jeden, taky jsem se těšil na Tvoje auto 4 10

jinak se mi tam ten šroub taky moc nelíbí,ale pokud je tak velký ten doraz, že nejde do toho důlku, tak to bude snad dobrý 4
12:21:03
15.05.2013
minno
-> Klubko_: no, asi pravda. Ale ono za jazdy to na horný doraz aj tak nechodí, takže to slúži viac menej len na vyvesenie kolies pri zdvíhaní auta.
12:14:45
15.05.2013
Ondry
-> Klubko_: Ten šroub tam nevadí protože vychází přesně do toho důlku pro původní doraz a ten novej doraz má větší průměr takže se opře poobvodu toho důlku.
11:45:26
15.05.2013
Klubko_
-> minno: me se moc nelibi. Kvuli tomu sroubu. Mozna se mylim, ale prijde mi, ze se velmi snadno dostane do kontaktu s napravnici.
11:04:35
15.05.2013
minno
-> Ondry: super nápad s tým horným dorazom, aspoň sa ti tak moc neprevesia kolesá po dvihnutí auta.
10:40:27
15.05.2013
4dams
Veľmi pekná škodovka 4 stredové pukličky do diskov neplánuješ?
10:28:54
15.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Ondry 15.05.13 10:24:07: Tak to je škoda. 8 FCC letos taky nejedu, bez auta by mě to ani nebavilo a je to z ruky. Navíc toho času taky moc není, měl jsem v plánu jen ty Běšiny na jaře a podzim. Tak třeba po létě 4
10:24:07
15.05.2013
Ondry
-> Mates: Já si myslím že s tím KNkem a prachem by neměl bejt problém. Určitě se to bude víc zasírat když budeš brát vzduch zespoda, ale na leštěnce to nebude tak horzný, protože nemá takovej nájezd km za rok. Určitě něco zkus vymyslet ať můžem porovnávat různý řešení.



-> Tuner#2: Bohužel do Běšin nepojedu, musím do práce a už od ledna jsou v tomhle termínu zabraný dovolený 10 s**e mě to. A nejspíš mi nevyjde ani FCC v červnu, to je teda vydařená sezóna 41 Těšil jsem se, tak doufám že se sejdem někde jinde. Možná v blízký době pojedu do Plzně, tak by se dalo něco spáchat. Nebo na Kladně u Eidyho 1
10:49:09
14.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Ondry: Plánuješ letošní Jaro 2013 - Běšiny? Rád bych to už viděl na živo 4
10:24:43
14.05.2013
Mates
-> Ondry: Taky mám podobně udělán nasávač na vzduch, jen nevím jestli ho použiju, chtěl jsem udělat pod filtrem stěnu s přepážkou, ať nejde k němu teplý vzduch, ale mám strach, aby KN filtr zabránil nasátí prachu.
10:01:53
14.05.2013
Ondry
-> Placko: Díky4



-> Školník: Jo tohle řešení se mi líbí a myslím že bude taky funkční, ale nemám odvahu s takhle otevřenou haupnou vyjet na silnici. Už takhle je celý auto dost na hraně, co se týče úprav. Na řezání do haupny už je trochu pozdě 10
Extreme Tyres