Ondry / Rosnička Ondry / Rosnička

komentáře | popis | fotky | Ondry | 29.03.17 16:35 | 359x v oblíbených
Zdravím všechny.

Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.

Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.



Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.

Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.

Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...





Karoserie:

Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.



Přední náprava:

-široká M (kompletně repasovaná)

-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry

-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)

-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)

-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama

-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení

-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)



Zadní náprava:

-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)

-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A

-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy

-pružiny kyvkové

-domky pružin vlečkové

-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)



Brzdy přední:

-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů

-kotouče chlazené 247x20mm

-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100

-destičky Ferodo DS2500



Brzdy zadní:

-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série

-brzdový váleček OBP 15,8mm

-dvoupístové třmeny (Škoda)

-kotouče 245x10mm

-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč

-destičky Ferodo DS2500



Kola:

-disky BBS 6,5x14" ET30

-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14



Motor:

-základ felicie mpi 50kw po kompletní go

-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená

-vačka 280/280, výrobce neznámý

-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku

-spojka Sachs

-karburátor 136 přetryskovaný

-sací potrubí slícované, převařená příruba

-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí

-svody 4 do 1

-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín

-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku

-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg

-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem

(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)



Převodovka:

-5 kvalt, sériové odstupňování

-přestavěná na SP 4,22



Interiér:

-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah

-provařené držáky sedaček a spoje karoserie

-sériové koberce

-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP

-zadní sedačky odstraněné

-přístrojová deska ,,L"

-volant dobový, Kolínská nástrojárna

-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení

-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu

-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg

-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...



Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.





S pozdravem Ondra



Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.

Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.

A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.







A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"













Ondry / Rosnička - komentáře:

20:00:49
13.05.2013
Školník
ahoj a čo keby si skúsil toto riešenie ? img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4747_2012-08 -16_19-15-29_72.jpg

ono asi je to viac na imidž ako na funkciu ale trochu to môže podľa mňa zlepšiť luftovanie motorového priestoru, alebo prerob kapotu na tú z rapida , tá ma možno lepšie tie vetracie rebrá

...ale to je len môj amatérsky názor no 1
13:50:50
13.05.2013
Placko
9 9 nemám slov 2 farba je super auto vyzerá perfektne 2 4
12:17:31
16.04.2013
Alenka
-> Ondry: delej jak myslis, ale prijde mi skoda na takove pekne auto placnout reseni, ktere nejenomze uz na prvni pohled nemuze fungovat, ale jeste ani nevypada dobre.

A prit se o nicem nemusime, staci se podivat na viko kufru jakehokoli moderniho sedanu, pripadne aktivni aero od Boxsteru pres TT az po Shitroen C5 a je hned jasne, co se deje na zadni kapote 742 :)
11:57:29
16.04.2013
Ondry
-> Alenka: No když myslíš, nechám tě při tom.

Prostě zkouším něco jinýho a věřím že to bude fungovat.

Stejně tak se můžem do nekonečna přít jestli v otvorech na konci kapoty vzniká podtlak nebo přetlak v zavislosti na rychlosti jízdy.

To je snad jedno jestli je to roura od hajzlu nebo "sportovní flexi" hadice pro přívod vzduchu, která je o 500,- dražší.
11:20:38
16.04.2013
Alenka
-> Ondry: ano, pod autem je takove vireni, ze ten vzduch si bude vesele virit v kraterech mesicni krajiny skodovackeho podvozku a rozhodne nepoleze do metr dlouhe trubky o prumeru s bidou 10cm, ktera je navic schovana v uplavu za nadrzi a napravou.



Teda poleze, ale bude si ho muset vlastni silou natahnout motor + bude muset spotrebovat dalsi energii na vyrovnani turbulenci.

Tohle reseni je zkratka uplne na hovno.



Na zadnim spoileru, ac se to mozna nezda, jsou pro tyhle ucely mnohem lepsi podminky.

1. mas tam "zastaveny" rozjety vzduch kolem karoseie, takze mirne vyssi staticky tlak nez je atmosfericky 2. minimalni vzdalenost mezi zdrojem tohoto vzduchu a karburatorem 3. mraky mista na postaveni funkcniho airboxu misto pouziti nesmyslne vrapovane trubky na dvetrani WC :)
11:05:29
16.04.2013
Ondry
-> Alenka: No, to že tam nepoleze žádný vzduch si myslím že není pravda, pod autem je takový víření že s přísunem vzduchu nebude problém. Navíc ještě můžu ústí nasávače rozšířit atd.

A toho bordelu ze silnice bych se taky nebál, to nebude tak dramatický. A když vemu v úvahu že za rok ujedu jen pár tisíc km. Filtr je za pár korun takže ho klidně dvakrát za rok vyměním.



Klasickej přívod vzduchu? Řekl bych že tím bych tam moc vzduchu taky nedostal.



Jo ty fotky dost klamou, jak je to focený z podhledu. Ve skutečnosti je nasávač níž než se zdá.
upraveno 1x, naposled 16.04.2013 11:07:35
10:54:38
16.04.2013
Alenka
Ten nasos zespoda je absolutni nesmysl, dokonce bych rekl, ze horsi nez serie.

Nepoleze do nej poradne zadny vzduch, protoze je to schovane za napravou, to malo, co se tam dostane, bude poradne rozvirene a jedine, ceho bude v te trubce dostatek, je bordel ze silnice :)



Co se ti nezdalo na klasickem reseni privodu vzduchu od spoileru na zadni kapote, ze jsi musel zkonstruovat tohle?
10:42:12
16.04.2013
Calvi1
-> Ondry: no coment, pekné autíčko a pekná práca na ňom odvedená, palec hore
20:47:11
10.04.2013
stika87 - Maschinenführer
-> Ondry: i ty RS kola
20:17:06
10.04.2013
Ondry
Je to 2004, normální ropák 66kw. Česká klasika 1 Každopádně ten RS nárazník tomu sluší.
20:08:17
10.04.2013
Martin NM
-> Milan 136: ja mám takú istú len striebornú a tá je 2001, takže toto bude asi tiež...
19:12:53
10.04.2013
Milan 136
-> Ondry: pěkná octa. Co je to zač?



-> Martin NM: určitě novější
17:48:56
10.04.2013
Martin NM
-> Ondry: tá okta vyzerá fakt super 4 aký je to ročník ? 2000 ?
17:09:06
10.04.2013
MajoLR
Nový prírastok je pecka!!!!! 2 156 157
10:16:53
22.03.2013
Ondry
-> T: Poskládáno mám, ale je ještě dost věcí co jsem chtěl před Mostem dodělat a tenhle týden jsem na to skoro ani nešáhl. A ještě mi do toho něco vlezlo takže do Mostu nepojedu. 8
12:48:14
20.03.2013
-> Ondry: : jak to ? máš poskládáno, ne ?
12:33:22
20.03.2013
Ondry
-> Eidy: Hlavní a přední oblouk jsem koupil už hotový akorát bez patek. A zbytek už jsem dělal sám s kámošem (to Zetko mezi hl. obloukem a podběhama a všechny spojovací trubky, patky atd.) Snažil jsem se řídit přílohou J aby to mělo aspoň nějakou kulturu :D takže mě nakonec vyšel asi na 4000,– ale občas to byla slušná jebačka.



-> T: S Mostem to nevidím moc růžově 10
19:20:29
19.03.2013
radekp
-> Eidy: tak dáš rovnou hliníkovou střechu40nebo carbónovou
20:52:34
18.03.2013
-> Ondry: : jedeš Most ? 4
Extreme Tyres