skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím všechny.
Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.
Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.
Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.
Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.
Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...
Karoserie:
Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.
Přední náprava:
-široká M (kompletně repasovaná)
-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry
-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)
-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)
-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama
-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení
-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)
Zadní náprava:
-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)
-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A
-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy
-pružiny kyvkové
-domky pružin vlečkové
-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)
Brzdy přední:
-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů
-kotouče chlazené 247x20mm
-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100
-destičky Ferodo DS2500
Brzdy zadní:
-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série
-brzdový váleček OBP 15,8mm
-dvoupístové třmeny (Škoda)
-kotouče 245x10mm
-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč
-destičky Ferodo DS2500
Kola:
-disky BBS 6,5x14" ET30
-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14
Motor:
-základ felicie mpi 50kw po kompletní go
-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená
-vačka 280/280, výrobce neznámý
-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku
-spojka Sachs
-karburátor 136 přetryskovaný
-sací potrubí slícované, převařená příruba
-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí
-svody 4 do 1
-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín
-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku
-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg
-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem
(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)
Převodovka:
-5 kvalt, sériové odstupňování
-přestavěná na SP 4,22
Interiér:
-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah
-provařené držáky sedaček a spoje karoserie
-sériové koberce
-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP
-zadní sedačky odstraněné
-přístrojová deska ,,L"
-volant dobový, Kolínská nástrojárna
-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení
-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu
-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg
-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...
Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.
S pozdravem Ondra
Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.
Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.
A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.
A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"
Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.
Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.
Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.
Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.
Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...
Karoserie:
Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.
Přední náprava:
-široká M (kompletně repasovaná)
-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry
-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)
-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)
-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama
-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení
-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)
Zadní náprava:
-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)
-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A
-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy
-pružiny kyvkové
-domky pružin vlečkové
-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)
Brzdy přední:
-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů
-kotouče chlazené 247x20mm
-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100
-destičky Ferodo DS2500
Brzdy zadní:
-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série
-brzdový váleček OBP 15,8mm
-dvoupístové třmeny (Škoda)
-kotouče 245x10mm
-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč
-destičky Ferodo DS2500
Kola:
-disky BBS 6,5x14" ET30
-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14
Motor:
-základ felicie mpi 50kw po kompletní go
-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená
-vačka 280/280, výrobce neznámý
-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku
-spojka Sachs
-karburátor 136 přetryskovaný
-sací potrubí slícované, převařená příruba
-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí
-svody 4 do 1
-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín
-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku
-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg
-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem
(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)
Převodovka:
-5 kvalt, sériové odstupňování
-přestavěná na SP 4,22
Interiér:
-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah
-provařené držáky sedaček a spoje karoserie
-sériové koberce
-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP
-zadní sedačky odstraněné
-přístrojová deska ,,L"
-volant dobový, Kolínská nástrojárna
-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení
-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu
-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg
-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...
Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.
S pozdravem Ondra
Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.
Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.
A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.
A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"
Ondry / Rosnička - komentáře:
19:27:59
17.06.2011
17.06.2011
Sp4rc0
Sedačky s pásama mmmm.. závist..
15:39:20
17.06.2011
17.06.2011
Eremitas
Moc pěkná, jen ten strašlivý volant z fava mi tam nějak moc nesedí...
08:47:45
17.06.2011
17.06.2011
Ondry
Ahoj, potrubí jsem leštil jenom smirkovým papírem různých hrubostí. Začal jsem třeba 80 pak 200, 600, 800, 1000, 2000. Jo a na konec jsem to přeleštil nerezovou drátěnkou na nádobí.
18:01:06
15.06.2011
15.06.2011
Marklar
nazdar, ako si lestil to sacie potrubie?:-)
22:37:23
31.05.2011
31.05.2011
Star LC20
Těším se na výsledek, ty nápravy jsou luxus!
18:15:40
21.03.2011
21.03.2011
Brabi1987
moc pekne :-)
13:01:48
18.03.2011
18.03.2011
patres02
ty joo pekna
11:17:24
18.03.2011
18.03.2011
Brumciatko18
jej peknucka uzovka :)
20:22:41
01.03.2011
01.03.2011
hany
-> Ondry: jsi spěchal no
17:06:56
25.02.2011
25.02.2011
Ondry
-> hany: Když ten náš obchod byl tak rychlej že jsem se ani nestačil zmínit, ale klidně se někdy přijedu zase podívat. Až bude teplo
00:32:15
25.02.2011
25.02.2011
Ondry
Tak jsem přidal popis. Jinak díky všem za ohlasy a co se týče toho neštastnýho volantu , když se auto koupilo tak už tam byl namontovanej a o výměně jsem ani neuvažoval. Ale už mám domluvenej ,,typiše čechoslovakiše" volant z Kolína. Myslím že dílů mám nashromážděných dost, ale třeba by se mi něco hodilo.
18:40:22
23.02.2011
23.02.2011
Škofin
Moc hezká úžovka. Nepotřebuješ díly mám jich hafo.
13:44:27
23.02.2011
23.02.2011
hany
to jsi nemohl říct že máš užovku??? bych ti nabalil ještě k tomu pár věcí co mi jsou na nic....
13:38:43
23.02.2011
23.02.2011
Kuzlenka
Krásná, důkaz, že kola udělají fakt hodně a z volantu si nic nedělej, na to ses sem taky přihlásil ... ale taky bych ho vyměnila ... vítej a hodně radosti z ouži
11:17:55
23.02.2011
23.02.2011
onda
velmi pěkná,apolla jí moooc sluší,akorád ten volant bych vyměnil bud za sportovní kolínák,nebo za klasiku.
10:57:46
23.02.2011
23.02.2011
Star LC20
Pěkná, zachovalá tie apolla jej pristanú.A ta fotka č.14 je srandovní Ale ten volant....to je špatně.
10:38:17
23.02.2011
23.02.2011
kejvl
krásná jde do oblíbených jen ten volant bych vyměnil
08:06:52
23.02.2011
23.02.2011
MOLSO
tááá je krááásnaaa porad sup do oblubenych ... akurat ten volant ...
02:16:22
23.02.2011
23.02.2011
Jarinko
Ta pribuzna uzovka nema chybu...
01:26:28
23.02.2011
23.02.2011
Bucin
No fuj co ten volant taková krásná zachovalka v puvodni stavu a najednou toto málem facku to dalo facku i mne a to tu tvrděj že nemám vkus.
E. jinak vítej krajane snad se někde uvidíme.
E. jinak vítej krajane snad se někde uvidíme.