skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vysněnou užovku jsem koupil v září 2012 v Praze od Zekeho. Následovala cesta domů po vlastní ose ( s pár zatouláníma cca 400km a nějaký drobný ) . Cesta proběhla až na jednu policejní kontrolu v pořádku a auto se osvědčilo že vůbec dojelo..
s autem mám plány ale ty nebudu prozrazovat a nechám je jen vyplynout z fotek a prací které zde budu přidávat :)
Nějaké info včetně pár úprav které jsem již provedl:
Typ : Škoda 105l
Barva: 8125 červená základní
Vůz číslo : 2 745 838
Vyrobeno: 5.4.1983 MB
Prodáno : 15.4.1983 prodejní sklad Mladá Boleslav do Prahy
Zvláštní výbava : nic
Stav tacho při koupi: 50 082
Motor: 1046 ccm 33kw
Maximální rychlost : 125km/h
Najeto k 27.5.2013 : 51 092
K vozu originální servisní knížka a záruční list
Exterier:
-nárazníky bez ochraných gum
-nové přední a zadní světla
-nový štítek 105l
-lepší přední maska
-zadní zástěrky
-chromované zrdcátko
-dobové světýlko v kufru na vypínač - umístěný na krytu posilovače
-chromovaná mlhovka
-nové osvětlení spz
-zahrádka domácí výroby v komaxitu a zinku (vyráběl tatík když jsem se narodil, aby se mohl vozit kočár, vyzkoušená nosnost cca 300kg)
Interier:
-komplet vymontován,vyčištěna podlaha + zběžně koberce, vytepováva sedadla a na hrubo strop
-chromované obroučky budíků + rychloměr v Mph s denním počítadlem - vše čirá sklíčka
-hasicí přístroj pod nohama spolujezdce
-na zakázku šité koberečky se starým logem Škoda
-dobový panel autoradia s doobvým autoradiem Phillips (funkční), anténa skryta v palubovce
-zásuvka na 12V skryta v plechovce,vše ukryté ve středovém panelu
-přídavné dobové vypínače s příslušnými symboly na ovládání sahary a poziček alá amerika v předních blinkrech
-plato vyfoukaných vajíček na zadním platě
-vyleštěné nástupní chrom lišty
-doplněny kryty u sedadel na bocích
-nové těsnění předních dveří
-nové zadní plato
Podvozek:
-nové hadice od palivového vedení
-všude nové spojovací spony
-nové čidlo sahary
-nové komplet zadní brzdy
-přední kotouče z rapida,nové destičky
-přední pružiny Tuner2
-přední tlumiče Vaz (nové)
-snížené uchycení předního stabilizátoru
Motor a převodovka:
-sundána hlava motoru a proveden repas vč doplnění gufer
-celkové přetěsnění motoru
-výfuk v černé vypalovací barvě
-sací potrubí ručně leštěné
-ručně leštěný alternátor
-nová expanzní nádobka,také ostřikovače a brzd. kapaliny (vše nové)
-lakované víka pod motorem na bílo + doplněno ručně malovanými obrázky (pozůstatek z rapida)
-kosmetické úpravy
-dobově umístěný hever
Kola:
-klasické r13 plecháče 4,5j celkem 12ks roztodivných barev s novo starými or 34 na technickou a zimní stání
-Arc Brno R13 5,5j černo leštěné (vlastní renovace) 5 ks , pneu Semperit 185/60 r13 na denní ježdění a slalomy
-prolisované klasické r14 se stříbrným lakem , novým pneu Good Year a Semperit 165/65 R14 a lemy atlas na letní důchodcovské ježdění a srazy
Počase nového progresu vždy dopíšu do stručného výkazu :)) tento víkend jsem s oužou dohromady od koupi najel už přes 1000km :)) snad víc než z rapidem dohromady za celých 6 let.. Jezdím sní aktuálně každý den do práce, o víkendech po výletech s přítelkyní nebo po nákupech... vypadám jako šílenec ale mě to baví ! :))
10.6. Tak děkuji Ondovi za nové těsnění dveří, už nám tam neteče, taky mám novou mlhovku konečně trošku k světu vypadající, zkulturńuji motorák a přípravuji se pomalu na Blanský sraz 21.6.
5.-7.7. Sraz Pohofest, najeto skoro 600km auto šlapalo výborně a celkově to byl moc pěkný víkend s velkým výletem
16.17.8. 1.CS sraz v Lubině na Slovensku.. opět bez problémů, pěkný víkend a poježdění, mezi srazy celkově něco taky najeto po výletech.Momentálně nasezeno nové zadní plato a vesměs jen shromažďuju a dávám dohromady věci a nápady co v zimě odstrojit a dát do luxusního stavu :)) jo a poznatek na konec.. když delší dobu jezdím feldou a pak sednu do tohoto tak za tepla to kkt neumím na první start natočit :D holt chyba mezi pedály a sedačkou :))
7.9. 2013 Podařilo se mi odstranit odřené dveře od čehosi černého, takže zbýbá je jen narovnat a exterier bude luxusní, dál jsem zatřel načervenalehnědou barvou všechny obouchaná místa a odstranil povrchovku na nich. Celý tento týden z důvodu vyvářky spotřebáku sem jezdil do práce a za zábavou užovkou a spokojenost, do auta v dešti neteklo, v kolonách se nepřehřívá a jede krásně :) Podařilo se mi sehnat nový zadní nárazník takže jakmile dojde tak pujde hned na auto :)
30.12. 2013 Škodovku sem nevyhodil ale není moc času , ale jelikož je krásný prosinec a mám dovolenku tak sem konečně si udělal trošku časua začal rozdělávat podvozek a pohon ze zadní části abych mohl dát auto na 2014 do pucu .. aneb když už to funguje tak ať to i vypadá!
5.4.2014 Auto sem nevyhodil jen nebylo přes zimu moc času a hlavně blbosti co jsem dělal nemělo cenu fotit.. dělal sem hlavně spotřebáka co se týče podvozku, vyztužení, nové hudby atd..
Nyní jsem konečně skoro dokončil motor,vytáhl převodovku na přetěsnění a nápravu na repas.
17.8.2014 Autí jak možno vidět z fotek prošlo repasí motoru,převodovky a zadní nápravy vč. nového laku na podběhách a motorového prostoru. Po této anabázi jsem odjezdil pár srazů a blbnutí tu po čr a vypravil se z Krušou na trip do Anglie. Najeli jsme okolo 4500km a krom tekoucí manžety na poloose naprosto bez závad a problémů. Trip byl jednoduše úžasný a užovka se líbí za hranicema a evropou ještě daleko více než tu což mě nesmírně těšilo :) Po návratu z Anglie (2.-11.8.) jsem si odskočil na Slovensko na 2.CS zraz kde auto též šlapalo bez problémů.. já to auto prostě miluju :-*
13.9.2014 MSP Pasohlávky , opět vydařený sraz který jsem z již minulý rok odjel z Užovkou. Auto opět šlapalo jako nové a bez jediného problému při plném plynu se předvedlo :) Musím říct že jsem s ním neskutečně spokojený a dělá mi radost jak nikdy žádný auto co sem měl nebo mám.. byla to dobrá volba když sem ho vyměnil za Rapida protože ty zážitky a kilometry sem z Rapidem nikdy nemohl prožít!A práce a peněz do toho vražených nelitujem :)
28.9.2014 Výstřík :D dutin Body 900 (tento rok už po druhé pro jistotu) a začal jsem odstraňovat neduhy typu popraskaný tmel u předních blatníků atd. jen si hraji s detaily. Ještě mě čeká příští týden sraz ve Zlíně po něm STK a poté sraz v Jedovnicích a auto se schová a začne se opět rozdělávat a dělat tentokráte na předku
23.11.2014 Začalo rozebírání.. přední části na repas tak jako zadní
25.4.2015 jde to pomalu ale jistě..repas přední nápravy, lakovaní spodku a zinek. Do toho i nové brzdové vedení.
19.5.2015 Náprava hotova ! a teď už se jen vozit a užívat!
23.6.2015 Na auto namontěno chromované zpětné zrdcátko (vnitřní dle usa car) a odjet druhý letošní sraz - Blansko
23.8.2015 Namontěné lesklí škroubki do motoru :D a dobově umístěn hever, Odjeta dovolená na Lipně, Cs sraz a Veteráni na pláži..dohromady najeto během 3 týdnů přes 3 tis km a opět bez sebemenších problémů..miluju to auto :)
26.3.2016 vyměněn olej, znova naštětkován výfuk a potrubí,opraveny nedostatky a rány z minulého roku, plechy pod motor připraveny na komaxit (nebo zinek), zadána výroba nového sportovního výfuku dle mé předlohy z 1.9D feldy a připraveno na sezónu..vlastně skoro. Zrenovoval jsem čtyřočko od Molsa (díky ti!) a přemýšlím že letos vyjedu s variantou v levo dole..
15.5.2016 Nahozeny plechy z komaxitu, čtyřočko po renovaci, dodělány relátka ke světlům a uvidíme jestli se mi to bude líbit nebo ne :) sezóna může začít!
Zde se můžete podívat na moji první větší práci na škodovce.. dnes již jako vzpomínková karta na tento můj první výtvor... skoda-virt.cz/cz/.../3875 -tunerlada-pink-rapid
Zde si můžete počíst o tom , jak vlastně tento "poklad" až do Velké Británie dojel : www.zivotnacestach.cz/vel ka-britanie-skodou-105-l
s autem mám plány ale ty nebudu prozrazovat a nechám je jen vyplynout z fotek a prací které zde budu přidávat :)
Nějaké info včetně pár úprav které jsem již provedl:
Typ : Škoda 105l
Barva: 8125 červená základní
Vůz číslo : 2 745 838
Vyrobeno: 5.4.1983 MB
Prodáno : 15.4.1983 prodejní sklad Mladá Boleslav do Prahy
Zvláštní výbava : nic
Stav tacho při koupi: 50 082
Motor: 1046 ccm 33kw
Maximální rychlost : 125km/h
Najeto k 27.5.2013 : 51 092
K vozu originální servisní knížka a záruční list
Exterier:
-nárazníky bez ochraných gum
-nové přední a zadní světla
-nový štítek 105l
-lepší přední maska
-zadní zástěrky
-chromované zrdcátko
-dobové světýlko v kufru na vypínač - umístěný na krytu posilovače
-chromovaná mlhovka
-nové osvětlení spz
-zahrádka domácí výroby v komaxitu a zinku (vyráběl tatík když jsem se narodil, aby se mohl vozit kočár, vyzkoušená nosnost cca 300kg)
Interier:
-komplet vymontován,vyčištěna podlaha + zběžně koberce, vytepováva sedadla a na hrubo strop
-chromované obroučky budíků + rychloměr v Mph s denním počítadlem - vše čirá sklíčka
-hasicí přístroj pod nohama spolujezdce
-na zakázku šité koberečky se starým logem Škoda
-dobový panel autoradia s doobvým autoradiem Phillips (funkční), anténa skryta v palubovce
-zásuvka na 12V skryta v plechovce,vše ukryté ve středovém panelu
-přídavné dobové vypínače s příslušnými symboly na ovládání sahary a poziček alá amerika v předních blinkrech
-plato vyfoukaných vajíček na zadním platě
-vyleštěné nástupní chrom lišty
-doplněny kryty u sedadel na bocích
-nové těsnění předních dveří
-nové zadní plato
Podvozek:
-nové hadice od palivového vedení
-všude nové spojovací spony
-nové čidlo sahary
-nové komplet zadní brzdy
-přední kotouče z rapida,nové destičky
-přední pružiny Tuner2
-přední tlumiče Vaz (nové)
-snížené uchycení předního stabilizátoru
Motor a převodovka:
-sundána hlava motoru a proveden repas vč doplnění gufer
-celkové přetěsnění motoru
-výfuk v černé vypalovací barvě
-sací potrubí ručně leštěné
-ručně leštěný alternátor
-nová expanzní nádobka,také ostřikovače a brzd. kapaliny (vše nové)
-lakované víka pod motorem na bílo + doplněno ručně malovanými obrázky (pozůstatek z rapida)
-kosmetické úpravy
-dobově umístěný hever
Kola:
-klasické r13 plecháče 4,5j celkem 12ks roztodivných barev s novo starými or 34 na technickou a zimní stání
-Arc Brno R13 5,5j černo leštěné (vlastní renovace) 5 ks , pneu Semperit 185/60 r13 na denní ježdění a slalomy
-prolisované klasické r14 se stříbrným lakem , novým pneu Good Year a Semperit 165/65 R14 a lemy atlas na letní důchodcovské ježdění a srazy
Počase nového progresu vždy dopíšu do stručného výkazu :)) tento víkend jsem s oužou dohromady od koupi najel už přes 1000km :)) snad víc než z rapidem dohromady za celých 6 let.. Jezdím sní aktuálně každý den do práce, o víkendech po výletech s přítelkyní nebo po nákupech... vypadám jako šílenec ale mě to baví ! :))
10.6. Tak děkuji Ondovi za nové těsnění dveří, už nám tam neteče, taky mám novou mlhovku konečně trošku k světu vypadající, zkulturńuji motorák a přípravuji se pomalu na Blanský sraz 21.6.
5.-7.7. Sraz Pohofest, najeto skoro 600km auto šlapalo výborně a celkově to byl moc pěkný víkend s velkým výletem
16.17.8. 1.CS sraz v Lubině na Slovensku.. opět bez problémů, pěkný víkend a poježdění, mezi srazy celkově něco taky najeto po výletech.Momentálně nasezeno nové zadní plato a vesměs jen shromažďuju a dávám dohromady věci a nápady co v zimě odstrojit a dát do luxusního stavu :)) jo a poznatek na konec.. když delší dobu jezdím feldou a pak sednu do tohoto tak za tepla to kkt neumím na první start natočit :D holt chyba mezi pedály a sedačkou :))
7.9. 2013 Podařilo se mi odstranit odřené dveře od čehosi černého, takže zbýbá je jen narovnat a exterier bude luxusní, dál jsem zatřel načervenalehnědou barvou všechny obouchaná místa a odstranil povrchovku na nich. Celý tento týden z důvodu vyvářky spotřebáku sem jezdil do práce a za zábavou užovkou a spokojenost, do auta v dešti neteklo, v kolonách se nepřehřívá a jede krásně :) Podařilo se mi sehnat nový zadní nárazník takže jakmile dojde tak pujde hned na auto :)
30.12. 2013 Škodovku sem nevyhodil ale není moc času , ale jelikož je krásný prosinec a mám dovolenku tak sem konečně si udělal trošku časua začal rozdělávat podvozek a pohon ze zadní části abych mohl dát auto na 2014 do pucu .. aneb když už to funguje tak ať to i vypadá!
5.4.2014 Auto sem nevyhodil jen nebylo přes zimu moc času a hlavně blbosti co jsem dělal nemělo cenu fotit.. dělal sem hlavně spotřebáka co se týče podvozku, vyztužení, nové hudby atd..
Nyní jsem konečně skoro dokončil motor,vytáhl převodovku na přetěsnění a nápravu na repas.
17.8.2014 Autí jak možno vidět z fotek prošlo repasí motoru,převodovky a zadní nápravy vč. nového laku na podběhách a motorového prostoru. Po této anabázi jsem odjezdil pár srazů a blbnutí tu po čr a vypravil se z Krušou na trip do Anglie. Najeli jsme okolo 4500km a krom tekoucí manžety na poloose naprosto bez závad a problémů. Trip byl jednoduše úžasný a užovka se líbí za hranicema a evropou ještě daleko více než tu což mě nesmírně těšilo :) Po návratu z Anglie (2.-11.8.) jsem si odskočil na Slovensko na 2.CS zraz kde auto též šlapalo bez problémů.. já to auto prostě miluju :-*
13.9.2014 MSP Pasohlávky , opět vydařený sraz který jsem z již minulý rok odjel z Užovkou. Auto opět šlapalo jako nové a bez jediného problému při plném plynu se předvedlo :) Musím říct že jsem s ním neskutečně spokojený a dělá mi radost jak nikdy žádný auto co sem měl nebo mám.. byla to dobrá volba když sem ho vyměnil za Rapida protože ty zážitky a kilometry sem z Rapidem nikdy nemohl prožít!A práce a peněz do toho vražených nelitujem :)
28.9.2014 Výstřík :D dutin Body 900 (tento rok už po druhé pro jistotu) a začal jsem odstraňovat neduhy typu popraskaný tmel u předních blatníků atd. jen si hraji s detaily. Ještě mě čeká příští týden sraz ve Zlíně po něm STK a poté sraz v Jedovnicích a auto se schová a začne se opět rozdělávat a dělat tentokráte na předku
23.11.2014 Začalo rozebírání.. přední části na repas tak jako zadní
25.4.2015 jde to pomalu ale jistě..repas přední nápravy, lakovaní spodku a zinek. Do toho i nové brzdové vedení.
19.5.2015 Náprava hotova ! a teď už se jen vozit a užívat!
23.6.2015 Na auto namontěno chromované zpětné zrdcátko (vnitřní dle usa car) a odjet druhý letošní sraz - Blansko
23.8.2015 Namontěné lesklí škroubki do motoru :D a dobově umístěn hever, Odjeta dovolená na Lipně, Cs sraz a Veteráni na pláži..dohromady najeto během 3 týdnů přes 3 tis km a opět bez sebemenších problémů..miluju to auto :)
26.3.2016 vyměněn olej, znova naštětkován výfuk a potrubí,opraveny nedostatky a rány z minulého roku, plechy pod motor připraveny na komaxit (nebo zinek), zadána výroba nového sportovního výfuku dle mé předlohy z 1.9D feldy a připraveno na sezónu..vlastně skoro. Zrenovoval jsem čtyřočko od Molsa (díky ti!) a přemýšlím že letos vyjedu s variantou v levo dole..
15.5.2016 Nahozeny plechy z komaxitu, čtyřočko po renovaci, dodělány relátka ke světlům a uvidíme jestli se mi to bude líbit nebo ne :) sezóna může začít!
Zde se můžete podívat na moji první větší práci na škodovce.. dnes již jako vzpomínková karta na tento můj první výtvor... skoda-virt.cz/cz/.../3875 -tunerlada-pink-rapid
Zde si můžete počíst o tom , jak vlastně tento "poklad" až do Velké Británie dojel : www.zivotnacestach.cz/vel ka-britanie-skodou-105-l
tunerlada/úzká - komentáře:
19:05:23
14.03.2013
14.03.2013
DEAtH ROLL
-> tunerlada: Láďo to sanie by si mi mohol tiež takto poleštiť moc pekné
21:31:10
12.03.2013
12.03.2013
tunerlada
tak dneska očista pod světlama a celkově předku pod maskou a příprava tacha v mph ..čiže stáčení na 50720km :))
21:17:27
06.03.2013
06.03.2013
tunerlada
-> minno: jen trošku
12:49:38
06.03.2013
06.03.2013
minno
-> tunerlada: závislák na leštenom saní
21:51:24
28.02.2013
28.02.2013
tunerlada
aby se neřeklo že nic nedělám :) je teplo tak sem začal rozebírat pomalu motor a začal jsem hnedka leštit sání musí se to celé pošlechtit a dát do koukatelného a jedoucího stavu :))
16:38:38
12.02.2013
12.02.2013
afro100
-> Karlos (WIO46): tisicovkove disky som mal dva a az na to posunutie stredu voci limci a vacsiu dieru pre ventilok su te disky uplne identicke
16:15:22
12.02.2013
12.02.2013
tunerlada
-> TT_daniel: plně souhlasím hlavně to jedno kolo tam toho má kotel ty s nejvíc dám do zadu a snad si toho na sraze nevšimnete
07:57:13
12.02.2013
12.02.2013
TT_daniel
-> tunerlada: ako kolecka na uzovku krasne,len tie zavazia o mierne zabili
20:52:07
11.02.2013
11.02.2013
Karlos (WIO46)
-> afro100: Mě šlo ale o ten tvar zobáčků na poklice.
19:22:40
11.02.2013
11.02.2013
tunerlada
-> DEAtH ROLL: ako pisá afro.. originál poklička se tam nedostane ale nad nějakou jinou sem zatím neuvažoval.. momentálně teď díky počasí dělám kola na feldu na léto co sem si koupil v pátek :) už aby bylo hezky a mohl bych se na to auto venku vrhnout..-> Karlos (WIO46): ee to jsou užovkový ale prolisovaný.. bude to nějaká starší výroba protože je pár lidí co má uplně stejný kola ale né celou sadu co vím..
10:17:47
11.02.2013
11.02.2013
afro100
-> Karlos (WIO46): liter ma stredy stejne ako uzovka, akurat posunute o par mm .. toto su prelisovane disky ..
02:01:13
11.02.2013
11.02.2013
Karlos (WIO46)
-> tunerlada: Hele, ty středy kol ale nejsou užovkový, co? To jsou z litra, že jsou tak prolisovaný ty držáky na poklice, ne?
17:58:04
10.02.2013
10.02.2013
DEAtH ROLL
-> tunerlada: A nad nejakou stredovou pukličkou si neuvažoval?
17:56:22
10.02.2013
10.02.2013
tunerlada
-> DEAtH ROLL: zkušel jsem to ale nejvíc se mi to líbí takhle samostatně jen čistý plech.. takže to zustane tak jak je na foto
10:55:13
10.02.2013
10.02.2013
DEAtH ROLL
-> tunerlada: Budeš teda dávať na kola tie plastové puklice či ako to dopadne na koniec?
22:14:54
04.02.2013
04.02.2013
tunerlada
-> m8rinek: moc né no.. jezdím jen pocourky po okolí a MPS (slovensko,blansko,brno) a menší srazy v okolí.. spíš není čas a nebo mám rozdělaný auto pač nemám plnohodnotnou garáž na dělání v zimě.-> castrol: kujii :)
21:55:35
04.02.2013
04.02.2013
castrol
-> tunerlada: pekne pekne
21:53:26
04.02.2013
04.02.2013
m8rinek
-> tunerlada: To toho moc nenajedeš, já mam každoročně po srazech + nějaký lokální cesty kolem 2500km .
21:52:14
04.02.2013
04.02.2013
tunerlada
-> m8rinek: jo tohle arko sem viděl už kdesi... ja doufám že mi to vydrží něco.. najezdím ročně po srazech ani né 1000km , v podstatě mi to auto jen stojí a nenajede nic a zapřísáh sem se že na slalomy budu přezouvat na arc.. tak snad se to hned nerozbije ty kola uvidíme-> Placko: děkuji :)
21:48:54
04.02.2013
04.02.2013
m8rinek
-> tunerlada: Hele LL závodník nebyl, erko už nemá a v kontaktu s ním už moc nejsem www.skoda110r.com/archiv/
.../37631_01.jpg