skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
23:42:38
15.10.2010
15.10.2010
U-Geen
-> Hurdis: rozumna volba barvy... vymejslet muzes co chces, ale klasika je klasika
21:33:31
15.10.2010
15.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: fůůůůůůůůůůůůůůůj,stříbrn
ou má každej blb ,dej něco jinýho,na užovce to zanikne,je to obyč barva
17:50:40
15.10.2010
15.10.2010
Hurdis
Tak Apolla odvezena na profi renovaci. Perleť mi rozmluvili, černou jsme zavrhli, bílé budou Meteory, zajímavá varianta v odstínu "šedé" kladívkové by dle mého názoru po obutí zapadla. Takže nakonec bude nudná klasika ve stříbrné, jen oživena třpytkami.
20:15:19
14.10.2010
14.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: jo hold jsou to starý stroje,chtěj péči ale myslím si že to v pohodě vychytáš
19:55:55
14.10.2010
14.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Já tomu autu včera věnoval teprve prvních pár desítek minut před setměním, ještě jsem znárodnil maziva servisákům od JCB, přeházel kapaliny a zapojil šéfa do odvzdušňování. Takže jen rychlý pitstop. V každém případě to krmí naprosto fantasticky, jen to uzavírání sytiče mě vytáčí. Ale věřím, že až na to budu mít o chvilku víc času, tak to poladím.
Erko mě potrápilo stejně.
Erko mě potrápilo stejně.
19:51:05
14.10.2010
14.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: jj je to tak,už sem na to taky koukal a nebude mít hlavně moc najeto,někdo měnil asi edsr
19:47:39
14.10.2010
14.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: R U sure? Schválně se podívám, až bude čas. Možná jsem se nechal unést tím zapojením plynového táhla. Je to možné, zapojení s polohou SEDRu souhlasí.
19:38:00
14.10.2010
14.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: edsr tam nemáš,měl bys tam mít sedr
21:09:21
13.10.2010
13.10.2010
Hurdis
-> petr s: Hurdis 13.10.10 20:54:56 napsal:
Nastavení šroubů uchycení bowdenu a lanka klasika, nedotažen,.....
Nene, přijde mi divný chod na karburátoru, v problematické poloze klade ovládání sytiče mírný odpor, který je třeba překonat na obě strany, při vytažení z kabiny to samozřejmě není problém, když je struna v tahu, obráceně se jí nechce.
Nastavení šroubů uchycení bowdenu a lanka klasika, nedotažen,.....
Nene, přijde mi divný chod na karburátoru, v problematické poloze klade ovládání sytiče mírný odpor, který je třeba překonat na obě strany, při vytažení z kabiny to samozřejmě není problém, když je struna v tahu, obráceně se jí nechce.
21:05:10
13.10.2010
13.10.2010
Hurdis
-> Pavel P@nkáč: Hele vůbec, už jen Rapid a tahle úzká, Cee'd a Jitčina OII. Víc ani plech. Žádné léčení netřeba.
21:03:20
13.10.2010
13.10.2010
petr s
-> Hurdis: Není moc utáhlej šroubek na bovdenu?
21:00:10
13.10.2010
13.10.2010
Hurdis
20:56:56
13.10.2010
13.10.2010
Nwkt
-> Hurdis: Ohnout konec struny aby se neopíral
20:54:56
13.10.2010
13.10.2010
Hurdis
No, tak jsem dnes dorazil na firemní základnu za světla a jelikož ouža ještě čeká na výlet za STK, tak se do slunce západu vyměnily kapaliny z lihuprostých na mrazuodolné, domazalo pár místa, kde je známkou dobrých mravů držeti vazelínu, nikoliv pouštní prach.
Ještě jsem se v dobré víře rychlé práce nechal strhnout k seřízení chodu klapky sytiče.
No z toho by vykvetl kedlub a zdřevnatěl. Nejsem sto seštelovat úplné uzavření sytiče páčkou z místa řidiče. Nastavení šroubů uchycení bowdenu a lanka klasika, nedotažen, páčka jde volně, struna není nikde skřípnutá. Jen při uzavírání sytiče ručně na karburaci je na chodu před dovřením odpor, který struna nepřetlačí, rukou to jde, ale ne úplně lehce.
Co doporučujete? Sundat EDSR a zkusit vyčistit, promazat chod sytiče?
Ještě jsem se v dobré víře rychlé práce nechal strhnout k seřízení chodu klapky sytiče.
No z toho by vykvetl kedlub a zdřevnatěl. Nejsem sto seštelovat úplné uzavření sytiče páčkou z místa řidiče. Nastavení šroubů uchycení bowdenu a lanka klasika, nedotažen, páčka jde volně, struna není nikde skřípnutá. Jen při uzavírání sytiče ručně na karburaci je na chodu před dovřením odpor, který struna nepřetlačí, rukou to jde, ale ne úplně lehce.
Co doporučujete? Sundat EDSR a zkusit vyčistit, promazat chod sytiče?
09:41:47
12.10.2010
12.10.2010
VeTeV
-> Kaprof: vidíš a já letos porazil rekord
21:06:26
11.10.2010
11.10.2010
Pavel P@nkáč
-> Hurdis: ty vole ty mas i uzovku jo? jsem tady nahodou narazil, uz je z tebe taky radny pacient vid:) je to nemoc:)
13:52:54
11.10.2010
11.10.2010
Kaprof-Pisařík
-> Hurdis: Z absence letošní sezony si nic nedělej já byl defacto jen hodinu na Doksech na jaře a asi 20 minut na Hundrtgangu v Poděbradech-není čas..
19:58:31
10.10.2010
10.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: OK, díky.
19:57:35
10.10.2010
10.10.2010
Hurdis
-> MATTESS: Tak to bych musel vypilovat nějaké kopretiny.
Apolla bych chtěl jako sadu s novými pneu pro občasné střídání vzhledu, nejen na tuhle oužu.
Apolla bych chtěl jako sadu s novými pneu pro občasné střídání vzhledu, nejen na tuhle oužu.
19:43:24
10.10.2010
10.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: sundal sem z rice ty 14tky tak se někdy pro ně stav