skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
18:11:18
20.10.2010
20.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: no taky sem to nějak nepoznal.hele říkal ti pavel o tom garde a 110r?docela bych skočil po tom garde
17:51:32
20.10.2010
20.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Ještě jsem neviděl protokol, ale prý kromě doporučení výměny již tady zmíněných manžet OK.
To zadní kolo prý nebrzdilo vůbec, aspoň víš na čem jsi jezdil do Jaráku.
Já jsem to jen v sobotu chviličku projížděl po okolí, první testovací km a přišly mi brzdy poněkud slabší, ale to mi po delší době ve starém autě bez posilovače při vystřídání ze čtyř chlazených kotoučů připadá vždycky .
Navíc zadek není znát na táhnutí ke straně.
To zadní kolo prý nebrzdilo vůbec, aspoň víš na čem jsi jezdil do Jaráku.
Já jsem to jen v sobotu chviličku projížděl po okolí, první testovací km a přišly mi brzdy poněkud slabší, ale to mi po delší době ve starém autě bez posilovače při vystřídání ze čtyř chlazených kotoučů připadá vždycky .
Navíc zadek není znát na táhnutí ke straně.
17:30:54
20.10.2010
20.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: tak to je dobrej úspěch na technický,bohužel auto dlouho nejezdilo tak se divím že jen tohle
17:25:22
20.10.2010
20.10.2010
Hurdis
Dnes ráno mi pánové z dílen odvezli auto na poslední evidenční kontrolu, STK a emise.
Bez jakékoliv kontroly a přípravy.
Taky to podle toho dopadlo.
První pokus nevyšel, auf Wiedersehen za nebrzdící LZ kolo.
Na dílně zjistili příčinu, zcela zarostlý brzdový váleček, dvoustupňová demontáž kladivem nutná (nejdřív menší, pak velké).
Podle posledních informací z odpoledne dopadl opakovaný pokus o získání známek úspěšně a bez dalších závad, doklady už snad dokonce leží na odboru dopravy a čekají na zítřejší poslední část několikatýdeního byrokratyckého marathonu, tj. dokončení převodu na moji maličkost.
V pátek tedy budu moci konečně legálně na cesty.
Bez jakékoliv kontroly a přípravy.
Taky to podle toho dopadlo.
První pokus nevyšel, auf Wiedersehen za nebrzdící LZ kolo.
Na dílně zjistili příčinu, zcela zarostlý brzdový váleček, dvoustupňová demontáž kladivem nutná (nejdřív menší, pak velké).
Podle posledních informací z odpoledne dopadl opakovaný pokus o získání známek úspěšně a bez dalších závad, doklady už snad dokonce leží na odboru dopravy a čekají na zítřejší poslední část několikatýdeního byrokratyckého marathonu, tj. dokončení převodu na moji maličkost.
V pátek tedy budu moci konečně legálně na cesty.
19:26:38
19.10.2010
19.10.2010
Hurdis
13:39:33
17.10.2010
17.10.2010
Pavel P..
-> Hurdis: pak to sleješ přes fusekli zpět... škoda plýtvat léty prověřeným mazivem
10:01:38
17.10.2010
17.10.2010
Hurdis
Mantrabeach 15.10.10 21:33:31 napsal:
→ Hurdis: fůůůůůůůůůůůůůůůj,stříbr nou má
každej blb
No vidíš, tak to bude všechno v normě.
Hele, ono to tak zlé nebude, uvidíš. Stejně budou na střídání.
Až se sjedou (nebo spíše dříve ztvrdnou) ty 175 co jsou na Meteorech, půjdou i oni na renovaci, do stejného bílého odstínu jako nyní, jen kvalitněji.
→ Hurdis: fůůůůůůůůůůůůůůůj,stříbr nou má
každej blb
No vidíš, tak to bude všechno v normě.
Hele, ono to tak zlé nebude, uvidíš. Stejně budou na střídání.
Až se sjedou (nebo spíše dříve ztvrdnou) ty 175 co jsou na Meteorech, půjdou i oni na renovaci, do stejného bílého odstínu jako nyní, jen kvalitněji.
09:58:24
17.10.2010
17.10.2010
Hurdis
-> Bobesh: Kdepak, tím to není, to byla první věc co jsem udělal. Spíš to asi bude někde přiskřípnuté u tunelu. Ten bowden se strunou je taková divná druhoška, struna OK, ale "bowden" připomíná spíše kabelovou izolaci, je dost měkký, takže asi není problém, aby někde přitlačoval strunu a bránil jejímu zatlačení zpět.
-> Pavel P..: Myslíš vypustit letité úspory maziva?
-> Pavel P..: Myslíš vypustit letité úspory maziva?
22:00:35
16.10.2010
16.10.2010
Pavel P..
tož pěkné to je ocpoda ale ty nakynutý kyvkomanžety bych preventivně vyměnil.
21:57:03
16.10.2010
16.10.2010
Bobesh
-> Hurdis 13.10.10 21:09:21: staci moc nedotahovat bovden na karbu,jen prstama a osminu ci ctvrtku klicem. pokud je to vymackany,tak stipackama ten dojebanej kousek bowdenu opatrne odstipnout,jde to i se strunou,jen musis opatrne
21:29:32
16.10.2010
16.10.2010
Mantrabeach
-> U-Geen: huš velkovezíre
23:42:38
15.10.2010
15.10.2010
U-Geen
-> Hurdis: rozumna volba barvy... vymejslet muzes co chces, ale klasika je klasika
21:33:31
15.10.2010
15.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: fůůůůůůůůůůůůůůůj,stříbrn
ou má každej blb ,dej něco jinýho,na užovce to zanikne,je to obyč barva
17:50:40
15.10.2010
15.10.2010
Hurdis
Tak Apolla odvezena na profi renovaci. Perleť mi rozmluvili, černou jsme zavrhli, bílé budou Meteory, zajímavá varianta v odstínu "šedé" kladívkové by dle mého názoru po obutí zapadla. Takže nakonec bude nudná klasika ve stříbrné, jen oživena třpytkami.
20:15:19
14.10.2010
14.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: jo hold jsou to starý stroje,chtěj péči ale myslím si že to v pohodě vychytáš
19:55:55
14.10.2010
14.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Já tomu autu včera věnoval teprve prvních pár desítek minut před setměním, ještě jsem znárodnil maziva servisákům od JCB, přeházel kapaliny a zapojil šéfa do odvzdušňování. Takže jen rychlý pitstop. V každém případě to krmí naprosto fantasticky, jen to uzavírání sytiče mě vytáčí. Ale věřím, že až na to budu mít o chvilku víc času, tak to poladím.
Erko mě potrápilo stejně.
Erko mě potrápilo stejně.
19:51:05
14.10.2010
14.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: jj je to tak,už sem na to taky koukal a nebude mít hlavně moc najeto,někdo měnil asi edsr
19:47:39
14.10.2010
14.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: R U sure? Schválně se podívám, až bude čas. Možná jsem se nechal unést tím zapojením plynového táhla. Je to možné, zapojení s polohou SEDRu souhlasí.
19:38:00
14.10.2010
14.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: edsr tam nemáš,měl bys tam mít sedr
21:09:21
13.10.2010
13.10.2010
Hurdis
-> petr s: Hurdis 13.10.10 20:54:56 napsal:
Nastavení šroubů uchycení bowdenu a lanka klasika, nedotažen,.....
Nene, přijde mi divný chod na karburátoru, v problematické poloze klade ovládání sytiče mírný odpor, který je třeba překonat na obě strany, při vytažení z kabiny to samozřejmě není problém, když je struna v tahu, obráceně se jí nechce.
Nastavení šroubů uchycení bowdenu a lanka klasika, nedotažen,.....
Nene, přijde mi divný chod na karburátoru, v problematické poloze klade ovládání sytiče mírný odpor, který je třeba překonat na obě strany, při vytažení z kabiny to samozřejmě není problém, když je struna v tahu, obráceně se jí nechce.