skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
O NAŠICH AUTECH, ČLÁNKY A VIDEA ZE SRAZŮ A DALŠÍ NALEZNETE NA: retroskodafamily.wordpres
s.com/
ODKAZY:
Videa:
Klip kapely Zelenina, ve kterém si Oliver zahrál jednu z vedlejších (ale také velmi důležitých) rolí :-D :-D
Vlog z PohoFestu 2015
Krátký onboard ze spanilé jízdy 18. srazu Škoda Želiv
Sraz ve Ledči nad Sázavou
Současný stav před zazimováním:
Stav před výměnou motoru:
Video se zimním startem 9.2.2012:
Video složení z fotografií, mapujících změny na autě za první rok u mě:
Články:
Článek zabývající se modelovým rokem 1980: skoda-virt.cz/cz/.../8080 -skoda-105-120-model-1980
ZÁKLADNÍ INFORMACE:
Model: Škoda 120L
Vyrobeno: 5. listopadu 1979 - modelový rok 1980
Barva: Zeleň listová (5230)
Najeto: 37 000km (při koupi), od původního majitele jsem se letos (2014) dozvěděl že to bylo 237 000
Plány do budoucna:
Auto uvést do původního stavu + dobové doplňky (lapače na přední kapotě, autorádiový box s kazetovým přehrávačem Panasonic z Tuzexu, guma z automatické dojačky na řadící páce, přední zástěrky apod.). V autě nechci nic moderního, přemýšlím i o demontáži mlhovky.
Doposud provedené úpravy:
2010
23.05.2010 --- --- --- ZAKOUPENÍ --- --- ---
Výměna víčka nádrže
Kontrola a oprava směrových světel
Odstranění hlavy řadicí páky a soustružené tyče
Natažení gumy z automatické dojačky na řadicí páku a montáž origo hlavy
Odlepení části samolepek z interiéru
Seřízení motoru
Odlepení samolepky ze zadního čela
Výměna zadních světel
Nový nátěr nápisu ŠKODA na volantu
Demontáž plastové přihrádky u řadicí páky
Výměna LS lišt na masce za L
Výměna znaku na masce
Výměna osvětlení SPZ
Postupné leštění karoserie
Bohužel nové RZ
Odstranění vnějších odrazek předních dveří
Výměna lapačů vzduchu na přední kapotě
Výměna vnějšího plastu na popelníku
Odstranění kapes na předních dveřích a výměna tapecí
Vrácení zrcátka řidiče na původní místo, úprava polohy zrcátka u spolujezdce
Rovnání plechu rezervy po středu se slepicí (v 80 neměla šanci, zvedl se jen prach a peří :-D)
Výměna kol za 14“ s origo plastovými poklicemi, vzorek pneumatik Barum OR 6
Výměna pravé zadní poloosy a ložisek
Výměna krytů kliček stahování oken
Montáž chybějícího plastu vedle sedadla spolujezdce
Odstranění nerezové mříže ze zadního čela
Odstranění MPZ
Odstranění nápisu DE LUXE ze zadního čela
Výměna nápisu Škoda 120 L na zadním čele
Výměna stěračů
Výměna kotviček bezpečnostních pásů
Výměna bezpečnostních pásů
Nalepení samolepky s řazením na čelní sklo
2011
Výměna předních sedadel
Výměna přístrojového štítu, čištění kontrolek
Demontáž přídavného budíku teploměru
Amatérská renovace disků
Výměna přerušovače směrových světel (dočasná)
23.05.2011 --- --- --- ROK SPOLU --- --- ---
Seřízení ventilových vůlí
Seřízení odrtrhu
Snížení otáček na přípustnou mez
Výměna přerušovače směrových světel (finální)
Výměna vnitřních plastů na sloupcích a likvidace háčků
ME a STK
Nátěr víčka oleje, štauferky a měrky oleje
Po dlouhém zvažování návrat origo nerezové mříže zpět na zadní čelo
Odstranění tažného zařízení
Odstranění zadní mlhovky
Levé světlo zpátečky se stalo mlhovkou
Odrezení zadního čela a rozleštění mříže
Výměna převodovky
Výměna páčky blinkrů za prvovýrobu
Výměna ložiska zadního kola
Výměna oleje
Vyndání panelu pro autorádio za účelem přestavby
Přebroušení a zazákladovkování zrezlých míst v zadní části auta
Oživení zadních zástěrek
Odstranění plastových lapačů z přední kapoty
Přezutí na kola pro zimní stání (směs vzorků na zrezlých discích)
2012
Instalace odhlučnění na zadní plato
Profi lak disků a přezutí na univerzály
Oživení masky
Obnovení "pochromovaných" ; plastových lišt a znaku na masce
Obnovení šedých lišt kolem masky
Výměna šroubků přístrojového štítu
Výměna palubní desky > odstranění progress metru, vypínačů apod.
Výměna nápisu na volantu
Rozhýbání stahovaček oken
VÝMĚNA MOTORU (zatím 120 z eMka, v plánu GO origo motoru a jeho návrat)
Postupné odrezování předních a zadních lemů (v plánu zavařit díry)
Odstranění antény
Odstranění kabeláže k anténě
Zakytování a zamaskování otvoru po anténě
Zakytování a zamaskovaní děr po šroubech od zdrcátek
ODKAZY:
Videa:
Klip kapely Zelenina, ve kterém si Oliver zahrál jednu z vedlejších (ale také velmi důležitých) rolí :-D :-D
Vlog z PohoFestu 2015
Krátký onboard ze spanilé jízdy 18. srazu Škoda Želiv
Sraz ve Ledči nad Sázavou
Současný stav před zazimováním:
Stav před výměnou motoru:
Video se zimním startem 9.2.2012:
Video složení z fotografií, mapujících změny na autě za první rok u mě:
Články:
Článek zabývající se modelovým rokem 1980: skoda-virt.cz/cz/.../8080 -skoda-105-120-model-1980
ZÁKLADNÍ INFORMACE:
Model: Škoda 120L
Vyrobeno: 5. listopadu 1979 - modelový rok 1980
Barva: Zeleň listová (5230)
Najeto: 37 000km (při koupi), od původního majitele jsem se letos (2014) dozvěděl že to bylo 237 000
Plány do budoucna:
Auto uvést do původního stavu + dobové doplňky (lapače na přední kapotě, autorádiový box s kazetovým přehrávačem Panasonic z Tuzexu, guma z automatické dojačky na řadící páce, přední zástěrky apod.). V autě nechci nic moderního, přemýšlím i o demontáži mlhovky.
Doposud provedené úpravy:
2010
23.05.2010 --- --- --- ZAKOUPENÍ --- --- ---
Výměna víčka nádrže
Kontrola a oprava směrových světel
Odstranění hlavy řadicí páky a soustružené tyče
Natažení gumy z automatické dojačky na řadicí páku a montáž origo hlavy
Odlepení části samolepek z interiéru
Seřízení motoru
Odlepení samolepky ze zadního čela
Výměna zadních světel
Nový nátěr nápisu ŠKODA na volantu
Demontáž plastové přihrádky u řadicí páky
Výměna LS lišt na masce za L
Výměna znaku na masce
Výměna osvětlení SPZ
Postupné leštění karoserie
Bohužel nové RZ
Odstranění vnějších odrazek předních dveří
Výměna lapačů vzduchu na přední kapotě
Výměna vnějšího plastu na popelníku
Odstranění kapes na předních dveřích a výměna tapecí
Vrácení zrcátka řidiče na původní místo, úprava polohy zrcátka u spolujezdce
Rovnání plechu rezervy po středu se slepicí (v 80 neměla šanci, zvedl se jen prach a peří :-D)
Výměna kol za 14“ s origo plastovými poklicemi, vzorek pneumatik Barum OR 6
Výměna pravé zadní poloosy a ložisek
Výměna krytů kliček stahování oken
Montáž chybějícího plastu vedle sedadla spolujezdce
Odstranění nerezové mříže ze zadního čela
Odstranění MPZ
Odstranění nápisu DE LUXE ze zadního čela
Výměna nápisu Škoda 120 L na zadním čele
Výměna stěračů
Výměna kotviček bezpečnostních pásů
Výměna bezpečnostních pásů
Nalepení samolepky s řazením na čelní sklo
2011
Výměna předních sedadel
Výměna přístrojového štítu, čištění kontrolek
Demontáž přídavného budíku teploměru
Amatérská renovace disků
Výměna přerušovače směrových světel (dočasná)
23.05.2011 --- --- --- ROK SPOLU --- --- ---
Seřízení ventilových vůlí
Seřízení odrtrhu
Snížení otáček na přípustnou mez
Výměna přerušovače směrových světel (finální)
Výměna vnitřních plastů na sloupcích a likvidace háčků
ME a STK
Nátěr víčka oleje, štauferky a měrky oleje
Po dlouhém zvažování návrat origo nerezové mříže zpět na zadní čelo
Odstranění tažného zařízení
Odstranění zadní mlhovky
Levé světlo zpátečky se stalo mlhovkou
Odrezení zadního čela a rozleštění mříže
Výměna převodovky
Výměna páčky blinkrů za prvovýrobu
Výměna ložiska zadního kola
Výměna oleje
Vyndání panelu pro autorádio za účelem přestavby
Přebroušení a zazákladovkování zrezlých míst v zadní části auta
Oživení zadních zástěrek
Odstranění plastových lapačů z přední kapoty
Přezutí na kola pro zimní stání (směs vzorků na zrezlých discích)
2012
Instalace odhlučnění na zadní plato
Profi lak disků a přezutí na univerzály
Oživení masky
Obnovení "pochromovaných" ; plastových lišt a znaku na masce
Obnovení šedých lišt kolem masky
Výměna šroubků přístrojového štítu
Výměna palubní desky > odstranění progress metru, vypínačů apod.
Výměna nápisu na volantu
Rozhýbání stahovaček oken
VÝMĚNA MOTORU (zatím 120 z eMka, v plánu GO origo motoru a jeho návrat)
Postupné odrezování předních a zadních lemů (v plánu zavařit díry)
Odstranění antény
Odstranění kabeláže k anténě
Zakytování a zamaskování otvoru po anténě
Zakytování a zamaskovaní děr po šroubech od zdrcátek
Alex41 - OLIVER - komentáře:
17:42:28
17.05.2012
17.05.2012
Alex41
Konečně na 4 :-D Umyté, umyté skla, vyluxovaný a vyklizený interiér a napulírovaná palubka :-) Konečně jsem se jí moh aspoň chvilku věnovat :-)
11:53:05
26.04.2012
26.04.2012
Star LC20
-> Alex41: paráda
21:53:39
25.04.2012
25.04.2012
Alex41
Tak mám parádně napráškované disky :-) Na autě mám zatím jenom 3, u jednoho kola je špatnej asi ventilek... Navíc se mi hřeje buben, tak nechci hřát dobrej disk, než s tím něco (asi o víkendu) provedu. Takže teď vypadáme takto :-)
10:53:31
31.03.2012
31.03.2012
Enggik
Alex41 22.03.12 20:40:48 napsal: → Vilda: Díky, ale tohle už jsem jedno odmítnul :-) Já chci jedině plný :-)
→ Enggik: Teď asi budu za blbce, ale radši se nechám poučit: Jakej je rozdíl mezi 77 a 78? :-D Jinak už ho bohužel nemají, bylo jako nový ve šrotu. Ale snad zase nějaký bude :-)
Neboj, nebudeš, já to donedávna taky netušil
skoda-virt.cz/cz/.../1389 15-uzovky-jak-sel-cas?poff set=0
Jde jen o umístění dorazů kapoty. Mne by se právě hodila, 78"ka, na ,,sněhurce" už je dost pomlácený, ale nepohrdnu samozřejmě ani 77"kou, jak se znám, tak jí do budoucna stejně využiju
Vilda ..... ale to tak za 10 let nejdřív, nebo podle toho, jak si řekne koroze
Myslím ale, že já bych měl, co se původnosti originality vozu týče pomlčet.
-> Alex41: -> Vilda: A sakra, dva 80"desátkáři se sešli. Radši vyklízím pole *1*
→ Enggik: Teď asi budu za blbce, ale radši se nechám poučit: Jakej je rozdíl mezi 77 a 78? :-D Jinak už ho bohužel nemají, bylo jako nový ve šrotu. Ale snad zase nějaký bude :-)
Neboj, nebudeš, já to donedávna taky netušil
skoda-virt.cz/cz/.../1389 15-uzovky-jak-sel-cas?poff set=0
Jde jen o umístění dorazů kapoty. Mne by se právě hodila, 78"ka, na ,,sněhurce" už je dost pomlácený, ale nepohrdnu samozřejmě ani 77"kou, jak se znám, tak jí do budoucna stejně využiju
Vilda ..... ale to tak za 10 let nejdřív, nebo podle toho, jak si řekne koroze
Myslím ale, že já bych měl, co se původnosti originality vozu týče pomlčet.
-> Alex41: -> Vilda: A sakra, dva 80"desátkáři se sešli. Radši vyklízím pole *1*
11:59:08
29.03.2012
29.03.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Alex41: Já si nechal čtyři protektory na zimní stání, ale mám v plánu na nich dojet na Želiv.
14:50:16
28.03.2012
28.03.2012
Alex41
-> Vilda: Dají se sehnat i 155/80, ale nevím kde jsem je viděl. Já mám nějaký protektory i snad nový. Mám v tom ale hokej :-D Mám tam asi nějaký nový OR 36, ale jezdím na protektorech OR 6 :-) Jednak to na moje ježdění stačí a jednak to po celou životnost těchto aut byla běžná praxe :-D
13:32:19
28.03.2012
28.03.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Alex41: S tím souhlasím, že 14ky s černými středy vypadají lépe. To kolo se mi provedením líbí víc. Pokud jde o prepregy, nechám je tam. Ocelový nárazníky bych musel víc udržovat a na to jsem už moc líný
Když už ale mluvíš o té technické, tak já v roce 2005 jel se třináctkama a měl jsme na tom ještě plastové škodovécké poklice a neřekli nic. Když jsem ale přijel na 14 kolech s pneu 165/70 tak to jim vadilo a napsali mi nevhodný rozměr pneu. Tak jsem musel sehnat protektory. Koupil bych i nové, kdyby to někdo ještě vyráběl.
Když už ale mluvíš o té technické, tak já v roce 2005 jel se třináctkama a měl jsme na tom ještě plastové škodovécké poklice a neřekli nic. Když jsem ale přijel na 14 kolech s pneu 165/70 tak to jim vadilo a napsali mi nevhodný rozměr pneu. Tak jsem musel sehnat protektory. Koupil bych i nové, kdyby to někdo ještě vyráběl.
08:03:33
28.03.2012
28.03.2012
Domajz
-> Alex41: nj, někdy tam jsou dobrý kovbojové
07:51:54
28.03.2012
28.03.2012
Alex41
-> Domajz: Když jsem s tím byl na technický, tak mi zkoušel brzdy, jestli brzdí levá i pravá strana stejně :-D Takže jsem prošel. Ale to, že předek brzdí tak max na 30 %, toho si nikdo nevšim :-D Brzdy bych chtěl dát dohromady tenhle rok :-D
19:51:54
27.03.2012
27.03.2012
Domajz
→ Alex41: To musel bejt dobrej šulín. Mě na to nikdy nic neřekli, a to jsem jednou měl vepředu letní 13ky a vzadu zimní 14ky a ani půl slova. A jednou dokonce 13ky o kterých není v techničáku ani zmínka. A nic, jen jestli to brzdí, svítí houká a není to pohnité…dal nálepku a jel jsem
16:20:56
27.03.2012
27.03.2012
Alex41
-> Domajz: To chápu :-D já jsem to zase na 13" přivez a hned při evidenční kontrole s tím byl problém. Nechtěl mě pustit, dokud tam nebudou 14", protože jsou v techničáku jako jediný. Ještě tady nejsou alternativní 13". Byl to blbec :-D Ale já jsem je tam stejně chtěl, mě se právě takhle ze všeho nejvíc líbí a je jich i hrozně málo. Na většině škodovek jsou 13" nebo 14" s chromem. 14" s plastem se skoro nevidí a i to byl jeden z důvodů, proč jsem chtěl 80' :-) Samozřejmě jízdní vlastnosti vůbec neřeším :-D Jednak jsem ten typ, kterej sedne užovky jen když si chce udělat radost a k tomu mi stačí kolikrát i jen sedět bez pohybu :-D A když jí uvedu v pohyb, tak jezdim pomalu a jen tak si to užívám. Sem tam nějakej výlet, ale většinou ne dál než 30 km :-) A kdyý potřebuju jet normálně někam, tak si půjčuju jeho Octavii 20V turbo a tam se potom dá krizovka řešit bezvadně :-D
08:13:36
27.03.2012
27.03.2012
Domajz
-> Alex41: To já zas 14ky sundával z mých užovek jako první. To je za prvý, tak neskutečný hnus a za druhý, při řešení nějaké krizové situace razantním pohybem je to i nebezpečné. Teď mám ale užovku s širokýma nápravama a na ni už 13ky byly, takže jsem měl ušetřenou práci. Bohužel osud užovky je nejasný, v sobotu jsem si nečekaně pořídil zachovalou raritní 136 GL a mám fávo jako spotřebáka a tři auta ze studentských peněz neutáhnu Do technické s ní pojezdím (10/2012) respektive do konce pojistky (22.7. 2012) a pak se uvidí. Pro zachování úžovky hovoří snad jen její věk (34 let) a moje slabost pro úžovky. Proti zase spotřeba, 188 000km na tachometru a k tomu odpovídající stav motoru a celkově celého auta. :/
08:04:33
27.03.2012
27.03.2012
Alex41
-> Vilda: Já na nich jezdím furt :-D :-D Ty prepregy se ale do zahraničí myslim už vyváželi i v 80. Sice i dobový články se o nich zmiňujou až tak v roce 81, ale když se podíváš např na tu Cyperskou škodovku, co je na virtu, červený GLS, tak je to 80 s prepregama. Pochybuju, že by to tam někdo tunil :-)
00:11:01
26.03.2012
26.03.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Alex41: To já podlehl CD přehrávači Pokud jde o celkový vzhled, tak je finální, takže takový hybrid modelu 80 - prepregy to prý kazí Interiér už je taková všehochuť ale myslím, že je sladěn velmi dobře Na Želiv a Doksy plánuji příjezd tentokrát na plecháčích 155R 14, tak snad se ěkde nerozsekám
13:07:29
24.03.2012
24.03.2012
Alex41
-> Vilda: Ale máš to vkusný :-D Já to taky nebudu mít jako 100% origo. Zůstane pravé zrcátko (bez něj se nedostanu z garáže), bude tam kazeťák, reprobedýnky, panel pro ten kazeťák, kde ještě bude teploměr a počítadlo kilometrů, koberečky... Ale všechno dobové :-D I kazety tam budou s Boney M, Abbou a nějakou českou "klasikou" :-D
09:28:35
24.03.2012
24.03.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Alex41: Tak já mám zadní čelo také neorigo, ale neřeším to. Do karoserie už nechci v brzké době žádný zásah. Plánuji sice kompletní generálku celeého vozu, ale to tak za 10 let nejdřív, nebo podle toho, jak si řekne koroze
Myslím ale, že já bych měl, co se původnosti originality vozu týče pomlčet.
Myslím ale, že já bych měl, co se původnosti originality vozu týče pomlčet.
17:05:09
23.03.2012
23.03.2012
Alex41
-> Vilda: jj já jsem to napsal blbě. Já nechci ani tohle s prolisem :-D Tak zlikvidovaný to moje není, abych tam dal "nedobový" :-D Ty budíky mám taky samozřejmě černý :-) Bez chromovaných rámečků :-) Mě zadní mlhovku symbolizuje přední, protože kontrolka pro okno je obsazená ventilátorem u chladiče :-D Mám ho manuálně spouštěcí :-D Ale já to s tou zadní mlhovkou jak jistě víš beru hodně sportovně, spíš tam není než je :-D
12:16:45
23.03.2012
23.03.2012
Vilda - zrušená registrace
-> Alex41: Tak já měl právě budíky ještě s nápisem Tank a Temp, ale už to mělo černý obroučky. Kontrolku jsem měl pro přední mlhovky. Zadní mlhovku signalizovala oranžová ve vyhřívaném okně (super nápad )
Jinak to čelo je plné bez výdechů, ale kolem SPZ je ten prolis.
Jinak to čelo je plné bez výdechů, ale kolem SPZ je ten prolis.
20:43:45
22.03.2012
22.03.2012
Alex41
-> Vilda: Jinak ono to u mě postaršování není :-) Fakt ho na některý osmdesátky vyrobený koncem roku 79 nandali. Jeden pán jí tady měl oranžovou a taky to tam měl z fabriky. Stejně tak se liší teploměr a palivoměr. Na "pravou" osmdesátku dávali se znakama. Já mám ještě s nápisama "tank" a "°C" :-) A potom v průběhu roku 80 se ještě změnil budík s kontrolkama. Kontrolku předních mlhovek nahradila kontrolka zadních :-D