skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle auto měl kdysi můj otec. Jednu na běžné ježdění a druhou na závody do vrchu.
Tehdy to bylo cenově dostupné, vcelku rychlé závodění. Byla vypsáná speciání třída, takže startovní pole bylo hojně obsazeno a mnoho později úspěšných jezdců začínalo právě s tímto vozem.
Mým cílem je vytvoření vzhledově co nepodobnějšího vozu mého otce, při konstrukční shodě s originálem "užovky". Tudíš žádné M-nápravy, vlečka, hřebenové řízení apod. V té době to pravidla nedovolovala, a toho se chci držet. Jediným "ústupkem" je motor 1300 a 4písty.. od roku 2018 i 5Q, protože konkurence je neúprosná..
Trochu povídání zde:
auto.idnes.cz/pribeh-zavo dni-skody-120-ls-jiriho-ki mla-dh7-/auto_ojetiny.aspx ?c=A160407_...
2010 - je u klempíře na první fázi karosářských oprav.
- baterku zapustit do kufru
- navařit patky na rám
- vyvařit malou dírku u PZ kapsy motoru a LP podběhu. Koupil jsem jí už vyvařenou, takže podstatné věci byly zdravé
- zaválcovat lemy blatníků
- odstraněné místo pro origo hever
Bezpečnostní rám : Pajkrt + dodělání doma :-)
2011
Konečně jsme se pohli z místa. Hotová veškerá karosářská a lakýrnická. Zkompletovaný dveře, hotovej a nalakovanej rám, hotový zadní brzdy, přední osa čeká na odlehčení kotoučů a bude taky komplet. spasovaný zadní děravý čelo a hotový zajištění zadní kapoty.
2012
1.5. v pul 3 ráno dodělaný poslední detaily a v 5 odjezd na první letošní testování..
Auto je zatím úplně syrové. Ještě přijdou polepy, odpojovač vytáhnout ven, okapničky na střechu, druhý zrdcátko, nalakovat panely pod budíkama atd..
2015
Motor:
Blok - fel 50kw Mpi
Vačka - Krejbich přebrus 307°/7mm
Hlava - fel 50kw,úprava URBI - sácí ventil 35,7mm , výfukový ventil 30,6, kanály 29mm KP 11,3
Těsnění pod hlavou - Kalina, RS s nerezovým lemem pro zvýšenné kompresní poměry, tloušťka 1,2mm
Písty - fel 50 kw Mpi 300g
Ojnice - fav 573g
Setrvačník 4280g
Řemenice kliky dural
Vodní pumpa s velkou řemenicí
Sání + výfuk Š136, výfuk Krejčí
Rozdělovač 540, úprava URBI - regulace 11°, předstih 10°, podtlak odstraněn
Karburátor EDSR 2908
Svíčky NGK BCP7ES
Olej Valvoline VR1 10W60
Převodovka:
5q 3,9 s upravenými převody - by Vrba
Lamela keramika Renovak
Nápravy:
Přední : Vyztužená ramena, obvařená nápravnice, uložení ramen v silonu
Stabilizátor 22mm na unibalech a silonech, odlehčené náboje, vrtané kotouče
Zadní : Vyztužená ramena, uložení na ložiskách s excentry pro seřízení geometrie, odlehčené bubny
Podvozek:
přední pružiny - Kalmar 213mm
zadní pružiny - HP sporting 240mm 68N/mm
tlumiče - Kurka
Brzdy:
Přední : 4pístek, nerez písty a propojky (skodovak), desky DS 2500
Zadní : pakny Renovak, válečky 19mm
Vedení v pancéřovejch hadicích i se spojkou
Kola:
Compomotive 7j13
Interiér:
Origo L palubka, otáčkoměr Racetech, tlakoměr ZETOR, teploměr vody a oleje KMGY
Sedačka Sparco Sprint, chycená z boku na kolejnicích felicia
Pásy 6-body, 3'' RRS SPEEDPRO
Zadní dveře vyřezaný, místo oken markralon. Obložení dveří nahrazeno hliníkovým plechem - celková úpora cca 10kg
Váha s plnou nádrží cca 770kg
Nejlepší čas v BRNĚ: 2:49:13
Nejlepší čas v Mostě: 2:09:576
Moje první metry na okruhu v Mostě. Kvůli přehřívání oleje jsem musel řadit kolem 6000ot/mit tohle je poslední a zároveň nejrychlejší kolo
Tehdy to bylo cenově dostupné, vcelku rychlé závodění. Byla vypsáná speciání třída, takže startovní pole bylo hojně obsazeno a mnoho později úspěšných jezdců začínalo právě s tímto vozem.
Mým cílem je vytvoření vzhledově co nepodobnějšího vozu mého otce, při konstrukční shodě s originálem "užovky". Tudíš žádné M-nápravy, vlečka, hřebenové řízení apod. V té době to pravidla nedovolovala, a toho se chci držet. Jediným "ústupkem" je motor 1300 a 4písty.. od roku 2018 i 5Q, protože konkurence je neúprosná..
Trochu povídání zde:
auto.idnes.cz/pribeh-zavo dni-skody-120-ls-jiriho-ki mla-dh7-/auto_ojetiny.aspx ?c=A160407_...
2010 - je u klempíře na první fázi karosářských oprav.
- baterku zapustit do kufru
- navařit patky na rám
- vyvařit malou dírku u PZ kapsy motoru a LP podběhu. Koupil jsem jí už vyvařenou, takže podstatné věci byly zdravé
- zaválcovat lemy blatníků
- odstraněné místo pro origo hever
Bezpečnostní rám : Pajkrt + dodělání doma :-)
2011
Konečně jsme se pohli z místa. Hotová veškerá karosářská a lakýrnická. Zkompletovaný dveře, hotovej a nalakovanej rám, hotový zadní brzdy, přední osa čeká na odlehčení kotoučů a bude taky komplet. spasovaný zadní děravý čelo a hotový zajištění zadní kapoty.
2012
1.5. v pul 3 ráno dodělaný poslední detaily a v 5 odjezd na první letošní testování..
Auto je zatím úplně syrové. Ještě přijdou polepy, odpojovač vytáhnout ven, okapničky na střechu, druhý zrdcátko, nalakovat panely pod budíkama atd..
2015
Motor:
Blok - fel 50kw Mpi
Vačka - Krejbich přebrus 307°/7mm
Hlava - fel 50kw,úprava URBI - sácí ventil 35,7mm , výfukový ventil 30,6, kanály 29mm KP 11,3
Těsnění pod hlavou - Kalina, RS s nerezovým lemem pro zvýšenné kompresní poměry, tloušťka 1,2mm
Písty - fel 50 kw Mpi 300g
Ojnice - fav 573g
Setrvačník 4280g
Řemenice kliky dural
Vodní pumpa s velkou řemenicí
Sání + výfuk Š136, výfuk Krejčí
Rozdělovač 540, úprava URBI - regulace 11°, předstih 10°, podtlak odstraněn
Karburátor EDSR 2908
Svíčky NGK BCP7ES
Olej Valvoline VR1 10W60
Převodovka:
5q 3,9 s upravenými převody - by Vrba
Lamela keramika Renovak
Nápravy:
Přední : Vyztužená ramena, obvařená nápravnice, uložení ramen v silonu
Stabilizátor 22mm na unibalech a silonech, odlehčené náboje, vrtané kotouče
Zadní : Vyztužená ramena, uložení na ložiskách s excentry pro seřízení geometrie, odlehčené bubny
Podvozek:
přední pružiny - Kalmar 213mm
zadní pružiny - HP sporting 240mm 68N/mm
tlumiče - Kurka
Brzdy:
Přední : 4pístek, nerez písty a propojky (skodovak), desky DS 2500
Zadní : pakny Renovak, válečky 19mm
Vedení v pancéřovejch hadicích i se spojkou
Kola:
Compomotive 7j13
Interiér:
Origo L palubka, otáčkoměr Racetech, tlakoměr ZETOR, teploměr vody a oleje KMGY
Sedačka Sparco Sprint, chycená z boku na kolejnicích felicia
Pásy 6-body, 3'' RRS SPEEDPRO
Zadní dveře vyřezaný, místo oken markralon. Obložení dveří nahrazeno hliníkovým plechem - celková úpora cca 10kg
Váha s plnou nádrží cca 770kg
Nejlepší čas v BRNĚ: 2:49:13
Nejlepší čas v Mostě: 2:09:576
Moje první metry na okruhu v Mostě. Kvůli přehřívání oleje jsem musel řadit kolem 6000ot/mit tohle je poslední a zároveň nejrychlejší kolo
George / 120 LS A - komentáře:
17:11:21
26.05.2010
26.05.2010
tunerlada
-> George88: tak to sem zvědavej na stavbu :-) drzim palce a dávam do oblíbených
12:35:27
26.05.2010
26.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> George88: No jo asi sem tim měl začít a né končit
12:32:13
26.05.2010
26.05.2010
George88
-> CpEaRjHaY-průserář:
Musíš to prohřát až ti to poteče a po malých vrstvách postupně odstraňovat. Jde to blbě. Taky jsem měl velkou vrstvu, páč to bylo vařený a někdo si dal záležet
Musíš to prohřát až ti to poteče a po malých vrstvách postupně odstraňovat. Jde to blbě. Taky jsem měl velkou vrstvu, páč to bylo vařený a někdo si dal záležet
12:23:32
26.05.2010
26.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> George88: No skusim teda ještě chemicky tomu pomoct.Tou horkovduškou nic moc,mám tam hrozně silnou vrstvu a de to fakt blbě.Jinak zbytek auta i s podlahou sem měl za víkend hotovej sám,to šlo pěkně i bez horkovzdušky.Jinak držim palce k zdárnému konci
12:20:28
26.05.2010
26.05.2010
Luky
-> George88: Aha, tak to leccos vysvětluje, nedůkladně jsem si to přečet
12:18:27
26.05.2010
26.05.2010
George88
-> CpEaRjHaY-průserář:
Ahoj,horkovzduškou pořádně nahřát a špachtlí oškrabat. Pak směs tech.benzínu, čističe brzd a nějakejch odmašťovadel co se doma našlo. No a na závěr drátěnej kotouč na vrtačku a vyleštit do leskla. Dělal sem tak celej vnitřek + motor prostor a za víkend to bylo hotový. Pravda je, že sme to dělali dva.
Ahoj,horkovzduškou pořádně nahřát a špachtlí oškrabat. Pak směs tech.benzínu, čističe brzd a nějakejch odmašťovadel co se doma našlo. No a na závěr drátěnej kotouč na vrtačku a vyleštit do leskla. Dělal sem tak celej vnitřek + motor prostor a za víkend to bylo hotový. Pravda je, že sme to dělali dva.
12:04:45
26.05.2010
26.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> George88: Pěkná práce Čím a jak si škrábal ty přední podběhy.Právě s tim zápasim a rozumně to dolů prostě nechce.všechno ostatní šlo na slunku krásně dolů špachtlí ale podběhy prostě ne..
12:04:27
26.05.2010
26.05.2010
George88
-> Luky.: Tohle nebude Rallye, ale kopcovka/okruhovka. Tam to snad projde:-)
11:56:54
26.05.2010
26.05.2010
George88
ondie 26.05.10 11:38:30 napsal:
→ George88: ahoj,ta kastle je parádní..našels tam vůbec
díru ?
Krom toho co je na fotkách ještě spodek předních blatníků. šlo by to v pohodě spravit, ale dám novým. Aspoň je nemusim škrabat. Kdysi už byla vařená - o to důkladně, páč plastizolu tam bylo asi 20kg. A to sem podlahu neškrabal
→ George88: ahoj,ta kastle je parádní..našels tam vůbec
díru ?
Krom toho co je na fotkách ještě spodek předních blatníků. šlo by to v pohodě spravit, ale dám novým. Aspoň je nemusim škrabat. Kdysi už byla vařená - o to důkladně, páč plastizolu tam bylo asi 20kg. A to sem podlahu neškrabal
11:42:14
26.05.2010
26.05.2010
Luky
-> George88: A to ti otestujou? Ty auta to tak nemívaly, ne? Já spíš proto, že když se začala řešit legalizace aut pro Rallye Cup, majitel jedné užovky říkal že to řešil s technikem co je na jeho autě špatně a myslím že jeden z problémů byla baterka zapuštěná do podlahy kufru...
Takže bacha
Takže bacha
11:38:30
26.05.2010
26.05.2010
ondie
-> George88: ahoj,ta kastle je parádní..našels tam vůbec díru ?
09:30:55
26.05.2010
26.05.2010
George88
→ Marcius - Ahoj, to bohužel neměl. I když možná tachometr bych mohl najít. Vím že sem měl budíky všechny.
→ Vilda - 180
→ Odstranil se kastlík , ve kterym to bylo za zad. sedačkama, a ten se dal do kufru. Přikreje se to stejnym víkem. Vím že kluci to dávali třeba až přímo na nápravu, ale kvůli manipulaci jsem od toho upustil.
→ Vilda - 180
→ Odstranil se kastlík , ve kterym to bylo za zad. sedačkama, a ten se dal do kufru. Přikreje se to stejnym víkem. Vím že kluci to dávali třeba až přímo na nápravu, ale kvůli manipulaci jsem od toho upustil.
08:31:00
26.05.2010
26.05.2010
Luky
George88napsal: baterku zapustit do kufru
To jako vydlabat díru do kufru a posadit ji co nejníž? Tak to nedělej, nebo to neotestuješ. Je to zásah do deformační zóny
To jako vydlabat díru do kufru a posadit ji co nejníž? Tak to nedělej, nebo to neotestuješ. Je to zásah do deformační zóny
08:13:09
26.05.2010
26.05.2010
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> George88: ahoj, prosím tě neměl bys ještě jeden ten ,,kšilt" na velkej budík ze žigula ? dík moc jinak začíná to pěkně
08:03:42
26.05.2010
26.05.2010
Placko
tiež sa tešim čo s toho bude držím palce
00:08:06
26.05.2010
26.05.2010
Vilda - zrušená registrace
Máš tam setrvák na 180 průměr nebo 190 ? Já právě nechal stočit 190
00:06:13
26.05.2010
26.05.2010
George88
for Vilda - dy to tak vychází. origo sem navážil kolem 8?? To ani nejsou 4kg dole
00:04:53
26.05.2010
26.05.2010
Vilda - zrušená registrace
Ten setrvák je trochu extrém ne? Já mám teda v plánu tam teď taky nechat dát stočenej setrvačník, ale ten má dole tak 4 kila. Tohle je docela síla. Aby pak nebyl problém s volnoběhem.
00:01:29
26.05.2010
26.05.2010
George88
for Vilda - nechtěl jsem, ale musím. To LSo bylo děsně schnilý. Ale tím že se převaří VIN, to bude zpátky LS
for kamikaze - 105 sloužila vyloženě jako dárce karoserie, protože úzký LS se těžko schání
for kamikaze - 105 sloužila vyloženě jako dárce karoserie, protože úzký LS se těžko schání
23:30:24
25.05.2010
25.05.2010
kamikaze
Já bych nechal tu 105 takovou jaká je, nevypadá zle. Ale je to tvoje auto.