skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak že auto jsem koupil 10.10.2008 od mistniho clena Strelicaka
Popis:
papírově Škoda 105 L r.v.1982
Karoserie:
Barva: 4086 modrá pastel
Vsechny dily karoserie puvodní, bez vážnější koroze ( blatníky nesundám abych si tu iluzi neskazil, stejne me vareni nemine )
Predni svetla LS čtyřkovo z nových dílů (originalne maji byt ovalna svetla)
zrcatka Beskydsport z barve vozu
upraveny mechanismus steracu pro delsi chod
zadni okno vymeneno za kus bez vyhrevu
Interiér:
GL palubka + LS budiky
sedačka řidiče Sparco, pojezd felda, zadni zadne (dříve přední sedačky Rapid , zadní gls - oboje černé/fialové, záleží na úhlu pohledu, pojezdy sedaček převařeny z nových eLkových, tak že už nelítají, plus upraven sklápěcí mechanismus z téže důvodu)
koberce ze 136 GL
sportovní volant Momo
pasy Sparco ctyrbod (dříve navíjecí pásy v předu z Felicie )
Hasici přístroj přáškový 2kg
Audio spíš žádné, staré rádio, repro ve dveřích pomalu odstraňuju (sehnal sem pěkné tapeci a nebudu do nich dělat díry)
nově přijdou buď pod pabulku, nebo pod sedačky, jenom něco menšího,
Motor:
Varianta A rapid 742.136 SEDR plus par uprav
Varianta B Motor 781.136 s LEKRem
výfuck ze střeďáku z feldy
Nápravy:
Přední široká maticová, pružiny Omaret vrchy 230 mm a tlumice od p.Kurky tuhost rally (udajne)
( dříve pružiny Saky 250mm, tlumice fenox zigul)
nova tyc rizeni, repasovana prevodka s novym snekem
stabilizator svozil 19mm v gumach Pemit.
Zadní náprava široká kyvka, nový poloosy, štíty brzd v modrém komaxitu, nové vše až na nohavice a kryty ložisek.
Zadní pružiny Omaret vrchy 250 mm a stavitelne tlumiče Spax
(dříve úzká kyvka 310 mm plus mezizávitová guma)
Kola:
Fordacky R13 5,5" 4x108 s druhou roztečí 4x130, sedla v zinku
Pneu semislick Nankang NS-2R 185/60
Kopretiny r13x4,5 Yokohama A539 175/60
-vyvarene, srovnane, bily komaxit
-trubkove matice, povrchova uprava nikl
dříve Jupitery Mk3 ( ukradena )
v záloze: Meteor II (probíhá oprava) s pneu Vraník 175/70 R13
ve sklepě Jupitery Mk2, ovšem stav špatný
Plány:
Montáž druhé sedačky
Výměna převodovky za 5Q
-prevareni tunelu
-nádrž,hrdlo,táhlo řazení s klouby z řízení + průchodka v tunelu
-výměna hadic topení
případně přesun baterky do kufru + příčka mezi tlumiče - snižení nebo zrušení kastliku baterky
Geometrie přední nápravy
-odklony podložením kozlíků
-záklony vložením podložky k silentu hlavice rejdovyho čepu
Všechno až na udělanou převodovku mám, jen chybí odhodlání
STIHNOUT PODZIMNÍ MOST 2017 *1*
V 2015 druhá návštěva Mosteckeho Autodromu s autem
Popis:
papírově Škoda 105 L r.v.1982
Karoserie:
Barva: 4086 modrá pastel
Vsechny dily karoserie puvodní, bez vážnější koroze ( blatníky nesundám abych si tu iluzi neskazil, stejne me vareni nemine )
Predni svetla LS čtyřkovo z nových dílů (originalne maji byt ovalna svetla)
zrcatka Beskydsport z barve vozu
upraveny mechanismus steracu pro delsi chod
zadni okno vymeneno za kus bez vyhrevu
Interiér:
GL palubka + LS budiky
sedačka řidiče Sparco, pojezd felda, zadni zadne (dříve přední sedačky Rapid , zadní gls - oboje černé/fialové, záleží na úhlu pohledu, pojezdy sedaček převařeny z nových eLkových, tak že už nelítají, plus upraven sklápěcí mechanismus z téže důvodu)
koberce ze 136 GL
sportovní volant Momo
pasy Sparco ctyrbod (dříve navíjecí pásy v předu z Felicie )
Hasici přístroj přáškový 2kg
Audio spíš žádné, staré rádio, repro ve dveřích pomalu odstraňuju (sehnal sem pěkné tapeci a nebudu do nich dělat díry)
nově přijdou buď pod pabulku, nebo pod sedačky, jenom něco menšího,
Motor:
Varianta A rapid 742.136 SEDR plus par uprav
Varianta B Motor 781.136 s LEKRem
výfuck ze střeďáku z feldy
Nápravy:
Přední široká maticová, pružiny Omaret vrchy 230 mm a tlumice od p.Kurky tuhost rally (udajne)
( dříve pružiny Saky 250mm, tlumice fenox zigul)
nova tyc rizeni, repasovana prevodka s novym snekem
stabilizator svozil 19mm v gumach Pemit.
Zadní náprava široká kyvka, nový poloosy, štíty brzd v modrém komaxitu, nové vše až na nohavice a kryty ložisek.
Zadní pružiny Omaret vrchy 250 mm a stavitelne tlumiče Spax
(dříve úzká kyvka 310 mm plus mezizávitová guma)
Kola:
Fordacky R13 5,5" 4x108 s druhou roztečí 4x130, sedla v zinku
Pneu semislick Nankang NS-2R 185/60
Kopretiny r13x4,5 Yokohama A539 175/60
-vyvarene, srovnane, bily komaxit
-trubkove matice, povrchova uprava nikl
dříve Jupitery Mk3 ( ukradena )
v záloze: Meteor II (probíhá oprava) s pneu Vraník 175/70 R13
ve sklepě Jupitery Mk2, ovšem stav špatný
Plány:
Montáž druhé sedačky
Výměna převodovky za 5Q
-prevareni tunelu
-nádrž,hrdlo,táhlo řazení s klouby z řízení + průchodka v tunelu
-výměna hadic topení
případně přesun baterky do kufru + příčka mezi tlumiče - snižení nebo zrušení kastliku baterky
Geometrie přední nápravy
-odklony podložením kozlíků
-záklony vložením podložky k silentu hlavice rejdovyho čepu
Všechno až na udělanou převodovku mám, jen chybí odhodlání
STIHNOUT PODZIMNÍ MOST 2017 *1*
V 2015 druhá návštěva Mosteckeho Autodromu s autem
Vojťas / Modrá 105 L(LS) - komentáře:
-> Vojťas: Prosím tě, vedoucí drifter naši skupiny, jsi ty.. tak to asi nebude, jak si myslíš.
-> mirecek.666: -> sikula: uvidime, kam az se to zvrhne... Kazdopadne to porad je o tom meziclanku, tam bude asi hlavni zadrhel



-> mirecek.666 08.07.17 12:44:08: Taky si myslím

To auto nejak "dospelo" splnuje virti standard zavodaku☺
-> Eidy: no jak jsem psal Honzoj -> Vojťas 07.07.17 19:34:36: . Spis sem zatim nemel prilezitost vhodnyho terenu kde bych se nebal to pred zatackou min pribrzdit, at uz kvuli viditelnosti do zatacky, nebo toho ze po zmenach podvozku neznam hranice toho auta. Asi nejlip kdybych si to parkrat vyzkousel na klasickejch gumach, a pak porovnaval s temahle.
A pak taky by to chtelo silnejsi moturek at se to do tech kopcu da honit
A upraven popis
A pak taky by to chtelo silnejsi moturek at se to do tech kopcu da honit

A upraven popis
-> krtik: jak hodne? no jen trochu vpredu, aby nelezly kola tolik ven, vsimnout se toho asi neda, jen musim naohejbat novej kryci plisek mezi pulky narazniku, aby se to prekrylo
-> Tuner#2: tak vecka muzu zase vyrusit podlozenim pricky motoru. Dam niz motor-prevodovku -> podkopne to kola
Pripadne sem mel vnuknuti udelat nastavitelnou pricku v miste uchyceni do kastle
ze by sel vzadu nastavovat odklon
eL profil vhodnyho rozmeru prisroubovanej do kastle jako normalni pricka, a k tomu prisroubovana platle s navarenou trubkou pricky. Pohybovat by se s tim dalo nahoru i dolu, nad spajzkou by pripadne centimetr mista bejt mel. Sesroubovany dvouma M12 sroubama na kazdy strane. Samozrejme dilensky dotazeny reseni.
Ale ted uz by to Vecka delat nemelo, protoze pruziny jsou tak kratky ze to podvazani do "V" nepusti. Podlozeni sem myslel tak 5 mm, aby se to jen lehce vyrovnalo, jen ted nic nemam, zkousel sem to delat z pertinaxu a byl to desnej vojeb, protoze sukackou nejde vyriznout vnitrni prumer... Ale asi to dotahnu do konce kdyz uz jeden mam skoro hotovej
Pripadne sem mel vnuknuti udelat nastavitelnou pricku v miste uchyceni do kastle


Ale ted uz by to Vecka delat nemelo, protoze pruziny jsou tak kratky ze to podvazani do "V" nepusti. Podlozeni sem myslel tak 5 mm, aby se to jen lehce vyrovnalo, jen ted nic nemam, zkousel sem to delat z pertinaxu a byl to desnej vojeb, protoze sukackou nejde vyriznout vnitrni prumer... Ale asi to dotahnu do konce kdyz uz jeden mam skoro hotovej
-> Vojťas 07.07.17 20:56:11: Zadek nezvedej, předek si časem sedne i bez naloženého kufru a bude to OK. Když zvedneš zadek, podkopneš kola a bude to dělat zase Véčka jako jsi měl.
Já koukal na kola, ale gumy jsem nějak přehlídnul. No a jaký jsou zatím pocity?
-> Vojťas: Jak moc jsi ty blatníky vytahoval? Na živo jsem si toho nevšimnul. Je fakt, že jsem čuměl po těch kolech
.

-> Tuner#2: no vlastne kufr je nalozenej, tak ze predek je niz, tudiz nejakou malou podlozku dozadu by to sneslo, a pak by to mohlo byt lepsi. Predek nemam jak snizovat, pruziny rezat nechci.
-> Vojťas 07.07.17 19:34:36: To hrabani vnitrniho kola je dan za tvrdsi zadni pruziny. Taky bych do vracaku potreboval speru.
-> Tuner#2: Resil jsem pak jeste drhnouci desky na prednich brzdach, zatim teda origo, nez to vyresim finalne abych si nekurvil DSka. Tak ze jsem se zatim projel jen parkrat, mimo jine i na Pohofest pres noc v patek a nemuzu rict spatnyho slova. Jen pri ostrejsich zatackach, treba v serpentynach na Adrlak ( Ustecka 21ka ), to prohrabne, coz prisuzuju tomu ze se to nakloni a odlehci se jeste vic zadni kolo. Tak ze to vypada na nutnost silnejsiho stabilizatoru ( ted mam serii ). Ale jinak gumky drzej pekne, jen jeste trosku polaborovat tlak, ted mam 2/2,1 Atm. A jeste bych chtel poladit odklony vepredu. No clovek sahne do jednoho a hned to jede 

-> Vojťas: Vypada to dobre. Co rikas na gumy a podvozek? Uz jsi se projel?
-> Vojťas: zadok nezvysovat,ved predok je jak vysoko 

-> Vojťas 26.05.17 09:36:11: Zadek si už sedat nebude, ten jak složíš a projedeš pár metrů už tak zůstane. Předek si bude ještě sedat dlouho. Takže buď ještě pár set km počkat a nebo lehce snížit předek a je to good. 

-> havlik:
Ale souhlasím.

-> Vojťas: vpředu snížit:)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.05.17 22:42:17: Jak jsem psal, jeste si to sedlo, tohle bylo foto po montazi.
Po projeti je to takto, a to stojim predkem z kopce
foceno kalkulackou, proto na p...
Po projeti je to takto, a to stojim predkem z kopce
foceno kalkulackou, proto na p...
-> Vojťas 25.05.17 20:18:38: Zadek je ještě vysoko, tohle už rozhodně nezvedej 
