skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní info
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
GIM / 105S - komentáře:
o vikendu sem se na ni byl podivat, a sundat blatnik, abych vedel co vsechno bude potreba varit
-> Labros: jeste nevim, taky sou bouchly na vyztuhu. Kamarad klempira mi to bude delat, ale az bude tepleji, tak dam vedet...
-> gim: šly ti vyklepat ty dveře? To by se mi taky hodilo, ale mám je promáčklý v místě výztuhy, takže se bojím, že mám smůlu. Jsou to zrovna jediný dveře na autě, co nejsou shnilý ani orezlý.
auto sem odvez, ale aby vsechno neslo tak snadne se mi nekdo pokousel ukrast bezńzin takze sem pres noc v praze a cestou na chalupu, vytratil hezkejch par litru benzinu, byl povolenej vypustak :-/
paradna masinka..nie je nad vlastne auto

zitra skodovka putuje na chalupu na ustajeni, stodola je zajednana, jeste ji umeju a dam nejaky fotecky jak tedka vypada. Jinak co jsem lakoval zrcatka tak se mi komplet oloupali :-( sem domluvenej s klempirou, ze mi vyklepe pobouchany dvere. Proste bych mel zacit setrit abych to vsechno stihnul. A hlavne se modlim abych to behem pristiho tydne stihnul dat do depozitu.
-> t.h.: diky moc, taky mas peknou karu, barva stejna, rok stejnej, stejny sedacky ;-) jen ja mam esko...
Zdravim krásná škodovka je dsot podobná tý mojí stejná barva sedačky volant už mám taky připravenej fakt pěkná
-> Labros: taky sem na to nevericne koukal, a ptal se jestli to je rez nebo je to takle lakovany :-D hlavni je ze se to hejbe a pristi tyden bych mel frcet domu :-)
-> gim: čoveče tvůj motor mi zevnitř připomíná barvou Majklovo auto zvenčí :))
dneska sem byl na navsteve u mechanika mrknout na auto dovezt nejaky dily, tak prihodim par fotek z rozebiracky
-> Labros: :-) jen zkontroluje stav, kdyz budou ok necha bejt, kdyz ko tak prebrus kliky a new panve
-> gim: nové pánve na starou kliku?
-> Trax: :-D no tak to je dost mozny... Ale doufam ze se zbavim ruznejch musek co to ma, pze zrovna dneska mi to samo od sebe chciplo na florenci, a nevim proc, ale baterka ani neroztocila starterem, tak me tam museli roztlacit, pritom kdyz sem to chcip o pet minut pozdeji bez problemu chytla. Asi bude nejak rozhasenej altik...