skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
NANUČEK
14.3.2023 PRODÁNO.
Auto jsem měl 20 let. Nádherných 20 let.
Po docela dlouhé pauze jsem začal konečne zase něco dělat a pár novinek je.
Stále to ale neni všechno =)
Auto jsem dostal v roce 2003 k 15tým narozeninám od mamky v dezolátnim stavu za učelem se naučit řídít.
Takže polní speciál byl na světě a já vesele prášil na Mladoboleslavsku. Před mamkou ho měl nejaky pan zedník, který neměl absolutně cit k autu.
Na autě za ty léta proběhlo mnoho změn které jsou vidět na fotkách
Budu se snažit popsat aktualni stav a podobu Nanuka =)
Skoda 120 L (emko)
15.12. 1983
Karoserie
Vyvařená, vyvoskovaná, podvozek nastříkán nepřelakem, z lakovny vyjela v únoru 2009 =)
Přední partie jsou předělány z původního emka na užovku, nové dvouoko s držákama, nové kraje masky, nový střed masky se zánovním znakem.
Zánovní chromované narazníky.
Chom kliky
Zadní čelo dostalo opět SPZ, kapota bez dir
nové osvětlení SPZ
Interier
Sedačky jsou světle béžové z Rapida. Ipury na dveřích z GL.
Malý volant značky Wolking. Palubovka z Rapida a lukasy z Felicie.
Strop je z černé koženky vlastní vyroby.
Na zadních bočních oknech a na zadním okně jsou folie
Nějaka ta muzika tam je, ale na to to nejezdí :D
Napravy
Předni z Rapida. Čtyřpístové brzdiče, náboje upravil Vrba, mají středový kroužek o průměru 57mm, rozteč šteftů je 4x100, jsou odlechčené. Nové ložiska SKF
Řízení je zrepasováno a uloženo na nápravnici v tvrdých gumach od Pemita.
Nápravnice je kolem dokola ovařená dle L/A specifikace a vystužené držaky řizení, upravené dorazy.
Vrchní ramena jsou vyrobená trubková s nastavitelným odklonem plus ještě vypodložená 6mm podložkou a uložená v tvrdých gumach od pemita.
Spodní ramena jsou vystužena dle L/A specifikace, vystužené uložení tlumiče a miska dorazu nahrazena 5mm plechem.
Zvětšený záklon rejdového čepu.
Stabilizátor o průměru 19mm je uložen v tvrdých silentblokách od Pemita.
Pružiny (80kn) jsou od Tunera#2. Délka 220mm seřízlé o 1,5 závitu.
Tlumiče přední Nissan Navara.
V kufru je rozpěra mezi tlumiče od Speedpro.
Zadní je vlečka z Rapida, Podélná ramena jsou vystužena dle L/A specifikace, Šikmá ramena jsou rovněž vyztužena podle L/A.
Mezi ramenama a příložkou je lino a staženo novejma šroubama na 100Nm.
Pružiny jsou kyvkové, domky vlečkové,
tlumiče jsou prední z vozu Nissan Patrol.
Poloosy jsou zrepasovány.
Náboje jsou od Vrby převrtány na rozteč 4x100 a svrtány s novejma bubnama, štefty maj délku 60mm
Průchozí podložky o sile 20mm
Převodovka 5q je opravená a upravená od Vrby
SP 4.22, kolečko tachometru 13 zubů
lamela nová, přítlačák fel 1.6. Olej jsem nakonec zvolil 75W-90
upravená táhlo řazení
tvrdý silentblok ze Speedpro
Motor
Motor je původem z Felicie 1.3 MPI.
Má sníženou hlavu o 1mm, Odlechčený setrvačník a odlechčenou řemenici na klice.
Je upravená řemenice na vodní pumpě na drážkový řemen (pumpa originál Rapid 136).
tvrdé silentbloky
Celý motor je osazen vstřikováním BMM
A taková perla jsou svody výfuku vlastní výroby a tlumič výfuku z Nissana GTR
Kolesa
Ats classic 13x7 ET 20 mají na sobě nový bílý komaxit a nové pneu nexen 185/60 13
Rok 2018 přináší pro mě velké změny, proběhlo stěhování a garáž u baráku takže se s tím opět začalo jezdit skoro každý den a kvůli tomu se to muzelo zvedat. Takže auto šlo celé cca o 3cm nahoru plus větší pneu 185/60 13. Dozadu jsem ještě dál přední tlumiče z Patrola. Teď se s tím jezdí jedna báseň. Pár změn ještě proběhlo zvenku jako origo oranžový kryty blinkru a maska zpět se znakem. Stěrače origo a takový nesmysle :-)
14.3.2023 PRODÁNO.
Auto jsem měl 20 let. Nádherných 20 let.
Po docela dlouhé pauze jsem začal konečne zase něco dělat a pár novinek je.
Stále to ale neni všechno =)
Auto jsem dostal v roce 2003 k 15tým narozeninám od mamky v dezolátnim stavu za učelem se naučit řídít.
Takže polní speciál byl na světě a já vesele prášil na Mladoboleslavsku. Před mamkou ho měl nejaky pan zedník, který neměl absolutně cit k autu.
Na autě za ty léta proběhlo mnoho změn které jsou vidět na fotkách
Budu se snažit popsat aktualni stav a podobu Nanuka =)
Skoda 120 L (emko)
15.12. 1983
Karoserie
Vyvařená, vyvoskovaná, podvozek nastříkán nepřelakem, z lakovny vyjela v únoru 2009 =)
Přední partie jsou předělány z původního emka na užovku, nové dvouoko s držákama, nové kraje masky, nový střed masky se zánovním znakem.
Zánovní chromované narazníky.
Chom kliky
Zadní čelo dostalo opět SPZ, kapota bez dir
nové osvětlení SPZ
Interier
Sedačky jsou světle béžové z Rapida. Ipury na dveřích z GL.
Malý volant značky Wolking. Palubovka z Rapida a lukasy z Felicie.
Strop je z černé koženky vlastní vyroby.
Na zadních bočních oknech a na zadním okně jsou folie
Nějaka ta muzika tam je, ale na to to nejezdí :D
Napravy
Předni z Rapida. Čtyřpístové brzdiče, náboje upravil Vrba, mají středový kroužek o průměru 57mm, rozteč šteftů je 4x100, jsou odlechčené. Nové ložiska SKF
Řízení je zrepasováno a uloženo na nápravnici v tvrdých gumach od Pemita.
Nápravnice je kolem dokola ovařená dle L/A specifikace a vystužené držaky řizení, upravené dorazy.
Vrchní ramena jsou vyrobená trubková s nastavitelným odklonem plus ještě vypodložená 6mm podložkou a uložená v tvrdých gumach od pemita.
Spodní ramena jsou vystužena dle L/A specifikace, vystužené uložení tlumiče a miska dorazu nahrazena 5mm plechem.
Zvětšený záklon rejdového čepu.
Stabilizátor o průměru 19mm je uložen v tvrdých silentblokách od Pemita.
Pružiny (80kn) jsou od Tunera#2. Délka 220mm seřízlé o 1,5 závitu.
Tlumiče přední Nissan Navara.
V kufru je rozpěra mezi tlumiče od Speedpro.
Zadní je vlečka z Rapida, Podélná ramena jsou vystužena dle L/A specifikace, Šikmá ramena jsou rovněž vyztužena podle L/A.
Mezi ramenama a příložkou je lino a staženo novejma šroubama na 100Nm.
Pružiny jsou kyvkové, domky vlečkové,
tlumiče jsou prední z vozu Nissan Patrol.
Poloosy jsou zrepasovány.
Náboje jsou od Vrby převrtány na rozteč 4x100 a svrtány s novejma bubnama, štefty maj délku 60mm
Průchozí podložky o sile 20mm
Převodovka 5q je opravená a upravená od Vrby
SP 4.22, kolečko tachometru 13 zubů
lamela nová, přítlačák fel 1.6. Olej jsem nakonec zvolil 75W-90
upravená táhlo řazení
tvrdý silentblok ze Speedpro
Motor
Motor je původem z Felicie 1.3 MPI.
Má sníženou hlavu o 1mm, Odlechčený setrvačník a odlechčenou řemenici na klice.
Je upravená řemenice na vodní pumpě na drážkový řemen (pumpa originál Rapid 136).
tvrdé silentbloky
Celý motor je osazen vstřikováním BMM
A taková perla jsou svody výfuku vlastní výroby a tlumič výfuku z Nissana GTR
Kolesa
Ats classic 13x7 ET 20 mají na sobě nový bílý komaxit a nové pneu nexen 185/60 13
Rok 2018 přináší pro mě velké změny, proběhlo stěhování a garáž u baráku takže se s tím opět začalo jezdit skoro každý den a kvůli tomu se to muzelo zvedat. Takže auto šlo celé cca o 3cm nahoru plus větší pneu 185/60 13. Dozadu jsem ještě dál přední tlumiče z Patrola. Teď se s tím jezdí jedna báseň. Pár změn ještě proběhlo zvenku jako origo oranžový kryty blinkru a maska zpět se znakem. Stěrače origo a takový nesmysle :-)
NanuK - komentáře:
13:26:30
11.02.2024
11.02.2024
Řízek
-> Petrson: -> Matsoft: -> ZdrubT: -> Qwak: Důvodů je více. Nejhlavnější jsou rodina. Tím pádem na Nanuka není vůbec čas. Víc stál než jezdil. Za poslední dva roky co jsem ho měl jel vlastně jen na STK a zpět. Další věc... Přestalo mě to úplně bavit. Celý život mně živilo se vrtat v autě a prostě už toho bylo dost. Totálně jsem změnil celý život a s tím přišla i nechuť ke skodovce. Nevím. Prostě se to vše změnilo. Ale není daleko. Qwak myslím ví. Bylo toho hodně na řešení v osobním životě a prostě to dopadlo tak jak dopadlo. Další z mnoha důvodů co stojí za zmínku je ten, že lidi kolem těchto skvelich aut jsou totální feťáci a mezi ně já patřit nechci. Nemyslím zrovna vás a podobný ale ty co jsou schopny prodávat rapida třeba za 500k. Můj názor na to je prostě takový jaký je a pak když něco potřebuješ a nemají to lidi kolem tebe ale nějaký takový kokot a chce za nějakou pitomost co stala 5 korun třeba bůra. To jako fakt ne.
22:06:05
20.03.2023
20.03.2023
Qwak
....
21:03:14
20.03.2023
20.03.2023
ZdrubT
Sakra, to je škoda.
20:59:20
20.03.2023
20.03.2023
Petrson
-> Matsoft 20.03.23 20:23:44: napsal jsi to přesně...
20:23:44
20.03.2023
20.03.2023
Matsoft
-> Petrson: a kua....
20:01:08
20.03.2023
20.03.2023
Petrson
-> Řízek: hmm to je škoda, co tě vedlo k tomuto rozhodnutí ?
10:53:52
12.02.2021
12.02.2021
Řízek
-> EDoZoNe: Neboj se nic už netrpělivě čekám na jaro
10:35:21
12.02.2021
12.02.2021
EDoZoNe
A to rád vidím, že ses na to nevysral. Bigap
23:51:57
05.04.2020
05.04.2020
Řízek
-> Pavel P@nkáč: v týdnu přijde zásilka od pemita a pak jen ještě sehnat díly kolem uložení. Když neseženu bohužel si to budu muset přecházet ze starých ramen co jsou na autě aktuálně
12:20:22
04.04.2020
04.04.2020
Pavel P@nkáč
-> Řízek:
12:07:47
02.04.2020
02.04.2020
Řízek
Tak ještě sehnat ostatní věci k montáži aby se ramena připravili a jen pak rychle prehodili a je to. Nemá někdo vrchní ramena abych si to z toho vzal?
11:45:48
25.03.2020
25.03.2020
Antony - zrušená registrace
-> Řízek: já posouval pouzdra v horním rameni o 8mm blíž. Ale chce to soustruh a COčko. Pokud to nemáš, volil bych ty nastavitelný ramena.
11:37:52
25.03.2020
25.03.2020
Pavel P@nkáč
-> Řízek: uzky ramena?
22:25:10
24.03.2020
24.03.2020
Řízek
-> ZdrubT: já to právě nepotrebuju o moc. Nebo o moc No tak aby guma zalezl cca 1cm do blatniku. Což by stačilo. Nechci žádný extrémy
22:24:44
24.03.2020
24.03.2020
Kocvin
-> Řízek: Já musel jen uřezat konce těch kozlů, protože mi to nevlezlo zpátky do kastle.. Zbytek bez úprav..
22:19:21
24.03.2020
24.03.2020
ZdrubT
-> Řízek: Koukal jsem na foto 85 jak to máš a pčidáš tak 3mm a bude potřeba upravit nápravnice, aby o ní nedřelo horní rameno. Při velkejch Ačkách na předku to pak huř brzdí.
22:18:33
24.03.2020
24.03.2020
Milan 136
-> Řízek 24.03.20 22:16:12: Rameno bych nezeslaboval. Ale nápravnice jde zakukatit ty rohy, kde by to kolidovalo.
22:16:12
24.03.2020
24.03.2020
Řízek
-> Kocvin: no ale pak budu muset ubrousit napravnici nebo rameno, nebo obojí to je voser
22:11:43
24.03.2020
24.03.2020
Kocvin
-> Řízek: Tak podložit ještě víc a uvidíš.. když tam dáš inbus a profrézuješ otvory až ke kozlíku, tak to vyjde minimálně jednou tolik, než máš teď..
22:03:41
24.03.2020
24.03.2020
Řízek
-> castrol: děkuju -> ZdrubT: -> Tuner#2: Zadek je na můj vkus dobrej ale předek je hodně ven. A to je to bez podložek. Takže budu řešit asi tak, že koupím vrchní nastavitelný ramena. Nebo nevím teď mám vrchní ramena podložený myslím 6mm a je to málo. Potrebuju větší áčko. Nějaké rady jak mimo toho nastavitelného ramena?