skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tuhle Škodu 120 LS jsem poprvé viděl, když mi kámoš povídal, že si kupuje nový auto a že potřebuje druhého řidiče. Jeli jsme pro ní k jednomu dědkovi do Starýho Kolína. Když jsme přijeli na místo a vytáhli jí z garáže, tak jsme viděli tu krásu. Škodovka po prvním majiteli, najeto něco kolem 60 000 km., garážovaná. Jediná její vada byla, že ji starej pán uvařil a naboural pravý přední blatník. Ještě jsme k tomu dostali 2 nový blatníky a 2 nový gumy. Jelikož ji kámoš koupil někdy na podzim, tak přišel s tím, že ji před zimou nastříkáme gumoasvaltem. Když jsme to obrátili na bok, tak jsme zjistili, že krom pár menších děr a sežraný podlahy v kufru a lemu, je v pohodě. Po nějaké době jsem se kámošovi zmínil, že budu muset sehnat nijaké spolehlivé auto na AOS závody. On mi nabídnul LSu. No tím začala éra, kdy spíš byla víc u mě než u něj. Rozhodující bylo, když jsem se po jedněch závodech jel projet a po neskutečný kravině, kterou jsem udělal, jsem to poslal do stráně. Když jsem to sdělil kámošovi, tak se vyjádřil v tom smyslu, že auto po bouračce doma mít nechce a jestli bych si ho od něj teda nevzal. Jelikož jsem ho naboural já a mě to, že byla nabořená moc nevadí, tak jsem mu na to kývnul. A bylo moje.
Úpravy:
Kompletní sedačky z rapida
Palubka z rapida, lehce nastříkaná
Ipury
Daný zrepasovaný motor 120
Centrál na DO
Bílé kryty blinkru
Pokovená boční okna
Zadní kapota z eMka a na ní LR vana
Zelené led parkovačky a osvětlení interiéru
Čtyři hlavní světla, 4 dálky a 4 parkovačky
Zadní vyhřívané okno, s novou gumou
Originílní gumové koberečky
Nové přední okno s novou gumou
Nový lak znovu hrášek, jako origoš.
Mřížkované zadní čelo
Zadní kompletně zrepasovaná široká náprava
Lízátko z garde
Nerezové kryty dveří
Nerezová maska GLS
Skořepinová sedačka s 3bodovými pásy
Přední kompletně zrepasovaná a vyztužená široká náprava
Brzdy:
vpředu čtyřpísty s vrtanýma kotoučema, desky ferodo
vzadu 22prasátka nový bubny
22 hlavní brzdový válec
Muzika:
Rádio Sony 4×50W
Ve předu reproduktory z Octavie
Vzadu nový plato s oválama
Chystá se:
Nové chromované nárazníky
Hranaté mlhovky - koupený, stačí jen vyrobit držáky
Motor 120LS koupen jen ho zrepasovat a poladit
Pružiny od tunera2
Přitvrzené tlumiče
Rozpěra mezy tlumyče
Silnější stabilizázor
Video:
Koupil jsem další auto, tak se na chudáka ani nesáhlo. Doufám, že se to zlepší.
Po delší pauze, co jsem řešil rapida jsem na ní zase začal dělat. Koupil jsem novou zadní gumu okolo okna a dal tam to vyhřejnaný. Jelikož jsem měl občas při závodech problémy jí uchladit tak jsem si tam na to dal spínač. Dále jsem tam namontoval místo dálkových světel ve čtyř-oku hlavní světla, takže už mam 4 parkovačky, 4 hlavní a 4 dálkový světla. V noci to trochu pomůže. No a to je asi všechno co se v poslení době udělalo. Teď šetřim na lak a na nový nápravy.
Kasle už je nastříkaná už jen dveře, kapoty a čela. Už jsou tam i nový skla i s gumama.
23.2.2008
Auto už má teda skoro hotovej lak. Ještě nám chybí přední kapota, jelikož ta původní byla prorezlá skrz naskrz, tak jsme připravili jinou a rovnou jsme jí prodloužili o 14mm. Teď čeká na vykytování a nastříkání. Neni ještě hotové přední čelo, protože jsme tam plánovali navařit tažný oko nakonec na to nedošlo. Jentak ze srandy jsme tam namontovali Atska vzádu 7 palcový a ve předu 6, jak jsou vidět na fotkách. Když jsme se vraceli s posledního focení tak se mi kola sundaly dřív než jsem plánoval a zadní kolo mě za jízdy předběhlo. Odnes to lem blatníku jak venkovní tak vnitřní. V dohledný době se chystá kompletní výměna zadní napravy i s převodovkou. Máme částečně připravenou širokou se 4q. Musí je ještě dostříkat zbytek věcí a udělat nejaké opravy na laku. A samozřejmě opravit ten lem.
Zadní široká náprava už je na autě je postavena většinou z nových dílů, zustaly jen poloosy a bubny.
5.5.2009 O letošních velikonocích jsem konečně dokopal lakýrníka aby to auto dostříkal, tak že auto už je celý v jedný barvě. Od loňských prázdnin sem se snažil vychytat mouchy na zadní nápravě a stále se nedaří. neustále nám teče olej do bubnu a nedávno prasknul i buben. Sehnal jsem konečně prostřední díl nerezový masky, tak jsem jí tam nasadil. Auto jsem osadil i alarmem. v nejbližší době bych chtěl udělat ten motor a sehnat nějakou tu nápravu brzdy jsou už připravený.
23. 5. 2010 Udělal jsem si nový zadní plato a osadil ho přípásmama. Poslední dobou má furt nějakou nemoc tak spíš stojí. Přes zimu jsem vyměnil zase gufera tak to snad nepoteče, ale ještě budu muset dát novou poloosu. Koupil jsem si taky skořepinu je sice jetá ale dobře drží. Taky jsem to dal v zádu na převařáky.
29.11.2010 Tak mi propadla technická, poloosu jsem pořát nevyměnit. Auto je zazimovaný ale doufám že se na jaře do něj zase pustím. Zvažuju novou představu že bych z toho udělal závodní auto, ale zatím nevím uvidíme po technycký.
11.7.2011 Jelikož jsem koupil feldu a rapid půjde do šrotu tak budu potřebovat auto na rallye. Je to moje první auto a je mi ho líto, tak ho zprovozním a udělám z něj závoďáka v origo kabátu. Představa je že bude na oko seriová ale jinak upravená na závody. Začal jsem tím, že jsem vymění poloosu a opravyl zadní nápravu k tomu se tam usídily 22 prasátka. Proto že nejelo už asi rok, tak jsem musel utrhnout spojku a odešel palec a víčko rozdělovače. Teď mě čeka výměna celého brzdového potrubí a příprava na zástavbu 4pístových brzdičů. Samozdřejmě s tím opravíme posilovač, pedálovou konzoly a spojkové vedení. Přední náprava projde rozšířením, vyztužením a také plánujemde sportovní podvozek.
29.10.2011 Nová náprava je na svém místě, prozatím jsme tam dali péra by Saky a tlumiče ze žigula. Po seřízený sbíhavosti jsem byslelže se ovládání vozidla troch zlepší, ale ještě to není podle mích představ. I přes repasi převodky řízení je stále vůle na řízení. Dali jsme tam novou převodku ale vůle nezanikla. Dneska jsem to byl otestovat na ploché dráze ve Slaném. Zadriftoval jsem si pěkně, ale auto ještě nefunguje podle mích představ. Po příjezdu domů jsem auto zazimoval.
10.1.2012 Čekám na péra od Tunera2, tak mezitím řeším posilovač brzd zatím neůzpěšně. Vymonbtoval jsem z Rapida vunkční posilovač na 19 brzdovej váleček a pak jsem ho předělal na 22 ale zas nefungoval. Zkusil jsem i novouz podtlakovou hadici a nic. Už nevím co stím.
15.4.2012 Prošel jsem technickou a hned jsem jí zapřáhnul do stěhování. Postupně dolaďuji nějaké mouchy.
28.4.2012 O tomto výkendu se jelal Rallye Praha Revival konečně se namě dostla řada a mohl jsem se zúčasnit. Ke všemu překvapeni jsme se umístili na třetím místě ve skupině a 16 celkově. Behem závodu jsme měli nějaké komplikace, ale s pomocí soupeřůjsme to zvládli. Jen teď musím všechno opravit.
Úpravy:
Kompletní sedačky z rapida
Palubka z rapida, lehce nastříkaná
Ipury
Daný zrepasovaný motor 120
Centrál na DO
Bílé kryty blinkru
Pokovená boční okna
Zadní kapota z eMka a na ní LR vana
Zelené led parkovačky a osvětlení interiéru
Čtyři hlavní světla, 4 dálky a 4 parkovačky
Zadní vyhřívané okno, s novou gumou
Originílní gumové koberečky
Nové přední okno s novou gumou
Nový lak znovu hrášek, jako origoš.
Mřížkované zadní čelo
Zadní kompletně zrepasovaná široká náprava
Lízátko z garde
Nerezové kryty dveří
Nerezová maska GLS
Skořepinová sedačka s 3bodovými pásy
Přední kompletně zrepasovaná a vyztužená široká náprava
Brzdy:
vpředu čtyřpísty s vrtanýma kotoučema, desky ferodo
vzadu 22prasátka nový bubny
22 hlavní brzdový válec
Muzika:
Rádio Sony 4×50W
Ve předu reproduktory z Octavie
Vzadu nový plato s oválama
Chystá se:
Nové chromované nárazníky
Hranaté mlhovky - koupený, stačí jen vyrobit držáky
Motor 120LS koupen jen ho zrepasovat a poladit
Pružiny od tunera2
Přitvrzené tlumiče
Rozpěra mezy tlumyče
Silnější stabilizázor
Video:
Koupil jsem další auto, tak se na chudáka ani nesáhlo. Doufám, že se to zlepší.
Po delší pauze, co jsem řešil rapida jsem na ní zase začal dělat. Koupil jsem novou zadní gumu okolo okna a dal tam to vyhřejnaný. Jelikož jsem měl občas při závodech problémy jí uchladit tak jsem si tam na to dal spínač. Dále jsem tam namontoval místo dálkových světel ve čtyř-oku hlavní světla, takže už mam 4 parkovačky, 4 hlavní a 4 dálkový světla. V noci to trochu pomůže. No a to je asi všechno co se v poslení době udělalo. Teď šetřim na lak a na nový nápravy.
Kasle už je nastříkaná už jen dveře, kapoty a čela. Už jsou tam i nový skla i s gumama.
23.2.2008
Auto už má teda skoro hotovej lak. Ještě nám chybí přední kapota, jelikož ta původní byla prorezlá skrz naskrz, tak jsme připravili jinou a rovnou jsme jí prodloužili o 14mm. Teď čeká na vykytování a nastříkání. Neni ještě hotové přední čelo, protože jsme tam plánovali navařit tažný oko nakonec na to nedošlo. Jentak ze srandy jsme tam namontovali Atska vzádu 7 palcový a ve předu 6, jak jsou vidět na fotkách. Když jsme se vraceli s posledního focení tak se mi kola sundaly dřív než jsem plánoval a zadní kolo mě za jízdy předběhlo. Odnes to lem blatníku jak venkovní tak vnitřní. V dohledný době se chystá kompletní výměna zadní napravy i s převodovkou. Máme částečně připravenou širokou se 4q. Musí je ještě dostříkat zbytek věcí a udělat nejaké opravy na laku. A samozřejmě opravit ten lem.
Zadní široká náprava už je na autě je postavena většinou z nových dílů, zustaly jen poloosy a bubny.
5.5.2009 O letošních velikonocích jsem konečně dokopal lakýrníka aby to auto dostříkal, tak že auto už je celý v jedný barvě. Od loňských prázdnin sem se snažil vychytat mouchy na zadní nápravě a stále se nedaří. neustále nám teče olej do bubnu a nedávno prasknul i buben. Sehnal jsem konečně prostřední díl nerezový masky, tak jsem jí tam nasadil. Auto jsem osadil i alarmem. v nejbližší době bych chtěl udělat ten motor a sehnat nějakou tu nápravu brzdy jsou už připravený.
23. 5. 2010 Udělal jsem si nový zadní plato a osadil ho přípásmama. Poslední dobou má furt nějakou nemoc tak spíš stojí. Přes zimu jsem vyměnil zase gufera tak to snad nepoteče, ale ještě budu muset dát novou poloosu. Koupil jsem si taky skořepinu je sice jetá ale dobře drží. Taky jsem to dal v zádu na převařáky.
29.11.2010 Tak mi propadla technická, poloosu jsem pořát nevyměnit. Auto je zazimovaný ale doufám že se na jaře do něj zase pustím. Zvažuju novou představu že bych z toho udělal závodní auto, ale zatím nevím uvidíme po technycký.
11.7.2011 Jelikož jsem koupil feldu a rapid půjde do šrotu tak budu potřebovat auto na rallye. Je to moje první auto a je mi ho líto, tak ho zprovozním a udělám z něj závoďáka v origo kabátu. Představa je že bude na oko seriová ale jinak upravená na závody. Začal jsem tím, že jsem vymění poloosu a opravyl zadní nápravu k tomu se tam usídily 22 prasátka. Proto že nejelo už asi rok, tak jsem musel utrhnout spojku a odešel palec a víčko rozdělovače. Teď mě čeka výměna celého brzdového potrubí a příprava na zástavbu 4pístových brzdičů. Samozdřejmě s tím opravíme posilovač, pedálovou konzoly a spojkové vedení. Přední náprava projde rozšířením, vyztužením a také plánujemde sportovní podvozek.
29.10.2011 Nová náprava je na svém místě, prozatím jsme tam dali péra by Saky a tlumiče ze žigula. Po seřízený sbíhavosti jsem byslelže se ovládání vozidla troch zlepší, ale ještě to není podle mích představ. I přes repasi převodky řízení je stále vůle na řízení. Dali jsme tam novou převodku ale vůle nezanikla. Dneska jsem to byl otestovat na ploché dráze ve Slaném. Zadriftoval jsem si pěkně, ale auto ještě nefunguje podle mích představ. Po příjezdu domů jsem auto zazimoval.
10.1.2012 Čekám na péra od Tunera2, tak mezitím řeším posilovač brzd zatím neůzpěšně. Vymonbtoval jsem z Rapida vunkční posilovač na 19 brzdovej váleček a pak jsem ho předělal na 22 ale zas nefungoval. Zkusil jsem i novouz podtlakovou hadici a nic. Už nevím co stím.
15.4.2012 Prošel jsem technickou a hned jsem jí zapřáhnul do stěhování. Postupně dolaďuji nějaké mouchy.
28.4.2012 O tomto výkendu se jelal Rallye Praha Revival konečně se namě dostla řada a mohl jsem se zúčasnit. Ke všemu překvapeni jsme se umístili na třetím místě ve skupině a 16 celkově. Behem závodu jsme měli nějaké komplikace, ale s pomocí soupeřůjsme to zvládli. Jen teď musím všechno opravit.
Ouža - komentáře:
13:05:26
04.02.2016
04.02.2016
ZdrubT
-> zdrub: Dáme tohle auto zas dohromady???
21:57:39
15.04.2012
15.04.2012
johaning
-> zdrub: tak aspon ze tak,tak hlavne davej na sebe bacha a snad se potkame na Kladne a pokecame
21:47:53
15.04.2012
15.04.2012
zdrub
jo hned se hodila
21:34:15
15.04.2012
15.04.2012
johaning
-> zdrub: tose to jezdi co???
18:03:43
09.03.2012
09.03.2012
Bucin
-> zdrub: krásná pérka snad mi už také brzo dorazí
14:18:47
10.01.2012
10.01.2012
oppik
-> ZdrubT: užovky tayk dělají ale v trochu jiným měřítku :-))
11:14:59
03.09.2011
03.09.2011
ZdrubT
-> zdrub: Bratříčku, ta náprava vypadá parádně, nechceš udělat i tu mou modro bílou?
22:55:15
02.09.2011
02.09.2011
zdrub
-> Šulda: Nevím nechtělo se mi to předělávat a taky ŠKODA 130 RS jezdila se šnekem.
22:17:30
02.09.2011
02.09.2011
Šulda
proč maticové řízení ?
11:36:57
05.02.2008
05.02.2008
myschaak AZNP K.Hora
-> alesek - 105 S: no tak já vím něco o roce 1983,že to auto pak nebude na normální ježdění tak to je snad jasný a pokud nevyjde ta krajská tak aspoň ta klubová....
11:30:10
05.02.2008
05.02.2008
alesek - 105 S
Jo a ještě jedna věc, teď už si nejsem jistý ani tím TP, jak jsem psal . Možná že i po krajské testaci zůstává.
11:00:14
05.02.2008
05.02.2008
alesek - 105 S
Omlouvám se za mylné info, teď jsem koukal na pravidla,rok 1952 beru zpět . Ale stejně, požadavky ke krajské testaci jsou tak přísné, že auto musí být opravdu jak ze škatulky. Kromě toho auto přijde o TP, a navíc vozidlo označené jako historické dle pravidel není možné používat k běžnému ježdění. Dříve platilo (alespoň dle mých informací - viz odkaz), že povinné ručení kleslo na 3/12 při klubové a 1/12 při krajské testaci. Přesto že moje auto má pouze klubovou, platím 1/12, takže nevidím důvod, proč mít V-značky.
08:44:15
05.02.2008
05.02.2008
MATTESS
-> havlik: tak jsem asi viděl UFO - eRko na Véčkách
08:28:13
05.02.2008
05.02.2008
havlik
-> alesek - 105 S: jo a to ti nakukal kdo že sou jen do roku 1952?
07:32:14
05.02.2008
05.02.2008
alesek - 105 S
Pánové, RZ s Véčkama nemáte šanci dostat, ty jsou pouze pro vozy do r.v. 1952, které absolvují krajskou testaci. Samozřejmě můžete absolvovat klubovou testaci hist. vozidel u některého vet. klubu. Klubová testace není tak přísná, můžou ji absolvovat auta do r.v. 1983, pro letošní rok možná i 1984, nevím přesně. Sám jsem se svou užovkou na testaci byl a v poho, ale!!! auto musí být v opravdu hodně dobrém stavu, s originálními díly, tzn. žádné spoilery, mračítka, apod., povoleny jsou pouze dobové doplňky, např. prvky lepší výbavy toho samého typu auta. Co se týká Myschaakovy GLS, tak aspoň podle fotek bych řekl, že projde bez problému. U Tvého auta si nejsem jistý, nevím jak by se komisaři tvářili na to křídlo nebo IPURovou palubku ale nechci Tě zrazovat. Jinak první testace stojí 2000 Kč, každá další potom cca 100 Kč (opakuje se každý rok) ale platíte jen 1/12 pojištění, takže do roka se to vrátí. Jinak absolvováním klubové testace nejste osvobozeni od STK a emisí. Podrobnosti na sweb.cz/podjestedsky.klub
/testace.htm. Přeji hodně štěstí!
21:11:28
26.01.2008
26.01.2008
myschaak AZNP K.Hora
taky chcu 1979 gls postavit na Včka ale zas můžu říct že je asi v lepším stavu než tvá a bojím se toho jestli vezmou tu mou...dle mě bys musel mít asi trochu jinej stav aby vzali 120cu na Včka....tím nijak neříkám že máš horší auto než já,nebo nehezký...tvoje se mi líbí,byla by z ní ještě krasavice!
13:16:25
25.01.2008
25.01.2008
janos
18:55:39
24.01.2008
24.01.2008
zdrub
Tak jsem dostal novej nápad že bych auto přiihlásil na veteránský papíry. Jestli s tim náte někdo zkušenosti tak se nebudu bránit radám a názorům.
14:45:24
25.12.2007
25.12.2007
rodny3 - zrušená registrace
-> LPG Sprint: naprostej souhlas