skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tuhle Škodu 120 LS jsem poprvé viděl, když mi kámoš povídal, že si kupuje nový auto a že potřebuje druhého řidiče. Jeli jsme pro ní k jednomu dědkovi do Starýho Kolína. Když jsme přijeli na místo a vytáhli jí z garáže, tak jsme viděli tu krásu. Škodovka po prvním majiteli, najeto něco kolem 60 000 km., garážovaná. Jediná její vada byla, že ji starej pán uvařil a naboural pravý přední blatník. Ještě jsme k tomu dostali 2 nový blatníky a 2 nový gumy. Jelikož ji kámoš koupil někdy na podzim, tak přišel s tím, že ji před zimou nastříkáme gumoasvaltem. Když jsme to obrátili na bok, tak jsme zjistili, že krom pár menších děr a sežraný podlahy v kufru a lemu, je v pohodě. Po nějaké době jsem se kámošovi zmínil, že budu muset sehnat nijaké spolehlivé auto na AOS závody. On mi nabídnul LSu. No tím začala éra, kdy spíš byla víc u mě než u něj. Rozhodující bylo, když jsem se po jedněch závodech jel projet a po neskutečný kravině, kterou jsem udělal, jsem to poslal do stráně. Když jsem to sdělil kámošovi, tak se vyjádřil v tom smyslu, že auto po bouračce doma mít nechce a jestli bych si ho od něj teda nevzal. Jelikož jsem ho naboural já a mě to, že byla nabořená moc nevadí, tak jsem mu na to kývnul. A bylo moje.
Úpravy:
Kompletní sedačky z rapida
Palubka z rapida, lehce nastříkaná
Ipury
Daný zrepasovaný motor 120
Centrál na DO
Bílé kryty blinkru
Pokovená boční okna
Zadní kapota z eMka a na ní LR vana
Zelené led parkovačky a osvětlení interiéru
Čtyři hlavní světla, 4 dálky a 4 parkovačky
Zadní vyhřívané okno, s novou gumou
Originílní gumové koberečky
Nové přední okno s novou gumou
Nový lak znovu hrášek, jako origoš.
Mřížkované zadní čelo
Zadní kompletně zrepasovaná široká náprava
Lízátko z garde
Nerezové kryty dveří
Nerezová maska GLS
Skořepinová sedačka s 3bodovými pásy
Přední kompletně zrepasovaná a vyztužená široká náprava
Brzdy:
vpředu čtyřpísty s vrtanýma kotoučema, desky ferodo
vzadu 22prasátka nový bubny
22 hlavní brzdový válec
Muzika:
Rádio Sony 4×50W
Ve předu reproduktory z Octavie
Vzadu nový plato s oválama
Chystá se:
Nové chromované nárazníky
Hranaté mlhovky - koupený, stačí jen vyrobit držáky
Motor 120LS koupen jen ho zrepasovat a poladit
Pružiny od tunera2
Přitvrzené tlumiče
Rozpěra mezy tlumyče
Silnější stabilizázor
Video:
Koupil jsem další auto, tak se na chudáka ani nesáhlo. Doufám, že se to zlepší.
Po delší pauze, co jsem řešil rapida jsem na ní zase začal dělat. Koupil jsem novou zadní gumu okolo okna a dal tam to vyhřejnaný. Jelikož jsem měl občas při závodech problémy jí uchladit tak jsem si tam na to dal spínač. Dále jsem tam namontoval místo dálkových světel ve čtyř-oku hlavní světla, takže už mam 4 parkovačky, 4 hlavní a 4 dálkový světla. V noci to trochu pomůže. No a to je asi všechno co se v poslení době udělalo. Teď šetřim na lak a na nový nápravy.
Kasle už je nastříkaná už jen dveře, kapoty a čela. Už jsou tam i nový skla i s gumama.
23.2.2008
Auto už má teda skoro hotovej lak. Ještě nám chybí přední kapota, jelikož ta původní byla prorezlá skrz naskrz, tak jsme připravili jinou a rovnou jsme jí prodloužili o 14mm. Teď čeká na vykytování a nastříkání. Neni ještě hotové přední čelo, protože jsme tam plánovali navařit tažný oko nakonec na to nedošlo. Jentak ze srandy jsme tam namontovali Atska vzádu 7 palcový a ve předu 6, jak jsou vidět na fotkách. Když jsme se vraceli s posledního focení tak se mi kola sundaly dřív než jsem plánoval a zadní kolo mě za jízdy předběhlo. Odnes to lem blatníku jak venkovní tak vnitřní. V dohledný době se chystá kompletní výměna zadní napravy i s převodovkou. Máme částečně připravenou širokou se 4q. Musí je ještě dostříkat zbytek věcí a udělat nejaké opravy na laku. A samozřejmě opravit ten lem.
Zadní široká náprava už je na autě je postavena většinou z nových dílů, zustaly jen poloosy a bubny.
5.5.2009 O letošních velikonocích jsem konečně dokopal lakýrníka aby to auto dostříkal, tak že auto už je celý v jedný barvě. Od loňských prázdnin sem se snažil vychytat mouchy na zadní nápravě a stále se nedaří. neustále nám teče olej do bubnu a nedávno prasknul i buben. Sehnal jsem konečně prostřední díl nerezový masky, tak jsem jí tam nasadil. Auto jsem osadil i alarmem. v nejbližší době bych chtěl udělat ten motor a sehnat nějakou tu nápravu brzdy jsou už připravený.
23. 5. 2010 Udělal jsem si nový zadní plato a osadil ho přípásmama. Poslední dobou má furt nějakou nemoc tak spíš stojí. Přes zimu jsem vyměnil zase gufera tak to snad nepoteče, ale ještě budu muset dát novou poloosu. Koupil jsem si taky skořepinu je sice jetá ale dobře drží. Taky jsem to dal v zádu na převařáky.
29.11.2010 Tak mi propadla technická, poloosu jsem pořát nevyměnit. Auto je zazimovaný ale doufám že se na jaře do něj zase pustím. Zvažuju novou představu že bych z toho udělal závodní auto, ale zatím nevím uvidíme po technycký.
11.7.2011 Jelikož jsem koupil feldu a rapid půjde do šrotu tak budu potřebovat auto na rallye. Je to moje první auto a je mi ho líto, tak ho zprovozním a udělám z něj závoďáka v origo kabátu. Představa je že bude na oko seriová ale jinak upravená na závody. Začal jsem tím, že jsem vymění poloosu a opravyl zadní nápravu k tomu se tam usídily 22 prasátka. Proto že nejelo už asi rok, tak jsem musel utrhnout spojku a odešel palec a víčko rozdělovače. Teď mě čeka výměna celého brzdového potrubí a příprava na zástavbu 4pístových brzdičů. Samozdřejmě s tím opravíme posilovač, pedálovou konzoly a spojkové vedení. Přední náprava projde rozšířením, vyztužením a také plánujemde sportovní podvozek.
29.10.2011 Nová náprava je na svém místě, prozatím jsme tam dali péra by Saky a tlumiče ze žigula. Po seřízený sbíhavosti jsem byslelže se ovládání vozidla troch zlepší, ale ještě to není podle mích představ. I přes repasi převodky řízení je stále vůle na řízení. Dali jsme tam novou převodku ale vůle nezanikla. Dneska jsem to byl otestovat na ploché dráze ve Slaném. Zadriftoval jsem si pěkně, ale auto ještě nefunguje podle mích představ. Po příjezdu domů jsem auto zazimoval.
10.1.2012 Čekám na péra od Tunera2, tak mezitím řeším posilovač brzd zatím neůzpěšně. Vymonbtoval jsem z Rapida vunkční posilovač na 19 brzdovej váleček a pak jsem ho předělal na 22 ale zas nefungoval. Zkusil jsem i novouz podtlakovou hadici a nic. Už nevím co stím.
15.4.2012 Prošel jsem technickou a hned jsem jí zapřáhnul do stěhování. Postupně dolaďuji nějaké mouchy.
28.4.2012 O tomto výkendu se jelal Rallye Praha Revival konečně se namě dostla řada a mohl jsem se zúčasnit. Ke všemu překvapeni jsme se umístili na třetím místě ve skupině a 16 celkově. Behem závodu jsme měli nějaké komplikace, ale s pomocí soupeřůjsme to zvládli. Jen teď musím všechno opravit.
Úpravy:
Kompletní sedačky z rapida
Palubka z rapida, lehce nastříkaná
Ipury
Daný zrepasovaný motor 120
Centrál na DO
Bílé kryty blinkru
Pokovená boční okna
Zadní kapota z eMka a na ní LR vana
Zelené led parkovačky a osvětlení interiéru
Čtyři hlavní světla, 4 dálky a 4 parkovačky
Zadní vyhřívané okno, s novou gumou
Originílní gumové koberečky
Nové přední okno s novou gumou
Nový lak znovu hrášek, jako origoš.
Mřížkované zadní čelo
Zadní kompletně zrepasovaná široká náprava
Lízátko z garde
Nerezové kryty dveří
Nerezová maska GLS
Skořepinová sedačka s 3bodovými pásy
Přední kompletně zrepasovaná a vyztužená široká náprava
Brzdy:
vpředu čtyřpísty s vrtanýma kotoučema, desky ferodo
vzadu 22prasátka nový bubny
22 hlavní brzdový válec
Muzika:
Rádio Sony 4×50W
Ve předu reproduktory z Octavie
Vzadu nový plato s oválama
Chystá se:
Nové chromované nárazníky
Hranaté mlhovky - koupený, stačí jen vyrobit držáky
Motor 120LS koupen jen ho zrepasovat a poladit
Pružiny od tunera2
Přitvrzené tlumiče
Rozpěra mezy tlumyče
Silnější stabilizázor
Video:
Koupil jsem další auto, tak se na chudáka ani nesáhlo. Doufám, že se to zlepší.
Po delší pauze, co jsem řešil rapida jsem na ní zase začal dělat. Koupil jsem novou zadní gumu okolo okna a dal tam to vyhřejnaný. Jelikož jsem měl občas při závodech problémy jí uchladit tak jsem si tam na to dal spínač. Dále jsem tam namontoval místo dálkových světel ve čtyř-oku hlavní světla, takže už mam 4 parkovačky, 4 hlavní a 4 dálkový světla. V noci to trochu pomůže. No a to je asi všechno co se v poslení době udělalo. Teď šetřim na lak a na nový nápravy.
Kasle už je nastříkaná už jen dveře, kapoty a čela. Už jsou tam i nový skla i s gumama.
23.2.2008
Auto už má teda skoro hotovej lak. Ještě nám chybí přední kapota, jelikož ta původní byla prorezlá skrz naskrz, tak jsme připravili jinou a rovnou jsme jí prodloužili o 14mm. Teď čeká na vykytování a nastříkání. Neni ještě hotové přední čelo, protože jsme tam plánovali navařit tažný oko nakonec na to nedošlo. Jentak ze srandy jsme tam namontovali Atska vzádu 7 palcový a ve předu 6, jak jsou vidět na fotkách. Když jsme se vraceli s posledního focení tak se mi kola sundaly dřív než jsem plánoval a zadní kolo mě za jízdy předběhlo. Odnes to lem blatníku jak venkovní tak vnitřní. V dohledný době se chystá kompletní výměna zadní napravy i s převodovkou. Máme částečně připravenou širokou se 4q. Musí je ještě dostříkat zbytek věcí a udělat nejaké opravy na laku. A samozřejmě opravit ten lem.
Zadní široká náprava už je na autě je postavena většinou z nových dílů, zustaly jen poloosy a bubny.
5.5.2009 O letošních velikonocích jsem konečně dokopal lakýrníka aby to auto dostříkal, tak že auto už je celý v jedný barvě. Od loňských prázdnin sem se snažil vychytat mouchy na zadní nápravě a stále se nedaří. neustále nám teče olej do bubnu a nedávno prasknul i buben. Sehnal jsem konečně prostřední díl nerezový masky, tak jsem jí tam nasadil. Auto jsem osadil i alarmem. v nejbližší době bych chtěl udělat ten motor a sehnat nějakou tu nápravu brzdy jsou už připravený.
23. 5. 2010 Udělal jsem si nový zadní plato a osadil ho přípásmama. Poslední dobou má furt nějakou nemoc tak spíš stojí. Přes zimu jsem vyměnil zase gufera tak to snad nepoteče, ale ještě budu muset dát novou poloosu. Koupil jsem si taky skořepinu je sice jetá ale dobře drží. Taky jsem to dal v zádu na převařáky.
29.11.2010 Tak mi propadla technická, poloosu jsem pořát nevyměnit. Auto je zazimovaný ale doufám že se na jaře do něj zase pustím. Zvažuju novou představu že bych z toho udělal závodní auto, ale zatím nevím uvidíme po technycký.
11.7.2011 Jelikož jsem koupil feldu a rapid půjde do šrotu tak budu potřebovat auto na rallye. Je to moje první auto a je mi ho líto, tak ho zprovozním a udělám z něj závoďáka v origo kabátu. Představa je že bude na oko seriová ale jinak upravená na závody. Začal jsem tím, že jsem vymění poloosu a opravyl zadní nápravu k tomu se tam usídily 22 prasátka. Proto že nejelo už asi rok, tak jsem musel utrhnout spojku a odešel palec a víčko rozdělovače. Teď mě čeka výměna celého brzdového potrubí a příprava na zástavbu 4pístových brzdičů. Samozdřejmě s tím opravíme posilovač, pedálovou konzoly a spojkové vedení. Přední náprava projde rozšířením, vyztužením a také plánujemde sportovní podvozek.
29.10.2011 Nová náprava je na svém místě, prozatím jsme tam dali péra by Saky a tlumiče ze žigula. Po seřízený sbíhavosti jsem byslelže se ovládání vozidla troch zlepší, ale ještě to není podle mích představ. I přes repasi převodky řízení je stále vůle na řízení. Dali jsme tam novou převodku ale vůle nezanikla. Dneska jsem to byl otestovat na ploché dráze ve Slaném. Zadriftoval jsem si pěkně, ale auto ještě nefunguje podle mích představ. Po příjezdu domů jsem auto zazimoval.
10.1.2012 Čekám na péra od Tunera2, tak mezitím řeším posilovač brzd zatím neůzpěšně. Vymonbtoval jsem z Rapida vunkční posilovač na 19 brzdovej váleček a pak jsem ho předělal na 22 ale zas nefungoval. Zkusil jsem i novouz podtlakovou hadici a nic. Už nevím co stím.
15.4.2012 Prošel jsem technickou a hned jsem jí zapřáhnul do stěhování. Postupně dolaďuji nějaké mouchy.
28.4.2012 O tomto výkendu se jelal Rallye Praha Revival konečně se namě dostla řada a mohl jsem se zúčasnit. Ke všemu překvapeni jsme se umístili na třetím místě ve skupině a 16 celkově. Behem závodu jsme měli nějaké komplikace, ale s pomocí soupeřůjsme to zvládli. Jen teď musím všechno opravit.
Ouža - komentáře:
23:43:17
24.12.2007
24.12.2007
zdrub
-> LPG Sprint: Ty mi taky polip prdel ty odborníku
11:39:47
24.12.2007
24.12.2007
LPG Sprint
-> rodny3: -> zdrub: Mno pánové já si myslim že si nemáte co vyčítat jeden zničí na co příjde (rozuměj že to rozebere, ale už nedá z5) a ten druhej si už ty auta kupuje v rozkladu, teda až na to poslední, takže klidněte vášně a Šťastný a veselí ;-)
10:59:45
23.12.2007
23.12.2007
rodny3 - zrušená registrace
-> zdrub: zatim ve srotu neskoncila zadna sade moji rukou,vzdy jsem je poslal dal,nekomu dalsimu...a co s nima udelaly oni to uz neni muj problem....
14:56:50
05.12.2007
05.12.2007
zdrub
-> UltraFan.: Je to chudák ale tohle je jediný jeho auto který neskončilo ve šrotu.
14:55:28
05.12.2007
05.12.2007
zdrub
-> Tumanek: Počkej a tydy v inzerci ho jistě najdeš.
-> Domajz: No uvidíme budu mít doma oboje a co se mi tam bude líbyt víc to tam dám.
-> Domajz: No uvidíme budu mít doma oboje a co se mi tam bude líbyt víc to tam dám.
14:44:03
11.09.2007
11.09.2007
Tumanek
neviete mi niekto poradit kde by som mohol zohnat KRIDLO ake ma na tej predposlednej fotke?...please a piste POSTU...dik :)
17:26:33
10.06.2007
10.06.2007
Domajz
nedávej tam tu masku z GLS... nechej tam plastovou LS... bude to lepčí. Ty GLSovský věci tam tedka rve každý... ale origoš je stejně nejlepší no fakt a taky chválím nápad nechat zelenej hrášek, jinak k co dodat k tomu kreši, stát se to může každýmu ale je píčovina provádět nějaký krosy s zachovalejma veteránama ://
23:00:18
31.05.2007
31.05.2007
Apple STS Chvojkovice-Brod
01:13:28
07.05.2007
07.05.2007
Vilda - zrušená registrace
Tohle fakt nepochopim.. to auto je někde schovaný v garáži, pak po sto letech se s ním vyjede a hned se zboří
16:35:56
24.04.2007
24.04.2007
UltraFan.
chudak skodovka, chudak Rodny