skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
.:Prodáno:.
Máte také "užovku"? Dobře, klidně mějte, ale vězte, že ne takovou, jako je Jakubova Škoda 120 GLS. Já nejsem zas takový odborník po technické stránce motoru, jako Jakub, takže nějaké detaily Vám rád zodpoví on, ale mě stačí vědět, že tam jsou nové zdvihátka, trochu jiná vačka (260/260 z 110 LS), kratší vahadla...(jestě by to chtělo udělat hlavu), ale i tak to jede jak z praku!!! Protože mám doma Fiestu 1.3 enduro a Berlingo 2.0 HDI, tak jsem si říkal, přece mě nemůže nadchnout nějaká "120". Taky mě žádná nenadchla, ale tato 120 GLS prostě JO. Máme tady takovou rovinku s výjezdem ze zatáčky do kopce a na konci ní je opět velmi prudká zatáčka ("otočka") a s Berlingem se rozjedu tak max. na 140 km/h a to má přeci jen o něco lepší brzdy než Škoda a s "GLSou" to je téměř taky 140 spíš 135 a kdyby ta rovinka byla ještě dál, tak "GLSa" by tak ráda ještě šla dál a dál, nabírá rychlost pořás stejným tempem...Když předemnou jel jeden kámoš s Passatem TDI, prostě mi neujel, nešlo mu to, do zatáček sice musím mírně pomaleji, ale zatímco on kouká kam to pošle z tý zatáčky, tak já koukám, kudy by to šlo ho předjet. Na asfaltu (za mokra) jsem se jednou rozjížděl na jedné "T" křižovatce, docela zlehka, a najednou jsem si připadal jak na sněhu a musel jsem točit kontra, protože zadek jsem měl trošku napřed...No asi si to všichni dovedete předtavit, ale já bych tomu nikdy nevěřil, kdybych to auto skutečně neměl možnost řídit....Podobných případů je mnoho, ale to by bylo dlouhé a proto o racingu na sněhu rači nebudu ani začínat...A jezděte opatrně, sami víte, že ty "naše káry" jsou česká Porsche...Mějte se hezky:-) Jakubův kamarád Nikolas K. PS: Taky chci takový auto!!!Nemáte někdo GLS?
Je na čase, abych i já, coby majitel vozu, přidal svůj popis.
Tento vůz by měl dospět co nejvíce k originálu, Nikolův popis je velmi zábavný, ale nemohu říci, že by se odkláněl od pravdivých zkušeností s tím to vozem.
GLS byla mým snem již od dětství(matně si vzpomínám na doby, kdy Táta měl 120 S přestavěnou na GLS. Byl v tom motor od E. Trinera(asi 120LA)a až na ten motor a zadní tlumiče z 1203 to byla sériovka, ovšem se zajímavou funkcí a to oba budíky rovně dolů..... vic říkat nemusím...)
Proto, jakmile se naskytla šance, koupit zachovalou(relativně) a od kamáda udržovanou GLS, hrábl jsem po ní. Shodou náhod jsme před tím, než se to rozhodl prodat, to toho s tátou postavili komplet nový LS motor(najeto cca 7tis. km) a 5q převodovku - už je tam :) ještě zkusit maximálku.. tentokrát tu ručičku tachometru vopřu :D
Provedené úpravy:
Motor:
Blok 742.12X
Plnoprůtokový čistič oleje
Písty 120LS
Hlava se spalovacími prostory 120LS + tvrdá sedla výfukových ventilů + komprese 10:1
Vahadla ventilů 110LS
Vačka 110LS
Pružiny ventilů (průřez drátu 4mm) + rovné misky a vnitřní pružiny
Převodovka
konečně 5q, je nová :) teda až na blok, ten je historickej
Podvozek:
nápravy M + v zadu kyvka(pryč s ní) - ještě 2 měsíce a udělám z tý p.... kyvný nápravy obloukovku... :D
tvrdší tlumiče + rekonstruované brzdy
Exteriér:
Nový lak na bocích
Dočasně nárazníky Prepreg
Snaha o kompletní sadu lišt (kdyby někdo nabídl chybějící, vůbec bych se nezlobil) - už jsou!! a hned tři sady.. stačilo zajít na místo, kde se likvidují stará auta! a spoiler vyrábí Fa Tyler
Interiér:
Komplet 120GLS
Volant Garde
Upravené ručky přístrojů
Plány
pneu Barum rallye sport OR 35 :) - už jsou doma... jely cca jednu RZ....
Kola Ronal viz skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
podvozek Garde - už se to blíží :) pružinky SACHS budou :)
Máte také "užovku"? Dobře, klidně mějte, ale vězte, že ne takovou, jako je Jakubova Škoda 120 GLS. Já nejsem zas takový odborník po technické stránce motoru, jako Jakub, takže nějaké detaily Vám rád zodpoví on, ale mě stačí vědět, že tam jsou nové zdvihátka, trochu jiná vačka (260/260 z 110 LS), kratší vahadla...(jestě by to chtělo udělat hlavu), ale i tak to jede jak z praku!!! Protože mám doma Fiestu 1.3 enduro a Berlingo 2.0 HDI, tak jsem si říkal, přece mě nemůže nadchnout nějaká "120". Taky mě žádná nenadchla, ale tato 120 GLS prostě JO. Máme tady takovou rovinku s výjezdem ze zatáčky do kopce a na konci ní je opět velmi prudká zatáčka ("otočka") a s Berlingem se rozjedu tak max. na 140 km/h a to má přeci jen o něco lepší brzdy než Škoda a s "GLSou" to je téměř taky 140 spíš 135 a kdyby ta rovinka byla ještě dál, tak "GLSa" by tak ráda ještě šla dál a dál, nabírá rychlost pořás stejným tempem...Když předemnou jel jeden kámoš s Passatem TDI, prostě mi neujel, nešlo mu to, do zatáček sice musím mírně pomaleji, ale zatímco on kouká kam to pošle z tý zatáčky, tak já koukám, kudy by to šlo ho předjet. Na asfaltu (za mokra) jsem se jednou rozjížděl na jedné "T" křižovatce, docela zlehka, a najednou jsem si připadal jak na sněhu a musel jsem točit kontra, protože zadek jsem měl trošku napřed...No asi si to všichni dovedete předtavit, ale já bych tomu nikdy nevěřil, kdybych to auto skutečně neměl možnost řídit....Podobných případů je mnoho, ale to by bylo dlouhé a proto o racingu na sněhu rači nebudu ani začínat...A jezděte opatrně, sami víte, že ty "naše káry" jsou česká Porsche...Mějte se hezky:-) Jakubův kamarád Nikolas K. PS: Taky chci takový auto!!!Nemáte někdo GLS?
Je na čase, abych i já, coby majitel vozu, přidal svůj popis.
Tento vůz by měl dospět co nejvíce k originálu, Nikolův popis je velmi zábavný, ale nemohu říci, že by se odkláněl od pravdivých zkušeností s tím to vozem.
GLS byla mým snem již od dětství(matně si vzpomínám na doby, kdy Táta měl 120 S přestavěnou na GLS. Byl v tom motor od E. Trinera(asi 120LA)a až na ten motor a zadní tlumiče z 1203 to byla sériovka, ovšem se zajímavou funkcí a to oba budíky rovně dolů..... vic říkat nemusím...)
Proto, jakmile se naskytla šance, koupit zachovalou(relativně) a od kamáda udržovanou GLS, hrábl jsem po ní. Shodou náhod jsme před tím, než se to rozhodl prodat, to toho s tátou postavili komplet nový LS motor(najeto cca 7tis. km) a 5q převodovku - už je tam :) ještě zkusit maximálku.. tentokrát tu ručičku tachometru vopřu :D
Provedené úpravy:
Motor:
Blok 742.12X
Plnoprůtokový čistič oleje
Písty 120LS
Hlava se spalovacími prostory 120LS + tvrdá sedla výfukových ventilů + komprese 10:1
Vahadla ventilů 110LS
Vačka 110LS
Pružiny ventilů (průřez drátu 4mm) + rovné misky a vnitřní pružiny
Převodovka
konečně 5q, je nová :) teda až na blok, ten je historickej
Podvozek:
nápravy M + v zadu kyvka(pryč s ní) - ještě 2 měsíce a udělám z tý p.... kyvný nápravy obloukovku... :D
tvrdší tlumiče + rekonstruované brzdy
Exteriér:
Nový lak na bocích
Dočasně nárazníky Prepreg
Snaha o kompletní sadu lišt (kdyby někdo nabídl chybějící, vůbec bych se nezlobil) - už jsou!! a hned tři sady.. stačilo zajít na místo, kde se likvidují stará auta! a spoiler vyrábí Fa Tyler
Interiér:
Komplet 120GLS
Volant Garde
Upravené ručky přístrojů
Plány
pneu Barum rallye sport OR 35 :) - už jsou doma... jely cca jednu RZ....
Kola Ronal viz skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
podvozek Garde - už se to blíží :) pružinky SACHS budou :)
Jakub M. / GLStroj - komentáře:
13:41:27
01.01.2007
01.01.2007
Targa
moc pěkný:) koukam ze tam je i volant z Gardesa:) jinač tyhle sedačky už sem někde viděl mozna to bylo jako příplatková výbava ...jen tak dál je to fakt pěkný
13:25:19
01.01.2007
01.01.2007
UltraFan.
Sedacky fakt husty, pekna kara
12:53:21
01.01.2007
01.01.2007
petřík
-> Jakub M.: hm to jsem nevěděl fakt pěkný ! a celý to auto je pěkný takový decentní
11:50:44
01.01.2007
01.01.2007
Jakub M.
120 GLS, kdysi to někdo dělal z původních v Ml. Boleslavi
11:40:07
01.01.2007
01.01.2007
petřík
pěkný sedačk ! z čeho to je?