radekp/uŽOFKA radekp/uŽOFKA

komentáře | popis | fotky | radekp | 04.06.22 09:17 | 576x v oblíbených
Popis auta:



Typ auta: Škoda 105l / uŽOFKA

Rok výroby: 1983



Prvním majitelem tohoto auta byl jakýsi starší pán,díky kterému je auto v docela dobrém stavu. Každý si pod tímto představí něco jiného, pro mě to znamená, že kromě předních blatníků a čela je plechařina původní, karoserie bez koroze. Vnitřky dveří jsou poctivě vymazány vazelínou a našly by se i další vychytávky.

Poté tohle auto vlastnil 4 roky kamarád, který udělal na autě moc, ikdyž některé úpravy dost nesmyslné, postupně se jich zbavuji ( maska, červený interiér apod!). Ale abych mu nekřivdil, díky němu je v autě motor z Felicie, nápravy z modelu M a interiér z Rapida. No, možná si jednou řeknu: kéž by tohle neudělal :-) .

Já upravuji toto auto zase jiným směrem. Co se týče vzhledu, chci zachovat původní kouzlo tohoto auta,originální vzhled, takže na autě nikdy nebudou žádné plasty a podobně. Vzhled jsem vylepšil pouze laminátovým lízátkem, které se montovalo na Garde, zrcátky Beskydsport + kola. V autě jsem měl i hudbu, subwoofer ve tvaru šneka. Toho jsem vyrobil na popud skutečnosti, že mnoho lidí na různých srazech machruje s dřevotřískovými bednami potaženýma kobercem a myslí si, co nemají. Tímhle jedinečným tvarem jsem jim chtěl ukázat, že to jde i jinak.

Začátkem roku 08 jsem si koupil další auto (Felicii Combi 1,6 Laurin&Klement) a uŽOFKA je od této doby pouze na projížďky a srazy. Teď mám v hlavě jen jeden směr úprav a to zlepšení jízdních vlastností. Vyměnil jsem kyvku za "pseudoRS" nebo molčánnovku, (jak chcete). Zadní brzdy jsou kotoučové, třmeny jsou z Octavie. Tlumiče jsem použil plynokapalinové tuhostně stavitelné Spaxy. S výsledkem jsem zatím moc spokojen, ale pořád je co vylepšovat:-)

No a až mě tohle přestane bavit, příjde na řadu návrat k originálu (jako poslední vyměním sedadla za 105kové bez opěrek:-))



Mnoho lidí se mě ptá, proč vrážím tolik peněz do obyčejné škodovky. Všem takovým bych chtěl říct, že se mi staré škodovky líbí, při jízdě v té své si užívám lehkost auta, komunikativní řízení, skvělé brzdy a žádný výkon:-D Bohužel mi nic neříkají(byť jsou lepší) moderní těžká auta s předním náhonem, přeposilovaným řízením a nulovou odezvou volantu, pedálů... Na své uŽOFCE si užívám úplně všechno: starosti při shánění dílů, jízdu, práci na ní.....škodovkáři, znáte to.



Taky bych chtěl poděkovat všem, kteří mi pomohli, poradili a ovlivnili mě.



majitel auta, Radek Pomp







Fotogalerie na rajče.idnes.cz:



pradek.rajce.idnes.cz/









Karoserie:



Až na přední blatníky a čelo, zadní nápravu původní plechařina i lak



KOLA:



ARC 5,5x14palců + pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14

(leštěné límce 2,5 a 3"), hořčíkový střed

povrchová úprava -vakuově pochromované - základ na lehké kovy, 3 vrstvy plniče ( původně odlitek z pískové formy, na kterém bylo třeba udělat dokonale rovnou plochu- 3.vrstvu jsem brousil papírem o zrnitosti 1000), poté vakuové pochromení - naprášení mosazí (podkladní lak, mosaz, ochranný lak). povrchová úprava je tedy ze 7 vrstev!



nebo



EXIP 5.5J x R14 ET 40, 4x100 + pneu Yokohama A539, Fulda Carat Asuro 185/50 R14



Zrcátka Beskydsport - v barvě auta, s airbrushem rozpláclé mouchy

Přední "čiré-bílé" blinkry

Nový přední chromovaný nárazník

Chromované olemování masky

děrovaná lišta na zadním čele

3-dílné Lízátko z Garde,popis výroby:

skoda-virt.cz/cz/.../3268 -jak-jsem-delal-lizatko-an eb-tezky-zivot-ceskeho-tun era



Interiér:



Volant Selm-průměr 32 cm

Skořepiny MTX, neboli české recara

Palubní deska z modelu GL, lišta a panel kolem rádia potažen koženkou se žlutým švem

Horní obložení dveří z modelu GL

konzole řazení se zkrácenými drahami

Přídavný otáčkoměr VDO do 7 tis. ot/min.

3bodové pásy



Podvozek:



Přední náprava



- odklony -1,5 stupně, sbíhavost 1 mm

- uloženo v tvrdých gumách - 80 Shore

- náboj převrtán na rozteč 4x100, osoustružen kvůli úspoře neodpružených hmot

- široké M ramena, děrované výztuhy po celé délce ramen, ostré hřebenové řízení - 2,5 otáčky

- 4 pístkové litinové brzdiče, kotouče Ferodo průměru 245 mm, desky TRW

- stabilizátor 18 mm, výroba Svozil, v místě uchycení na mostu podložen 10 mm podložkami

- pružiny 210 mm, 80 kN, výroba zajištěna Tuner#2

- dorazy Avie, na spodním rameni 6 mm pasovina - max propružení 24 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28



Zadní náprava



kopie LR, úhel osy kývání 10 stupňů

sbíhavost 1 mm, odklony -2,5 stupňě



- zadní náboj z opracovaného výkovku, rozteč 4x100

- pružiny 44 kN, délka 250 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28

- třmeny z Octavie - průměr pístku 38 mm, desky TRW

- kotouč Brembo průměru 232 mm

- ruční brzda na lanovody

- podvázání nápravy z gumotextilního pásu

- pancéřované brzdové hadice



bývalý motor:



- Felicie 1,3 s karburátorem Sedr - přetryskovaný

- elektronické, bezdotykové zapalování

- vačka 260, výroba NC POWER

- z kanálů odstraněny nerovnosti, slícované potrubí

- bavlněný filtr Champion

- elektrická nízkotlaká palivová pumpa Facet

- výfuk NC POWER s nerezovou koncovkou

- startér 1 kW z Felicie

- černé víko ventilů s leštěnými žebry



současný motor:



- původ Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer

- 4-válcový motor typu boxer, tedy s protiběžnými písty

- objem 1712 ccm, vrtání 87, zdvih 72 mm

- rozvod DOHC, řemeny, 4 vačky, 16 ventilů

- výkon 137 PS @ 6500 RPM, toč. moment 155 Nm @ 4600 RPM

- řízení motoru Bosch Motronic ML4.1 multipoint

- kompresní poměr 10:1

- litinový blok s 3x uloženou klikou, hliníkové 16V hlavy



- spodek motoru komplet GO - vyvložkování válců, komplet nové ložiska, 1 nová ojnice, vyvážení spolu se spojkou

- GO hlav - srovnání, zabroušení sedel ventilů, opracování ventilů, nová gufera, tlaková zkouška

- svíčky NGK PFR6B s platinovou elektrodou

- zapalovací kabely Bosch ( 1 Tesla :-)

- spojka, přítlačák SACHS z Alfy Romeo 33, setrvačník se snímačem otáček taktéž z 33

- těsnění motoru Victor Reinz

- palivové čerpadlo Acron, 3,5 bar, palivový filtr z Felicie

- startér Bosch 1,1 kW

- nerezové svody i výfuk vlastní výroby s lambda sondou, pro každou hlavu zvlášť

- odlehčená řemenice, původně trojřadá (servo a klima)

- olej Selenia 20K 10W40 Alfa Romeo





Převodovka:



- suchý 5q, SP 3,9



nebo 5q SP 4,22 nebo 4q SP 4,22



- konzole řazení se zkrácenými drahami







Hudba (nyní už minulost):



Autorádio Pioneer DEH-P40MP. DO kartového typu a další DO na volant

V předních dveřích dvoupásmové repro Philips průměr 17 cm



Bývalý subwoofer:

Subwoofer - Carpower Blackbass 12" v 60 litrové basreflexové ozvučnici ve tvaru šneka

Zesilovač-digitální monoblok Carpower Wanted 1/800D

Kapacitor Dietz 1F , pojistkové pouzdro na ANL 100A pojistku Dietz , napájecí kabely Dietz 35 qmm

reproduktorový kabel Stinger 2.4 qmm , zlacené bateriové svorky a instalační očka





Novinky:



16.3.2014 První road test motoru boxer

1.3.2014 První start motoru Alfa Romeo 1,7 16V boxer

30.8-7.9.2013 Dovolená v Itálii, celkem ujeto cca 2500 km

11.8.2013 Zástavba pětistupňové převodovky - převaření tunelu, výměna nádrže a trubek chlazení, 5q SP 4,22

18.6.2013 koupě náhradního motoru boxer vč. nových rozvodů za cenu rozvodů :-)

25.-26.4.2013 Renovace výfuku, koupen plast na zástěrky

10/2012 koupě motoru AR 33 1,7 16V boxer s díly potřebnými k zástavbě

31.1.2012 ostré řízení 2,5 otáčky

2.1.2012 Koupeny kola EXIP 5,5x14, v plánu jako "civilní"

23.11.2011 přední pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14 SOFT

19.10.2011 kožené tažné oko

1.10.2011 - 6.MORAVSKOSLEZSKÝ - vítěz v kategorii tuning

5.7.2011 Konečně zprovozněna po výměně zadní nápravy, brzd a převodovky

8.4.2011 Široká brzda a nafoceny hotové sedačky

9.1.2011 Výměna klik za užovkové

29.11.2010 2 sedačky Metalex "LR"

20.6.2010 Úchycení výfuku předěláno na pružné pomocí pryžotextilního popruhu.

23.4.2010 Stabilizátor 18 mm od Svozila

10.4.2010 Zkrácené řazení

22.2.2010 Zadní brzdiče Lukas - z Octavie, průměr pístků 38 mm

10.2.2010 Přišly náboje na zadní nápravu

31.7.2009 Koupena autoplachta

19.6.2009 Dodělán airbrush a osvětlení subwooferu

17.6.2009 Nasazeny podložky na změnu rozteče, práce okolo šneka

16.6.2009 Seříznuté zadní pružiny o 4cm+guma mezi závity

14.6.2009 Přední náprava předělána na rozteč 4krát100, poskládány kola ARC

22.5.2009 Přivezeny středy ARC vakuově pochromované (vakuově naprášené mosazí)

17.5.2009 Pozinkované, upravené přední náboje, štefty (100, 70 a 40mm)jsou doma

8.5.2009 Nasazena nová maska, nastříkány pružiny (černý Alkyton), zrcátko (barva auta), SW (slonová kost)

6.5.2009 Středy ARC odvezeny na povrchovou úpravu

11.4.2009 Poskládal jsem novou masku s origo znakem, přivezl od soustružníka náboje a podložky

28.11.2008 Koupeny kola ARC 6krát14 palců, s pneu 185/60, hořčíkové středy

11.10.2008 Opravdu poslední vyjížďka v sezoně 08 - cíl - Slezská Harta

10.10.2008 Koupen dálkový ovladač na rádio Pioneer cd-sr100 - na volant

27.9.2008 Poslední projížďka v sezoně 08

19.9.2008 Šnek v plniči, konečný tvar na fotkách

18.9.2008 Předělána palubka-červenou překryla koženka obšitá žlutou nití, přítroje+štít ze Škody 120LS ročník 1983

11.9.2008 Nasazeny vyleštěná kola a tlumiče (+25%)

10.9.2008 Doleštěny kola

26.5.2008 Připravuji novinky na letošní sezonu, snad to do Hrocháče stihnu:-)

21.3.2008 Na svůj svátek jsem si přivezl Laurinku konečně z lakovny,pořádně ji umyl.uŽOFKA je odteď jen na srazy a projížďky:-)

19.2.2008 Koupeny nové zadní blatníky CS výroby,užovkové lemy,sand je nikdy nepoužiju:-)

13.1.2008 Koupena Felicia Combi 1,6 Laurin&Klement,Evoluc e uŽOFKy bude nějakou dobu stagnovat,peníze půjdou do opravy spotřebáka! skoda-virt.cz/cz/.../4338 -radekp-felicie-combi-1-6

1.10.2007 Stavitelné tlumiče Spax a pružiny by Saky

6.9.2007 FM anténa se zesilovačem

6.9.2007 Sehnal jsem od Merfolka nový odpojovač baterie PAL ( přímo pro škodovky) a zapojil

5.9.2007 Přidány fotky ze stavby subwooferu

4.8.2007 Odstraněny zadní sedačky,pomalu se začíná dělat hudba!

18.7.2007 Zakoupen zesilovač Carpower 1/800D a sw Carpower Blackbass 12"

29.-30.7.2007 Na 5. srazu stránek skoda.virt v Hrochově Týnci ocenila odborná porota tohle auto jako NEJ

sedan srazu.

12.5.2007 Nové rádio Pioneer DEH-P40MP s dálkovým ovládáním,digitální monoblok viz popis

30.4.2007 Vyměněny kliky za lakované

29.4.2007 Nasazeny dveře,výfuk,auto konečně doděláno a zprovozněno.Vyjel jsem si na první vyjížďku,abych zjistil,jestli jsou pořád pod kapotou ty koně...........a jsou:-)

28.4.2007 Nasazen NOVÝ chromovaný nárazník,složeny světla a nasazena 4oko maska s chromovým

lemováním

23.4.2007 Namontován 3 bodový bezpečnostní pás

22.4.2007 uŽOFKA je o dvě plechovky Body barvy těžší-padly na podběhy,blatníky a čelo zevnitř.Usadil jsem

kapotu,dal nová gumová těsnění a auto komplet vyčistil.

21.4.2007 Nasazeny blatníky,čelo a lízátko,výsledek jsem nafotil.

14.4.2007

uŽOFKA přivezena od lakýrníka,s prací jsem moc spokojen, s cenou taky!!!Po nastrojení nahodím foto!!!



25.3.2007 Dokončena výroba lízátka,auto odvezeno na lak

1.12.2006 NOVÁ přední levá půlka nár.-ne že by můj byl zkorodovaný,ale za super cenu ho vezmu vždy!

19.10.2006 NOVÁ přední pravá půlka nárazníku

10.9.2006 Dokončena stavba a zapojení subwooferu

3.9.2006 Namontováno centrální zamykání s DO a alarmem

8.8.2006 Přední plynokapalinové tlumiče Kayaba

11.7.2006 Geometrie přední nápravy

3.7.2006 Nová náprava namontována,zbývá doladit odklony a sbíhavost





Co je v plánu,co se chystá?:





nic, prioritou je postavit dům:-)

radekp/uŽOFKA - komentáře:

11:51:46
03.04.2010
jarda.u1
-> radekp: tak hlavne abys nepropasl letosni sezonu 4
11:45:50
03.04.2010
radekp
-> Tuner#2: Tak sedni na vlak1

-> jarda.u1: kombajn jako kombík. S brzdama zatím nijak, zprovoznil jsem auto:-) Společně s brzdama budu měnit nápravu, převodovku, rozvod brzd....takže to bude ještě na dlouho...

-> Shader: Díky
10:05:16
03.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp: Kdyby jsi nebyl tak daleko, tak sedám do auta 4 Mooc pěkná sestava.
09:27:21
03.04.2010
jarda.u1
-> radekp: tys jezdil prez zimu kombajnem?Jak si pokrocil s brzdami?
09:23:22
03.04.2010
Shader
-> radekp: Nádherná kára6
09:19:08
03.04.2010
radekp
Včera jsme poslouchali otcovu novou sestavu, více ve vláknu domáci audio. Honzo, přijeď klidně poslechnout 1

Taky proběhla první letošní projížďka, moc jsem si ji užil. Po půlroce ježdění v kombajnu se zdá lehkost auta, ochota zatáčet neuvěřitelná. Ale ten podvozek, fuj! Měký, jako **** 1 . A čím dál víc zvažuju i 5q...jen kdybych nemusel řezat tunel8
zvětšit radekp/uŽOFKA - obrázek od radekp vložen 03.04.2010 09:19:08
11:46:17
02.04.2010
radekp
-> Radek Retro eLeSo: Beru to, už jsem se nespočetněkrát omluvil a myslím že to máme vyříkané. Tvoje jednání zase nebylo fér kvůli nesmyslným výhružkám



-> Všem: Šlo o prodej bývalých kol, Apoll přes Aukro
21:50:25
01.04.2010
Radek Retro eLeSo
nechtěl sem ale musel sem

škoda že tak pěkný auto vlastní tak nefér prodejce......tohle mě na tobě fakt s**e.....
20:18:25
14.03.2010
4dams
Velmi pekna skodovenka:) dobre si sa namakal, klobuk dole
02:37:08
27.02.2010
jerzy
-> radekp: 5q by bylo supr, ale jestli bude k sehnání ta garde 4q, tak to na vyzkoušení bude supr ne? ;) například jedna vlečka na test je k dispozici, abys mohl porovnat s kyvkou... ale to jen do té doby než bude na molčana ;)
15:53:04
26.02.2010
radekp
-> jerzy: Jo, budou suché poloosy, náprava snad od Molčána, někdy1

Jenom přemýšlím, jestli nakonec nedat 5q....na delší cesty by to bylo super. Ale asi bude nejdřív 4q a pak se ukáže, jak daleko budem s autem jezdit1
13:32:00
26.02.2010
jerzy
-> radekp: nějak mi nejde do hlavy že máš v plánu repasi převodovky a jinou zadní nápravu. asi to myslíš tak že budeš repasovat garde převodovku viď?
18:38:27
25.02.2010
radekp
Konečně jede verze mojich stránek s flashem:

www.pomp-design.ic.cz/
09:33:15
23.02.2010
radekp
Oprava, jsou nové, majitel má ještě 6 stejných sad
10:28:00
22.02.2010
radekp
-> jarda.u1: Jsou pískované, takže repas. Cena poloviční oproti novým. Jestli někdo ještě chcete, prodejce má zřejmě víc sad.

aukro.cz/item926617919_za dni_brzdice_s_octavia_levy _a_pravy.html
09:46:02
22.02.2010
jarda.u1
-> radekp: taky funglovky,jo?
09:43:54
22.02.2010
radekp
Přišly brzdiče Lucas, průměr pístků je 38 mm. Překvapila mě jejich nízká hmotnost! Budu muset sehnat i hliníkové brzdiče na předek! :-)
upraveno 1x, naposled 22.02.2010 09:45:33
11:27:30
18.02.2010
radekp
-> T: Třeba nechci ukázat víc než detail4 . Pochromovat nárazník z carbonu asi nepůjde, aspoň ne vakuově...
17:34:20
17.02.2010
-> radekp: : sakra ty jsi se rozjel koukam :-O a jak ctu,tak to vypada ze me predbehnes s napadem carbonovych nárazníků, nebo jsi myslel,jen materiál a povrch chrom?131 za což nemam radost,ale alepsoň uvidim,jak to vypadá a co te týká toho dekoru na výběr,myslim, že i kevlar by byl zajímavej,ale chtělo by to větší foto a ne detail 4
17:09:24
17.02.2010
radekp
-> Arnold: Dík



Dnes jsem si přivezl náboje z galvanovny. Taky jsem koupil brzdiče Lukas, průměr pístků 38 mm - z Oktávky, ty příjdou zítra. Tím pádem se mi o dost vzdálil jarní Most8
zvětšit radekp/uŽOFKA - obrázek od radekp vložen 17.02.2010 17:09:24
upraveno 1x, naposled 17.02.2010 17:10:01
Extreme Tyres