radekp/uŽOFKA radekp/uŽOFKA

komentáře | popis | fotky | radekp | 04.06.22 09:17 | 576x v oblíbených
Popis auta:



Typ auta: Škoda 105l / uŽOFKA

Rok výroby: 1983



Prvním majitelem tohoto auta byl jakýsi starší pán,díky kterému je auto v docela dobrém stavu. Každý si pod tímto představí něco jiného, pro mě to znamená, že kromě předních blatníků a čela je plechařina původní, karoserie bez koroze. Vnitřky dveří jsou poctivě vymazány vazelínou a našly by se i další vychytávky.

Poté tohle auto vlastnil 4 roky kamarád, který udělal na autě moc, ikdyž některé úpravy dost nesmyslné, postupně se jich zbavuji ( maska, červený interiér apod!). Ale abych mu nekřivdil, díky němu je v autě motor z Felicie, nápravy z modelu M a interiér z Rapida. No, možná si jednou řeknu: kéž by tohle neudělal :-) .

Já upravuji toto auto zase jiným směrem. Co se týče vzhledu, chci zachovat původní kouzlo tohoto auta,originální vzhled, takže na autě nikdy nebudou žádné plasty a podobně. Vzhled jsem vylepšil pouze laminátovým lízátkem, které se montovalo na Garde, zrcátky Beskydsport + kola. V autě jsem měl i hudbu, subwoofer ve tvaru šneka. Toho jsem vyrobil na popud skutečnosti, že mnoho lidí na různých srazech machruje s dřevotřískovými bednami potaženýma kobercem a myslí si, co nemají. Tímhle jedinečným tvarem jsem jim chtěl ukázat, že to jde i jinak.

Začátkem roku 08 jsem si koupil další auto (Felicii Combi 1,6 Laurin&Klement) a uŽOFKA je od této doby pouze na projížďky a srazy. Teď mám v hlavě jen jeden směr úprav a to zlepšení jízdních vlastností. Vyměnil jsem kyvku za "pseudoRS" nebo molčánnovku, (jak chcete). Zadní brzdy jsou kotoučové, třmeny jsou z Octavie. Tlumiče jsem použil plynokapalinové tuhostně stavitelné Spaxy. S výsledkem jsem zatím moc spokojen, ale pořád je co vylepšovat:-)

No a až mě tohle přestane bavit, příjde na řadu návrat k originálu (jako poslední vyměním sedadla za 105kové bez opěrek:-))



Mnoho lidí se mě ptá, proč vrážím tolik peněz do obyčejné škodovky. Všem takovým bych chtěl říct, že se mi staré škodovky líbí, při jízdě v té své si užívám lehkost auta, komunikativní řízení, skvělé brzdy a žádný výkon:-D Bohužel mi nic neříkají(byť jsou lepší) moderní těžká auta s předním náhonem, přeposilovaným řízením a nulovou odezvou volantu, pedálů... Na své uŽOFCE si užívám úplně všechno: starosti při shánění dílů, jízdu, práci na ní.....škodovkáři, znáte to.



Taky bych chtěl poděkovat všem, kteří mi pomohli, poradili a ovlivnili mě.



majitel auta, Radek Pomp







Fotogalerie na rajče.idnes.cz:



pradek.rajce.idnes.cz/









Karoserie:



Až na přední blatníky a čelo, zadní nápravu původní plechařina i lak



KOLA:



ARC 5,5x14palců + pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14

(leštěné límce 2,5 a 3"), hořčíkový střed

povrchová úprava -vakuově pochromované - základ na lehké kovy, 3 vrstvy plniče ( původně odlitek z pískové formy, na kterém bylo třeba udělat dokonale rovnou plochu- 3.vrstvu jsem brousil papírem o zrnitosti 1000), poté vakuové pochromení - naprášení mosazí (podkladní lak, mosaz, ochranný lak). povrchová úprava je tedy ze 7 vrstev!



nebo



EXIP 5.5J x R14 ET 40, 4x100 + pneu Yokohama A539, Fulda Carat Asuro 185/50 R14



Zrcátka Beskydsport - v barvě auta, s airbrushem rozpláclé mouchy

Přední "čiré-bílé" blinkry

Nový přední chromovaný nárazník

Chromované olemování masky

děrovaná lišta na zadním čele

3-dílné Lízátko z Garde,popis výroby:

skoda-virt.cz/cz/.../3268 -jak-jsem-delal-lizatko-an eb-tezky-zivot-ceskeho-tun era



Interiér:



Volant Selm-průměr 32 cm

Skořepiny MTX, neboli české recara

Palubní deska z modelu GL, lišta a panel kolem rádia potažen koženkou se žlutým švem

Horní obložení dveří z modelu GL

konzole řazení se zkrácenými drahami

Přídavný otáčkoměr VDO do 7 tis. ot/min.

3bodové pásy



Podvozek:



Přední náprava



- odklony -1,5 stupně, sbíhavost 1 mm

- uloženo v tvrdých gumách - 80 Shore

- náboj převrtán na rozteč 4x100, osoustružen kvůli úspoře neodpružených hmot

- široké M ramena, děrované výztuhy po celé délce ramen, ostré hřebenové řízení - 2,5 otáčky

- 4 pístkové litinové brzdiče, kotouče Ferodo průměru 245 mm, desky TRW

- stabilizátor 18 mm, výroba Svozil, v místě uchycení na mostu podložen 10 mm podložkami

- pružiny 210 mm, 80 kN, výroba zajištěna Tuner#2

- dorazy Avie, na spodním rameni 6 mm pasovina - max propružení 24 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28



Zadní náprava



kopie LR, úhel osy kývání 10 stupňů

sbíhavost 1 mm, odklony -2,5 stupňě



- zadní náboj z opracovaného výkovku, rozteč 4x100

- pružiny 44 kN, délka 250 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28

- třmeny z Octavie - průměr pístku 38 mm, desky TRW

- kotouč Brembo průměru 232 mm

- ruční brzda na lanovody

- podvázání nápravy z gumotextilního pásu

- pancéřované brzdové hadice



bývalý motor:



- Felicie 1,3 s karburátorem Sedr - přetryskovaný

- elektronické, bezdotykové zapalování

- vačka 260, výroba NC POWER

- z kanálů odstraněny nerovnosti, slícované potrubí

- bavlněný filtr Champion

- elektrická nízkotlaká palivová pumpa Facet

- výfuk NC POWER s nerezovou koncovkou

- startér 1 kW z Felicie

- černé víko ventilů s leštěnými žebry



současný motor:



- původ Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer

- 4-válcový motor typu boxer, tedy s protiběžnými písty

- objem 1712 ccm, vrtání 87, zdvih 72 mm

- rozvod DOHC, řemeny, 4 vačky, 16 ventilů

- výkon 137 PS @ 6500 RPM, toč. moment 155 Nm @ 4600 RPM

- řízení motoru Bosch Motronic ML4.1 multipoint

- kompresní poměr 10:1

- litinový blok s 3x uloženou klikou, hliníkové 16V hlavy



- spodek motoru komplet GO - vyvložkování válců, komplet nové ložiska, 1 nová ojnice, vyvážení spolu se spojkou

- GO hlav - srovnání, zabroušení sedel ventilů, opracování ventilů, nová gufera, tlaková zkouška

- svíčky NGK PFR6B s platinovou elektrodou

- zapalovací kabely Bosch ( 1 Tesla :-)

- spojka, přítlačák SACHS z Alfy Romeo 33, setrvačník se snímačem otáček taktéž z 33

- těsnění motoru Victor Reinz

- palivové čerpadlo Acron, 3,5 bar, palivový filtr z Felicie

- startér Bosch 1,1 kW

- nerezové svody i výfuk vlastní výroby s lambda sondou, pro každou hlavu zvlášť

- odlehčená řemenice, původně trojřadá (servo a klima)

- olej Selenia 20K 10W40 Alfa Romeo





Převodovka:



- suchý 5q, SP 3,9



nebo 5q SP 4,22 nebo 4q SP 4,22



- konzole řazení se zkrácenými drahami







Hudba (nyní už minulost):



Autorádio Pioneer DEH-P40MP. DO kartového typu a další DO na volant

V předních dveřích dvoupásmové repro Philips průměr 17 cm



Bývalý subwoofer:

Subwoofer - Carpower Blackbass 12" v 60 litrové basreflexové ozvučnici ve tvaru šneka

Zesilovač-digitální monoblok Carpower Wanted 1/800D

Kapacitor Dietz 1F , pojistkové pouzdro na ANL 100A pojistku Dietz , napájecí kabely Dietz 35 qmm

reproduktorový kabel Stinger 2.4 qmm , zlacené bateriové svorky a instalační očka





Novinky:



16.3.2014 První road test motoru boxer

1.3.2014 První start motoru Alfa Romeo 1,7 16V boxer

30.8-7.9.2013 Dovolená v Itálii, celkem ujeto cca 2500 km

11.8.2013 Zástavba pětistupňové převodovky - převaření tunelu, výměna nádrže a trubek chlazení, 5q SP 4,22

18.6.2013 koupě náhradního motoru boxer vč. nových rozvodů za cenu rozvodů :-)

25.-26.4.2013 Renovace výfuku, koupen plast na zástěrky

10/2012 koupě motoru AR 33 1,7 16V boxer s díly potřebnými k zástavbě

31.1.2012 ostré řízení 2,5 otáčky

2.1.2012 Koupeny kola EXIP 5,5x14, v plánu jako "civilní"

23.11.2011 přední pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14 SOFT

19.10.2011 kožené tažné oko

1.10.2011 - 6.MORAVSKOSLEZSKÝ - vítěz v kategorii tuning

5.7.2011 Konečně zprovozněna po výměně zadní nápravy, brzd a převodovky

8.4.2011 Široká brzda a nafoceny hotové sedačky

9.1.2011 Výměna klik za užovkové

29.11.2010 2 sedačky Metalex "LR"

20.6.2010 Úchycení výfuku předěláno na pružné pomocí pryžotextilního popruhu.

23.4.2010 Stabilizátor 18 mm od Svozila

10.4.2010 Zkrácené řazení

22.2.2010 Zadní brzdiče Lukas - z Octavie, průměr pístků 38 mm

10.2.2010 Přišly náboje na zadní nápravu

31.7.2009 Koupena autoplachta

19.6.2009 Dodělán airbrush a osvětlení subwooferu

17.6.2009 Nasazeny podložky na změnu rozteče, práce okolo šneka

16.6.2009 Seříznuté zadní pružiny o 4cm+guma mezi závity

14.6.2009 Přední náprava předělána na rozteč 4krát100, poskládány kola ARC

22.5.2009 Přivezeny středy ARC vakuově pochromované (vakuově naprášené mosazí)

17.5.2009 Pozinkované, upravené přední náboje, štefty (100, 70 a 40mm)jsou doma

8.5.2009 Nasazena nová maska, nastříkány pružiny (černý Alkyton), zrcátko (barva auta), SW (slonová kost)

6.5.2009 Středy ARC odvezeny na povrchovou úpravu

11.4.2009 Poskládal jsem novou masku s origo znakem, přivezl od soustružníka náboje a podložky

28.11.2008 Koupeny kola ARC 6krát14 palců, s pneu 185/60, hořčíkové středy

11.10.2008 Opravdu poslední vyjížďka v sezoně 08 - cíl - Slezská Harta

10.10.2008 Koupen dálkový ovladač na rádio Pioneer cd-sr100 - na volant

27.9.2008 Poslední projížďka v sezoně 08

19.9.2008 Šnek v plniči, konečný tvar na fotkách

18.9.2008 Předělána palubka-červenou překryla koženka obšitá žlutou nití, přítroje+štít ze Škody 120LS ročník 1983

11.9.2008 Nasazeny vyleštěná kola a tlumiče (+25%)

10.9.2008 Doleštěny kola

26.5.2008 Připravuji novinky na letošní sezonu, snad to do Hrocháče stihnu:-)

21.3.2008 Na svůj svátek jsem si přivezl Laurinku konečně z lakovny,pořádně ji umyl.uŽOFKA je odteď jen na srazy a projížďky:-)

19.2.2008 Koupeny nové zadní blatníky CS výroby,užovkové lemy,sand je nikdy nepoužiju:-)

13.1.2008 Koupena Felicia Combi 1,6 Laurin&Klement,Evoluc e uŽOFKy bude nějakou dobu stagnovat,peníze půjdou do opravy spotřebáka! skoda-virt.cz/cz/.../4338 -radekp-felicie-combi-1-6

1.10.2007 Stavitelné tlumiče Spax a pružiny by Saky

6.9.2007 FM anténa se zesilovačem

6.9.2007 Sehnal jsem od Merfolka nový odpojovač baterie PAL ( přímo pro škodovky) a zapojil

5.9.2007 Přidány fotky ze stavby subwooferu

4.8.2007 Odstraněny zadní sedačky,pomalu se začíná dělat hudba!

18.7.2007 Zakoupen zesilovač Carpower 1/800D a sw Carpower Blackbass 12"

29.-30.7.2007 Na 5. srazu stránek skoda.virt v Hrochově Týnci ocenila odborná porota tohle auto jako NEJ

sedan srazu.

12.5.2007 Nové rádio Pioneer DEH-P40MP s dálkovým ovládáním,digitální monoblok viz popis

30.4.2007 Vyměněny kliky za lakované

29.4.2007 Nasazeny dveře,výfuk,auto konečně doděláno a zprovozněno.Vyjel jsem si na první vyjížďku,abych zjistil,jestli jsou pořád pod kapotou ty koně...........a jsou:-)

28.4.2007 Nasazen NOVÝ chromovaný nárazník,složeny světla a nasazena 4oko maska s chromovým

lemováním

23.4.2007 Namontován 3 bodový bezpečnostní pás

22.4.2007 uŽOFKA je o dvě plechovky Body barvy těžší-padly na podběhy,blatníky a čelo zevnitř.Usadil jsem

kapotu,dal nová gumová těsnění a auto komplet vyčistil.

21.4.2007 Nasazeny blatníky,čelo a lízátko,výsledek jsem nafotil.

14.4.2007

uŽOFKA přivezena od lakýrníka,s prací jsem moc spokojen, s cenou taky!!!Po nastrojení nahodím foto!!!



25.3.2007 Dokončena výroba lízátka,auto odvezeno na lak

1.12.2006 NOVÁ přední levá půlka nár.-ne že by můj byl zkorodovaný,ale za super cenu ho vezmu vždy!

19.10.2006 NOVÁ přední pravá půlka nárazníku

10.9.2006 Dokončena stavba a zapojení subwooferu

3.9.2006 Namontováno centrální zamykání s DO a alarmem

8.8.2006 Přední plynokapalinové tlumiče Kayaba

11.7.2006 Geometrie přední nápravy

3.7.2006 Nová náprava namontována,zbývá doladit odklony a sbíhavost





Co je v plánu,co se chystá?:





nic, prioritou je postavit dům:-)

radekp/uŽOFKA - komentáře:

16:11:20
12.01.2014
-> radekp: : 156 4

budeš se ohledně držáků někde inspirovat nebo půjdeš vlastní cestou ?
15:56:08
12.01.2014
Tomáššš
-> Kuba105: najprv boli 5kanale potom 8kanale rozneho obiemu,neskor turbo,najnovie uplne ine motory 3 3 virtacka moda napreduje ...
15:34:07
12.01.2014
Kuba105
Stím motorem je to myšleno vážně? Koukám že v poslední době se tu rozmohla nová móda. Křížení škodovek 6
15:30:32
12.01.2014
peter l
-> radekp: Nebude moc nizko ten agregat
15:26:51
12.01.2014
MajoLR
171 156 171 156 171 156
13:36:55
04.01.2014
radekp
-> Shader: Rychle...byl koupen před více než rokem1 Pokud mám tu verzi, kterou myslím tak by měl motor mít 136 koní.

-> Bedřich: Zatím jsem vše řešil jen v rámci svých kamarádů. Díky!

-> Eidy: Gufera na vačky, rozvody. Pak jej dostat do auta, udělat příčku, výfuky...atd. atd. ještě to bude dlouhá cesta4

E: někdo se zde ptal na váhu: takto nenastrojený motor 102 kg. Příjemně mě to překvapilo, s nastrojením by se to nemuselo dostat přes 115 kg.
upraveno 2x, naposled 04.01.2014 16:23:05
12:13:48
04.01.2014
Eidy
-> radekp: Pěkný. Konečně někdo postavil pořádnou feldu. 1 A jinak teda motor složen a připraven na oživení?
11:52:16
04.01.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> radekp: Pomohl ten kontakt co jsem Ti dával?
11:28:07
04.01.2014
Shader
-> radekp: S tím motorem jsi to zvládnul rychle, jsem myslel, že půjde do 105ky3 . Kolik má ten motor v základu kobyl?6
11:17:06
04.01.2014
radekp
A konečně je motor ve škodovce, na správném místě3
zvětšit radekp/uŽOFKA - obrázek od radekp vložen 04.01.2014 11:17:06
11:15:29
04.01.2014
radekp
dorazily nevěsty1
zvětšit radekp/uŽOFKA - obrázek od radekp vložen 04.01.2014 11:15:29
10:07:33
25.12.2013
radekp
Tak takové využití mají teď sedačky1
zvětšit radekp/uŽOFKA - obrázek od radekp vložen 25.12.2013 10:07:33
13:10:54
13.12.2013
radekp
-> Eidy: Merfolk a další kamarád Rosťa.

-> T: 52
10:10:21
13.12.2013
-> radekp: : sakra to budeš mít hezký svátky 40 4
09:08:55
13.12.2013
Eidy
-> radekp: Budeš motor skládat sám nebo někdo jinej?
06:23:20
13.12.2013
radekp
-> T: tohle není ani tak má zásluha jako zásluha kamarádů. Příští týden se budou montovat hlavy, rozvody a pak by měl jít motor na své místo4
18:24:32
12.12.2013
-> radekp: : jedeš parádně 4 jinak máš představu kdy by tak motor měl jít do auta ? 5
10:01:45
10.12.2013
radekp
Jsem pro. Kromě tohoto a příštího pátku (firemní akce). Pokud byste chtěli přijet k nám, budeme rádi!
20:23:40
09.12.2013
stika87 - Maschinenführer
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: u marka ? :D
20:16:08
09.12.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> stika87: Sem říkal, že uděláme mini. 4
Extreme Tyres