radekp/uŽOFKA radekp/uŽOFKA

komentáře | popis | fotky | radekp | 04.06.22 09:17 | 576x v oblíbených
Popis auta:



Typ auta: Škoda 105l / uŽOFKA

Rok výroby: 1983



Prvním majitelem tohoto auta byl jakýsi starší pán,díky kterému je auto v docela dobrém stavu. Každý si pod tímto představí něco jiného, pro mě to znamená, že kromě předních blatníků a čela je plechařina původní, karoserie bez koroze. Vnitřky dveří jsou poctivě vymazány vazelínou a našly by se i další vychytávky.

Poté tohle auto vlastnil 4 roky kamarád, který udělal na autě moc, ikdyž některé úpravy dost nesmyslné, postupně se jich zbavuji ( maska, červený interiér apod!). Ale abych mu nekřivdil, díky němu je v autě motor z Felicie, nápravy z modelu M a interiér z Rapida. No, možná si jednou řeknu: kéž by tohle neudělal :-) .

Já upravuji toto auto zase jiným směrem. Co se týče vzhledu, chci zachovat původní kouzlo tohoto auta,originální vzhled, takže na autě nikdy nebudou žádné plasty a podobně. Vzhled jsem vylepšil pouze laminátovým lízátkem, které se montovalo na Garde, zrcátky Beskydsport + kola. V autě jsem měl i hudbu, subwoofer ve tvaru šneka. Toho jsem vyrobil na popud skutečnosti, že mnoho lidí na různých srazech machruje s dřevotřískovými bednami potaženýma kobercem a myslí si, co nemají. Tímhle jedinečným tvarem jsem jim chtěl ukázat, že to jde i jinak.

Začátkem roku 08 jsem si koupil další auto (Felicii Combi 1,6 Laurin&Klement) a uŽOFKA je od této doby pouze na projížďky a srazy. Teď mám v hlavě jen jeden směr úprav a to zlepšení jízdních vlastností. Vyměnil jsem kyvku za "pseudoRS" nebo molčánnovku, (jak chcete). Zadní brzdy jsou kotoučové, třmeny jsou z Octavie. Tlumiče jsem použil plynokapalinové tuhostně stavitelné Spaxy. S výsledkem jsem zatím moc spokojen, ale pořád je co vylepšovat:-)

No a až mě tohle přestane bavit, příjde na řadu návrat k originálu (jako poslední vyměním sedadla za 105kové bez opěrek:-))



Mnoho lidí se mě ptá, proč vrážím tolik peněz do obyčejné škodovky. Všem takovým bych chtěl říct, že se mi staré škodovky líbí, při jízdě v té své si užívám lehkost auta, komunikativní řízení, skvělé brzdy a žádný výkon:-D Bohužel mi nic neříkají(byť jsou lepší) moderní těžká auta s předním náhonem, přeposilovaným řízením a nulovou odezvou volantu, pedálů... Na své uŽOFCE si užívám úplně všechno: starosti při shánění dílů, jízdu, práci na ní.....škodovkáři, znáte to.



Taky bych chtěl poděkovat všem, kteří mi pomohli, poradili a ovlivnili mě.



majitel auta, Radek Pomp







Fotogalerie na rajče.idnes.cz:



pradek.rajce.idnes.cz/









Karoserie:



Až na přední blatníky a čelo, zadní nápravu původní plechařina i lak



KOLA:



ARC 5,5x14palců + pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14

(leštěné límce 2,5 a 3"), hořčíkový střed

povrchová úprava -vakuově pochromované - základ na lehké kovy, 3 vrstvy plniče ( původně odlitek z pískové formy, na kterém bylo třeba udělat dokonale rovnou plochu- 3.vrstvu jsem brousil papírem o zrnitosti 1000), poté vakuové pochromení - naprášení mosazí (podkladní lak, mosaz, ochranný lak). povrchová úprava je tedy ze 7 vrstev!



nebo



EXIP 5.5J x R14 ET 40, 4x100 + pneu Yokohama A539, Fulda Carat Asuro 185/50 R14



Zrcátka Beskydsport - v barvě auta, s airbrushem rozpláclé mouchy

Přední "čiré-bílé" blinkry

Nový přední chromovaný nárazník

Chromované olemování masky

děrovaná lišta na zadním čele

3-dílné Lízátko z Garde,popis výroby:

skoda-virt.cz/cz/.../3268 -jak-jsem-delal-lizatko-an eb-tezky-zivot-ceskeho-tun era



Interiér:



Volant Selm-průměr 32 cm

Skořepiny MTX, neboli české recara

Palubní deska z modelu GL, lišta a panel kolem rádia potažen koženkou se žlutým švem

Horní obložení dveří z modelu GL

konzole řazení se zkrácenými drahami

Přídavný otáčkoměr VDO do 7 tis. ot/min.

3bodové pásy



Podvozek:



Přední náprava



- odklony -1,5 stupně, sbíhavost 1 mm

- uloženo v tvrdých gumách - 80 Shore

- náboj převrtán na rozteč 4x100, osoustružen kvůli úspoře neodpružených hmot

- široké M ramena, děrované výztuhy po celé délce ramen, ostré hřebenové řízení - 2,5 otáčky

- 4 pístkové litinové brzdiče, kotouče Ferodo průměru 245 mm, desky TRW

- stabilizátor 18 mm, výroba Svozil, v místě uchycení na mostu podložen 10 mm podložkami

- pružiny 210 mm, 80 kN, výroba zajištěna Tuner#2

- dorazy Avie, na spodním rameni 6 mm pasovina - max propružení 24 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28



Zadní náprava



kopie LR, úhel osy kývání 10 stupňů

sbíhavost 1 mm, odklony -2,5 stupňě



- zadní náboj z opracovaného výkovku, rozteč 4x100

- pružiny 44 kN, délka 250 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28

- třmeny z Octavie - průměr pístku 38 mm, desky TRW

- kotouč Brembo průměru 232 mm

- ruční brzda na lanovody

- podvázání nápravy z gumotextilního pásu

- pancéřované brzdové hadice



bývalý motor:



- Felicie 1,3 s karburátorem Sedr - přetryskovaný

- elektronické, bezdotykové zapalování

- vačka 260, výroba NC POWER

- z kanálů odstraněny nerovnosti, slícované potrubí

- bavlněný filtr Champion

- elektrická nízkotlaká palivová pumpa Facet

- výfuk NC POWER s nerezovou koncovkou

- startér 1 kW z Felicie

- černé víko ventilů s leštěnými žebry



současný motor:



- původ Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer

- 4-válcový motor typu boxer, tedy s protiběžnými písty

- objem 1712 ccm, vrtání 87, zdvih 72 mm

- rozvod DOHC, řemeny, 4 vačky, 16 ventilů

- výkon 137 PS @ 6500 RPM, toč. moment 155 Nm @ 4600 RPM

- řízení motoru Bosch Motronic ML4.1 multipoint

- kompresní poměr 10:1

- litinový blok s 3x uloženou klikou, hliníkové 16V hlavy



- spodek motoru komplet GO - vyvložkování válců, komplet nové ložiska, 1 nová ojnice, vyvážení spolu se spojkou

- GO hlav - srovnání, zabroušení sedel ventilů, opracování ventilů, nová gufera, tlaková zkouška

- svíčky NGK PFR6B s platinovou elektrodou

- zapalovací kabely Bosch ( 1 Tesla :-)

- spojka, přítlačák SACHS z Alfy Romeo 33, setrvačník se snímačem otáček taktéž z 33

- těsnění motoru Victor Reinz

- palivové čerpadlo Acron, 3,5 bar, palivový filtr z Felicie

- startér Bosch 1,1 kW

- nerezové svody i výfuk vlastní výroby s lambda sondou, pro každou hlavu zvlášť

- odlehčená řemenice, původně trojřadá (servo a klima)

- olej Selenia 20K 10W40 Alfa Romeo





Převodovka:



- suchý 5q, SP 3,9



nebo 5q SP 4,22 nebo 4q SP 4,22



- konzole řazení se zkrácenými drahami







Hudba (nyní už minulost):



Autorádio Pioneer DEH-P40MP. DO kartového typu a další DO na volant

V předních dveřích dvoupásmové repro Philips průměr 17 cm



Bývalý subwoofer:

Subwoofer - Carpower Blackbass 12" v 60 litrové basreflexové ozvučnici ve tvaru šneka

Zesilovač-digitální monoblok Carpower Wanted 1/800D

Kapacitor Dietz 1F , pojistkové pouzdro na ANL 100A pojistku Dietz , napájecí kabely Dietz 35 qmm

reproduktorový kabel Stinger 2.4 qmm , zlacené bateriové svorky a instalační očka





Novinky:



16.3.2014 První road test motoru boxer

1.3.2014 První start motoru Alfa Romeo 1,7 16V boxer

30.8-7.9.2013 Dovolená v Itálii, celkem ujeto cca 2500 km

11.8.2013 Zástavba pětistupňové převodovky - převaření tunelu, výměna nádrže a trubek chlazení, 5q SP 4,22

18.6.2013 koupě náhradního motoru boxer vč. nových rozvodů za cenu rozvodů :-)

25.-26.4.2013 Renovace výfuku, koupen plast na zástěrky

10/2012 koupě motoru AR 33 1,7 16V boxer s díly potřebnými k zástavbě

31.1.2012 ostré řízení 2,5 otáčky

2.1.2012 Koupeny kola EXIP 5,5x14, v plánu jako "civilní"

23.11.2011 přední pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14 SOFT

19.10.2011 kožené tažné oko

1.10.2011 - 6.MORAVSKOSLEZSKÝ - vítěz v kategorii tuning

5.7.2011 Konečně zprovozněna po výměně zadní nápravy, brzd a převodovky

8.4.2011 Široká brzda a nafoceny hotové sedačky

9.1.2011 Výměna klik za užovkové

29.11.2010 2 sedačky Metalex "LR"

20.6.2010 Úchycení výfuku předěláno na pružné pomocí pryžotextilního popruhu.

23.4.2010 Stabilizátor 18 mm od Svozila

10.4.2010 Zkrácené řazení

22.2.2010 Zadní brzdiče Lukas - z Octavie, průměr pístků 38 mm

10.2.2010 Přišly náboje na zadní nápravu

31.7.2009 Koupena autoplachta

19.6.2009 Dodělán airbrush a osvětlení subwooferu

17.6.2009 Nasazeny podložky na změnu rozteče, práce okolo šneka

16.6.2009 Seříznuté zadní pružiny o 4cm+guma mezi závity

14.6.2009 Přední náprava předělána na rozteč 4krát100, poskládány kola ARC

22.5.2009 Přivezeny středy ARC vakuově pochromované (vakuově naprášené mosazí)

17.5.2009 Pozinkované, upravené přední náboje, štefty (100, 70 a 40mm)jsou doma

8.5.2009 Nasazena nová maska, nastříkány pružiny (černý Alkyton), zrcátko (barva auta), SW (slonová kost)

6.5.2009 Středy ARC odvezeny na povrchovou úpravu

11.4.2009 Poskládal jsem novou masku s origo znakem, přivezl od soustružníka náboje a podložky

28.11.2008 Koupeny kola ARC 6krát14 palců, s pneu 185/60, hořčíkové středy

11.10.2008 Opravdu poslední vyjížďka v sezoně 08 - cíl - Slezská Harta

10.10.2008 Koupen dálkový ovladač na rádio Pioneer cd-sr100 - na volant

27.9.2008 Poslední projížďka v sezoně 08

19.9.2008 Šnek v plniči, konečný tvar na fotkách

18.9.2008 Předělána palubka-červenou překryla koženka obšitá žlutou nití, přítroje+štít ze Škody 120LS ročník 1983

11.9.2008 Nasazeny vyleštěná kola a tlumiče (+25%)

10.9.2008 Doleštěny kola

26.5.2008 Připravuji novinky na letošní sezonu, snad to do Hrocháče stihnu:-)

21.3.2008 Na svůj svátek jsem si přivezl Laurinku konečně z lakovny,pořádně ji umyl.uŽOFKA je odteď jen na srazy a projížďky:-)

19.2.2008 Koupeny nové zadní blatníky CS výroby,užovkové lemy,sand je nikdy nepoužiju:-)

13.1.2008 Koupena Felicia Combi 1,6 Laurin&Klement,Evoluc e uŽOFKy bude nějakou dobu stagnovat,peníze půjdou do opravy spotřebáka! skoda-virt.cz/cz/.../4338 -radekp-felicie-combi-1-6

1.10.2007 Stavitelné tlumiče Spax a pružiny by Saky

6.9.2007 FM anténa se zesilovačem

6.9.2007 Sehnal jsem od Merfolka nový odpojovač baterie PAL ( přímo pro škodovky) a zapojil

5.9.2007 Přidány fotky ze stavby subwooferu

4.8.2007 Odstraněny zadní sedačky,pomalu se začíná dělat hudba!

18.7.2007 Zakoupen zesilovač Carpower 1/800D a sw Carpower Blackbass 12"

29.-30.7.2007 Na 5. srazu stránek skoda.virt v Hrochově Týnci ocenila odborná porota tohle auto jako NEJ

sedan srazu.

12.5.2007 Nové rádio Pioneer DEH-P40MP s dálkovým ovládáním,digitální monoblok viz popis

30.4.2007 Vyměněny kliky za lakované

29.4.2007 Nasazeny dveře,výfuk,auto konečně doděláno a zprovozněno.Vyjel jsem si na první vyjížďku,abych zjistil,jestli jsou pořád pod kapotou ty koně...........a jsou:-)

28.4.2007 Nasazen NOVÝ chromovaný nárazník,složeny světla a nasazena 4oko maska s chromovým

lemováním

23.4.2007 Namontován 3 bodový bezpečnostní pás

22.4.2007 uŽOFKA je o dvě plechovky Body barvy těžší-padly na podběhy,blatníky a čelo zevnitř.Usadil jsem

kapotu,dal nová gumová těsnění a auto komplet vyčistil.

21.4.2007 Nasazeny blatníky,čelo a lízátko,výsledek jsem nafotil.

14.4.2007

uŽOFKA přivezena od lakýrníka,s prací jsem moc spokojen, s cenou taky!!!Po nastrojení nahodím foto!!!



25.3.2007 Dokončena výroba lízátka,auto odvezeno na lak

1.12.2006 NOVÁ přední levá půlka nár.-ne že by můj byl zkorodovaný,ale za super cenu ho vezmu vždy!

19.10.2006 NOVÁ přední pravá půlka nárazníku

10.9.2006 Dokončena stavba a zapojení subwooferu

3.9.2006 Namontováno centrální zamykání s DO a alarmem

8.8.2006 Přední plynokapalinové tlumiče Kayaba

11.7.2006 Geometrie přední nápravy

3.7.2006 Nová náprava namontována,zbývá doladit odklony a sbíhavost





Co je v plánu,co se chystá?:





nic, prioritou je postavit dům:-)

radekp/uŽOFKA - komentáře:

15:23:23
06.06.2011
Brabi1987
-> radekp: zrovna jsem ted tuhle kosticku taky delal2 na kolik te prisli trubky?(komplet)
10:08:04
05.06.2011
radekp
Tak jsem včera vyměnil spojkový válec, komplet brzdové a spojkovou trubku(y), napasoval nádrž a převodovku.

Výměnu trubek jsem čekal horší vzhledem přední nápravě a vodním trubkám na autě, ale povedlo se, byl by ze mě dobrý gynekolog:-D Pak jsem dal nádrž, rohy jsem kvůli držákům nápravy musel zohnout a odvzdušňovací trubku zkrátit a nastavit ji gumovou hadicí. Nalévací hrdlo je samozřejmě krátké, takže budu potřebovat víčko z emka? Nemáte někdo? Na převodovku jsem nasadil držák "shora" a po krátkém broušení se nechal přišroubovat. S převodovkou mi helfnul soused Lukáš - na několikátý pokus jsme ji tam dostali. Pak jsem ji chtěl nasadit na držák - silentblok shora a nějak to nevyšlo v místě tunelu na 5Q :-/ ale chyběly milimetry, tak jsem zvětšil díru v držáku na kastli a večer už byla na své místě:-)

Holt jsem asi jediný, kdo má molčána na úzké kastli. Celkově už zbývá jen nahodit nápravu, zapojit a odvzdušnit brzdy a spojku, nakreslit a nechat vyrobit podložky pod kola, podložky pod stabilizátor, udělat uchycení Spaxů, nechat vyrobit lanovody a spousta dalších blbůstek
zvětšit radekp/uŽOFKA - obrázek od radekp vložen 05.06.2011 10:08:04
22:33:30
04.06.2011
Felinka 1.3mpi
fešanda4
10:34:32
03.06.2011
Kurier Grobar
-> radekp: jaj okey
06:34:05
03.06.2011
radekp
-> pedalTDI: -> sikula: -> Péďa17: Díky

-> Kurier Grobar: Přitvrdí...já to přehnal se zkrácením pružin tak jsem doufal že se to trochu zvedne...ale už tam nejsou
22:58:47
02.06.2011
sikula
Hezká práce.
20:49:12
02.06.2011
Kurier Grobar
čavko, môžem sa spýtať všimol som si že máš tu gumu v zavite, že načo slúži?
20:10:50
02.06.2011
Péďa17
-> radekp: jedním slovem krásné auto.fandím ti
18:59:31
02.06.2011
radekp
-> VeTeV: Myslím si že mám Garde hrdlo, ale jestli je do roku 83, to nevím3
18:52:37
02.06.2011
VeTeV
-> David.: jj takže by měl mít garde do 83 kvulivá víčku 4
18:37:38
02.06.2011
David.
-> VeTeV: garde ho má do 83 roku víc "ven" stejně jako užovka takže se liší vlečkový garde a pak rapid resp. garde od 84 výš
18:35:23
02.06.2011
VeTeV
a je stejné hrdlo Garde/zbytek vlečenců? neboť hrdlo u kejvadla M/úzké je jiné - právě kvůli jinak udělanému víčku
18:17:21
02.06.2011
pedalTDI
Tak to čumím,fakt nádherná !
11:33:24
02.06.2011
vhml
-> Tuner#2: nevím právě, tak abych neuvedl v omyl. Na vlečku to je jak jsem napsal.
11:32:14
02.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 02.06.11 11:30:57: Molčan na to nemá vliv, do hrdla mlátí šikmé rameno a to má Molčan skoro stejné.
11:30:57
02.06.2011
vhml
I když ty máš vlastně molčana, tam nevím kolik je kde místa
11:29:52
02.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 02.06.11 11:25:35: Nalévací hrdlo na 100% kor když to máme tak složený - do kyvkovýho by to mlátilo. Nádrž podle toho zda chceš do budoucna 5q, od určitého roku měli eMka už nádrže stejné, ale u užovky bys stejně musel ještě vevařit do kasle to vyboulení na 5q. Trubky na vodu myslím vyjdou oboje, kdysi se tu řešil rozdíl a moc velký tam není, já tam mám origo 105tkový, ale opět eMkový. Ale tam myslím problém není.
11:29:45
02.06.2011
vhml
-> radekp: hrdlo jo, nádrž pokud máš 4q převodovku nemusíš.



Trubky taky měnit nemusíš, ale je třeba je zkontrolovat, jestli se opravdu vešly
upraveno 1x, naposled 02.06.2011 11:29:55
11:25:35
02.06.2011
radekp
-> PetrDNX: Jestli vyjedu tak si něco zajedu...

-> Tuner#2: brzdiče i držák třmenu je zbroušený:-) a ještě půjde podložka pod kola, ale tloušťku chci zkusit až auto bude stát na svých

-> Eidy: ještě je to ve vzduchu, ikdyž kdybych to chtěl postavit na jiná kola už by se dalo.



potřeboval bych radu: musím dát vlečkové resp. 5q hrdlo nádrže, protože by mi to dřelo o šikmé rameno, ale je nutné měnit i nádrž? mám obroušenou a natřenou 4q, tak bych ji tam chtěl dát.



A co vodní trubky? nádrž 5q i trubky jsou v záloze u jerzyho...
upraveno 2x, naposled 02.06.2011 11:26:37
22:34:22
01.06.2011
Eidy
-> radekp: Už sedíš na kolech? Nebo to máš ještě ve vzduchu?
Extreme Tyres