Škoda 120 L 1979 (M80), Červená Paprika
Expedováno z AZNP v pátek 28.9.1979, ze závodu v MB.
První registrace až 15.12.1980, auto rok bylo v limbu. Vzhledem k tomu že je to velmi pozdní vzorek M79, raný M80, dá se teorizovat o osudech od salonového auta v Mototechně, až po interní využití fabriky, a odprodeji. Zadní čelo (světla) je spolu s 13 ráfky ze začátku 1982, tj asi dobový bastl omlazení vozu, spolu se spoilerem. Původní kapota je hladká.
Najeto >110 tisíc km. Měněny zadní lemy, prahy ko, zbytak kastle překvapivě pěknej. Původní motor atp.
Jeden majitel do 2011, v tom roce odstaveno, a neprovozováno až do teď. Dědek vydatně bastlil. Auto u prvního majitele co se stěhoval vystřídalo více RZ než skončilo při dědictví na euro. Původní RZ LNB 46-58
Dělší dobu jsem chtěl něco staršího, s úzkym rozchodem. Od embasa po užovku, jedinný podmínky co jsem si ustanovil bylo aby to nebylo za nesmysl, aby to nebylo naprostý řešeto, a aby to nebylo v nějaký depresivní, fádní, nudný barvě, od tmavě zelenejch po vínový. Už jsem to vzdával a měl měl jsem v plánu se kompletně odvrátit od scénáře koupě nepraktického boleslavského pekáče, a pak se mi pod nos objevil inzerát na tento, na který jsem odpovídal minuty od zveřejnění.
Auto je hodně odjetý, ale bylo staráno a stav je na věk a míru užívání překvapivě solidní. První majtel byl z povolání řidič, a v kufru jsem našel starej alternátor vyroben ve francii, takže kdo ví, kde všude auto bylo, a kolik stovek tisíc má před sebou 11 na budíku.
_________________________
_____________________
Škoda 120 GLS 1980 (M80), Bílá
Vyrobeno zhruba v 6. měsíci 1980, v závodě AZV anebo AZK.
Auto bylo registrováno okrese Semily, první a jediná spz SMB. Historie STK vozu nejde dohledat, tz. musel být odstaven už kolem roku. 2008.
Automobil má hnědý interiér s květinovým vzorem na semišových sedačkách, jinak se jedná o standartní GLS, s LS motorem disponujícím chladičem oleje, chromy, posilovačem, vyhřívaným oknem, ale bez samonavíjecích pásů. Za povšimnutí stojí odhlučnění kufru v podobě černého gumového nástřiku, který standardní nebyl.
Vůz jsem koupil protože se objevil inzerát na který jednoduše nešlo neodpovědět. Byl jsem už x-tý zájemce, ale jediný co je z okresu a byl by se přijel podíval další den, tak jsem to vzal. Červená, se kterou sdílí kartu, má mnoho technických i estetických neduh, avšak má papíry a použitelnou kastli. Je až zarážejcí jak je tato GLS technicky zachovalá, v kontrastu s karoserií naprosto po smrti. Hlavní nápad proto je, že se ze navzájem zkompletují. Ještě k tomu jsem bílé GLS 80-83 vždycky chtěl, ač toto není ten typ vlastnictvý, který jsem si představoval.
Škoda 120L 1979 Cold Start
1980 Škoda 120 GLS after ~15 years standing
1980 Škoda 120 GLS Short drive after a couple months