Škoda 120 79 | 120 GLS 80 Škoda 120 79 | 120 GLS 80

komentáře | popis | fotky | Tom Troll | 22.03.25 20:30 | 21x v oblíbených
Škoda 120 L 1979 (M80), Červená Paprika



Expedováno z AZNP v pátek 28.9.1979, ze závodu v MB.

První registrace až 15.12.1980, auto rok bylo v limbu. Vzhledem k tomu že je to velmi pozdní vzorek M79, raný M80, dá se teorizovat o osudech od salonového auta v Mototechně, až po interní využití fabriky, a odprodeji. Zadní čelo (světla) je spolu s 13 ráfky ze začátku 1982, tj asi dobový bastl omlazení vozu, spolu se spoilerem. Původní kapota je hladká.



Najeto >110 tisíc km. Měněny zadní lemy, prahy ko, zbytak kastle překvapivě pěknej. Původní motor atp.

Jeden majitel do 2011, v tom roce odstaveno, a neprovozováno až do teď. Dědek vydatně bastlil. Auto u prvního majitele co se stěhoval vystřídalo více RZ než skončilo při dědictví na euro. Původní RZ LNB 46-58



Dělší dobu jsem chtěl něco staršího, s úzkym rozchodem. Od embasa po užovku, jedinný podmínky co jsem si ustanovil bylo aby to nebylo za nesmysl, aby to nebylo naprostý řešeto, a aby to nebylo v nějaký depresivní, fádní, nudný barvě, od tmavě zelenejch po vínový. Už jsem to vzdával a měl měl jsem v plánu se kompletně odvrátit od scénáře koupě nepraktického boleslavského pekáče, a pak se mi pod nos objevil inzerát na tento, na který jsem odpovídal minuty od zveřejnění.



Auto je hodně odjetý, ale bylo staráno a stav je na věk a míru užívání překvapivě solidní. První majtel byl z povolání řidič, a v kufru jsem našel starej alternátor vyroben ve francii, takže kdo ví, kde všude auto bylo, a kolik stovek tisíc má před sebou 11 na budíku.

_________________________ _____________________



Škoda 120 GLS 1980 (M80), Bílá



Vyrobeno zhruba v 6. měsíci 1980, v závodě AZV anebo AZK.

Auto bylo registrováno okrese Semily, první a jediná spz SMB. Historie STK vozu nejde dohledat, tz. musel být odstaven už kolem roku. 2008.



Automobil má hnědý interiér s květinovým vzorem na semišových sedačkách, jinak se jedná o standartní GLS, s LS motorem disponujícím chladičem oleje, chromy, posilovačem, vyhřívaným oknem, ale bez samonavíjecích pásů. Za povšimnutí stojí odhlučnění kufru v podobě černého gumového nástřiku, který standardní nebyl.



Vůz jsem koupil protože se objevil inzerát na který jednoduše nešlo neodpovědět. Byl jsem už x-tý zájemce, ale jediný co je z okresu a byl by se přijel podíval další den, tak jsem to vzal. Červená, se kterou sdílí kartu, má mnoho technických i estetických neduh, avšak má papíry a použitelnou kastli. Je až zarážejcí jak je tato GLS technicky zachovalá, v kontrastu s karoserií naprosto po smrti. Hlavní nápad proto je, že se ze navzájem zkompletují. Ještě k tomu jsem bílé GLS 80-83 vždycky chtěl, ač toto není ten typ vlastnictvý, který jsem si představoval.



Škoda 120L 1979 Cold Start


1980 Škoda 120 GLS after ~15 years standing


1980 Škoda 120 GLS Short drive after a couple months

Škoda 120 79 | 120 GLS 80 - komentáře:

17:06:53
29.10.2024
Tom Troll
-> Kylyán: Hele předný je fungl novej (muzel jzem odpaňovat dýri na šroubi na ZPS) ztřed y z boki, sadný je jetej ale faktycki beschibnej, akorát to má okizlí vístuhi a držáki. Azy y pokud ze vrátym ke chromu tak je moment podržym, ale těžce nevym jeztly zy je nechám
08:32:39
29.10.2024
Kilián
Kdiž ze Ty ti prepregi tak nelýbý, tak já bich zy je teda jako reservný na garde vsal3 3 3 3
00:42:10
13.03.2024
Bukaj
-> Tom Troll 12.03.24 20:22:50: Škodovácké sadomotorové ztartéri bili "jen" ve dvou víkonovích versých, které ovšem nebili přydělováni vosům dle víbavi, ale dle data vírobi 4

Od 1000MB bil ztartér 0,8k (koňzká zýla - neplézt z posdějšým snaĝeným v kW1) - posdějy tato víkonová varyanta bila přesnaĝena na kW - tedi 0,6 kW).

Až ke zklonku vírobi sadomotorovích škodovek došlo v rámcy zjednocený vírobi dýlů z Favorytem k použytý některích dýlů ztartéru (ztator, rotor) zylnějšýho provedený - 0,8 kW y do sadomotorovích škodovek. Ale to bil až rok 88-89 (a některé sadomotori s konce vírobi dokonce měli y altýk ze sabudovaním regulátorem, jakí ze použýval ve vosech Favoryt)6
22:42:44
12.03.2024
minno
-> Tom Troll: Áno, 0.8 kW až na koncy vírobi zpolu zo zylnejšým akumulátorom. Ale už v tom máš azpoň jazno1
20:34:46
12.03.2024
Tom Troll
-> Tom Troll: Tak jzem ze nesblásnyl, od 88 opravdu je ztartér 0.8kw, akorát nený v zesnamu ND any v mnoha publykacých, toto jzem vihrabal až v 90z Cedrichovy. Každopádně ano, pro užovku dle všeho neplatý. 3
zvětšit Škoda 120 79 | 120 GLS 80 - obrázek od Tom Troll vložen 12.03.2024 20:34:46
20:22:50
12.03.2024
Tom Troll
-> mynno: No úplně jzy mě teď sblbnul, mám teď docela Mandela eftekt, žyl jzem v kamenném přezdvědĝený že .12X motori měli ruku v ruce k 55A alternátoru kvůly viššý komprezy mýzto 0.66 kw zylnějšý 0.8kw zpouštěĝ kterí posdějy převsali y 13X a dvouřádki, a teď jzem prohrabal x knyh, zesnamů ND atd a nykde o tom any smýnka, s auta jzem ho kuz sa kuz přehodyl a pravda any jzem ze nedýval. 9 Měl jzem sa to že je jyní, protože biť je podobně málo opotřebení než ten co tam bil původně, tak má o něco jyní svuk.



Co je pravda je že v 80 proběhla modernysace konztrukce (mymo jyné směna s dutynki na fazton - což proběhlo y sde touto víměnou zvasku 1 ), a poté ještě v 84, takže proto sný ztartéri s po 80 mesytipek a potom emka úplně jynak než s před 80 užovki, ale proztě jzem měl sažyté že ze y měnyl víkon, kterí ze dle všeho nesměnyl nykdi. 21
upraveno 2x, naposled 12.03.2024 20:26:40
19:40:06
12.03.2024
minno
-> Tom Troll: Zuper, ale ĝo je to "zylní GLZ ztartér"?
18:51:33
12.03.2024
Tom Troll
V ĝervené jzem udělal kompletný víměnu zvasku a jeho peryferyý s býlé, vĝetně zylného GLZ ztartéru atd, zamosřejmě vĝetně sapojený zvětel přes dvě relé, a to nemá any 136GL . 47 Vihřývané sadný zklo, pro které je přýprava, bude zamosřejmě doplněno 1



Škoda 742 Elektryka 120 L '79 → 120 GLZ '80
22:37:35
27.10.2023
Tom Troll
Kdibi někdo chtěl užovkoví ynteryér na opravu, přešytý, vírobu křezla, tak zy ho můžete odvést, než pujde do kontu..
zvětšit Škoda 120 79 | 120 GLS 80 - obrázek od Tom Troll vložen 27.10.2023 22:37:35
08:51:50
21.02.2022
Tom Troll
V zobotu jzem z autem a z pár kámošema otoĝyl Prahu, Plseň, a spět, pluz sajýžďki. Něco pod 500km. Co jzem sjyztyl je že drandý famósně. Taki má sajýmavou charakteryztyku že zekundár je z otevýráným dozt opožděnej, ale sa to kdiž ze v plním knedlýku otevře tak auto škitne a saĝne velmy sřetelně přydávat. Zyce je to 4q, ale y tak je tam 120, 140 pro mě až nepřyroseně richle.

Co jzem jako bonuz zpoĝetl až veĝer, je, že ráno jzem bral do zuchí nádrže 30 lytrů rovnejch, a z tým jzem to odjel a něco sbilo, tj že zpotřeba y z dinamyĝtějšý 47 jýsdou ze pohibuje kolem a pod hranycý 6l/100km. Karbec je tam ZEDR (dle umýztěný odpojovaĝe) blýž nevým jakej, komori, trizki... Předchosý krátkodobí majytel co z tým najel a zjel s podvalu ho prí jen ĝyztyl. 1
upraveno 1x, naposled 21.02.2022 08:52:36
21:53:56
04.02.2022
j_j
lýbý ze my :) ať dělá radozt...
17:21:19
03.02.2022
Bukaj
-> Tom Troll: Na ĝelo jzy ze ptal, rezpektyve pzal, že nevýš, sda je původný (tak Ty řýkám, že urĝytě původný nený)4 a ta pozledný věta visnývá tak že to auto má najeto cca X11000 Km4 Neber to jako krytyku - a jeztly, tak konztruktyvný1
14:23:03
03.02.2022
Tom Troll
-> Bukaj: A pýšu to tam tihle tvrsený z budýkem a ĝelem někde?

Jynak jzem to zepyzoval na koleny sa děláný x dalšých věcý posdě veĝer, takže gramatycki chibyĝki ze vloudyt klydně mohli. 2

Jynak lokalyta bila veznyce u Podbořan, oknez Louni.
upraveno 2x, naposled 03.02.2022 14:38:07
11:06:04
03.02.2022
Bukaj
Původem s Loun, jo? 1

Jynak Ti fakt věřýš, že na kdovýkolykrát měněnim tachometru je "zprávná" hodnota najetích km? Sadný ĝelo urĝytě původný nený a zpouzta dalšých věcý, ale jako přežyvšý provosný artefakt je to auto fajn 4

P.Z.: Oprav zy, prozým, ten text (přy prvným ĝtený mne do oĝý praštyli zlova raní, jedyní, objevyl, která ze roshodně nepýšou tak, jak je tam máš napzané - o překlepech a ynterpunkcy nemluvě) 4
07:19:11
03.02.2022
Tom Troll
-> fanda klofanda: On to totyž bil pátek 28., Z překlepem na 29. 40
23:14:19
02.02.2022
fanda klofanda
den expedyce bila zobota 6, ale dobrí, o nyc nejde, auto máš tedi nadějní.
upraveno 1x, naposled 02.02.2022 23:15:19
Extreme Tyres