Eidy / Zdenička 105S Eidy / Zdenička 105S

komentáře | popis | fotky | Eidy | 18.09.22 20:13 | 60x v oblíbených
V neděli 17.12.2017 se moje sbírka vozů Škoda rozrostla na 3 kusy. Jedná se o vůz Škoda 105 z roku 1980 v nejsociálnější výbavě, tedy S. Není to auto v nejlepším stavu, popravdě zadní lemy to mají už za sebou, prahy možná taky, lak je v hrozném stavu, má spousty škrábanců a ťukanců, motor je po smrti a tak celkově to není vůz, který bych si koupil.

JENOMŽE ono to se Zdeničkou není jen tak. Tohle je auto, ve kterém jsem vyrostl. Je po babičce, kterážto byla první majitelkou a tak jsem v tomhle autě strávil spousty cest a mám kopec zážitků. To auto voní uvnitř pořád stejně jako před 30 lety. Nemohl jsem z něj nechat udělat konzervy. Postupně nakupuji díly a Zdenička projde renovací. Neříkám kdy přesně, ale na jaře začnu s přípravou a uvidíme dle času.

Jo a proč Zdenička? Protože babička se jmenuje Zdenka. Tak proto :)



Babička v září 2021 zemřela, takže jí už Zdeničkou nesvezu. Ale až bude hotová, bude mít radost táta, bratránek a několik dalších lidí, protože Zdenička vezla za těch bezmála 40 let spousty členů rodiny.

Eidy / Zdenička 105S - komentáře:

09:09:45
15.06.2020
minno
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: Mýliš sa. Vlečka a kyvka je 100 a 1. A to nie len pri krízových situáciách, ako uvádzaš. Hranica udržateľnosti auta na ceste je úplne niekde inde.
07:15:33
15.06.2020
Bukaj
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: Tak v tomto s tebou nemohu souhlasit. Škodovka s vlečkou a hřebenem je úplně jiné auto, než s kyvkou a maticí.

Uznávám, že hodně udělá správně nastavená geometrie a nápravy bez vůlí - pak i kyvka může - co se ovladatelnosti týče - být rozumně jezditelná, ovšem jízdní komfort je nesrovnatelný, stejně jako "komfort servisních úkonů"4

Jezdil jsi vůbec někdy škodovkou s vlečkou, nebojsou to jen slova zarytého odpůrce "z principu"?4

-> Eidy 15.06.20 00:18:47: To je síla, myslel jsem, že úzká vlečka není tak v kurzu, jako široká, takže i ceny věcí na ni budou nižší (vyjma poloos Löbro pro zaryté originalisty, což Ty nejsi 6) . Soudím alespoň podle dostupnosti nových dílů - nová ramena a příčku seženeš spíše na Garde, než na 130, stejně tak hřídele. Naposledy jsem před pár lety kupoval nové Garde rameno v krámě za cca 600 Kč (myslím, že pro Havlika) a novou příčku v komaxitu jsem horkotěžko na Virtu směnil za novou skladováním omlácenou příčku na 130 atd. Jinak jednu Garde hřídel měl ještě letos na jaře Bokr v Plzni na skladě - a už se mu tam válí asi dva roky (tehdy tam měl 3 rapidí a jednu Garde, ty rapidí jsou už fuč a ta poslední tam možná stále čeká (a co si vybavuju, tak za ně nechtěl ani moc peněz nějak kolem tisícovky kus? - tehdy jsem se ptal a vážně jsem zvažoval, že bych je vzal jako investici, i když jsem měl doma pro vlastní potřebu dost, nakonec jsem je tam nechal) ...
00:18:47
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: To na fotce za 14500.
00:15:35
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 15.06.20 00:11:27: jasný, tak to je dobře 4 Co to vlastně stálo v dnešní době pokud to není tajné?
00:11:27
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: Hele, měl tam už jednu rozebranou. Jen naložit a jet. Ale tu bych nevzal. Raději strávil čas na rozebrání téhle. Nevypadá tak, ale poslouží dobře.



-> Tom Troll: V klidu. 4 Já se s kyvkou taky trochu najezdil, ale ono je rozdíl mít to v sérii a nebo na upraveném odpružení. Je fakt, že se Záclonou se za jeden den nadriftuju víc než s Kóčou za celý rok, ale je rozdíl driftovat nechtěně ve 40 a nebo chtěně ve 100km/h. 1
00:10:16
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: ty fakt děláš čest svému nicku... Já jsem se najezdil poměrně hodně km s úzkou kyvkou, širokou kyvkou a i vlečkou. Úzkou kyvku na diagonálech něšlo v běžném provozu používat. Ve 30-40km rychlosti na kruháči driftem apod. libůstky vedly k záměně kol za R13 a alespoň moderní pneumatice. I tak byla úzká kyvka žalostná a to tahání kola pod sebe bylo fakt hodně o hubu a nezřídka mě to vyškolilo. Podotýkám tehdy denně v provozu do Plzně a zpět cca. 50km. Takže tomuto kroku naprosto rozumím stejně tak jako tomu, že originál eRko je pěkné, ale jen do doby než s ním chceš někam vyrazit. Vlečka je podvozkově zcela někde jinde, ba naopak si myslím, že na asfaltu je lepší jak "molčanovka" s 10° úhlem kývání.
23:57:37
14.06.2020
Tom Troll
-> Tuner#2: Rozdíl pár cm z ne naprosto jednoznačný fotky dělá rozdíl znalce a amatéra, no jo. 7

Vlečka je z jízdních vlastností poznat když to jde do přetáčení a kyvka začne nakopávat zadek a jde po bočnici vnějšího kola, ale v běžnym provozu je tahle situace naprosto nedosažitelná, maximálně v dopravní krizovce nebo při okatym prasení, a i nakoplá kyvka jde v přehledný krizovce bezpečně srovnat.



Potom je rozdíl že při akceleraci cca v 2000 otáčkách kastle krátce nezaduní rezonancema jako u kyvky, samozřejmě pokud tam má člověk stoletý sb ze dřeva, tak to duní furt, ale to neni problém konsrukce, ale údržby. Stálej převod dělá mnohem jinačí divy co se týče hluku, jak ta izolace vibrací.



Potom ti ale upadne kolo, ikdyž jenom jestli na tom jako jelito člověk jezdí tisíce km když to už zhoubně skřípe, zase údržba.



Potom ale upadne převodovka když s tim chceš jezdit po place bez motoru, když neni chuť jí podvázat, ale to je stejně eventualita která se stává každý škodovce minimálně třikrát do roka.



Potom ti ale nateče olej do bubnu, protože dvě gufera za třicet let jsou nepřijatelnej element spotřebního materiálu.



Co ale s kyvkou nedokážeš, musím uznat, je, že se člověk nechá zbankrotovat a dohnat k šílenství tim že vlečku musí udržovat při životě, rovnou v šesti rovinách, brzdící, s geometrickou tolerancí soustřednosti všech elementů nula nula nic, což jsou poslední dobou velmi oblíbený témata.



Nevim, na týhle webovce má vlečka téměř fanatický zastoupení, že bez vlečky nemůžeš myslet vážně zapojit se do dnešního provozu, a jiný lidi mimo zdejší osazenstvo, co prošly více či méně škodovkama na optání řeknou, že ten rozdíl v provozu komfrotem a projevem je fakticky zanedbatelnej, jenom se vlečka víc sere a víc stojí, pětka tam jde řadit až ke stovce, nedej bože on má rapid jinej zadek jak emko?, nebo že nejlíp se mi jezdilo s eRkem. 3



Prostě jsem asi čekal, že se na to pujde jinak, než na závoďák, (kterej máš mimochodem eidy bravurní), nebo průměrnou virťáckou tuningovou ludru.
upraveno 2x, naposled 15.06.2020 00:00:29
23:47:14
14.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 14.06.20 23:42:15: pár šikmých mě prošlo pod rukama a ty na fotce nevypadají zrovna v super stavu. Taky jsem nakonec skončil u nových. U vlečky je to alfa omega úspěchu. Ale třeba budeš mít štěstí což by vzhledem ke stáří garde byl spíše zázrak. Uvidíš až je opískuješ a co se bude sypat po oklepání uvnitř.
23:42:15
14.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: Myslíš, že bych koupil ramena na prach? Pán byl celkem fér a dal mi ty nejlepší ramena, co měl.
23:25:38
14.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: zrovna v týdnu jsem viděl inzerát na nové šikmé Garde za asi 6tKč pokud by ty Tvoje byly na prach.
23:24:40
14.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tom Troll 14.06.20 21:44:45: prej zedejší znalec 3



Já teda nevím, napřed nepoznáš nápravu, pak tady hejtíš vlečku, že to ani nepozná. Za mě to tedy sakra pozná a vlečka pokud je v dobrém stavu je tady nedoceněná náprava. Nevím ani na jaké akce jezdíš, ale zrovna užovek je pomerně hodně a tak myslím není třeba taky z toho dělat konec světa...
22:02:55
14.06.2020
vhml
-> Eidy 14.06.20 21:56:58: ale tak zas na naučení dobrý. Je jedno na co šlapeš a jede to pořád nějak podobně 3
21:56:58
14.06.2020
Eidy
-> Bukaj: No fakt. 1 Z nějakýho důvodu v Zácloně není slyšet přerušovač blinkrů. Po zatočení se blinkry nevypnou. Pro člověka zvyklého na moderní auta brzdy nebrzdí a spojka cuká.



-> Tom Troll: 4p v plánu nejsou. Na 2p jsem se najezdil dost a nikdy nebyl problém ani na okruhu. Dlaší věc je ta, že na mě jsou ty sériový auta pomalý. Třeba Záclona. Na plynu a na brzdě můžeš stát jak na rejči a nic se neděje. Kor na těch 14" klobásách. Je to tragický. A pokud budu tu oužu v sérii, tak ani po renovaci ji nikdy nevytáhnu, pokud bude Kóča pojízdná. Takhle je mnohem větší šance, že se to auto někdy projede. 4
21:47:28
14.06.2020
Bukaj
21:44:45
14.06.2020
Tom Troll
-> Eidy: Já to nemyslel ani tak be zlym jako že je to prostě škoda, kor když je to auto "s příběhem" jak by jeden zdejší znalec řekl. Odpárat kastlík, když komfort tak nemá cenu se zastavovat na suchym 4q, ikdyž asi máš starej... a na rozdíl od kyvky už s tim pujde dle odborníků svižně jezdit, takže 4p brzdy, a je to lavina věcí...

Tomu že je to komfort rozumim taky, ale i auto s maticí a kyvkou může po pár základních úpravách (opravách) naprosto spolehlivě jezditelný, a vlečka mi přijde trochhu overkill, a jako něco u čeho se ta práce a zásah nakonec možná ani nemusí na konci stát za to.
upraveno 1x, naposled 14.06.2020 21:46:05
20:47:54
14.06.2020
Eidy
-> Tom Troll: Hele, já se neurazím. Nemám rozhodně v plánu postavit ségru ke Kóče. Jen to chci vespod trochu vylepšit. Jsou pro to 2 perspektivy. Jednak mě to bude víc bavit včetně toho servisu/montáže. A taky chci, by s ní na sraz vyjela i přítelkyně. Tak aby to bylo příjemnější. Když řídila Záclonu, tak z toho byla na prášky a já z ní.
20:40:11
14.06.2020
kraska98
-> miguelias: No to bych už ani netvrdil. Na srazech je pomalu zázrak, když natrefíš na zadohrab s 5 kanálem. 3
20:38:02
14.06.2020
miguelias
-> kraska98 14.06.20 20:22:26: Neřeš Nesmysly. Sériovek je plná prdel.

Tuň nebo zemři. 1
20:32:37
14.06.2020
castrol
-> kraska98: sak vyjadruj 4 jake bastrenie len vylepsovanie
upraveno 1x, naposled 14.06.2020 20:33:02
20:22:26
14.06.2020
kraska98
-> castrol: O tom žádná. Ale každý má taky právo vyjádřit svůj názor. Můj názor je stejný jako Tomův. Je škoda takovou užovku bastlit vlečkou a beztak budou následovat i další úpravy. Ale jeho věc no.
upraveno 1x, naposled 14.06.2020 20:23:06
Extreme Tyres