Eidy / Zdenička 105S Eidy / Zdenička 105S

komentáře | popis | fotky | Eidy | 18.09.22 20:13 | 60x v oblíbených
V neděli 17.12.2017 se moje sbírka vozů Škoda rozrostla na 3 kusy. Jedná se o vůz Škoda 105 z roku 1980 v nejsociálnější výbavě, tedy S. Není to auto v nejlepším stavu, popravdě zadní lemy to mají už za sebou, prahy možná taky, lak je v hrozném stavu, má spousty škrábanců a ťukanců, motor je po smrti a tak celkově to není vůz, který bych si koupil.

JENOMŽE ono to se Zdeničkou není jen tak. Tohle je auto, ve kterém jsem vyrostl. Je po babičce, kterážto byla první majitelkou a tak jsem v tomhle autě strávil spousty cest a mám kopec zážitků. To auto voní uvnitř pořád stejně jako před 30 lety. Nemohl jsem z něj nechat udělat konzervy. Postupně nakupuji díly a Zdenička projde renovací. Neříkám kdy přesně, ale na jaře začnu s přípravou a uvidíme dle času.

Jo a proč Zdenička? Protože babička se jmenuje Zdenka. Tak proto :)



Babička v září 2021 zemřela, takže jí už Zdeničkou nesvezu. Ale až bude hotová, bude mít radost táta, bratránek a několik dalších lidí, protože Zdenička vezla za těch bezmála 40 let spousty členů rodiny.

Eidy / Zdenička 105S - komentáře:

11:56:08
15.06.2020
Karlos (WIO46)
-> Tuner#2: Ano, ta hranice je dál, to rozhodně. Stejně tak přiznám, že jsem se do geometrie nikdy nebabral, anžto nejsem rejsr. A opravdu jsem přesvědčen, že to, že je to těžší pochytat není tím, že by smyk přišel později. Přijde nečekaněji, i když samozřejmě to, kdy přijde hraje také roli.

Samozřejmě, že můžeme špekulovat o tom, co, jakýma úpravama lze vylepšit a posunout.

Jsem ale přesvědčen, že ve výsledku, pokud člověk není "závodník" tak kyvka, funguje stejně dobře. I úzká. Jen teda je pravda, že ty dlouhé pružiny z počátku výroby za mě nejsou moc dobrá volba.



Co se týče komfortu, daleko větší přínos pro něj mají vylepšení přicházející v průběhu výrobního cyklu a nějaké to odhlučnění, než náprava.
11:27:38
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 15.06.20 00:18:47: na to snad jen uff, tak snad bude alespoň v super stavu.
11:25:47
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 15.06.20 07:15:33: taky si myslím, že o tom jenom četl... Já s kyvkou v obou verzích jezdil leta denně...



-> Karlos (WIO46) 15.06.20 09:23:24: Ta to si rozhodně nemyslím. Je to o celkovém nastavení a vlečka má tu hranici smyku posazenou podstatně dál. Proto je pak možná těžší ten smyk chytit, ale jde to poladit i geometrií, aby se auto chovalo jak chceš.
10:36:43
15.06.2020
Borderer
-> kraska98: Je pravdou, že zatím jsem narazil u úzký kyvky na úplně jiný limity vozidla, než je zadní náprava. 3 A do driftu jsem šel za ty roky asi 4x - 3x jsem chtěl a 1x vlastní blbostí.
10:36:17
15.06.2020
vhml
-> Eidy 15.06.20 10:33:48: neměla by být, spíš jsem to chtěl vyhodit jakože mi to přišlo k hovnu3
10:33:48
15.06.2020
Eidy
-> vhml: Tak jestli je ve stavu do šrotu, tak to vyhoď. Ale to ta moje není.
09:51:58
15.06.2020
kraska98
Ale tady hlavně hodně lidem nedochází, že ne každý má potřeby při své nedělení projížďce se škodovkou překonávat rekordy okruhu místního JZD, ale chce se prostě jen pohodově projet a nějak se to světě div se dá přežít i s kyvkou... 3
09:51:41
15.06.2020
vhml
-> Eidy 15.06.20 00:18:47: fiha. S tim se da krasne navazat na nedavnou debatu, ze ceny nesponuje prodavajici, ale kupujici, kterej je ochotnej takovou raketu zaplatit. Ja tu někde uzkou vlecku mam, jsem ji mel doteď jako prvniho kandidata na cestu do srotu, ze je to k hovnu... 3 asi to jeste zvazim
upraveno 1x, naposled 15.06.2020 09:51:56
09:40:37
15.06.2020
Tomaso435
-> Karlos (WIO46): hale karlos , jedeš pohofest?
09:23:24
15.06.2020
Karlos (WIO46)
-> minno: Hranice je jinde, to rozhodně. Ale jistě to není 100 a 1.

Ale stejně tak, je jinde i čitelnost, kde je + jednoznačně pro kyvku. To auto jde prdelí číst líp, než auto s vlečkou.
09:09:45
15.06.2020
minno
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: Mýliš sa. Vlečka a kyvka je 100 a 1. A to nie len pri krízových situáciách, ako uvádzaš. Hranica udržateľnosti auta na ceste je úplne niekde inde.
07:15:33
15.06.2020
Bukaj
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: Tak v tomto s tebou nemohu souhlasit. Škodovka s vlečkou a hřebenem je úplně jiné auto, než s kyvkou a maticí.

Uznávám, že hodně udělá správně nastavená geometrie a nápravy bez vůlí - pak i kyvka může - co se ovladatelnosti týče - být rozumně jezditelná, ovšem jízdní komfort je nesrovnatelný, stejně jako "komfort servisních úkonů"4

Jezdil jsi vůbec někdy škodovkou s vlečkou, nebojsou to jen slova zarytého odpůrce "z principu"?4

-> Eidy 15.06.20 00:18:47: To je síla, myslel jsem, že úzká vlečka není tak v kurzu, jako široká, takže i ceny věcí na ni budou nižší (vyjma poloos Löbro pro zaryté originalisty, což Ty nejsi 6) . Soudím alespoň podle dostupnosti nových dílů - nová ramena a příčku seženeš spíše na Garde, než na 130, stejně tak hřídele. Naposledy jsem před pár lety kupoval nové Garde rameno v krámě za cca 600 Kč (myslím, že pro Havlika) a novou příčku v komaxitu jsem horkotěžko na Virtu směnil za novou skladováním omlácenou příčku na 130 atd. Jinak jednu Garde hřídel měl ještě letos na jaře Bokr v Plzni na skladě - a už se mu tam válí asi dva roky (tehdy tam měl 3 rapidí a jednu Garde, ty rapidí jsou už fuč a ta poslední tam možná stále čeká (a co si vybavuju, tak za ně nechtěl ani moc peněz nějak kolem tisícovky kus? - tehdy jsem se ptal a vážně jsem zvažoval, že bych je vzal jako investici, i když jsem měl doma pro vlastní potřebu dost, nakonec jsem je tam nechal) ...
00:18:47
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: To na fotce za 14500.
00:15:35
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 15.06.20 00:11:27: jasný, tak to je dobře 4 Co to vlastně stálo v dnešní době pokud to není tajné?
00:11:27
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: Hele, měl tam už jednu rozebranou. Jen naložit a jet. Ale tu bych nevzal. Raději strávil čas na rozebrání téhle. Nevypadá tak, ale poslouží dobře.



-> Tom Troll: V klidu. 4 Já se s kyvkou taky trochu najezdil, ale ono je rozdíl mít to v sérii a nebo na upraveném odpružení. Je fakt, že se Záclonou se za jeden den nadriftuju víc než s Kóčou za celý rok, ale je rozdíl driftovat nechtěně ve 40 a nebo chtěně ve 100km/h. 1
00:10:16
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: ty fakt děláš čest svému nicku... Já jsem se najezdil poměrně hodně km s úzkou kyvkou, širokou kyvkou a i vlečkou. Úzkou kyvku na diagonálech něšlo v běžném provozu používat. Ve 30-40km rychlosti na kruháči driftem apod. libůstky vedly k záměně kol za R13 a alespoň moderní pneumatice. I tak byla úzká kyvka žalostná a to tahání kola pod sebe bylo fakt hodně o hubu a nezřídka mě to vyškolilo. Podotýkám tehdy denně v provozu do Plzně a zpět cca. 50km. Takže tomuto kroku naprosto rozumím stejně tak jako tomu, že originál eRko je pěkné, ale jen do doby než s ním chceš někam vyrazit. Vlečka je podvozkově zcela někde jinde, ba naopak si myslím, že na asfaltu je lepší jak "molčanovka" s 10° úhlem kývání.
23:57:37
14.06.2020
Tom Troll
-> Tuner#2: Rozdíl pár cm z ne naprosto jednoznačný fotky dělá rozdíl znalce a amatéra, no jo. 7

Vlečka je z jízdních vlastností poznat když to jde do přetáčení a kyvka začne nakopávat zadek a jde po bočnici vnějšího kola, ale v běžnym provozu je tahle situace naprosto nedosažitelná, maximálně v dopravní krizovce nebo při okatym prasení, a i nakoplá kyvka jde v přehledný krizovce bezpečně srovnat.



Potom je rozdíl že při akceleraci cca v 2000 otáčkách kastle krátce nezaduní rezonancema jako u kyvky, samozřejmě pokud tam má člověk stoletý sb ze dřeva, tak to duní furt, ale to neni problém konsrukce, ale údržby. Stálej převod dělá mnohem jinačí divy co se týče hluku, jak ta izolace vibrací.



Potom ti ale upadne kolo, ikdyž jenom jestli na tom jako jelito člověk jezdí tisíce km když to už zhoubně skřípe, zase údržba.



Potom ale upadne převodovka když s tim chceš jezdit po place bez motoru, když neni chuť jí podvázat, ale to je stejně eventualita která se stává každý škodovce minimálně třikrát do roka.



Potom ti ale nateče olej do bubnu, protože dvě gufera za třicet let jsou nepřijatelnej element spotřebního materiálu.



Co ale s kyvkou nedokážeš, musím uznat, je, že se člověk nechá zbankrotovat a dohnat k šílenství tim že vlečku musí udržovat při životě, rovnou v šesti rovinách, brzdící, s geometrickou tolerancí soustřednosti všech elementů nula nula nic, což jsou poslední dobou velmi oblíbený témata.



Nevim, na týhle webovce má vlečka téměř fanatický zastoupení, že bez vlečky nemůžeš myslet vážně zapojit se do dnešního provozu, a jiný lidi mimo zdejší osazenstvo, co prošly více či méně škodovkama na optání řeknou, že ten rozdíl v provozu komfrotem a projevem je fakticky zanedbatelnej, jenom se vlečka víc sere a víc stojí, pětka tam jde řadit až ke stovce, nedej bože on má rapid jinej zadek jak emko?, nebo že nejlíp se mi jezdilo s eRkem. 3



Prostě jsem asi čekal, že se na to pujde jinak, než na závoďák, (kterej máš mimochodem eidy bravurní), nebo průměrnou virťáckou tuningovou ludru.
upraveno 2x, naposled 15.06.2020 00:00:29
23:47:14
14.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 14.06.20 23:42:15: pár šikmých mě prošlo pod rukama a ty na fotce nevypadají zrovna v super stavu. Taky jsem nakonec skončil u nových. U vlečky je to alfa omega úspěchu. Ale třeba budeš mít štěstí což by vzhledem ke stáří garde byl spíše zázrak. Uvidíš až je opískuješ a co se bude sypat po oklepání uvnitř.
23:42:15
14.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: Myslíš, že bych koupil ramena na prach? Pán byl celkem fér a dal mi ty nejlepší ramena, co měl.
23:25:38
14.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: zrovna v týdnu jsem viděl inzerát na nové šikmé Garde za asi 6tKč pokud by ty Tvoje byly na prach.
Extreme Tyres