skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Léto 2017
Škoda 120L, r.v. 1980, najeto 109000Km, koupeno od prvního majitele. SPZ je druhá, protože majitel se po jednom roce od koupě přestěhoval do vedlejšího okresu a dostal novou značku. Karoserie téměř bez koroze a všechny plechy původní, vůz v originálním nehavarovaném a nelakovaném stavu, tedy až na různé výplody fantazie původního majitele. Karoserie nastříkaná čtyřmi vrstvami rychlých pruhů v různých barvách, všude nějaké teploměry, lampičky, samolepky.... Moje představa je všechny dodělávky zlikvidovat a dostat se zpátky do původního stavu. Důležité je ještě poznamenat, že škodovka poslední roky stála, nenajela žádné kilometry, takže po opětovném rozhýbání očekávám klasické problémy jako úniky z chladící soustavy, tekoucí gufera, atd. V době koupě byl vůz sice plně pojízdný, avšak s poruchou na palivovém potrubí, takže jsme domů jeli na kanystr umístěný v motorovém prostoru. Myslím že nejzajímavější informace o voze se týká motoru. Motor nebyl nikdy ze žádné strany otevřen. Představte si že za dobu 37 let nebyly měněny rozvody, původní je také těsnění pod hlavou, také spojka je původní a dokonce i těsnění olejové vany nebylo nikdy měněno. Zajímavé na tom je také to, že motor je naprosto suchý a má kupodivu velmi dobrý zvuk a vůbec nežere olej. Po napumpování benzínu startuje na první drc. Měněny nebyly ani žádné jiné věci na motoru (např. karburátor starého provedení EDSR), jedinou výjimku tvoří alternátor, ten už je na autě druhý. Původní jsem dostal k vozu, prý málo dobíjel tak počítám že půjde snadno repasovat a necháme ho do zásoby.
Zima 2017
Škodovečka už si u nás zvykla. Po vyléčení klasických škodováckých bolístek dneska výborně slouží. Auto je využíváno jako vytěžovací osobák, tedy pokud je rodinný vůz pryč a je potřeba druhé auto, jezdí v běžném provozu. Je to ale spíše výjimečný stav. Za půl roku najeto cca 500Km. Odpadla tím nutnost vlastnit druhé rodinné auto, takže vlastně úspora a přitom možnost nevšedního zážitku. Během toho půl roku se dělalo komplet palivové vedení včetně repase benzínového čerpadla, dále celý karburátor hrál jsem si s ventily, řešily se rozvodové tyčky, a co kde bylo potřeba, to se při chvílích opravilo. Řešila se také estetická stránka vozu, odstranil jsem téměř všechny rychlé pruhy z vozu, v první fázi se vyměnila přední maska i s originál světly, a nyní před zimou jsem konečně vyměnil světla za čtyřoko. Byl velký problém sehnat veškeré části této masky, kompletní čtyřoko mám od 5ti různých lidí. Z interiéru jsem odstranil většinu doplňků, nemám tyhle věci rád, vytáhl jsem i rádio, prostě to tam nechci. Všechny ty teploměry, zapalovače na šňůře, reprobedny a další blbinky spíše jenom zavazely. Na autě jsem také provedl předběžné opatření proti počínající korozi, je to místo na spoji LP blatníku se sloupkem, a tečka na lévém zadním blatníku. Tato místa byla v minulosti poškozena a hrozilo že začnou rezivět. Na jaře to zalakujeme. Auto je nyní na zimních kolech a snad si užijeme i nějaké to dovádění ve sněhu.
Léto 2018
Přes zimu došlo jen k drobným úpravám a nutné údržbě, sněhu jsme si moc neužili, ježdění až do dubna bylo naprosto výjimečné. Od jara už jezdí častěji, zatím bez závad. Během jara došlo k úplnému odstranění starých nastříkaných pruhů. Byla obnovena antikorozní ochrana vozu. Přibyl sportovní volant (je v originálním stavu a dole už natržený). Posledním počinem byla montáž kol 13" v bílé barvě s pneumatikami Barum OR 34. Na těchto kolech odjezdíme celou sezónu. Původní 14tky zůstanou pro letošek uskladněny. Během zimy také došlo ke zkoušce maximální rychlosti vozu. Na suché rovné cestě dosáhla škodovka maximální tachometrové rychlosti 145Km/h (údaj GPS není). Realita bude samozřejmě jiná, ale věřím, že 132Km/h udávaných ve velkém TP, jsme i po těch 38 letech provozu dosáhli. Jen pro pořádek, zrychlení vozu 0-100Km/h podle poněkud nepřesné GPS v telefonu cca 21 vteřin. Výsledek sice nijak neoslní, je však nutno říct, že motor jsem vytáčel podle ucha bez otáčkoměru a řadil jsem pomalu, abych neničil převody a spojku. Rozhodně jsem nedosáhl povoleného maxima 5000ot./min. Naprostá spokojenost.
Škoda 120L, r.v. 1980, najeto 109000Km, koupeno od prvního majitele. SPZ je druhá, protože majitel se po jednom roce od koupě přestěhoval do vedlejšího okresu a dostal novou značku. Karoserie téměř bez koroze a všechny plechy původní, vůz v originálním nehavarovaném a nelakovaném stavu, tedy až na různé výplody fantazie původního majitele. Karoserie nastříkaná čtyřmi vrstvami rychlých pruhů v různých barvách, všude nějaké teploměry, lampičky, samolepky.... Moje představa je všechny dodělávky zlikvidovat a dostat se zpátky do původního stavu. Důležité je ještě poznamenat, že škodovka poslední roky stála, nenajela žádné kilometry, takže po opětovném rozhýbání očekávám klasické problémy jako úniky z chladící soustavy, tekoucí gufera, atd. V době koupě byl vůz sice plně pojízdný, avšak s poruchou na palivovém potrubí, takže jsme domů jeli na kanystr umístěný v motorovém prostoru. Myslím že nejzajímavější informace o voze se týká motoru. Motor nebyl nikdy ze žádné strany otevřen. Představte si že za dobu 37 let nebyly měněny rozvody, původní je také těsnění pod hlavou, také spojka je původní a dokonce i těsnění olejové vany nebylo nikdy měněno. Zajímavé na tom je také to, že motor je naprosto suchý a má kupodivu velmi dobrý zvuk a vůbec nežere olej. Po napumpování benzínu startuje na první drc. Měněny nebyly ani žádné jiné věci na motoru (např. karburátor starého provedení EDSR), jedinou výjimku tvoří alternátor, ten už je na autě druhý. Původní jsem dostal k vozu, prý málo dobíjel tak počítám že půjde snadno repasovat a necháme ho do zásoby.
Zima 2017
Škodovečka už si u nás zvykla. Po vyléčení klasických škodováckých bolístek dneska výborně slouží. Auto je využíváno jako vytěžovací osobák, tedy pokud je rodinný vůz pryč a je potřeba druhé auto, jezdí v běžném provozu. Je to ale spíše výjimečný stav. Za půl roku najeto cca 500Km. Odpadla tím nutnost vlastnit druhé rodinné auto, takže vlastně úspora a přitom možnost nevšedního zážitku. Během toho půl roku se dělalo komplet palivové vedení včetně repase benzínového čerpadla, dále celý karburátor hrál jsem si s ventily, řešily se rozvodové tyčky, a co kde bylo potřeba, to se při chvílích opravilo. Řešila se také estetická stránka vozu, odstranil jsem téměř všechny rychlé pruhy z vozu, v první fázi se vyměnila přední maska i s originál světly, a nyní před zimou jsem konečně vyměnil světla za čtyřoko. Byl velký problém sehnat veškeré části této masky, kompletní čtyřoko mám od 5ti různých lidí. Z interiéru jsem odstranil většinu doplňků, nemám tyhle věci rád, vytáhl jsem i rádio, prostě to tam nechci. Všechny ty teploměry, zapalovače na šňůře, reprobedny a další blbinky spíše jenom zavazely. Na autě jsem také provedl předběžné opatření proti počínající korozi, je to místo na spoji LP blatníku se sloupkem, a tečka na lévém zadním blatníku. Tato místa byla v minulosti poškozena a hrozilo že začnou rezivět. Na jaře to zalakujeme. Auto je nyní na zimních kolech a snad si užijeme i nějaké to dovádění ve sněhu.
Léto 2018
Přes zimu došlo jen k drobným úpravám a nutné údržbě, sněhu jsme si moc neužili, ježdění až do dubna bylo naprosto výjimečné. Od jara už jezdí častěji, zatím bez závad. Během jara došlo k úplnému odstranění starých nastříkaných pruhů. Byla obnovena antikorozní ochrana vozu. Přibyl sportovní volant (je v originálním stavu a dole už natržený). Posledním počinem byla montáž kol 13" v bílé barvě s pneumatikami Barum OR 34. Na těchto kolech odjezdíme celou sezónu. Původní 14tky zůstanou pro letošek uskladněny. Během zimy také došlo ke zkoušce maximální rychlosti vozu. Na suché rovné cestě dosáhla škodovka maximální tachometrové rychlosti 145Km/h (údaj GPS není). Realita bude samozřejmě jiná, ale věřím, že 132Km/h udávaných ve velkém TP, jsme i po těch 38 letech provozu dosáhli. Jen pro pořádek, zrychlení vozu 0-100Km/h podle poněkud nepřesné GPS v telefonu cca 21 vteřin. Výsledek sice nijak neoslní, je však nutno říct, že motor jsem vytáčel podle ucha bez otáčkoměru a řadil jsem pomalu, abych neničil převody a spojku. Rozhodně jsem nedosáhl povoleného maxima 5000ot./min. Naprostá spokojenost.
Škoda 120 L - komentáře:
21:10:10
03.09.2017
03.09.2017
Joey 120 LS
taky sem pro zanechání pruhu, vypadá to zajímavě a origo aut jezdí dost
19:38:55
03.09.2017
03.09.2017
Franta Boháček
Pruhy šly dolů tak pomalu, že jsem se je rozhodl znovu nastříkat a musí tak vydržet do zimy, pak si s lakem pohraju. Z vašich komentářů téměř jednoznačně vyplývá, že pruh se vám líbí, možná ho tam nechám, ale provedu ho v jiné barvě a pořádně, ať to trochu vypadá.
18:42:43
31.08.2017
31.08.2017
Apple STS Chvojkovice-Brod
tos tam ten pruh na blatník zas dodelal, nebo jak to je? nějak se v tech fotkách nemuzu zorientovat. jinak super dobová uprava, nechal bych tak, ty beskydky jsou peckozní. za mladých let mel takto potuněnou oužu strýc
21:17:44
27.08.2017
27.08.2017
Westas - zrušená registrace
kolotočár :D ale to rádio a hmlovky závidím :) veľa zdaru pri práci :)
21:32:34
25.08.2017
25.08.2017
gred
libová dobovka,nechal bych to skoro přesně jak to bylo...škoda že z toho bude další generickej originál...no ale proti gustu...
17:26:51
25.08.2017
25.08.2017
MajoLR
12:36:53
25.08.2017
25.08.2017
peter13789
-> Franta Boháček: tato zelena farba sa mi neskutocne paci
12:11:20
25.08.2017
25.08.2017
castrol
-> Franta Boháček: ja ny som tam tie pruhy nechal mne sa pacia
12:07:02
25.08.2017
25.08.2017
ondie
-> Franta Boháček: Zkusil bych si původní části oblepit,abys měl obnaženej jen ten pruh a zkusil bych to na hulváta z největšího Acetonem,ať se tak nedřeš,tim eSkem se musíš hrozně dřít..
07:40:14
25.08.2017
25.08.2017
kraska98
-> Franta Boháček: Jde vidět,že si s těmi pruhy dal bývalý majitel práci.Ale tak hlavní je,že jdou dolů.Ale nějaké ty serepetičky v interieru bych nechal
07:22:07
25.08.2017
25.08.2017
Franta Boháček
Pruhy byly stříkány v průběhu posledních cca 20ti let. Nejprve oranžová, potom stříbrná, následovala obyčejná zelená a nakonec zelená metalíza. Pruhy se dají odstranit ředidlem C6000, které nereaguje s původním lakem. Vzhledem k tomu, že je tam takový nános barvy, jde to přímo neskutečně pomalu. Jeden díl cca 3 hodiny. Při jedné vrstvě by to samozřejmě bylo hotové za zlomek času.
07:18:15
25.08.2017
25.08.2017
kraska98
Pěkná.I ten dobový tuning majitele má jisté kouzlo Čím odstraňuješ ty pruhy ?