skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L - Acidurka
Vyrobena 11.května 1981 a prvním majitelem zaplacena a převzata 2.červena 1981 přímo v Mladé Boleslavi. Registrována 3. června na DI v Praze.
Autí není barvy Maron, jak by se zdálo, ale Dýmková červeň (pravda už krapet zašlá).
Auto k plné spokojenosti majitelům sloužilo do roku 2013 a do té doby bylo každodenně garážováno. Pak ale dostali od syna Felicii a škodověnka se přestěhovala z garáže ven pod stromy vedle domu. Od té doby jen stála a dokud baterka neumřela, tak sem tam natočena.
Auto jsem viděl poprvé nažilo po mikuláši 2015, kdy jsme byli u kamaráda (syn majitele) v Praze a u jeho rodičů jsem měl zaparkovaný vozík. Protože jsem byl zvědavý, tak jsme auto prolezli a bylo mi sděleno, že majitel už nechce platit pojistku na další rok a pokud auto nekdo nebude chtít, tak půjde to šrotu.
Protože jsem viděl ,jak je auto zachovalé (i když zaplkané dvouletým stáním), tak mi začlo šrotovat jestli bych auto nezachránil a jestli na něj bude (eko, zprovoznění po stání a stk).
Nakonec padlo rozhodnutí ANO.
Poté jsem to už začal řešit s kamarádem, kdy by auto zprovoznili a udělali STK (podmínka koupě) a já bych do Prahy pro auto přijel.
Začla komunikace Morava-Praha o průběhu prací, financování atd.
Např byla potěšující zpráva , že po dlouhém stání stačilo vyměnit olej, dát baterku a čerstvý benzín a chytla na otočení s následnám přejezdem na dílnu k automechanikovi.
Prostě to dopadlo tak, že jsem se 29.12.2015 stal druhým majitelem stylového vozu Škoda 105L, nazvaného ACIDURKA.
(i když jsem musel zaplatit ekovýpalné, nebyl čas shánět testaci, nebo ZTP atd.)
Autíčku chválabohu zůstala původní SPZ, takže název byl nasnadě. Barvou se blíží bakelitu a SPZ je ACI, z toho plyne název Acidurka, což je slangově bakelitová elektrikářská rozbočná krabice. Navíc jsem elektrikář :-).
Acidurka je v původním stavu, nic není převařováno a přelakováváno. Také její srdce je původní s původním nájezdem 65 tis. km. Bylo mi to také doloženo několika sešity , zhusta popsanými. Majitel si totiž pečlivě vedl kniky jízd od prvního kilometru, byť auto bylo soukromé. Tyto záznamy si jako jediné ponechal, jelikož jsou opravdu soukromé.
Za celé roky majitel provedl jen dvě úpravy:
v červenci 1985 namontováno tažné zařízení a nedatovaně vyměněn přístrojový štít za štít s otáčkoměrem.
Autí nemá dokonce ani namontováno autorádio a přední lapače nečistot.
Až na to dvouleté stání venku bylo o auto velmi dobře pečováno. Dokonce byly vyměněny zadní pruižiny za nové, když se jednou maitelovi cestou na chatu zdálo, že autí šoupe břichem o trávu, jak je naloženo. Tak nechal pružiny vyměnit. Od té doby nic těžkého nevezl. Proto je prdlka Acidurky vysoko jak z výroby a zadní kola nemají sklon A, ale negativní V.
Pro autí jsem se vypravil hned po Novém roce, tj. 2.1.2016, protože klimatické podmínky ještě byly ucházející (doma už ale mrzlo).
Cesta dopadla v pořádku, jen bohužel byla zatuhlá páčka teploty topení. Bohužel v té nesprávné poloze STUDENÁ.
Až v Moravské Třebové se mi povedlo páčku rozhýbat alespoň do poloviny a topení dostalo trochu teplé vody.
Acidurka se hned proměnila z mrazáku na už příjemný obývák.
Takže první jízda byla trochu zážitková.
magnas1.rajce.idnes.cz/Ac idurka_-_Skoda_105L
Druhý den v neděli jsem už páčku rozhýbal na plnou funkčnost, takže Acidurka je už bez závad. Následoval výletík Zlín, Vizovice.
Začal se jen zavzdušňovat spojkový váleček, tak je už vyměněn a parabola je už také sehnaná (origo PAL) na výměnu za slepnoucí.
magnas1.rajce.idnes.cz/Ac idurka_-_prvni_drobne_opra vy
12.1. - bylo krásně, tak projetí do Kroměříže a cestou domů návštěva myčky a omytí i podvozku pro odsolení po cestě z Prahy a
uložení do sehnané garáže.
14.1. - uložení k zimnímu spánku
Zatím není co dodat :-).
I za Acidurkou se už lidé otáčejí a někteří i zamávají.
Prostě užovečky pomalu, ale jistě také k vidění už běžně nejsou.
5.3. -První vyjetí s Acidurkou:
je už celkem pěkně, tak dnes bylo zážitkové odpoledne... první vyjetí, cesta za kamarádem, skouknutí Octavie atd.
18.3.2016 - ZAKOUPENA GARÁŽ ,takže Acidurka má už svůj vlastní byteček
Konečně jsem se dokopal k dodělání hýbacích obrázků...
Acidurka a její jarní vyjetí (ještě z pronajaté garáže):
Z cestování s Acidurkou:
A trošku se skusila už přeleštit.
magnas1.rajce.idnes.cz/Ac idurka_-_umyti_letitych_na nosu_a_prelesteni
Předvýletní videjko:
Vyrobena 11.května 1981 a prvním majitelem zaplacena a převzata 2.červena 1981 přímo v Mladé Boleslavi. Registrována 3. června na DI v Praze.
Autí není barvy Maron, jak by se zdálo, ale Dýmková červeň (pravda už krapet zašlá).
Auto k plné spokojenosti majitelům sloužilo do roku 2013 a do té doby bylo každodenně garážováno. Pak ale dostali od syna Felicii a škodověnka se přestěhovala z garáže ven pod stromy vedle domu. Od té doby jen stála a dokud baterka neumřela, tak sem tam natočena.
Auto jsem viděl poprvé nažilo po mikuláši 2015, kdy jsme byli u kamaráda (syn majitele) v Praze a u jeho rodičů jsem měl zaparkovaný vozík. Protože jsem byl zvědavý, tak jsme auto prolezli a bylo mi sděleno, že majitel už nechce platit pojistku na další rok a pokud auto nekdo nebude chtít, tak půjde to šrotu.
Protože jsem viděl ,jak je auto zachovalé (i když zaplkané dvouletým stáním), tak mi začlo šrotovat jestli bych auto nezachránil a jestli na něj bude (eko, zprovoznění po stání a stk).
Nakonec padlo rozhodnutí ANO.
Poté jsem to už začal řešit s kamarádem, kdy by auto zprovoznili a udělali STK (podmínka koupě) a já bych do Prahy pro auto přijel.
Začla komunikace Morava-Praha o průběhu prací, financování atd.
Např byla potěšující zpráva , že po dlouhém stání stačilo vyměnit olej, dát baterku a čerstvý benzín a chytla na otočení s následnám přejezdem na dílnu k automechanikovi.
Prostě to dopadlo tak, že jsem se 29.12.2015 stal druhým majitelem stylového vozu Škoda 105L, nazvaného ACIDURKA.
(i když jsem musel zaplatit ekovýpalné, nebyl čas shánět testaci, nebo ZTP atd.)
Autíčku chválabohu zůstala původní SPZ, takže název byl nasnadě. Barvou se blíží bakelitu a SPZ je ACI, z toho plyne název Acidurka, což je slangově bakelitová elektrikářská rozbočná krabice. Navíc jsem elektrikář :-).
Acidurka je v původním stavu, nic není převařováno a přelakováváno. Také její srdce je původní s původním nájezdem 65 tis. km. Bylo mi to také doloženo několika sešity , zhusta popsanými. Majitel si totiž pečlivě vedl kniky jízd od prvního kilometru, byť auto bylo soukromé. Tyto záznamy si jako jediné ponechal, jelikož jsou opravdu soukromé.
Za celé roky majitel provedl jen dvě úpravy:
v červenci 1985 namontováno tažné zařízení a nedatovaně vyměněn přístrojový štít za štít s otáčkoměrem.
Autí nemá dokonce ani namontováno autorádio a přední lapače nečistot.
Až na to dvouleté stání venku bylo o auto velmi dobře pečováno. Dokonce byly vyměněny zadní pruižiny za nové, když se jednou maitelovi cestou na chatu zdálo, že autí šoupe břichem o trávu, jak je naloženo. Tak nechal pružiny vyměnit. Od té doby nic těžkého nevezl. Proto je prdlka Acidurky vysoko jak z výroby a zadní kola nemají sklon A, ale negativní V.
Pro autí jsem se vypravil hned po Novém roce, tj. 2.1.2016, protože klimatické podmínky ještě byly ucházející (doma už ale mrzlo).
Cesta dopadla v pořádku, jen bohužel byla zatuhlá páčka teploty topení. Bohužel v té nesprávné poloze STUDENÁ.
Až v Moravské Třebové se mi povedlo páčku rozhýbat alespoň do poloviny a topení dostalo trochu teplé vody.
Acidurka se hned proměnila z mrazáku na už příjemný obývák.
Takže první jízda byla trochu zážitková.
magnas1.rajce.idnes.cz/Ac idurka_-_Skoda_105L
Druhý den v neděli jsem už páčku rozhýbal na plnou funkčnost, takže Acidurka je už bez závad. Následoval výletík Zlín, Vizovice.
Začal se jen zavzdušňovat spojkový váleček, tak je už vyměněn a parabola je už také sehnaná (origo PAL) na výměnu za slepnoucí.
magnas1.rajce.idnes.cz/Ac idurka_-_prvni_drobne_opra vy
12.1. - bylo krásně, tak projetí do Kroměříže a cestou domů návštěva myčky a omytí i podvozku pro odsolení po cestě z Prahy a
uložení do sehnané garáže.
14.1. - uložení k zimnímu spánku
Zatím není co dodat :-).
I za Acidurkou se už lidé otáčejí a někteří i zamávají.
Prostě užovečky pomalu, ale jistě také k vidění už běžně nejsou.
5.3. -První vyjetí s Acidurkou:
je už celkem pěkně, tak dnes bylo zážitkové odpoledne... první vyjetí, cesta za kamarádem, skouknutí Octavie atd.
18.3.2016 - ZAKOUPENA GARÁŽ ,takže Acidurka má už svůj vlastní byteček
Konečně jsem se dokopal k dodělání hýbacích obrázků...
Acidurka a její jarní vyjetí (ještě z pronajaté garáže):
Z cestování s Acidurkou:
A trošku se skusila už přeleštit.
magnas1.rajce.idnes.cz/Ac idurka_-_umyti_letitych_na nosu_a_prelesteni
Předvýletní videjko:
Acidurka / Škoda 105L - komentáře:
00:27:06
24.01.2016
24.01.2016
kraska98
Pěkná,gratulace ke koupi.I fotky z cesty jsou supr :) Já pro tu svojí před 2 týdny jel z Ostravy do Litomyšle a pak ještě na přepis do Trutnova a taky to zvládla bez problémů.Škodovky jsou nezmar :)
00:10:04
24.01.2016
24.01.2016
Magnas
jo to by byla
23:50:02
23.01.2016
23.01.2016
aspetras
Super, byla by jí škoda :-)