skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
retroskodafamily.wordpres
s.com/
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Alex41 - Olivka - komentáře:
14:00:03
04.04.2016
04.04.2016
Alex41
-> miguelias: O motoru uvažuju... Sice tam motor je, startuje, jede, ale zároveň nemá ok rozvody a ani těsnění pod hlavou není nejspíš v pořádku. Chtěl bych něco, co by se tam jen strčilo a jezdilo by to bez problémů Tenhle motor nemá špatnej zvuk, co se týká klepání, jen ty rozvody jsou slyšet a karbec je dobrej tak na vyhození (mám připravenej novej). To ostatní je ale na nějakou investici, kterou zvažuju, protože za motor bych možná nedal tolik, co za opravy tohodle. Kdybys věděl o něčem, co by splňovalo to, že to jen nazadím a budu udržovat, tak dej vědět Jen mě samozřejmě děsí ta vzdálenost
13:26:51
04.04.2016
04.04.2016
miguelias
Kdybys potřeboval motor, tak by neměl být problém.
09:48:55
26.03.2016
26.03.2016
Alex41
-> šadesa: jojo, pomalu to leze na svět :-) ještě nás ale bude čekat spousta technických věcí...
09:47:49
26.03.2016
26.03.2016
Alex41
-> Enggik: pokud bys chtěl nový pravý přední, domluvíme se :-)
17:48:41
25.03.2016
25.03.2016
šadesa
začína už docela vypadat k světu
17:35:19
25.03.2016
25.03.2016
Enggik
-> Alex41: Hmm, tak nic, celkem jsem to i čekal. A pomačkaný mi jsou stejně k ničemu
17:10:39
25.03.2016
25.03.2016
Alex41
-> Enggik: nechávám si ji v záloze je to v origo laku, jen občas někde pomačkaný
15:40:20
25.03.2016
25.03.2016
Enggik
-> Alex41: Hele, a co tedy bude s tou plechařinou od Matesa??
15:37:25
25.03.2016
25.03.2016
Alex41
-> Fjatik: ahoj, nevím, jestli jsem otázku pochopil dobře, ale pokusím se odpovědět takhle - lakovaný jsou přední blatníky, přední čelo, zadní čelo a zadní blatníky po c sloupek 6bytek přijde rozluštit. Na autě zůstane nějaká patina, kterou za ty léta získalo. Chci ho udělat podobné, jako ho měl děda před prodejem, ne, jako když bylo úplně nový
19:37:02
24.03.2016
24.03.2016
Fjatik
tak čo Václav, už aj dokončujete Olivku z lakovaním začiatkom jari ?
Vidím, že iba komplet celý predok a zadok ste dali lakovať a dvere ako bočné časti auta už si mal
prichystané vtedy ako nové nalakované ?
Čiže koniec koncov by to mala byť komplet na novo nalakovaná olivka 105 L, presne ako ju kúpil dedo z výrobnej linky v r. ´82 ?
Vidím, že iba komplet celý predok a zadok ste dali lakovať a dvere ako bočné časti auta už si mal
prichystané vtedy ako nové nalakované ?
Čiže koniec koncov by to mala byť komplet na novo nalakovaná olivka 105 L, presne ako ju kúpil dedo z výrobnej linky v r. ´82 ?
07:34:00
18.03.2016
18.03.2016
Alex41
-> Tomaso435: Zbytek auta je v plánu rozleštit Na levých předních dveřích je zkusmo vyleštěnej flek... Takže to půjde
21:39:52
17.03.2016
17.03.2016
Tomaso435
tos to moh fouknout celý z vrchu když už se s tim takhle sereš :)
15:31:26
09.03.2016
09.03.2016
Alex41
-> Borderer: Jasný To co tu bylo napsáno chápu jako kontruktivní kritiku, chápu, že to jde udělat líp. Ale já jsem ve fázi, kdy jsem rád, že se to auto zachrání a uvede do provozu. A konec konců, u tý opravy jsem a vím, jak je to udělaný... A jsem spokojenej Jsem rád za pozitivní i negativní komenty, sám je taky píšu
12:32:44
09.03.2016
09.03.2016
Borderer
-> Alex41: Na kritiku se v*ser, je to tvoje auto a hlavně, že dělá radost tobě!
10:23:18
09.03.2016
09.03.2016
Alex41
-> kraska98: Děkuju Tlačí nás čas (což je vlastně fajn), protože auto bude muset brzy opustit dílnu, ve který zabírá místo pro jiný biznys
10:16:08
09.03.2016
09.03.2016
kraska98
-> Alex41: Škoda,že se tvůj děda nedožil dokončení auta,ale alespoň bude auto sloužit jako pěkná vzpomínka na něj A pokračujete s ní velmi rychle,super
06:41:13
09.03.2016
09.03.2016
Alex41
-> Joey 120 LS: Díky, taky mě to moc mrzí... Děda byl pro mě výjimečnej člověk, k autům mě dovedli už v útlém dětství děda a taťka. Jsem rád, že mám tohle auto, jako vzpomínku na dědu. I když se tu kritikou nešetří, tak se snad podařilo ho zachránit před úplnym rozkladem
14:06:52
08.03.2016
08.03.2016
Joey 120 LS
-> Alex41: jinak upřímnou soustrast škoda že ste to nestihli zkompletovat
14:06:13
08.03.2016
08.03.2016
Joey 120 LS
-> Alex41: co myslíš?