skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
retroskodafamily.wordpres
s.com/
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Alex41 - Olivka - komentáře:
22:31:52
23.01.2016
23.01.2016
Enggik
-> miguelias: Aspoň se budeš mít na čem učit
21:04:18
23.01.2016
23.01.2016
Fjatik
asi lak bude treba ešte porobiť a mohla by aj byť
21:03:38
23.01.2016
23.01.2016
Fjatik
Poťahy vyzerajú celkom dobre, predné blatníky si musel asi meniť za nové, len ešte nie je celé vyleštené, dvere vyzerajú matnejšie ?
06:50:35
22.01.2016
22.01.2016
Alex41
-> miguelias: Neboj se, vyjela jen na čistý sníh a potom už jela na podvalu
18:34:35
21.01.2016
21.01.2016
miguelias
-> Alex41: Hele opatrně s tím sněhem, přiděláváš mí práci.
15:12:41
11.01.2016
11.01.2016
miguelias
-> Alex41 11.01.16 15:11:07: To je fakt.
15:11:07
11.01.2016
11.01.2016
Alex41
-> miguelias: Což to jo, ale takhle pojedu v sedačkách, který nesmrdí na sto honů
14:06:15
11.01.2016
11.01.2016
miguelias
-> Alex41 11.01.16 13:47:44: Stejně tu v létě možná pojedeš
13:47:44
11.01.2016
11.01.2016
Alex41
-> miguelias: No ono by to asi stejně neklaplo... Na poštu je to veliký a kdybych si pro ně jel, tak by se mi nevyplatili. Zvlášť s přihlédnutím k tomu, že tyhle byly zadarmo
13:34:22
11.01.2016
11.01.2016
miguelias
-> Alex41 11.01.16 13:12:52: škoda žes neřekl dřív :)
13:12:52
11.01.2016
11.01.2016
Alex41
-> miguelias: Tohle je taky trošku vyšisovaný, ale nic dramatickýho, odhaduju, že to šisovalo jen pod potahama Hůř jsou na tom zadní sedáky. Jeden má dirku cca o velikosti průměru tlačitka na běžný propisce a jeden má flek od něčeho hnědýho... Doufám, že je to kafe a ne lejno
12:40:37
11.01.2016
11.01.2016
miguelias
-> Alex41 11.01.16 12:18:04: Já je měl taky z vrakáče :) Jak nové až na zadní opěradla, ty byly na vršcích trochu šislé
12:18:04
11.01.2016
11.01.2016
Alex41
-> miguelias: My jsme je s přítelkyní vytěžili ze škodovky na vrakáči. Byly na nich potahy a já jsem potřeboval slušný sedačky. Když jsem se podíval pod potahy, tak jsem se podivil. Nikdy jsem takovej origo potah neviděl. Ale prý to není nic až tak zvláštního Mě se líbí, ale přijdou na ně po vyčištění zase potahy. Jednak je to bude chránit a jednak chci, aby tam byly potahy, který si vybral a namontoval děda
11:57:01
11.01.2016
11.01.2016
miguelias
-> Tomaso435 17.12.15 20:21:44: Lepší škodovka, než debilní HTP
11:45:12
11.01.2016
11.01.2016
miguelias
tyhle sedačky jsem měl taky. Před pár dny si pro ně přijel jeden pán.
11:20:49
11.01.2016
11.01.2016
Alex41
-> Peckin: Ahoj, je v tom strčená stodvacítka, která zatím nenastartovala. Tento týden koupím baterku a půjdeme tomu domluvit. Zatím vše nasvědčuje tomu, že je tam obráceně rozdělovač. Otočíme ho a uvidíme
10:48:16
09.01.2016
09.01.2016
Peckin
Jak to teda je s těma motorama? Už to maká nebo ten druhém se taky nepovedlo rozchodit?
11:47:22
31.12.2015
31.12.2015
Alex41
-> kraska98: No to já taky -> šadesa: Nooo, to bych si fandil
23:40:20
30.12.2015
30.12.2015
kraska98
Těším se až vyjede na silnice
22:20:03
30.12.2015
30.12.2015
šadesa
takže na jaře na želiv pojede?